AndroidHealthClinic

Graag advies gevraagd

• Topic Starter Topic Starter
Mensen kunnen .8 liter water per uur drinken ongeveer:

Als je wilt afvallen moet je minder eten, ik eet bijvoorbeeld maar rond de 1500 kcal per dag om af te vallen, als ik 2000-2500 kcal eet dan kom ik aan.
ding is ik ben 1.89 en dan zou 1500 kcal per dag echt veel te weinig zijn. Mijn onderhoud ligt rond de 3000 dus als ik dan max 2500 eet zit ik er al 500 onder + dan nog de cardio dat zou genoeg moeten zijn. + dat kracht training ook altijd nog wat zal verbranden.

Mensen kunnen .8 liter water per uur drinken ongeveer:

Als je wilt afvallen moet je minder eten, ik eet bijvoorbeeld maar rond de 1500 kcal per dag om af te vallen, als ik 2000-2500 kcal eet dan kom ik aan.
Nee, verkoop aub niet zulke onzin !

Idd de meest onzinnige tip die er is, behalve voor jouw portemonnee.

Hij eet teveel of beweegt te weinig en schat dingen verkeerd in.

Zo moeilijk is afvallen niet en het is geen prep.

Wat een wereld, tegenwoordig heb je met alles een coach nodig. Ik zoek er nog eentje die me reet afveegt.
Dat is dus het ding ik eet niet te veel en beweeg genoeg zou nog wel meer kunnen bewegen maar de vraag is gaat dat helpen. Mijn dieetist staat ook voor een raadsel waarom ik niet meer afval ben medische gescreened is naar schildklier ook gekeken of andere hormonale dingen maar alles lijkt in orde.

ding is ik ben 1.89 en dan zou 1500 kcal per dag echt veel te weinig zijn. Mijn onderhoud ligt rond de 3000 dus als ik dan max 2500 eet zit ik er al 500 onder + dan nog de cardio dat zou genoeg moeten zijn. + dat kracht training ook altijd nog wat zal verbranden.
Hij is maar 1.64m, dus zou dat advies in de wind slaan. Ga uit van je eigen lichaam, niet van een ander. Met teveel overgewicht moet je sowieso de 1e tijd uit de buurt van je BMR blijven.

Hij is maar 1.64m, dus zou dat advies in de wind slaan. Ga uit van je eigen lichaam, niet van een ander. Met teveel overgewicht moet je sowieso de 1e tijd uit de buurt van je BMR blijven.
Ja ik dacht ook al als ik 1500 kcal zou eten zal ik wel afvallen maar denk dat me lichaam dan niet alleen aan me vet begint te knagen maar ook aan me spieren haha.

Ik ben 1m90 (wel vrouw) en zit op 1550 per dag, val gemiddeld 0,5kg per week af.

Ik heb zelf het idee dat je niet al je eten trackt maar bij benadering invult. Deel anders eens een dag uit MFP. Ga op 2000kcal per dag zitten gedurende 2 weken, weeg jezelf elke ochtend en bereken het weekgemiddelde.
Val je te veel af dan verhoog je kcal iets, van je te weinig af dan verlaag je kcal iets (of meer cardio, maar je doet al best veel cardio...).

weet je je vet% en ben je beginnend sporter?

Idd de meest onzinnige tip die er is, behalve voor jouw portemonnee.

Hij eet teveel of beweegt te weinig en schat dingen verkeerd in.

Zo moeilijk is afvallen niet en het is geen prep.

Wat een wereld, tegenwoordig heb je met alles een coach nodig. Ik zoek er nog eentje die me reet afveegt.
Die coach heb je toch al. :p
En ik hoef er niet aan te verdienen hoor. Zit er niet op te wachten zelfs.
Wat ben je vijandig in je reacties, damn niet verwacht van je.

En als je al zijn reacties leest weet hij het toch allemaal veel beter. :duh:

Waarschijnlijk niet wat je wilt horen, maar 99% kans dat je toch iets meer eet dan die 2000-2500.
Alleen al uw BMR zit rond de 2300 KCal. check hier

Laatst bewerkt:
Ik ben 1m90 (wel vrouw) en zit op 1550 per dag, val gemiddeld 0,5kg per week af.

Ik heb zelf het idee dat je niet al je eten trackt maar bij benadering invult. Deel anders eens een dag uit MFP. Ga op 2000kcal per dag zitten gedurende 2 weken, weeg jezelf elke ochtend en bereken het weekgemiddelde.
Val je te veel af dan verhoog je kcal iets, van je te weinig af dan verlaag je kcal iets (of meer cardio, maar je doet al best veel cardio...).

weet je je vet% en ben je beginnend sporter?
track echt alles wat er in het eten zit qua ingredienten echt alles, Dieetist heeft dit ook meerdere malen na gekeken. Ben wel al een wat meer ervaren sporter ik bedoel ik sport al echt meer dan 5 jaar maar steeds gebeurd er wat in de prive zweer of wat dan ook waar door ik tijdelijk stop voor een maand of wat en dan is dit opgelost en ga ik weer verder met sporten. Zo als tijdje terug had ik covid nou heb me nog nooit zo beroerd gevoeld toen heb ik sporten ook echt even moeten staken. Maar nee ik sport al langer zo heb ik ook mede die 30kg er afgekregen. Mijn gewicht blijft of lange tijd het zelfde of het gaat beetje omhoog en dan weer naar beneden maar dat is natuurlijk niet normaal als ik altijd het zelfde doe. Vet % weet ik niet uit hooft omdat dieetist vaak de omvang meet en niet het % maar zal vragen dit volgende keer te doen. Moet eerst wat ik nu toe volgends de dieetist blijven doorzetten en dan na 3 maand weer kijken of het gewicht ondertussen wel naar beneden is gegaan of niet.

Waarschijnlijk niet wat je wilt horen, maar 99% kans dat je toch iets meer eet dan die 2000-2500.
Alleen al uw BMR zit rond de 2300 KCal. check hier

wil ik best horen maar helaas is dat niet het geval anders had ik daar gelijk wat aan gedaan. Daarom ook hier een post gemaakt om jullie advies/mening jullie zullen dit misschien wel vaker hebben gezien hoop ik ten minsten.

Post anders je voedingsschema eens?

track echt alles wat er in het eten zit qua ingredienten echt alles, Dieetist heeft dit ook meerdere malen na gekeken. Ben wel al een wat meer ervaren sporter ik bedoel ik sport al echt meer dan 5 jaar maar steeds gebeurd er wat in de prive zweer of wat dan ook waar door ik tijdelijk stop voor een maand of wat en dan is dit opgelost en ga ik weer verder met sporten. Zo als tijdje terug had ik covid nou heb me nog nooit zo beroerd gevoeld toen heb ik sporten ook echt even moeten staken. Maar nee ik sport al langer zo heb ik ook mede die 30kg er afgekregen. Mijn gewicht blijft of lange tijd het zelfde of het gaat beetje omhoog en dan weer naar beneden maar dat is natuurlijk niet normaal als ik altijd het zelfde doe. Vet % weet ik niet uit hooft omdat dieetist vaak de omvang meet en niet het % maar zal vragen dit volgende keer te doen. Moet eerst wat ik nu toe volgends de dieetist blijven doorzetten en dan na 3 maand weer kijken of het gewicht ondertussen wel naar beneden is gegaan of niet.
Nogmaals, post je voedingsschema eens.
Er is reeds door meerdere leden aangegeven dat je wellicht meer eet dan je denkt en aangeeft. Jij hebt dan ook al een paar keer aangegeven dat dat niet het geval is.

Schrijf je voeding eens uit dan. Dus ontbijt lunch diner pre-bed en de tussendoortjes.
Dan ook de voedingsmiddelen en gewicht in ongekookte of bereide vorm.
En schrijf dan ook de totalen kcal en macro verdeling.

Dan is het wat simpeler om de mogelijk denkfout te ontdekken.
Kennis zat hier.

1.63m*

Maar dat bedoelde ik, minder eten maar natuurlijk wel luisteren naar je eigen lichaam.

wil ik best horen maar helaas is dat niet het geval anders had ik daar gelijk wat aan gedaan. Daarom ook hier een post gemaakt om jullie advies/mening jullie zullen dit misschien wel vaker hebben gezien hoop ik ten minsten.
Misschien is er een onderliggende ziekte waardoor je tijdelijk veel vocht vasthoudt of je metabolisme vertraagd is, maar dat zijn de uitzonderingen en dat kunnen we vanaf hier niet beoordelen. Wat we wel heel vaak zien is dat mensen zich aanmelden op dit forum met de wens om af te vallen, weinig zeggen te eten, veel sporten en toch niet afvallen en de oorzaak is dan meestal het niet goed inschatten hoeveel KCal ze daadwerkelijk eten.

En zoals al door meerderen hier aangeraden; post je voedingsschema eens zoals je dat hebt ingevoerd in MyFitnessPal. Dan is er hier genoeg kennis en ervaring in huis om je op mogelijke fouten te wijzen.

Laatst bewerkt:
Vergeet je je bak boter (/olie) ook niet te tracken? Als je goed knijpt zijn dat ook een paar 100 extra kcal..

Nu op 115kg is je BMR 2100Kcals, normaal 1900Kcals. als je begint met afvallen begin je met sporten en ga je gezonder eten. Je valt dan al af, omdat je voorheen niet sportte.
Als je gewicht stagneert verlaag je je Kcals met 250Kcals per dag zodat je weer ~200g per week afvalt. te veel zakken in Kcals zorgt ervoor dat je laconiek wordt er er weinig zin meer in hebt. je kunt de 2000Kcals niet meer volhouden en gaat jezelf voor de gek houden. tracken moet je ook wegen en je leest wat op de verpakking staat. een App heeft niet altijd de juiste info. Track alles wat in je mond verdwijnt, en als je echt niet afvalt terwijl je nog overgewicht hebt, moet je meer bewegen.

4 Liter water per dag is normaal voor een sporter, in wedstrijd prep gaan velen zelfs voor 8-12L. maar dan moet je wel oa kalium en natrium suppleren, anders pies je teveel uit.

4 Liter water per dag is normaal voor een sporter, in wedstrijd prep gaan velen zelfs voor 8-12L. maar dan moet je wel oa kalium en natrium suppleren, anders pies je teveel uit.
Ik apprecieer je posts enorm @Bullshark , maar onderbouw je mening eens. TS geeft aan dat zijn HA gezegd heeft om x liter water per dag te drinken, dat is een arts dus natuurlijk gelooft hij zijn HA. Dus waarom zou TS van een random vreemde op een forum moeten aannemen dat hij minstens 4L water moet drinken?

Ik apprecieer je posts enorm @Bullshark , maar onderbouw je mening eens. TS geeft aan dat zijn HA gezegd heeft om x liter water per dag te drinken, dat is een arts dus natuurlijk gelooft hij zijn HA. Dus waarom zou TS van een random vreemde op een forum moeten aannemen dat hij minstens 4L water moet drinken?
Dat heb ik eerder al gezegd. als ik zeg dat mijn uroloog het ook verteld, helpt je dat een beetje ?

Terug
Naar boven