MuscleMeat

Goed beginnersschema?

ben87

Novice
Waardering
0
hallo

ben sinds vorrige week begonnen met sporten.
Ik heb nu een soort van schema opgezet maar weet niet zeker of dit goed is, mischien kunnen jullie oordelen/ tips geven?

mijn stats:

20 jaar
1.85m.
85 kg.

heb hiervoor een jaartje gefitnesst waar ik ook dit schema gebruikte.. heb wel wat spiermassa maar ook wel wat vet.

SCHEMA:

DI

cardio 10min.
Borst
Triceps
cardio 10 min.

DO

cardio 10 min.
Rug
Biceps
cardio 10 min.

ZA

cardio 15 min.
Benen
Schouders
cardio 15 min.

voor de groepen heb ik nu nog geen vaste oefeningen maar is wel de bedoeling.

als je die cardio weg laat is het zeker geen slecht schema. je kan geen massa bouwen als je zoveel cardio doet. gewoon goed op je eten letten en zeker een goed voedings schema dat je goed kilo's aankomt. erna of tegen de zomer aan kan je nog altijd wat vet verliezen succes.

jah je kan hier vrij weinig over zeggen.

de combinaties van spiergroepen op een dag zijn goed. Maar je moet echt je oefeningen er bij gaan posten om ons te kunnen laten oordelen of het een goed schema is.

Ik zou de cardio bij elkaar pakken dus 20 minuten in plaats van 10 minuten, omdat je pas na 20 minuten echt vet aan het verbranden bent. Deze cardio zou ik dan na je krachttraining pakken.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de snelle reactie !!

wat ik wil bereiken is breder worden en wat vet kwijt raken...
ik geef binnenkort een gespecificeerd trainingsschema met de oefeningen per spiergroep zodat jullie beter kunnen oordelen!

gr.Ben

en dat wil je zeker tegelijk doen EN vet verliezen EN breder worden... het is het een of het ander niet allebei gast, dus ik zou eerst maar eens breder worden en als je dan breed genoeg bent, dan binnen 2 maandjes die pondjes vet eraf halen.

Of je eet boven je onderhoud of eronder

Je kan best gelijkmatig wat breder/gespierder worden en de vetpercentages in de hand houden.. Zeker met zo'n split schema en mss een beetje eiwit/crea (werkte bij mij ook). Maarja als je echt veel massa erbij wilt moet je inderdaad eerst eten-eten-eten denk ik. :)

Je beschrijft ook niet je doel trouwens, dus we kunnen niet goed oordelen..

Idd, je kunt best wat massa bijkomen met een goed dieet. Cardio erinlaten, maar dan 20 minuten na de training. Ik heb hier een tijdje ook spiermassa mee kunnen winnen.

• Topic Starter Topic Starter
Je kan best gelijkmatig wat breder/gespierder worden en de vetpercentages in de hand houden.. Zeker met zo'n split schema en mss een beetje eiwit/crea (werkte bij mij ook). Maarja als je echt veel massa erbij wilt moet je inderdaad eerst eten-eten-eten denk ik. :)

Je beschrijft ook niet je doel trouwens, dus we kunnen niet goed oordelen..

tja hoe beschrijf je je doel...ik heb wel iets voor ogen maar dat precies te beschrijven?

de combinaties van spiergroepen op een dag zijn goed. Maar je moet echt je oefeningen er bij gaan posten om ons te kunnen laten oordelen of het een goed schema is.

Ik denk dat een 3-way split-schema ongeschikt is voor een beginner. Begin maar met een full body schema en pas dat aan naarmate je meer ervaring krijgt en meer volume nodig hebt om te beginnen.

omdat je pas na 20 minuten echt vet aan het verbranden bent.

totaal irrelevant.

als je die cardio weg laat is het zeker geen slecht schema. je kan geen massa bouwen als je zoveel cardio doet.

natuurlijk wel. gewoon meer eten.

en dat wil je zeker tegelijk doen EN vet verliezen EN breder worden... het is het een of het ander niet allebei gast,

(vette) beginners lukt dat nog wel eens, maar naarmate je langer traint zul je toch echt OF het een of het ander moeten doen.

Terug
Naar boven