XXL Nutrition

gewicht verliezen

Bezoekers in dit topic

Dan vraag ik me af wat voor coach en of die jou op een crash schema hadden gezet...
Je zal vast nog wel een voorbeeld van zo een schema hebben.
Coach Anita die 20kg zelfstandig is afgevallen van 120kg naar 100kg dmv van shakes en nu ineens een lifestyle/voeding deskundige is.
 
Ik at in het begin nog 3000cal destijds bij die coach en had toen al honger. Ik ben iemand die veel kan eten en doorheen de jaren met mijn autisme ook een eetstoornis heb ontwikkeld. Misschien dat het daarmee te maken heeft
 
Ik heb de schatting gemaakt op 4100 cal doordat ik heel veel beweeg op mijn werk en omdat ik 113kg weeg. Het is inderdaad een schatting, kan inderdaad een stuk lager liggen. Maar toen ik vorig jaar 108 kg woog viel ik af met 3500cal te eten waarbij sport bijgeteld is, maar ik toen dit huidige werk niet had, dus toen bewoog ik veel minder. En nu eet ik 2700cal en val ik niets af. Maar oke ik zal nog meer proberen te bewegen en ik zal ook proberen minder te eten. Bedankt allemaal voor de hulp🙏
 
Ik heb de schatting gemaakt op 4100 cal doordat ik heel veel beweeg op mijn werk en omdat ik 113kg weeg. Het is inderdaad een schatting, kan inderdaad een stuk lager liggen. Maar toen ik vorig jaar 108 kg woog viel ik af met 3500cal te eten waarbij sport bijgeteld is, maar ik toen dit huidige werk niet had, dus toen bewoog ik veel minder. En nu eet ik 2700cal en val ik niets af. Maar oke ik zal nog meer proberen te bewegen en ik zal ook proberen minder te eten. Bedankt allemaal voor de hulp🙏
Je bent dus 5kg aangekomen in de periode van 8j dat je wilde afvallen?
Schrijf een keer een aantal dagen precies op wat je eet, als je in een defecit zit en vet aankomt dan klopt er iets niet.
 
In die periode dat ik ben bijgekomen at ik veel te veel en te ongezond. Dus dat is logisch dat ik zwaarder ben geworden. Ik bedoelde dat ik doorheen de jaren veel pogingen heb ondernomen om gewicht te verliezen. Meestal lukt het wel tot een bepaald punt namelijk 17-20% vet en dan stopt het, dan krijg ik kei veel honger en voel ik me echt ‘leeg’. 2jaar geleden woog ik 80kg om maar een voorbeeld te geven. Maar zelf toen had ik nog vrij veel vet rond mijn buik. Ondanks 16kg te zijn vermagerd. Maar nu deze laatste poging verloor ik tot nu toe helemaal niets, daarom dat ik deze topic ben gestart.
 
In die periode dat ik ben bijgekomen at ik veel te veel en te ongezond. Dus dat is logisch dat ik zwaarder ben geworden. Ik bedoelde dat ik doorheen de jaren veel pogingen heb ondernomen om gewicht te verliezen. Meestal lukt het wel tot een bepaald punt namelijk 17-20% vet en dan stopt het, dan krijg ik kei veel honger en voel ik me echt ‘leeg’. 2jaar geleden woog ik 80kg om maar een voorbeeld te geven. Maar zelf toen had ik nog vrij veel vet rond mijn buik. Ondanks 16kg te zijn vermagerd. Maar nu deze laatste poging verloor ik tot nu toe helemaal niets, daarom dat ik deze topic ben gestart.
Kijk vooral in de spiegel. Neem wekelijks een foto en vergelijk. Het kan zijn dat je in de fase zit waarin je nog vet kunt verbranden en tegelijk spiermassa kunt aanzetten. Dat, plus de normale fluctuaties, kan ervoor zorgen dat de weegschaal 'raar' doet.
Verder kan bv vochtretentie zomaar meer dan een kg schelen.
 
Kijk vooral in de spiegel. Neem wekelijks een foto en vergelijk. Het kan zijn dat je in de fase zit waarin je nog vet kunt verbranden en tegelijk spiermassa kunt aanzetten. Dat, plus de normale fluctuaties, kan ervoor zorgen dat de weegschaal 'raar' doet.
Verder kan bv vochtretentie zomaar meer dan een kg schelen.
Spiegel en fofo + vaste punten omvang meten.
 
Ik denk ook dat je makkelijk minder kunt eten want je gemeten waarde van 2700 komt door de rest van je verhaal eerder over als veel meer (lees onnauwkeurig) en het komt ook sterk over dat je je niet erg aan je schema houdt.

Als ik een eiwitreep lees in combinatie met honger denk ik ook dat je enorm veel kunt winnen met het soort eten wat je eet. Ik kan bijv. ook makkelijk 2 borden pasta naar binnen schuiven, maar gekookte aardappelen, zie dat maar eens te doen.
Als ik honger lees denk ik, stel een regel in dat je ongelimiteerd groente mag bijeten en je bent er binnen no-time achter dat het geen honger is, maar eerder trek is. Als je daar achter komt kun je gaan uitzoeken waarom je trek hebt. Als je daar achter bent kun je op zoek gaan naar logische oorzaken van deze trek en er iets aan gaan doen.

Afijn ik denk dat je je eerst moet focussen op de eetstoornis alvorens je duikt op eetschema's, omdat teleurstellende resultaten vaak averechts werken.
 
Ik heb de schatting gemaakt op 4100 cal doordat ik heel veel beweeg op mijn werk en omdat ik 113kg weeg. Het is inderdaad een schatting, kan inderdaad een stuk lager liggen. Maar toen ik vorig jaar 108 kg woog viel ik af met 3500cal te eten waarbij sport bijgeteld is, maar ik toen dit huidige werk niet had, dus toen bewoog ik veel minder. En nu eet ik 2700cal en val ik niets af. Maar oke ik zal nog meer proberen te bewegen en ik zal ook proberen minder te eten. Bedankt allemaal voor de hulp🙏
Je kunt lullen wat je wilt, maar het blijft teveel wat je eet bij jouw beweegpatroon. Kan het niet mooier maken dan het is !
 
Ok bedankt allemaal voor alle tips! Ik ga ze zeker gebruiken en dan hoop ik dat het allemaal goed komt🙏🙏
 
Hallo.
Bereken je Kcal behoefte eens op je VVM ipv je lichaamsgewicht.
 
Kan ik ook eens doen ja. Zal dat ook eens berekenen👍 bedankt
 
Ben je even voor geweest.

Uitgaande van 176cm bij 113kg bij 30% en 29 jaar.

Je BMI is 36,5 (obesitas). Je BMR is 2078 calorieën/kcal. Dit is de hoeveelheid calorieën die je verbrandt als je helemaal niets doet. Gebaseerd op je geselecteerde hoeveelheid lichaamsbeweging verbrand je in totaal ongeveer 2857 calorieën/kcal per dag. Dit is de hoeveelheid calorieën die je nodig hebt om op gewicht te blijven.
 
Ben je even voor geweest.

Uitgaande van 176cm bij 113kg bij 30% en 29 jaar.

Je BMI is 36,5 (obesitas). Je BMR is 2078 calorieën/kcal. Dit is de hoeveelheid calorieën die je verbrandt als je helemaal niets doet. Gebaseerd op je geselecteerde hoeveelheid lichaamsbeweging verbrand je in totaal ongeveer 2857 calorieën/kcal per dag. Dit is de hoeveelheid calorieën die je nodig hebt om op gewicht te blijven.
Je BMR op dit gewicht is ~2000Kcals, je hebt echt geen 2000Kcals extra nodig voor onderhoud. Gewoon eerlijk alles tracken wat ik al zei, en val je niet af eet je minder of beweeg je meer.

Meer is er niet, als je niet afvalt houd je jezelf voor de gek.
kwam ik ook op zo uit mijn hoofd
 
ik doe op zich weinig leuks. Moet veel werken en heb niet vaak vrij in het weekend. Het afvallen neemt op mentaal vlak veel tijd en energie van me. Maar ik wil zo graag mager zijn, daarom dat ik er veel voor over heb.
Koop een airbike. Spaart de gewrichten en het is een enorme calorieverbrander
 
Oh bedankt! Hier kan ik zeker mee aan de slag!!
 
Zal dat onderhoud gebruiken dan en daar dan proberen onder te blijven!
 
Zal dat onderhoud gebruiken dan en daar dan proberen onder te blijven!
BMR is geen onderhoud !
je zegt al op 2700kcals te zitten wat lager is en daar val je niet mee af.
zet je vet op 50g per dag, eiwit op 160g en de rest koolhydraten. val je niet af verminder je dagelijks 50g koolhydraten. en kijk je dat dag of 10 aan. verlaag dat weer met 50g als je nog niets afvalt !!

NIET ONDER BMR VAN 1620kcal !! wat bij normaal gewicht is van 176m en 66kg(ongetraind)
 
Ow ja klopt. Mijn fout, verkeerd gelezen! Wat je hier verteld zal ik prober toe te passen! Super hard bedankt!
 
Ow ja klopt. Mijn fout, verkeerd gelezen! Wat je hier verteld zal ik prober toe te passen! Super hard bedankt!
Niet elke dag 50g minder in de zin van na 3 dagen 150g pd, maar nieuwe dagelijkse hoeveelheid (bijv:300=>250 voor 10 dagen)
 
Back
Naar boven