Fitness Seller

Gewichtsverlies afgelopen drie maanden

GdV42

Cool Novice
Waardering
7
Lengte
1m87
Massa
93kg
Vetpercentage
22%
Beste forumleden,

Ik ben sinds medio februari weer aan het trainen (body-pump drie maal per week) en aan het lijnen. Ik heb dik boven de 100 Kg gewogen maar mijn eerste weging is halverwege de maand maart gewwest. Ik zat toen op 100,4 Kg ik heb toen niet gekeken naar vetmassa en vetvrije massa.

Daarna ben ik mij rond de week 1 1/2 week gaan wegen. Ik ben iedere week gewicht krijtgeraakt. Maar ik ben er toch niet happy mee.

Ik weeg mijzelf op een tabita weegschaal en die meet ook je vetmassa en vetvije-massa. Ik geef hier de eerste en de laatste meting door met de waarden voor gewicht vetmassa en vetvrije-massa:

1e meting: gewicht 99,0 - vet 24.3 - vetvrije massa 73.6
laatste meting: gewicht 92.5 - vet 23.0 - vetvrije massa 69.5

Ik ben dus wel afgevallen (ongeveer 8 Kg)maar slechts relatief weinig vet ( iets meer dan een kilo) MAAR veel vetvrije massa (4,1 Kg).

Ik eet eiwitrijk en weinig koolhydraten.

Ik start de dag met een halve liter halfvolle melk met veertig gram wei eiwit en veertig gram brinta. Na ongeveer twee uur neem ik twwe boterhammen met kaas. In de middag 25o gram magere kwark met veerig gram muesly. Smiddag nog twee boterhammen en wat komkommer. Sávonds vlees of vis (250 gram) en veel groenten en geen aardappelen,pasta of rijst. Voor het slapen nog een eiwitshake.

Tevens neem ik iedere dag drie gram creatine, 2000 IU vitamine D3 en een vitaminepil. Ik snoep niet en gebruik geen suiker.

WaT DOE IK VERKEERD? Ik overweeg om een van de drie body pump lessen te laten vallen en echt KT te gaan doen want mijn spiermassa neemt af. Ik zie er gek genog wel gespierder uit. Overigens ben ik 187 Cm lang en bijna 46 jaar oud.

Ik zou graag wat advies willen
Groeten GdV42

Weinig koolhydraten: vocht verliezen.
Verder zou het niet verkeerd zijn échte KT te doen.

WaT DOE IK VERKEERD? Ik overweeg om een van de drie body pump lessen te laten vallen en echt KT te gaan doen want mijn spiermassa neemt af. Ik zie er gek genog wel gespierder uit. Overigens ben ik 187 Cm lang en bijna 46 jaar oud.

Ik zou graag wat advies willen
Groeten GdV42

je doet geen KT.. dat is wat je verkeerd doet. (om mee te beginnen)

• Topic Starter Topic Starter
Klopt Dwarven Warrior!

Ik kijk nog eens op mijn "weegbriefjes" en constateer dat ik ook van 54,5 naar 50,2 Kg vocht ben gegaan. Dus een flink deel is ook vocht.

Ik heb inmiddels een afspraak met een instructeur om een schema (full body) te maken en de oefeningen daarvoor door te nemen.

Dat geeft ook afwisseling voor de body pump want alhoewel ik dat een erg leuke les vind loop ik tegen de grens van mijn ontwikkeling aan. Ik wordt er niet sterker meer van en de spierontwikkeling neemt af. Dus wordt het tijd het lichaam eens te laten schikken en andere oefeningen te gaan doen.

groeten GdV

---------- Toegevoegd om 15:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:00 ----------

je doet geen KT.. dat is wat je verkeerd doet. (om mee te beginnen)

Oke! dat KT daar wordt aan gewerkt (heb je inmiddels kunnen lezen). En dan ben ik vooral geinteresseerd in de rest van ""om mee te beginnen.".

Ik wil namelijk mijn vetpercentage verder omlaag brengen. En dat is zo tegenstrijdig met spieropbouw. Ik raak wel vet kwijt maar helaas ook veetvrije-massa. Nu weet ik niet of ik vetvrije-massa gelijk moet stellen aan spiermassa.......

Dus ik wil tips voor mijn dieet die vetverlies bewerkstellingd maar niet mijn spieropbouw in de weg staat.

Last in BB het je natuurlijk niet voor niets twee fasen (bulk en Cut)omdat afvallen en spieropbouw lastig samen gaan.

Groeten GdV

Klopt Dwarven Warrior!

Ik kijk nog eens op mijn "weegbriefjes" en constateer dat ik ook van 54,5 naar 50,2 Kg vocht ben gegaan. Dus een flink deel is ook vocht.

Ik heb inmiddels een afspraak met een instructeur om een schema (full body) te maken en de oefeningen daarvoor door te nemen.

Dat geeft ook afwisseling voor de body pump want alhoewel ik dat een erg leuke les vind loop ik tegen de grens van mijn ontwikkeling aan. Ik wordt er niet sterker meer van en de spierontwikkeling neemt af. Dus wordt het tijd het lichaam eens te laten schikken en andere oefeningen te gaan doen.

groeten GdV

---------- Toegevoegd om 15:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:00 ----------

Oke! dat KT daar wordt aan gewerkt (heb je inmiddels kunnen lezen). En dan ben ik vooral geinteresseerd in de rest van ""om mee te beginnen.".

Ik wil namelijk mijn vetpercentage verder omlaag brengen. En dat is zo tegenstrijdig met spieropbouw. Ik raak wel vet kwijt maar helaas ook veetvrije-massa. Nu weet ik niet of ik vetvrije-massa gelijk moet stellen aan spiermassa.......

Alles wat geen vet is is vetvrije massa.. poep in wezen dus ook :) (en organen, en botten, en je haar, en ...)

En je doet geen KT tijdens een dieet om spieren te winnen, maar om spieren te behouden (en het doet ook wonderen voor vetverlies).

ga je trainen als een wijf(bodypump), ga je er ook uitzien als een wijf(skinny met toch hoog vet%gehalte)

ga je trainen als een wijf(bodypump), ga je er ook uitzien als een wijf(skinny met toch hoog vet%gehalte)

Tja,....wat moet ik daar nou op zeggen. Ik begrijp dat ik beter KT kan doen om de spiermassa op peil te houden, eten op je BMR behoefte en cardio doen om vetverlies te promoten. (heb even de stickies gelezen).

Maar om zou te zeggen dat bodypump voor wijven is .......
Ten eerste zijn het "vrouwen, een beetje respect voor het geslacht dat jouw ter wereld heeft gebracht is geen schande en dan zijn ze ook liever voor jouw.

Ten tweede heb ik al veel bodybuilders gezien die eens mee deden met een les bodypump "(om ook eens onder de vrouwen te zijn want ze staan stoer te doen met al die andere kerels en geen vrouw die op ze let) en die deden het een stuk minder als de dames. Meestal probeerden ze natuurlijk belachelijk veel gewicht te pakken wat natuurlijk never nooit lukt als je vijf minuten een beweging moet herhalen en aan het eind liepen ze als verlegen jongentjes met een rode kop weg en heb ik ze nooit meer teruggezien. Dus het is een ander soort training en ik heb nu al een beter lijf dan tijden geleden. Het werktdus wel! maar ik loop nu tegen de grenzen aan van wat ik ermee kan berieken en mijn lichaam went er ook teveel aan. Dus tijd de routine te doorbreken.

Ik blijf dus zeker nog bodypump doen maar realiseer me dat ik minstens twee trainingen zal moeten vervangen door KT. En dan wat cardio erbij. Liefst op een cross-trainer want daarbij heb ik het minste last van blessures.

Groeten GdV

Tja,....wat moet ik daar nou op zeggen. Ik begrijp dat ik beter KT kan doen om de spiermassa op peil te houden, eten op je BMR behoefte en cardio doen om vetverlies te promoten. (heb even de stickies gelezen).

Ten eerste zijn het "vrouwen, een beetje respect voor het geslacht dat jouw ter wereld heeft gebracht is geen schande en dan zijn ze ook liever voor jouw.

Ten tweede heb ik al veel bodybuilders gezien die eens mee deden met een les bodypump "(om ook eens onder de vrouwen te zijn want ze staan stoer te doen met al die andere kerels en geen vrouw die op ze let) en die deden het een stuk minder als de dames. Meestal probeerden ze natuurlijk belachelijk veel gewicht te pakken wat natuurlijk never nooit lukt als je vijf minuten een beweging moet herhalen en aan het eind liepen ze als verlegen jongentjes met een rode kop weg en heb ik ze nooit meer teruggezien. Dus het is een ander soort training en ik heb nu al een beter lijf dan tijden geleden. Het werktdus wel! maar ik loop nu tegen de grenzen aan van wat ik ermee kan berieken en mijn lichaam went er ook teveel aan. Dus tijd de routine te doorbreken.

Ik blijf dus zeker nog bodypump doen maar realiseer me dat ik minstens twee trainingen zal moeten vervangen door KT. En dan wat cardio erbij. Liefst op een cross-trainer want daarbij heb ik het minste last van blessures.

Groeten GdV

Ik neem aan dat hij het niet verkeerd bedoeld. Bodybuilders hebben inderdaad over het algemeen een slechte conditie. Ze doen vrij weinig herhalingen, en weinig cardio. Afvallen daarin tegen zijn ze wel de beste in, en in aankomen ook. Als ze afvallen gebruiken ze ook cardio(bodypump is ook een cardio soort)
HEt enige verschil met bb'ers en jouw is dat bb'ers erg denken om wat ze eten. Ze gaan vaak lagen in Kh zitten, en doen er KT bij. Waarom? Omdat ze hun spieren niet kwijt willen.
Als je dus ook KT zal jij minder spierverlies hebben. Door KT verbrand je namelijk ook nog super goed.
En met meer spier verbrand je ook meer.

meer eiwitte en voeg wat cardio in je schema ook altijd handig om wat extra kilo's kwijt te spelen
en drink 3l water per dag
voor de rest blijve volhouden en laat de moet niet zakken

1. Eten OP onderhoud
2. Krachttraining doen
3. Half uurtje cardio na de krachttraining

Zo ben ik het meeste van mijn omvang kwijt geraakt. Doordat je nog relatief beginner bent kun je nog best wat spiermassa verkrijgen terwijl je ook vet kwijt raakt (maar dat houdt op een bepaald moment op). Als je wilt weten wat ik bedoel dan moet je de 1e post in mijn zomerlog maar eens bekijken.

Groeten GdV

en nu zeik je nog als een wijf ook

en nu zeik je nog als een wijf ook

Ga ik KT doen.....wordt ik ook nog een manwijf..........:D

Zonder gekheid, ik zal je (jullie) advies opvolgen en twee van de drie bodypumplessen vervangen door KT en cardio daarna. Eens kijken wat dat oplevert.

Ga ik KT doen.....wordt ik ook nog een manwijf..........:D

Zonder gekheid, ik zal je (jullie) advies opvolgen en twee van de drie bodypumplessen vervangen door KT en cardio daarna. Eens kijken wat dat oplevert.

gaat vast goed komen. als je maar door gaat, en niet al opgeeft na 3 weken.

Terug
Naar boven