Fitness Seller

Goed voedingsschema?

xInitialZ_

Novice
Waardering
0
Leeftijd: 26
Gewicht: 80 kg
Lengte: 1m88
2984 calorieen per dag nodig volgens caloriecalculator.nl (3 à 5x per week sporten)

Vooraleer ik mijn voedingsschema post, aller1st een klein woordje uitleg.
Ik ben van nature uit een ectomorf. Daardoor kon ik natuurlijk eten zoveel ik wou zonder aan te komen. Maar de laatste jaren is hier verandering in gekomen. Op een bepaald moment woog ik rond de 95kg en had ik voor het 1st in mijn leven een pens en over het algemeen meer lichaamsvet :eek:

Dit heb ik eraf gewerkt en ik weeg nu ongeveer 80kg door alleen mijn voeding aan te passen. Maar als gevolg ben ik nu terug mager geworden en ik wil hier iets aan doen!

Door het feit dat ik de laatste jaren was aangekomen mag ik toch aannemen dat mijn metabolisme langzamer is geworden? Met als gevolg dat ik dan ook makkelijker spiermassa kan aankomen met goede voeding en degelijke training?

Maar goed : dit is mijn huidig (beginners) voedingsschema ! Graag zoveel mogelijk tips en opmerkingen, positief en negatief i don't care. Ik ben hier om wat bij te leren en ik wil dit gewoon tegoei doen.

*EDIT*gedetailleerd voedingsschema toegevoegd
Dit zou ongeveer goed moeten zijn als ik naar caloriecalculator.nl kijk. Maar het stemt momenteel nog niet 100% overeen met de realiteit.

Ik heb als maaltijden met een soort van standaard proberen te werken daar dit wel verschilt van dag tot dag. Maar ik ga de volgende dagen eens gaan afwegen hoeveel gram aardappelen-vlees-groenten ik precies binnenspeel (en of de huidig gekozen porties realistisch zijn) dus er komt binnenkort nog een update.
Ook ga ik de calorietabel aanpassen aan de labels van de voedingswaren die in mijn koelkast steken.

Ik hoor het graag
Mvg

Bijlagen

Laatst bewerkt:
- 9 uur is iets te weinig
- Liever kalkoen of kip dan ham.
- Tussen 12:30 en 16:30 zit 4 uur, dat is te lang.
- Liever geen tosti, liever rijst.
- Je kunt nog wat nootjes bij je kwark toevoegen.
- Fruit 's ochtends eten of rond je training.

Daarnaast kan je beter alles overzichtelijk noteren met waarders erbij (eiwitten, koolhydraten, vetten & kCal). Zo weet je precies wat je eet en hoeveel je eet.

• Topic Starter Topic Starter
Alvast bedankt voor je inbreng ! Ga er zeker rekening mee houden

Ivm dat overzicht: dat ben ik sowieso van plan maar kon het niet laten dit alvast te posten :-)

Mvg

• Topic Starter Topic Starter
Zie 1e post voor update v voedingsschema. Is de kev verhouding een beetje ok om te bulken?

Het kan nog beter qua variatie en meer fruit + noten + rijst erbij maar ik ga er niet over liegen dus post ik gewoon wat ik momenteel eet.

:-)

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven