Fitness Seller

goodmornings

woeste beir

Dutch Bodybuilder
Waardering
25
Lengte
1m70
Massa
77kg
Vetpercentage
15%
Doet iemand deze? Ik heb em gisteren voor de eerste keer gedaan en ik werd maar raar bekeken :D
Ik voel het wel lekker branden vandaag, mn deadlift zou er ook omhoog kunnen gaan of heb ik dit verkeerd begrepen?

Doet iemand deze? Ik heb em gisteren voor de eerste keer gedaan en ik werd maar raar bekeken :D
Ik voel het wel lekker branden vandaag, mn deadlift zou er ook omhoog kunnen gaan of heb ik dit verkeerd begrepen?

Doe ze meestal zonder gewicht om onderrug problemen te voorkomen; er zijn betere oefeningen om je DL omhoog te krijgen.

Als ik het even google lijkt me dat dezelfde beweging als hyperextensions, maar de zwaartekracht zal dan wel een ander effect hebben op de oefening. Misschien interessant om eens allebei te doen (liefst op verschillende dagen) en dan het effect te vergelijken? ;)

Je moet ook geen andere mannen aankijken als je voorover buigt he ! :D

-

Laatst bewerkt:
Op zich een prima oefening, zowel de standaard versie voor GH als de rounded back variant voor de erector.

Vind wel dat je goed moet kijken of de oefening in je schema past omdat bij een flink aantal schemas vooral de erector al behoorlijk aan bod kom

• Topic Starter Topic Starter
Ja ze bekijken me ook zo als ik deadlift, ik denk dat ik zowat de enige ben die er überhaupt deadlift ( basic fit ) dus. Ik ben aant overwegen om naar een "hardcore" te gaan maar daar benk nog niet uit :D
Ik ben eigenlijk oefeningen aant zoeken en aant uitproberen voor men core int algemeen sterker te maken, ik heb zo'n beetje donald duck syndrome en daar wou ik iets aan proberen te doen, ik had gelezen om mn onderrug, abs en hams enzo sterker te maken.

Ik heb ze nu in mijn schema. Fijne oefening.

Is natuurlijk allemaal een combinatie van gewicht en juiste beweging. Je gaat niet als beginner met maximaal gewicht in je nek een rounded back GM doen maar als het gewicht is afgestemd op de beweging en de beweging goed-gecontroleerd word uitgevoerd zie ik er geen problemen in.

Voor mij wordt de beweging dan verglijkbaar met bv erector crunches met extra gewicht.

Denk eerlijk gezegd ook dat problemen eerder ontstaan door volume verhoging dan door extra gewicht bij dit soort oefeningen.

Volgens mij moet je deadliften om je deadlift te verhogen

Heb deze nu een aantal weken gedaan, maar de oefening blijft gewoon onnatuurlijk aanvoelen bij mij. De ene keer voel ik hem goed in mijn hams en de andere keer lijkt het alsof mijn rug snapt.

Donalduck syndroom is net dat je rug te sterk is vergeleken met je hamstrings. Dus meer focussen op hamstrings/abs voor kracht en quads/rug goed stretchen.

Het is middag hoor :trollface:

Ik doe hem ook wel is voelt altijd goed in me hamstrings en ik train ook bij basic fit en bijna iedereen doet daar Deadliften en powerliften niemand die me daar raar aankijkt al let ik daar ook niet echt op

doe ze ook sinds een tijdje. wel lekkere oefening voor de hamstrings en de glutes. ben wel voorstander van de varriant met een rechte rug. en als je zwaar gaat vanuit een deadstop

Terug
Naar boven