Fitness Seller

Gilles Log started 01-10-10 (serieus)

waarom heb je nu al assistance in je 3x5? kun je imo beter doen als je wat verder bent

interessant logje...wil je graag volgen. ga je nog trainingen posten?

Nou gilles, komop post ff wat trainingen!

• Topic Starter Topic Starter
Hallo allemaal,
Ik heb een heletijd niet meer gepost omdat ik het erg druk gehad met school, tentamens po's en dergelijke en thuis ging het ook niet lekker. Ik ben wel door gegaan met trainen en eten maar heb totaal niet meer stil gestaan bij het lezen en posten hierzo. Ik was erachter gekomen dat ik voorheen bij deze trainingen een stang van 15 kilo gebruikte waarvan ik dacht dat deze 20 was, de gewichten zijn dus eigenlijke over 5 lager, los van de benchpress.

Voeding momenteel:
07:15 bak brinta inhoud is verschillend.
10:30 2 boterhammen met pindakaas en 2 met appelstroop vanwege de ijzers die erin zitten.
13:15 2 boterhammen met kipfilet en 2 met paté
16:00 onregelmatig, soms ben ik aan het trainen, maar kan natuurlijk dan ook meer naar school meenemen zodat ik ervoor ook nog kan eten.
19:00 avond eten
21:00 Bak kwark alleen op ma, wo, vrij.

Krachtstats momenteel:
Squat: 3 x 5 x 62.5, eerst deed ik 90 graden, toen parralel en nu probeer ik elke keer onder parralel te komen. Vandaar dat gewicht niet zo omhoog is.
Benchpress: 3 x 5 x 50, gaat heel langzaam omhoog bij mij.
Deadlift 1 x 5 x 55, ik twijfel of mijn techniek goed is, kreeg eerst commentaar van iemand dat ik hem uit mijn benen deed en niet vanuit me onderrug, zonder dit commentaar was ik hier niet achtergekomen. Ik aarzel dus nogsteeds over mijn techniek en durf niet veel hoger te gaan.
Overhead: 3 x 5 x 32.5, gaat eindelijk weer een beetje omhoog in gewichten.
BOR: 40 kg, barbell gaat niet heel lekker bij mij, ik zou het fijner vinden om naar dumbbells over te stappen bij deze maar weet niet wat de verschillen hiermee zijn aangezien er in rippetoe word gezegd dat deze met barbell moet.

Mijn vooruitgang vind ik maar slecht verlopen, ook ik eet nog te weinig en de afgelopen 2 maanden heb ik in verhouding weinig geslapen wat voor de vooruitgang wel nodig is natuurlijk.

Groeten.

Laatst bewerkt:
laatste week paar keer in de avond gewogen en kom gemiddeld uit op 69 kg, 3 kg meer als 3 maanden geleden.

Training van gister:
Squat
1 x 10 x 20
1 x 5 x 35
1 x 5 x 50
3 x 5 x 62.5 nog een training vast houden, dan 65

BOR dumbels:
1 x 5 x 16
1 x 5 x 18
3 x 5 x 20 volgende keer verhogen.

Overhead:
1 x 5 x 20
3 x 5 x 32.5 volgende keer verhogen.

heey man,

niet zo denken dat het niet goed gaat!
je bent 3 kilo in 3 maanden zwaarder geworden en duidelijk sterker
tuurlijk had je meer kunnen eten, maar dat heeft iedereen in het begin, het is erg wennen om je eetpatroon te veranderen.
en je deadlift ging gewoon goed, gewoon verhogen.

en goed dat je overhead press (staand doe je 'm toch? dan heet het Military Press)
ook omhoog gaat, dat komt ook weer ten goede met je bank :)
nu volhouden maat!

ziet er veel belovend uit, k heb ook bijna zelfde stats

abbotje!

Vorige week 2 x geweest, door feest tot laat in de nacht niet de kracht kunnen vinden om half 10 op te staan...

Squat
2 x 10 x 20
1 x 5 x 35
1 x 5 x 50
3 x 5 x 60

Bench Press
1 x 10 x20
1 x 5 x 30
1 x 5 x 40
3 x 5 x 50 haalde het net aan(alweer), laatste perssetjes.

Deadlift
1 x 8 x 40
1 x 5 x 50
1 x 5 x 60

Deze training ging iets minder doordat ik in de vakantie altijd onregelmatig slaap, slecht eet enzo.
Squat
2 x 10 x 20
1 x 5 x 35
1 x 5 x 50
3 x 5 x 60 diepte gaat goed totdat ik aan de 60 begin dan lukt het niet meer goed, ook me houding wordt slechter.

DB ROWS
1 x 5 x 16
1 x 5 x 18
1 x 5 x 20

Overhead (ging bizar slecht)
1 x 8 x 20
1 x 5 x 25
3 x 5 x 30 laatste waren heel zwaar

Training van maandag, heb weer het zelfde gedaan als vorige training aangezien ik heel slecht en ook heel weinig geslapen had en voor mijn gevoel bij dit schema iets minder energie verbruik dan bij deadlift en bankdrukken.

DB ROWS
1 x 10 x 18
3 x 5 x 20 volgende keer 22

Overhead
1 x 8 x 20
1 x 5 x 25
3 x 5 x 30, ging gelukkig weer een heel stuk beter, volgende keer weer 32.5 doen.

Squat, niet gedaan aangezien ik al bij alleen de stang erg pijn kreeg in mijn knie en in mijn knieholte... Ga morgen opzoeken wat dit is omdat ik het vandaag erg druk had met school.
In plaats hiervan:
Leg curl:
1 x 10 x 30
1 x 10 x 35
1 x 10 x 40
1 x 10 x 45

Leg pres:
1 x 10 x 70
1 x 10 x 80
1 x 10 x 90

Vanmiddag was ik doodmoe, maar bij de fitness toch weer lekker ergens energie vandaan gehaald.:)

Benchpress
1 x 10 x 20
1 x 5 x 30
1 x 5 x 40
1 x 5 x 45 deze deed ik omdat voor mij de stap van 40 naar 50 elke keer heel groot lijkt.
3 x 5 x 50, toch weer enkele perssetjes maar wel zonder spot.

Squat: Heb nog steeds beetje last in me knieen maar heb hem toch gedaan.
2 x 6 x 20
1 x 5 x 35
3 x 5 x 50 door de pijn wat lager in gewicht gegaan maar wil ook deloaden zodat ik straks even flink door die 65 heen beuk.

Deadlift:
1 x 8 x 40
1 x 5 x 50
1 x 5 x 60 nog klein beetje holle rug af en toe.

Toch wel weer tevreden over deze training, had een slechtere verwacht aangezien ik zo moe was.

deloaden heb je nog lang niet nodig maat ;)

deadlift moet je maar gewoon omhoog beuken, squat wil dan ook wel een beetje mee
gewoon volgende keer 70kg
je doet nou 60kg easy, en je houding is gwn goed toen ik erbij was.
squat had ik vandaag ff gedaan om op diepte te kunnen komen zonder op schijfjes te gaan staan, gewoon breed gaan staan met je benen, knieeen naarbuiten duwen en dan zak ik makkelijk onder par :)
moet je ook maar is proberen
en beuken hea! ;)
vergeet je shit en shit niet voor film morgen ;)

nahh op hem reageer je wel
ik weet ook waar ik sta nu ;(

Ik ga je ook volgen :thumbs:

Rippetoe is een goede keuze. Ben ik ook mee begonnen. :D.

Ik zou wel meer opwarmsets doen. Dit heeft mij zeer goed geholpen. In bijlage heb ik een excel sheet voor je van Rippetoe. Gewoon je start gewichten ingeven. En dan berekent de sheet de opwarming en werksets voor je. Kan je goed je progressie mee volgen. :D.

Succes. :thumbs:
Je kan ook naar mijn log(s) kijken in mijn handtekening. :D.
Weet nog dat je mijn oude log ook gevolgd hebt. :D.

Bijlagen

Haha was even eten maat,
Deadlift kan wel omhoog ja en ga ik nu ook weer verhogen met 2,5 per training zodat ik me holle rug voledig wegwerk en toch omhoog ga in gewicht.
Tjaa squat gaat niet lekker de laatste tijd, op 60 kg gaat het tempo heel langzaam, houding slechter en diepte word ook minder. Daarom wil ik weer even vanaf 50 elke training met 2,5 verhogen zodat ik weer even lekker door kan beuken straks.
Dankje zal ik doen!

---------- Toegevoegd om 20:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:30 ----------

Ik ga je ook volgen :thumbs:

Rippetoe is een goede keuze. Ben ik ook mee begonnen. :D.

Ik zou wel meer opwarmsets doen. Dit heeft mij zeer goed geholpen. In bijlage heb ik een excel sheet voor je van Rippetoe. Gewoon je start gewichten ingeven. En dan berekent de sheet de opwarming en werksets voor je. Kan je goed je progressie mee volgen. :D.

Succes. :thumbs:
Je kan ook naar mijn log(s) kijken in mijn handtekening. :D.
Weet nog dat je mijn oude log ook gevolgd hebt. :D.

Dankje Heljen, zeker handig!:)
Ben een tijdje een beetje afwezig geweest van het forum maar nu ben ik weer terug, en ik zal je zeker weer volgen!

Haha was even eten maat,
Deadlift kan wel omhoog ja en ga ik nu ook weer verhogen met 2,5 per training zodat ik me holle rug voledig wegwerk en toch omhoog ga in gewicht.
Tjaa squat gaat niet lekker de laatste tijd, op 60 kg gaat het tempo heel langzaam, houding slechter en diepte word ook minder. Daarom wil ik weer even vanaf 50 elke training met 2,5 verhogen zodat ik weer even lekker door kan beuken straks.
Dankje zal ik doen!

---------- Toegevoegd om 20:37 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:30 ----------

Dankje Heljen, zeker handig!:)
Ben een tijdje een beetje afwezig geweest van het forum maar nu ben ik weer terug, en ik zal je zeker weer volgen!

Thanks. :D. Je gewicht is ook al goed toegenomen zie ik. :D. Blijf zo verder doen :thumbs:

Ja maar de gewichten van de oefening vind ik toch maar langzaam gaan..
Dit komt ook doordat ik nog steeds moeite heb om op tijd te gaan slapen en nog steeds meer moet gaan eten en drinken.

Dankje Stam, gaat wel met ups en downs maar we komen er wel....(uiteindelijk):)

haha klopt!, gewoon door blijven knallen met die zooi! :D

Voeding momenteel:
07:15 bak brinta inhoud is verschillend.
10:30 2 boterhammen met pindakaas en 2 met appelstroop vanwege de ijzers die erin zitten.
13:15 2 boterhammen met kipfilet en 2 met paté
16:00 onregelmatig, soms ben ik aan het trainen, maar kan natuurlijk dan ook meer naar school meenemen zodat ik ervoor ook nog kan eten.
19:00 avond eten
21:00 Bak kwark alleen op ma, wo, vrij.

wat drink je erbij dan? melk?
en k vind t vanaf 7 uur een beetje vaag, alleen 1 bak kwark op ma wo vrij verder niks? hoe zit t met dinsdag enzo dan? :)

nahh op hem reageer je wel
ik weet ook waar ik sta nu ;(

:trollface:

Training van vrijdag:
Dumbbell row:
1 x 5 x 18
1 x 5 x 20
3 x 5 x 22 Links was het aanzienlijk een stuk zwaarder dan rechts.. Tips?

Military Press
1 x 10 x 20
1 x 5 x 25
3 x 5 x 32.5 Eerste 2 setjes waren goed te doen 3e net aan. Woensdag dit gewicht nog een keer aanhouden en dan doorstoten naar 35

Squat niet gedaan, zie comment
Leg extention
1 x 10 x 35
1 x 10 x 40
3 x 10 x 45

Comment:
Deze training was ik me spullen vergeten uit me kluisje te halen van school en was ik gewoon zonder iets door te hebben naar de fitness gegaan. Vriend die net weg ging van huis opgebeld en nam kleding voor me mee. Helaas iets te klein en als ik dus zou gaan squatte zou het broekje scheuren... Eenmalige fout:D

Training van vandaag
Benchpress
1 x 10 x 20
1 x 5 x 30
1 x 5 x 40
1 x 5 x 45
3 x 5 x 50, weer zonder spot maar toch weer net aan..:(

Squat:
2 x 8 x 20 weer beetje pijn aan me knieen in het begin maar toch gedaan:)
1 x 5 x 35
3 x 5 x 52.5 Even weer rustig op bouwen, 2,5 per training

Deadlift
1 x 5 x 40
1 x 5 x 50
1 x 5 x 65 rug weer klein beetje krom...:mad:

Dips:
4 x 10 x bw

---------- Toegevoegd om 20:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:50 ----------

wat drink je erbij dan? melk?
en k vind t vanaf 7 uur een beetje vaag, alleen 1 bak kwark op ma wo vrij verder niks? hoe zit t met dinsdag enzo dan? :)

Op school kan ik weinig melk mee nemen dus doe het met 1 of 2 pakjes chocomelk:( en de rest water. Als ik thuis ben drink ik wel altijd melk maar op ma, wo en vrijdag ben ik pas half 7 thuis dus weinig tijd nog.

Dinsdag en donderdag eet ik halve bak fruitkwark van lidl, ook lekker maar toch met stuk meer suikers en minder eiwitten.
Eet elkedag ook pinda's voor het eten.

Laatst bewerkt:
Op school kan ik weinig melk mee nemen dus doe het met 1 of 2 pakjes chocomelk:( en de rest water. Als ik thuis ben drink ik wel altijd melk maar op ma, wo en vrijdag ben ik pas half 7 thuis dus weinig tijd nog.

Dinsdag en donderdag eet ik halve bak fruitkwark van lidl, ook lekker maar toch met stuk meer suikers en minder eiwitten.
Eet elkedag ook pinda's voor het eten.

waarom water ???
en waarom kan je niet meer meenemen?

Training van donderdag:
Dumbbell Row:
1 x 8 x 16
1 x 5 x 18
1 x 5 x 20
3 x 5 x 22 ging beter met links dit keer.

Military Press
1 x 10 x 20
1 x 5 x 30

1 x 5 x 35
1 x 4 x 35
1 x (3 of 2) x 35, was nog te zwaar dus volgende keer nog een keer proberen.

Squat
2 x 10 x 20
1 x 5 x 35
1 x 5 x 45
3 x 5 x 55

Training van vandaag:
Benchpress:
1 x 10 x 20
1 x 7 x 30
1 x 5 x 40
1 x 5 x 45

2 x 5 x 52.5
1 x 6 x 52.5 PR eindelijk wat vooruitgang, wist er nog 1 extra uit te halen:D

Squat:
2 x 8 x 20
1 x 5 x 35
1 x 5 x 50
3 x 5 x 57.5 was heel zwaar deze keer.. Me knieen komen ook nog steeds een stuk over me voeten heen.

Deadlift
1 x 7 x 40
1 x 5 x 55
1 x 5 x 72.5 PR (had perongeluk een 2.5schijfje aan de linker kant erop laten zitten:o) was ontzettend zwaar, kreeg hem eerst ook niet met rechte rug omhoog dus opnieuw geprobeerd en toen lukte het wel.

Door de deadlift en bench ben ik zeker tevreden met deze training:)

---------- Toegevoegd om 15:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:21 ----------

waarom water ???
en waarom kan je niet meer meenemen?

Aangezien ik meer aan het eten ben zou het ook goed zijn om meer water te drinken in verband met reinigen en water is ook belangrijk ?
Helaas zullen me ouders dan gaan zeiken, het liefst zou ik elke dag 1 a 2 liter chocomelk mee nemen maarja dat gaat niet.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven