- Waardering
- 15.485
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 125kg
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dit is me onduidelijk, eigen woning zit in box 1, vermogen zit over het algemeen in box 3?
Dit is me onduidelijk, eigen woning zit in box 1, vermogen zit over het algemeen in box 3?
Eigenlijk hoort het ook daar.Nog wel..
![]()
Eigen woning naar box 3, wat houdt dat in?
De Nederlandsche Bank stelt voor de eigen woning naar box 3 te verhuizen. Lees wat dit precies betekent.www.dnb.nl
Wat jij zegt staat niet in het artikel, bovendien mensen met geen of een klein pensioen die een enorme koopwoning hebben, tuurlijk... En al die andere mensen in de sociale woningbouw betalen geen huur van meer dan 400 euro zeker?Nu nog wel. Kost je afbetaalde huis straks toch gewoon 400 per maand aan belasting alleen al. Er zullen zelfs gevallen zijn van mensen met geen of klein pensioen die niet meer in hun afbetaalde huis kunnen blijven wonen. Want oh wat zijn ze vermogend...
Waarschijnlijk ben je dan toch nog goedkoper uit dan wanneer je niet afgelost hebt, zeker als je dat vermogen ergens anders hebt staan.Nu nog wel. Kost je afbetaalde huis straks toch gewoon 400 per maand aan belasting alleen al. Er zullen zelfs gevallen zijn van mensen met geen of klein pensioen die niet meer in hun afbetaalde huis kunnen blijven wonen. Want oh wat zijn ze vermogend...
Eigenlijk hoort het ook daar.
Wat jij zegt staat niet in het artikel, bovendien mensen met geen of een klein pensioen die een enorme koopwoning hebben, tuurlijk... En al die andere mensen in de sociale woningbouw betalen geen huur van meer dan 400 euro zeker?
Ook wordt er al langer over gesproken box 3 te veranderen naar daadwerkelijk behaalde rendementen.
Als er geen hypotheekrenteaftrek bestond had ik je gelijk gegeven.Wat hebben mensen in de sociale huur nou hier mee te maken? Ik snap die vergelijking nooit. Je hebt een huis AFbetaald. Het is van jou, dus klaar met betalen. Je hebt dan vaak 30 jaar geleden iets afbetaald wat je destijds overeengekomen bent.
Vermogen in stenen is wat anders dan vermogen op de bank. Je kan er niet van op vakantie of je brood van betalen, je woont er in. Je kan er verder niks mee.
Ja maar mensen die huren...
Waarschijnlijk ben je dan toch nog goedkoper uit dan wanneer je niet afgelost hebt, zeker als je dat vermogen ergens anders hebt staan.
Als er geen hypotheekrenteaftrek bestond had ik je gelijk gegeven.
Over de overwaarde van een woning gaan woningeigenaren belasting betalen. Belangrijk: wij stellen voor om dit in geleidelijke stapjes door te voeren. Daarvoor moet ruim de tijd worden genomen: in ons voorstel 20 jaar. Dit om te voorkomen dat huizeneigenaren plotseling met onverwachte of hoge kosten te maken krijgen.Nu nog wel. Kost je afbetaalde huis straks toch gewoon 400 per maand aan belasting alleen al. Er zullen zelfs gevallen zijn van mensen met geen of klein pensioen die niet meer in hun afbetaalde huis kunnen blijven wonen. Want oh wat zijn ze vermogend...
Over de overwaarde van een woning gaan woningeigenaren belasting betalen. Belangrijk: wij stellen voor om dit in geleidelijke stapjes door te voeren. Daarvoor moet ruim de tijd worden genomen: in ons voorstel 20 jaar. Dit om te voorkomen dat huizeneigenaren plotseling met onverwachte of hoge kosten te maken krijgen.
Ook belangrijk: de extra belastingopbrengst die de overheid ophaalt, geeft zij in ons voorstel terug aan huishoudens. Bijvoorbeeld door de belastingtarieven in box 3 te verlagen. En door de belasting op inkomen uit werk in box 1 te verlagen, inclusief de belasting voor gepensioneerden. oa
Ja stapsgewijs, alle voordelen worden stapsgewijs afgebouwd. Dat moet wel, anders zou het volk gaan morren. Voor iedereen die over 30 jaar gestopt is met werken en het huis heeft afbetaald is dit voor veel huishoudens een ramp te noemen. Je leven lang gewerkt, denken de schaapjes op het droge te hebben en kan je nog op een flatje gaan zitten op je oude dag. Als je ziet hoe de meeste boomers nu genieten van hun oude dag, dat gaan wij niet meer meemaken op deze manier. Maar dat zien we dan wel.
Altijd leuk, die belofte dat het terugkomt. Waarom wordt het me eerst afgepakt, als ik het daarna zou terugkrijgen? Blijf gewoon van mijn centen af. Ik heb het eerlijk verdiend en opgespaard en er is belasting over betaald. Het is van mij en de overheid zou er met zijn grijpgrage vingers van af moeten blijven.Over de overwaarde van een woning gaan woningeigenaren belasting betalen. Belangrijk: wij stellen voor om dit in geleidelijke stapjes door te voeren. Daarvoor moet ruim de tijd worden genomen: in ons voorstel 20 jaar. Dit om te voorkomen dat huizeneigenaren plotseling met onverwachte of hoge kosten te maken krijgen.
Ook belangrijk: de extra belastingopbrengst die de overheid ophaalt, geeft zij in ons voorstel terug aan huishoudens. Bijvoorbeeld door de belastingtarieven in box 3 te verlagen. En door de belasting op inkomen uit werk in box 1 te verlagen, inclusief de belasting voor gepensioneerden. oa
Laat ik 10k aflossingsvrij staan….maar inderdaad… het zal altijd wat kosten.Hopelijk schieten ze niet te ver door met die eigen woningforfait plannen. Geld wat je dan bespaard met aflossen hypotheek kan regelrecht naar de belasting omdat je Oh zoveel vermogen hebt opgebouwd, en dat is weer niet eerlijk voor huurders die niet kunnen kopen.
Als er geen huursubsidie was had ik je gelijk gegeven.Als er geen hypotheekrenteaftrek bestond had ik je gelijk gegeven.
Ik zit zelf in eigenwoningforfait nu, dat gaat langzaamaan vervallen.Altijd leuk, die belofte dat het terugkomt. Waarom wordt het me eerst afgepakt, als ik het daarna zou terugkrijgen? Blijf gewoon van mijn centen af. Ik heb het eerlijk verdiend en opgespaard en er is belasting over betaald. Het is van mij en de overheid zou er met zijn grijpgrage vingers van af moeten blijven.
Belasting is diefstal.Altijd leuk, die belofte dat het terugkomt. Waarom wordt het me eerst afgepakt, als ik het daarna zou terugkrijgen? Blijf gewoon van mijn centen af. Ik heb het eerlijk verdiend en opgespaard en er is belasting over betaald. Het is van mij en de overheid zou er met zijn grijpgrage vingers van af moeten blijven.
Het wordt aangepast omdat ze elk jaar weer nieuwe belastingverzwaringen er bovenop stapelen.Op zich kan ik wel leven met de voorgesteld nieuwe regels, waar ik wel slecht tegen kan is dat alles constant maar aangepast moet worden op het gebied van belastingen, subsidies en toeslagen. Over zoiets als een huis kopen ne je hypotheek aflossen kan je dus niet een goede afgewogen keuze maken omdat je niet weet wat de regels zijn over een paar decennia. Een ieder die niet 2 keer modaal verdient en op financieel gebied risico mijdend is kan zomaar zonder er schuld aan te hebben in de problemen komen.