XXL Nutrition

Goedkoop kipfilet?

Vanaf volgende week weer bij AH:
Kilo voor €5,-

Halal 5,50 per kilo en hij snijd het ook nog in blokjes :cool:

Want wat is er slecht aan deze kip dan?

Vlees dat verkregen is door onverdoofd slachten, kun je niet altijd herkennen aan het etiket. Er bestaat hiervoor geen etiketteringsverplichting. Vrij barbaars als ze geen verdoving gebruiken, daar doe ik dus niet aan mee. Kan zijn dat ze het bij jou leverancier wel doen hoor, maar ik kies dan liever voor een andere manier van slachten.

Vlees dat verkregen is door onverdoofd slachten, kun je niet altijd herkennen aan het etiket. Er bestaat hiervoor geen etiketteringsverplichting. Vrij barbaars als ze geen verdoving gebruiken, daar doe ik dus niet aan mee. Kan zijn dat ze het bij jou leverancier wel doen hoor, maar ik kies dan liever voor een andere manier van slachten.

Zijn sowieso plofkippen, dus barbaars is het sowieso al.

Zijn sowieso plofkippen, dus barbaars is het sowieso al.

Vrije uitloop/scharrel kippen zijn net zo barbaars, allemaal in gevangenschap. Dat is voor mij de discussie niet. Dat is nou eenmaal nodig om de grote vlees behoefte van ons te voorzien, hard maar waar.
Het slachten is wel wat aan te doen, dit kan mijn inziens veel beter als zonder verdoving dood laten bloeden.
En de reden dat het gedaan wordt is al helemaal lachwekkend, nee dan kies ik dus liever voor iets anders :)

en vol met ****ing water

Meestal haal ik kip bij de Makro hun hebben vaak aanbiedingen en is dus lekker goedkoop. De hele vriezer ligt er nu mee vol en over de kwaliteit mag ik niet klagen.

Bij de lokale supermarkt mcd of ah kan ik om de paar weken wel kipfilet halen voor 5e de kilo of minder. Pezen ben ik niet zo vies van de boel snijden doe ik toch al.

Actie bij c1000 tot en met Dinsdag : kilo voor 5 euri

Actie bij AH deze week 8 euro voor 1.5 kilo.

Sorry maar AH heeft de slechte kipfilet ooit! Heel erg waterig.
Ik haal het liever bij aldi of lidl, blijkbaar geven duitsers meer om qualiteit.
Drumsticks (grote) bij een turkse slager ofzo, soms nog geen 3 euro per kilo.

Zou best kunnen al heeft AH de laatste tijd volgens mij een andere kip in de schappen, ik vind hem over het algemeen prima maar kijk niet zo scherp.

Ik vind de kip bij de AH ook wel prima, die van de c1000 daarentegen is echt dramatisch. Loopt helemaal leeg als je het bakt

musclemeat dan maar?

Terug
Naar boven