Fitness Seller

Jay's log: een nieuwe start

Bezoekers in dit topic

Abbo :), hou sowieso even je schema in de gaten! voor zover ik nu gezien heb wel lekkere volume, die dips en bench laatste training zou ik nog niet kunnen verdragen..je volume lijkt nog wel hoger als de ub/lb die ik op het moment doe. Maar je doet geen supersets dus dat scheelt wel weer!
 
Abbo :), hou sowieso even je schema in de gaten! voor zover ik nu gezien heb wel lekkere volume, die dips en bench laatste training zou ik nog niet kunnen verdragen..je volume lijkt nog wel hoger als de ub/lb die ik op het moment doe. Maar je doet geen supersets dus dat scheelt wel weer!

Leuk dat je volgt!

En ja ik heb best wat volume :o Ik ga nu ook wat oefeningen schrappen. Schema gaat er ongeveer zo uitzien (7 oefeningen per training).

Maandag: Pull 1
- Bent over row: 5x5
- Vertical traction: 3x6-10
- Rack pulls: 3x5
- Cable upright row superset facepulls: 3x10-12 ss 3x10-12
- Incline dumbbell curl: 3x10-12
- Lying leg curl: 3x10-12
- Seated leg curl: 3x10-12

Woensdag: Push 1
- Bench press: 5x5
- Incline dumbbell press: 3x6-10
- Dips: 5x5
- Leg press: 3x10-12
- Seated leg extensions: 3x10-12
- Dumbbell shoulder press: 3x6-10
- Side raises: 3x10-12

Vrijdag: Pull 2
- Deadlift: 3x5
- Chins: 5x5
- Seated rows: 3x10-12
- Cable upright row superset facepulls: 3x10-12 ss 3x10-12
- Preacher curl: 3x10-12
- Seated leg curl: 3x10-12
- Seated calf raises: 3x10-12

Zondag: Push 2
- Bench press: 5x5
- Incline dumbbell flyes: 3x10-12
- Dips: 5x5
- Leg press: 3x10-12
- Seated leg extensions: 3x10-12
- Dumbbell shoulder press: 3x6-10
- One arm pushdowns: 3x10-12

Dips voorlopig nog 5x5, als ik wat meer kan 3x6-10 net als chins.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er imo wel goed uit! volume is er zeker, even goed nog wel ! lijkt me nog wel pittig schema even goed. heb het schema even opgeslagen voor later misschien..Voor nu denk ik toch iets te pittig nog kwa volume etc.

Ja als je geen meer herhaling kan met dips zeker een goede oplossing zo!

Succes iig !! :)
 
Straks waarschijnlijk thuis trainen en dan weer lekker deadliften sinds tijden :D


Ziet er imo wel goed uit! volume is er zeker, even goed nog wel ! lijkt me nog wel pittig schema even goed. heb het schema even opgeslagen voor later misschien..Voor nu denk ik toch iets te pittig nog kwa volume etc.

Ja als je geen meer herhaling kan met dips zeker een goede oplossing zo!

Succes iig !! :)

Dankje! Ja is nog wel pittig schema maar ben wel gewend om vrij veel volume te doen. Trainingen duren eigenlijk altijd 1 uur dusja daar wen je wel aan.
 
Apart schema man, ben benieuwd hoe die je bevalt ;)
Niks mis mee verder ofzo hoor :)
 
Apart schema man, ben benieuwd hoe die je bevalt ;)
Niks mis mee verder ofzo hoor :)

Haha weet dat het schema wat apart is maarja bevalt prima op zich. Vind ub/lb gewoonweg niet zo fijn dusja dan ga ik gewoon op zoek naar andere 2 daagse splits ;)
 
Schema ziet er goed uit kerel, ben ook benieuwd hoe het je bevalt. :)
 
Net lekkere pull training gedaan thuis. Is een half jaar geleden dat ik serieus gedeadlift heb :rolleyes:

Pull

Deadlift
10x40
5x60
5x80
5x100
6x120 vpr
5x130 vpr
Had dit echt niet verwacht. Zoals ik dus al zei was het ongeveer een half jaar geleden dat ik dit serieus had gedaan LOL. Hoopte op 3x120 ofzo, maar dit werd dus meer :roflol::roflol::roflol:

Chins
5xbw
5xbw
5xbw
5xbw
5xbw
Ging prima, voelde ook goed in biceps :)

Dumbbell row
12x25 (l) + 12x25 (r)
12x25 (l) + 12x25 (r)
12x25 (l) + 12x25 (r)
Kon makkelijk zwaarder maar had geen zin gewichten te wisselen :roflol::roflol::roflol:

Upright row (ez bar)
3 setjes van 12 reps

Incline dumbbell curls
2 setjes van 12 reps
Damn wat een lekkere oefening is dit zeg :D

Wrist curls (behind back + ez bar)
3 setjes van 15 reps
Branduuuhh :fire:

Lying leg curl
3 setjes van 12 reps
Echt hele sicke burn, waren natuurlijk al beetje voorvermoeid van dl dus dat is mooi.


Trainingsduur: 65 min :)

Rating:
Back: 4.5/5; alles voelde goed eigenlijk en het ging ook lekker. Chins kan iets beter maar ik blijf oefenen.
Delts: 4/5; lekker gepompt, voelde goed in rear delts en traps
Arms: 4.5/5; goeie burn en pomp
Hams: 4.5/5; voelde erg goed aan, ook bij dl trouwens

Opmerking:
Deadlift beviel dus erg goed, db rows volgende keer zwaarder.

Schema ziet er goed uit kerel, ben ook benieuwd hoe het je bevalt. :)

Thanks bro!
 
Sick die deadlift man!
Hoop dat ik zo'n ziek spiergeheugen heb erop, zodra ik weer ga deadliften over een tijdje :o
Met chins liggen we ook gelijk zo te zien :P
Incline dumbell curls heb ik er ook weer in zitten volgende week ;)
 
Sick die deadlift man!
Hoop dat ik zo'n ziek spiergeheugen heb erop, zodra ik weer ga deadliften over een tijdje :o
Met chins liggen we ook gelijk zo te zien :P
Incline dumbell curls heb ik er ook weer in zitten volgende week ;)

Thanks man!

En weet je wat het is met spiergeheugen, je moet gewoon goeie oefeningen ter vervanging doen. Ik merkte dat toen ik op bor focusde mn rug ook prima groeide en die hou ik er dus ook in. Maarja deadlift is ook wel een oefening waarbij je gewoon progressie kunt maken als je die een tijdje niet doet. Dat kan ik van bench press niet zeggen, als ik die soms 1-2 weken niet doe gaat het al een stuk slechter :o (niet dat dat vaak gebeurt trouwens maar is vooral bij rustweken/vakantie). Dus ik weet niet of je bor mag doen maar die zou ik zeker in de schema plaatsen of anders db rows (zoals je nu al hebt). Bor is imo echt de basis voor rug en dat blijkt wel aangezien mn deadlift dus ook vooruit is :)

Nah met chins lig jij voor he aangezien je zwaarder weegt ;) Maarja hangt van heel veel factoren af he zo'n bw oefening. Ook hoe lang je armen zijn en je techniek. Sommigen gebruiken momentum om weer omhoog te komen (net zoals je bij bench de stang kunt "bouncen" bij je chest aanraken) dusja dan wordt het wel makkelijker. Moet zeggen dat ik nog niet echt kapot ben van chins en dat ben ik nooit geweest. Maarja ik blijf gewoon net zo lang oefenen totdat het goed voelt heb geen zin om nu meteen weer op te geven en de makkelijke weg te kiezen en voor lat pull downs te gaan :o

En jaaa incline db curls zijn zo lekker. Gewoon leightweight en gecontroleerd doen, echt niet normaal hoe je biceps dan branden. Even kijken hoe close grip chins bevallen want die schijnen ook goed te zijn voor biceps en anders doe ik miss nog concentration of preacher curls maar die incline's blijven er sws in ;)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag echt sicke spierpijn in mn hams, zal mij niks verbazen als dat door deadlift komt :roflol::roflol:

Straks weer ff 3 setjes planken. Even kijken of mn onderrug dat trekt. Morgenochtend pushtraining en nu ik minder oefeningen heb verwacht ik ook minder vermoeid te zijn aan het einde. Vorige week was ik echt helemaal kapot :mad:
 
Vandaag echt sicke spierpijn in mn hams, zal mij niks verbazen als dat door deadlift komt :roflol::roflol:

Straks weer ff 3 setjes planken. Even kijken of mn onderrug dat trekt. Morgenochtend pushtraining en nu ik minder oefeningen heb verwacht ik ook minder vermoeid te zijn aan het einde. Vorige week was ik echt helemaal kapot :mad:

Ik ga zo ook eens wat setjes planken, gister abs wederom moeten skippen :(
Gebruik jij er een spiegel bij om te kijken of je echt recht hangt of voel je dit uit jezelf?
 
Ik ga zo ook eens wat setjes planken, gister abs wederom moeten skippen :(
Gebruik jij er een spiegel bij om te kijken of je echt recht hangt of voel je dit uit jezelf?

Nee gebruik geen spiegel, jij wel dan?
 
Nee gebruik geen spiegel, jij wel dan?

Nee :o
Voel hem tegenwoordig veel beter dan voorheen, volgens mij hing ik voorheen teveel naar beneden met me rug.
Nu duw ik voor mij gevoel mijn kont/onderrug te ver omhoog, maar ik voel hem ontiegelijk branden, dus vind het wel best zo :P
 
Nee :o
Voel hem tegenwoordig veel beter dan voorheen, volgens mij hing ik voorheen teveel naar beneden met me rug.
Nu duw ik voor mij gevoel mijn kont/onderrug te ver omhoog, maar ik voel hem ontiegelijk branden, dus vind het wel best zo :P

Teveel naar beneden is ook een stuk moeilijker en idd voel het dan niet beter :o

Ik ga denk ik opbouwen tot 3x2 minuten en dan desnoods met 1 been en 1 arm gestrekt als het te makkelijk wordt.

---------- Toegevoegd om 20:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:27 ----------

Nou net dus 3 setjes van 1 minuut gedaan. Deed nu 90 sec rust ipv 120 en dat maakte het wel wat moeilijker. Hou het voorlopig wel op 1 minuut en ga dan de rust tussen de setjes verkorten tot 60 sec. Was nog prima te doen ondanks de deadlift van gister ;)
 
Net push gedaan. Was lekker rustig in de gym. Ging tegelijk met iemand benchen dus had een spotter :cool:
Ben iets van mn schema afgeweken want merkte dat mn chest niet helemaal hersteld was van vorige keer dus heb het iets anders ingedeeld. Ga nu dips als 3e oefening doen elke pushtraining omdat ik dat wel een belangrijke oefening vind, zowel chest als triceps kunnen wel een boost gebruiken. Daarnaast nog pushdowns om triceps extra te prikkelen of side raises voor die ronde koppen :)


Push

Bench press
12x30
10x40
8x55
5x70
3.5x80 + 0.5 spot vpr (**** it ga ook gwn halve reps tellen)
6x60
5x60 leeg :o
Ga maar eens 5x5 doen op bench want dit is echt ene zooitje ongeregeld wat ik steeds doe :o
4e rep bij 80 zat er sws in maar wilde niet al mn energie verspillen dus vroeg spotter maar in te grijpen.

Incline dumbbell flyes
3 setjes van 12 reps

Dips
5xbw
5xbw
5xbw
5xbw
5xbw
Prima. Hou het voorlopig op 5x5, eventueel met gewicht eraan.

Leg press
12x100
12x115
12x130

Leg extension
3 setjes van 15 reps
That burn.

Dumbbell shoulder press
15x10
12x14
10x14
10x14
Prima, voelde erg lekker aan.

One arm pushdown
3 setjes van 12 reps
Zo dit voelde lekker zeg :D

Seated side raises
3 setjes van 15 reps
That burn.


Trainingsduur: 65 min

Rating:
Chest: 4/5; voelde prima aan, ook bij benchen en dips
Quads: 4/5; goeie burn en mmc
Delts: 4/5; that burn
Triceps: 4/5; that burn en voelde ook goed bij presses en dips

Opmerking:
Bench dus 5x5, voor de rest iets minder volume voor chest. Gewichten voelden allemaal goed aan dus dat is mooi. Ook maar eens zwaarder gegaan op leg press, moet zeggen dat 3x12 wel zwaar is daarop, conditioneel gezien dan :o
 
Laatst bewerkt:
Lekker vroeg gast, nog aardige gewichten voor in de ochtend.
 
Lekker vroeg gast, nog aardige gewichten voor in de ochtend.

Thanks man! Alles voelde zwaar aan haha maarja je wordt er mentaal wel sterk van zo vroeg trainen want energie is dan nooit echt optimaal ;)
 
Nice man! Effe niet meer gevolgd, kom niet echt veel meer op ddb/bn, maar succes
 
Lekkere bench jong, mirin.
 
Back
Naar boven