AndroidHealthClinic

Girovaki's weg naar F=m.a.

Bezoekers in dit topic

girovaki

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
5 feb 2010
Berichten
2.710
Waardering
217
Lengte
1m87
Massa
105kg
Vetpercentage
15%
Hallo PL honk, ik zal mij even voorstellen. Ik ga naar de fitness sinds ik 17 lente's oud was. Na 2 jaar wat rond te kloten van massa training naar olympisch gewichtheffen naar powerliften heb ik een wijze beslissing gemaakt voor mij volledig op kracht te focussen.

Kracht vind ik persoonlijk een groter nut in het dagelijks leven hebben als massa, en de atmosfeer in het PL honk is altijd super en motiverend. En ik hoop uit deze log een bron van informatie en motivatie te halen.

Zoals de wet van Newton zegt is kracht de som van massa en snelheid dus is mijn doel tergelijk sterk worden en explosief blijven. Nu ben ik verre van een groot krachtig man maar de motivatie en wil is er zeker wel.

Nu voor degene die heel mijn intro hebben doorgelezen, proficiat en hopelijk zien ze over de taalkundige fouten heen:D. Maar ik zal nu aan het interesante gedeelte komen.

Powerstats:

Deadlift: 160Kg (de grip is hier zeker de limiterende factor)
ATG squat: 120kg
Benchpress: 100Kg
Militairy press: 60KG

Zoals je ziet geen beest getallen maar enfin.:p

De training van vandaag was vooral het testen van militairy press:

Militairy press:
20x20kg
5x40kg
5x45kg
3x50kg
1x55kg
1x60kg
1x62.5kg (f)
1x62.5kg (terug fail, wel al een cm of 15 hoger)

Dumbbell schoulder press:
5x18kg
5x20kg
5x22kg
5x24kg
5x26kg

En nog wat heel licht side raises en face pulls gedaan, geen super training maar best wel tevreden.;)

Dank je voor de aandacht en ik hoop dat ik jullie niet al te hard zal vervelen met mijn log.

Cheers, Girovaki.
 
Laatst bewerkt:
Zoals de wet van Newton zegt is kracht de som van massa en snelheid dus is mijn doel tergelijk sterk worden en explosief blijven. Nu ben ik verre van een groot krachtig man maar de motivatie en wil is er zeker wel.

F = m . a

Massa x versnelling bedoel je dus.

Maar ijzer = ijzer dus who cares ;) Succes
 
Laatst bewerkt:
succes ermee heb je doelen voor korte termijn.
Of kijk je gewoon waar het schip strand
 
En dat voor een bachelor elektro-mechanica, ik moest me schamen. Ben een beetje moe getraint. :D Kun je de titel van je topic aanpassen?


succes ermee heb je doelen voor korte termijn.
Of kijk je gewoon waar het schip strand

Ik heb wat getallen opgeschreven rond nieuwjaar,

200 deadlift
120 bench press
150 squat

Alles erover zou super zijn, maar ik kan het beter realistisch houden. Toch bedankt voor je post.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag weer goed getraind naar mijn kunnen. Deze week is vooral zien waar mijn Max ligt op MP,DL,SQ en BP.

Eerst even opgewarmd op fiets en dan

Deadlift
10x60kg
5x80kg
5x100kg
5x120kg
3x130kg
3x140kg
1x145kg
1x150kg
1x155kg
1x160kg (min of meer PR want deze ging veel vlotter en volledig gelockt)

Db curls:
5x14kg
5x16kg
5x18kg
5x20kg
5x22kg

En nog wat kuiten, zeer lichte gewichten.
 
Bench press:
20x20kg
10x60kg
5x70kg
5x80kg
3x85kg
2x90kg
1x95kg
1x100kg (failed)

Wide grip pull up
5x5xBW

Wat overhead squats voor de balans te oefenen.
 
Squats:
12x lege stang
10x60kg
5x70kg
5x80kg
5x90kg
3x95kg
3x100kg
2x105kg
1x110kg

Kreeg last van mijn knie, heeft altijd iets "los" in gezeten en met wat druk erop doet mijn knie wat pijn.

Overheadsquat
10x lege stang
5x40kg
5x40kg

Wat buikspier oefeningen.

Barslechte training, grote mcDonalds menu is niet echt krachtvoer.
 
Succes girovaki! Ik zal je log met interesse volgen, omdat ik met vergelijkbare gewichten aan de slag ben.

Met wat minder stapjes breek je zo je PR op de deadlift, 170-175 kg moet makkelijk kunnen. Jammer van die squat, zeker weten geen technische fout?

Heb je nog een schema, of doe je gewoon iedere training een grote oefening plus wat assistance?
 
Oprechte dank voor je interesse. Ik ben deze week mijn MAX aan het testen daarmee ik veel setjes doe en zeer weinig assistance.

Over de squat, het is mogenlijk dat het een technische fout is maar vroeger is er eens met het ravotten een log man op mijn knie gevlogen en sindsdien altijd een beetje last. Nu echt pijn doet het niet, maar na een setje zwaar (nu ja, voor mij zwaar:D) is mijn knie precies verdoofd. Geen idee wat het is eigenlijk. :)
 
Ben deze week begonnen aan het UB/LB schema van g-men (ik hoop dat hij het niet erg vindt ;)), had verwacht dat het volume mij zou breken maar het was te doen. :)

Even opwarmen en dan:
MP:
5x45kg
5x45kg
5x45kg
5x45kg
5x45kg

CGBP:
5x60kg
5x60kg
5x65kg
5x65kg

Chins:
8xBW
8xBW
8xBW
7xBW (laatste geen full rom)

Dips:
15xBW
10xBW
10xBW

BB shrugs pronated:
10x60kg
10x60kg
10x70kg
10x80kg

Hanging leg raises:
3x12xBW

Goede training, zeer enthousiast over dit schema (bij deze veel dank g-men) en terug een hoop meer motivate, een goede dag!
 
Kan wel zien dat je een basis hebt in de bodybuilding, dat zijn flinke volumes :)

Heb een linkje naar dat UB/LB-schema? Ben over een paar weken ook aan een nieuwe toe en ben op zoek naar 'iets heel anders'.
 
Kan wel zien dat je een basis hebt in de bodybuilding, dat zijn flinke volumes :)

Heb een linkje naar dat UB/LB-schema? Ben over een paar weken ook aan een nieuwe toe en ben op zoek naar 'iets heel anders'.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/g-mens-ub-lb-schema-266995/

Ben altijd liefhebber geweest van de sport bodybuilden, en ik wil nu geen moraalridder zijn maar het overmatig doping gebruik heeft mijn visie op bodybuilden toch een beetje in het negatieve daglicht gezet. Maar dat terzijde kan ik wel een lichaam als een griekse god apreciëren. Maar G-men heeft ergens gezegt dat zijn doel er sterk uitzien en zijn is en ik kan mij helemaal in die filosofie thuis vinden.

Nu dit hoog volume is terug wel wat wennen, maar de oefeningen zijn toch wel over het algemene compounds dus kracht zal ik wel zeker aanwinnen. Nu ben ik pas recent beginnen eten als een gek, half half clean wel, een lekker koekje kan ik moeilijk weerstaan:D.

Voor ik vorige week mijn maxxen had gestest heb ik 1cycle 5/3/1 gedaan, fantastisch programma, een portie kracht gewonnen ook, maar persoonlijk denk ik dat er nog te veel potentieel in mij zit voor amper om de 6 weken mijn gewichten te vehogen en dit schema zorgt dat ik weekelijks mijn gewichten moet verhogen. Nu ben ik van plan voor dit schema te volgen tot ik dichter bij een moeilijk plateau kom en dan zien we wel. 5/3/1 van wendler ga ik zeker ooit terug hervatten, fantastisch programma, direct , no bullshit, gewoon ogen open, verstand erbij houden en knallen!
 
Bicep curls:
5x20kg
5x20kg
5x20kg
5x20kg
5x20kg

Hammer curls:
5x14kg
5x14kg
5x14kg
5x14kg
5x14kg

Rope pulldowns
15x60kg
12x60kg
10x60kg
8x60kg
6x60kg
Small grip dips:
3xBWxmax

Wat oefeningen voor voorarmen.

Pittige training, avond eten minstens 10x gegeten. Super!
 
Jup, had mijn soeplepel bij!:thumbup:
 
http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/g-mens-ub-lb-schema-266995/

Ben altijd liefhebber geweest van de sport bodybuilden, en ik wil nu geen moraalridder zijn maar het overmatig doping gebruik heeft mijn visie op bodybuilden toch een beetje in het negatieve daglicht gezet. Maar dat terzijde kan ik wel een lichaam als een griekse god apreciëren. Maar G-men heeft ergens gezegt dat zijn doel er sterk uitzien en zijn is en ik kan mij helemaal in die filosofie thuis vinden.

Nu dit hoog volume is terug wel wat wennen, maar de oefeningen zijn toch wel over het algemene compounds dus kracht zal ik wel zeker aanwinnen. Nu ben ik pas recent beginnen eten als een gek, half half clean wel, een lekker koekje kan ik moeilijk weerstaan:D.

Voor ik vorige week mijn maxxen had gestest heb ik 1cycle 5/3/1 gedaan, fantastisch programma, een portie kracht gewonnen ook, maar persoonlijk denk ik dat er nog te veel potentieel in mij zit voor amper om de 6 weken mijn gewichten te vehogen en dit schema zorgt dat ik weekelijks mijn gewichten moet verhogen. Nu ben ik van plan voor dit schema te volgen tot ik dichter bij een moeilijk plateau kom en dan zien we wel. 5/3/1 van wendler ga ik zeker ooit terug hervatten, fantastisch programma, direct , no bullshit, gewoon ogen open, verstand erbij houden en knallen!

Thanks, ziet er interessant uit. Ik ga vroeg of laat ook zeker voor Wendler. Lijkt me overigens wel wat saai - nooit echt verrassingen of effe lekker eens een max-poging als je d'r toevallig zin in hebt.
 
Eerste week dat ik wendler deed ging ik bijna dood, en het was nog maar opbouwen.:D Was niet gewoon voor zoveel reps te doen (12 rep chins enzovoort) maar het went super snel.

Mij hadden ze eerlijk gezegt van dag 1 bodyweight oefeningen moeten laten doen. Dips, parallel dips, chins, pullups, enzovoort. Zelfs pompen eerlijk gezegt, velen onder ons zullen nu al wel een antwoord klaar hebben maar voor de beginnende kracht zijn deze oefeningen fantastisch en zoveel carry-over naar gevorderde oefeningen.

Ik ben nog maar jong maar ik hou van het oldschool trainen, machines zijn nooit mijn stiel geweest (in de fitness natuurlijk). Maar veel recht van spreken heb ik natuurlijk niet, maar ik blijf mijn best doen, en ik geniet er elke dag meer en meer van!
 
Ben je niet stiekum toch een bodybuilding training aan het doen? Ik wil niet belerend over komen, maar veel assistance is niet wat Wendler bepleit in zijn methode:

The biggest problem I’ve seen with this is people doing way too much. They do too many sets, or too many exercises. These lifts should compliment the training, not detract from it. People choose exercises for every body part, train them excessively, then wonder why they’re overtrained and not making any progress. When you’re choosing your assistance exercises, do yourself a favor and justify why you’re doing them. Don’t bullshit yourself. You must have a very strong reason for doing an exercise. If you don’t, scrap it and move on. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it’s what you don’t do that will lead to success.
Dat is natuurlijk wel gericht aan mensen met kracht als doelstelling. Je kunt Wendlers schema natuurlijk uitstekend verbouwen voor bodybuilding doeleinden, maar dat moet dan wel je doel zijn.

Gewoon doen waar je je lekker bij voelt hoor, maar ik wou dan weer dat IK eerder bovenstaand citaat had gelezen... maar ja, ik ben dan ook eigenlijk heel lui ;)
 
Training van gisteren:

ATG squat (poep tot aan de hielen:D):
20x20kg
2x10x70kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg
5x80kg

Ging makkelijk, maar we zijn terug aan het opbouwen. :)

Front squat:
5x70kg
5x70kg
5x70kg
5x70kg
5x70kg

Speed deadlifts:
8x100kg
8x100kg
8x100kg
8x100kg

Nog wat hypers erbij gedaan.

Ben je niet stiekum toch een bodybuilding training aan het doen? Ik wil niet belerend over komen, maar veel assistance is niet wat Wendler bepleit in zijn methode:

Citaat:
The biggest problem I’ve seen with this is people doing way too much. They do too many sets, or too many exercises. These lifts should compliment the training, not detract from it. People choose exercises for every body part, train them excessively, then wonder why they’re overtrained and not making any progress. When you’re choosing your assistance exercises, do yourself a favor and justify why you’re doing them. Don’t bullshit yourself. You must have a very strong reason for doing an exercise. If you don’t, scrap it and move on. Sometimes, instead of what you do in the weight room, it’s what you don’t do that will lead to success.
Dat is natuurlijk wel gericht aan mensen met kracht als doelstelling. Je kunt Wendlers schema natuurlijk uitstekend verbouwen voor bodybuilding doeleinden, maar dat moet dan wel je doel zijn.

Gewoon doen waar je je lekker bij voelt hoor, maar ik wou dan weer dat IK eerder bovenstaand citaat had gelezen... maar ja, ik ben dan ook eigenlijk heel lui

Terechte opmerking, maar de vele oefeningen die ik bij de "main" exercise doe doe ik verre van failure. Nu is 5x5 methode op het randje kracht-hyperthropy maar ik heb het gevoel als ik periodes van pure kracht (5/3/1 van Wendler) afwissel met periodes van iets meer volume en frequentie dat ik daar toch de beste resultaten uit haal.

Ik hoop dat het een beetje verstaanbaar is, en een terechte opmerking.
 
Bench press:
5x70kg
5x70kg
5x70kg
5x70kg
5x70kg

Ging goed, heb ze op snelheid en explosiviteit getraint

Push press:
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg
5x60kg

Gingen als een racket, volgende week zeker meer!

Dumbbell row:
20x22kg
15x22kg
10x22kg

Parallel dips:
8xBW
8xBW
7xBW

Plate raises:
3x15x5kg platen

Goed getraint, vooral explosief. Het was weer de moeite waard.
 
Back
Naar boven