AndroidHealthClinic

Jay's log: een nieuwe start

Bezoekers in dit topic

Jay93

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
5 mei 2012
Berichten
1.199
Waardering
32
Lengte
1m82
Massa
81kg
Vetpercentage
12%
Nou om meteen maar met de deur in huis te vallen: afgelopen paar maanden waren echt klote :(
De reden dat ik dit weer ga loggen is omdat weer motivatie terug heb. Afgelopen tijd had erg weinig motivatie om te trainen en ook om te loggen. Nu ga ik weer gewoon met plezier trainen. Hier is mn oude log trouwens.

Ik had sinds eind december 2012 last van slaapproblemen en dit kwam vermoedelijk door een te grote hoeveelheid zuivelproducten (lactose). Die heb ik er dus uitgehaald, neem dus ook geen kwark meer maar gewoon andere producten. Ik sliep echt k*t en moest 's nachts plassen en kon geregeld niet verder slapen. Dus soms sliep ik maar 5 uur terwijl ik rustig het dubbele kan slapen. Dus ja dan voel je je gewoon k*t en moe enzo dus van het trainen kwam zegmaar niet veel terecht. Ik ging meestal maar 2x per week trainen ipv 4 keer maarja die 2 trainingen gingen eigenlijk ook nergens over. Af en toe had ik een opleving (dat ik 's middags weleens ging slapen, lukte 90% van de keren niet xD) dat mijn trainingen wel goed gingen maar dat waren er niet veel. Opleiding ging ook vrij k*t en eigenlijk zag alles er uitzichtloos uit.

Ik moet zeggen dat ik toch wel veel geleerd heb afgelopen maanden. Wanneer het nodig was verlaagte ik het gewicht op de compounds en ging dan gewoon op techniek focussen. Ook nu mijn logje weer open is wil ik het loggen op zich ook niet meer als een verplichting zien. Eerst had ik het gevoel voor anderen te trainen maarja uiteindelijk doe ik het toch voor mijzelf. En voeding is echt super belangrijk. Ik volg nog steeds niet echt een vast voedingsschema maar die zuivelproducten zijn er iig uit. Althans nu neem ik soya melk en naturel isloaat ipv whey. Want in whey zit volgens mij ook lactose.

Vanaf juni t/m eind augustus heb ik een 3 daagse split gedaan 5 dagen per week ipv ub/lb. De trainingen stonden vooral in het teken van massa en deed ook weinig compounds. Ik deed toen eigenlijk alleen oefeningen die ik leuk vond en ik moet zeggen dat ik daar geen spijt van heb. Toen begon de motivatie weer een beetje terug te komen evenals de progressie.

Sinds ongeveer 1 maand gaat het al wat beter met mijzelf. Opleiding gaat al wat beter (nog niet super maarja iig beter dan vorig jaar :P) en trainen gaat ook weer fijn. Sinds deze week doe ik ook weer oefeningen als: bench press, dips, pendlay rows en rdl's, oefeningen die ik een tijdje niet gedaan heb en in plaats daarvan vervangende oefeningen deed. Rede daarvoor was mijn zwakke core die ik nu dmv planks sterker maak. Toen ik bijvoorbeeld oefeningen als squat en ohp deed, kreeg ik last van ademhalingsproblemen door mn zwakke core, mijn ademhaling zat zegmaar vast dus ja met kracht zetten was dat gewoon k*t. Ik heb echt heel lang volgehouden met deze oefeningen maar uiteindelijk vond ik dit niet de juiste oplossing. Mijn zwakke schakel waren mijn buikspieren dus uiteindelijk heb ik dus besloten mij daarop te focussen en andere oefeningen in de plaats te doen. Squatten heb ik nooit met plezier gedaan, deed ik alleen omdat de meeste het een goede oefening vinden, zelfde voor ohp. Ik doe nu gewoon leg press en dumbbell shoulder press instead (problem?). Planks kon ik eerst maar 15 seconden nu iets van 1 minuut (is nog steeds niet veel maar iig beter dan het was) en ik merk gewoon dat mn core echt sterker wordt. Voorheen deed ik weleens een rugtraining en kreeg ik bij lat pull downs last van mn core, dus sindsdien ben ik echt mn core sterker gaan maken aangezien dit echt niet hoort.

Trainingsschema

Momenteel volg ik een 5 daags schema:

Zondag: LB
Maandag: UB
Dinsdag: rust
Woensdag: Benen
Donderdag: Pull
Vrijdag: Push
Zaterdag: rust

Ben daar sinds afgelopen vrijdag mee begonnen. Gewichten zijn nog niet al te hoog, gaat mij in de eerste weken nog vooral om techniek zeker omdat ik bepaalde oefeningen een paar maanden niet gedaan heb ivm core.

Stats momenteel
Gewicht is tussen 78-79kg en bf rond 12%. Heb geen vetmeter dus kan ook wel hoger zijn, moet zeggen dat ik mn abs wel goed zie en mijn rug heeft eigenlijk altijd wel aardig droog gestaan dus in principe zou het wel kunnen kloppen. Ga nu nog geen foto's posten wil daar nog even mee wachten.

Krachtstats
Heb dus afgelopen maanden echt op techniek gefocust en op massa getraint. Hoger in hh en bepaalde compounds eruit en meer geïsoleerd. Qua kracht niet veel vooruitgang. Massa daarentegen is wel gewoon vooruit gegaan en techniek is ook zeker een stuk beter. Vroeger voelde ik bench niet in mn pecs, nu wel. Zelfde verhaal voor dumbbell shoulder press en schouders. Uiteindelijk blijft mn doel toch wel massa en bovendien vind ik mind muscle connection belangrijker dan een zwaar gewicht tillen.

PR's afgelopen maanden (toen ik dus ziek was)
- Squat: 5x80/1x100 (doe ik niet meer, kon door core niet zwaarder)
- Deadlift: 5x120/1x145 (erg blij hiermee ondanks mn vermoeidheid. Pr is iets van 5 maanden geleden en bovendien liftte ik 145kg toen ik dl pas 4 maanden deed)
- Bench press: 6x70/1x85 (met k*t techniek: voelde mn pecs toen niet, inmiddels wel)
- Overhead press: 5x45/3x50 (zelfde verhaal als squat, toch wel blij met het gewicht ondanks zwakke core en k*t ademhaling)
- Bent over row: 5x80 (doe nu pendlay row, bor maar 5x gedaan in mn trainingstijd dus ook hierbij een blij gezicht als ik naar de kracht kijk)

Doel
Met plezier blijven trainen en op techniek focussen voor compounds. Daarnaast vind ik 85kg @10% wel een mooi einddoel. Ik heb niet echt een datum daarvoor, wil ook niet te snel gainen want heb geen zin om te cutten haha (heb ook nooit gecut trouwens terwijl ik op 60kg @ 8% begonnen ben).


Ik hoop dat iedereen mij nu een beetje begrijpt wat er gebeurd is. Het lijkt misschien heel onschuldig dat slechte slapen maar ik denk dat jullie je wel kunnen voorstellen hoe 1 dag k*t slapen is, laat staan 9 maanden lang xD
 
Laatst bewerkt:
Training van afgelopen vrijdag:
Sinds tijden weer bench en dips gedaan. Dus kracht is niet bijzonder, maarja ik vind mmc toch belangrijker ;)

Push

Bench press
wu
5x60
5x60
5x60
9x65 + 1 spot vpr
Mmc was erg goed hierbij.

Incline dumbbell press
10x16
8x16
10x16
Niet te zwaar ivm mmc.

Cable crossover
12x23
12x23
12x23
Langzaam.

Dumbbell shoulder press
8x12
8x16
8x18
8x20
Ook hier was mmc goed.

One arm side raises
10x6 (l) + 10x6 (r)
10x6 (l) + 10x6 (r)
Lekker langzaam gedaan.

Dips
8xBW
10xBW
6xBW
Half jaar niet gedaan en in die tijd gewicht aangekomen dus niet ontevreden.

Nog wat cardio na.

Chest: 5/5, mmc was goed net als pump
Delts: 5/5, mmc was goed en verzuring was hard
Triceps: 4/5, dips gingen wel ok
 
Training van vanochtend:

Lowerbody

Leg press
12x125
12x150
12x150
12x150
Ging erg diep, voelde goed aan.

RDL
8x60
8x60
8x60
Tijdje niet gedaan.

Split squats
10xBW+8 (l), 10xBW+8 (r)
10xBW+8 (l), 10xBW+8 (r)
10xBW+8 (l), 10xBW+8 (r)
Was ziek zwaar.

Lying leg curl
12x23
12x23
8x23
Hams waren al redelijk verzuurd.

Kuiten en abs na.


Quads: 5/5, goeie mmc maar was wel erg zwaar.
Hams: 4/5, rdl ging niet super maar leg curl ging wel goed
Kuiten: 4/5, brannde goed
Abs: 4.5/5, brandde goed
 
Re: Jay's log: een nieuwe kans

In!!! Ga je terug volgen.

Goed dat je het probleem hebt gevonden lactose kan veel met een mens doen als je er niet tegen kan.

Schema ziet er ook goed uit misschien voor over een paar maanden dat ik een Copie ga volgen van je schema:cool:

Trainingen zien er goed uit lekker gewicht al op je legg press. Split squats zijn zwaar maar makkelijker voor je core om die goed te houden.

Succes verder!
 
In!!! Ga je terug volgen.

Goed dat je het probleem hebt gevonden lactose kan veel met een mens doen als je er niet tegen kan.

Schema ziet er ook goed uit misschien voor over een paar maanden dat ik een Copie ga volgen van je schema:cool:

Trainingen zien er goed uit lekker gewicht al op je legg press. Split squats zijn zwaar maar makkelijker voor je core om die goed te houden.

Succes verder!

Leuk dat je volgt man!

Hier is mn schema trouwens, ga misschien nog wel wat aanpassen want moet sommige trainingen nog doen.


Zondag (LB):
- Leg press: 3x8-12
- RDL: 3x6-8
- Split squats: 3x8-10
- Lying leg curl: 3x8-10
- Seated calf raises: 3x10-12
- Heel raises: 3x10-12
- Core (planks, lying leg raises)

Maandag (UB):
- Bench press: 3x6-8
- Pendlay row: 3x6-8
- Dumbbell shoulder press: 3x6-8
- Vertical traction: 3x8-10
- Incline dumbbell press:3x8-10
- Side raises ss rear delt row: 3x10-12 ss 3x10-12
- Seated dip machine: 3x10-12
- Incline dumbbell curl: 3x10-12

Woensdag (Benen):
- Leg press: 3x8-12
- RDL: 3x6-8
- Split squats: 3x8-10
- Seated leg curl: 3x8-10
- Seated calf raises: 3x10-12
- Heel raises: 3x10-12
- Cardio (10-15 minuten)

Donderdag (pull):
- Pendlay row: 5x5
- Chin ups: 3x6-8
- Seated cable row: 3x8-10
- Vertical traction: 3x10-12
- Rear delt row: 3x10-12
- Incline dumbbell curls: 3x10-12
- Core (planks, lying leg raises)

Vrijdag (push):
- Bench press: 5x5
- Incline dumbbell press: 3x8-10
- Cable crossover: 3x10-12
- Dumbbell shoulder press: 3x6-8
- One arm side raises: 3x10-12
- Dips 3x6-8
- Cardio (10-15 minuten)

Cardio en core kun je wel anders indelen op zich. Je zou core denk ik het beste bij benen/lb kunnen doen. Bovendien zit er ook geen gewone squats in mn schema. Als je die gaat doen raad ik 3x6-8 op zondag aan (LB dag) samen met leg press en 5x5 op benen dag samen met split squats.
 
IN, maar niet meer squatten omdat je core te zwak is? Dan ga je toch juist je core verbeteren?
 
IN, maar niet meer squatten omdat je core te zwak is? Dan ga je toch juist je core verbeteren?

Leuk dat je volgt!

Ja ik ben sinds een maandje of 2 echt bezig mn core sterker te maken. Eerst deed ik random crunches en sit ups maar nu planks en leg raises, vind die oefeningen kwalitatief ook beter voor je core.


Nice :D
 
IN! Succes verder ;)
 
Leuk dat je volgt!

Ja ik ben sinds een maandje of 2 echt bezig mn core sterker te maken. Eerst deed ik random crunches en sit ups maar nu planks en leg raises, vind die oefeningen kwalitatief ook beter voor je core.

Probeer ook eens barbell rollouts ;)
 
IN! Succes verder ;)

Thanks.




Over het loggen btw. Ik ga denk ik niet elke training loggen, gewoon wanneer ik zin heb :p
Vanavond staat UB op de planning en zal vooral in het teken staan van het bepalen van gewichten aangezien het een nieuw schema is.
 
Succes bro!
 
Dips tussen 2 bankjes ofzo? Of bankje/stang? Die doe ik ook met BW.
 
Dips tussen 2 bankjes ofzo? Of bankje/stang? Die doe ik ook met BW.

deze doe ik. De andere zijn bench dips, die worden al vrij snel makkelijk en dan zit je met vrij veel gewicht op je benen :p
 
Deze week ga ik mijn schema iets anders indelen omdat dat beter uitkomt.

Net push thuis gedaan en wilde beetje maxen met bench, was het iets van een half jaar geleden dat ik gemaxt had dus werd weer tijd. Bovendien vind ik de spotters in de gym ook niet fijn, want ze hebben altijd de neiging om aan de stang te zitten. Thuis spot mn vader mij dan en die grijpt alleen in wanneer ik het zeg :)

Push

Bench press
wu
6x60
5x70
4x80 vpr
Fx90
Jammer van de faal maar iig een vpr erbij :D

Incline dumbbell bench press
12x15
12x15
12x15
Lekker licht, voelde goed.

Incline dumbbell flyes
12x10
12x10
12x10
Ook dit licht gedaan en echt op mmc gefocust.

Dumbbell shoulder press
8x20
5x20
4x20
Dit ging wat minder, zal wel door bench komen.

One arm side raises
10x6 (l) + 10x6 (r)
10x6 (l) + 10x6 (r)
10x6 (l) + 10x6 (r)
Langzaam gedaan, volgende keer 7kg proberen.

Dips
10xbw
10xbw
Kreeg wat last van schouder dus bij 2 setjes gelaten. Techniek was niet super, ging soms wat minder diep ivm schouder.


Chest: 4.5/5, vpr erbij en oefeningen voelden goed aan
Delts: 3.5/5, dbsp ging wat minder, side raises wel prima
Triceps: 3/5, dips ging niet bijzonder maar had wel goeie pomp in triceps
 
1vrcj.gif
 
Back
Naar boven