Fitness Seller

Graag advies gevraagd

Hoe snel ben je voorheen 30 kg afgevallen? Iets dat je metabolisme het meeste kan vertragen, is (snel) afvallen. Zelf vroeger ook meegemaakt.

Niet afvallen = kcal verlagen.
Ik zou gewoon 2200 gaan eten, niet 2000 of 2500 maar 2200 elke dag (en proberen genoeg eiwitten en vetten te nemen).
Cardio kun je doen wat je altijd al deed, zou hier even niks aan veranderen.

2200 kcal per dag.
3 liter vocht per dag.
Weeg in de ochtend, na urine, op nuchtere maag. Doe dit na 3 dagen weer, weer na 3 dagen weer, weer na 3 dagen weer. Nogmaals na 3 dagen en dan weer na 3 dagen (totaal 15 dagen dus).

Post het resultaat van je gewichten die elke 3 dagen en eventueel elke keer dat je te weinig kcal hebt gegeten die dag of te veel hebt gegeten die dag.

• Topic Starter Topic Starter
Door je eetschema is duidelijk te zien dat je snaait. Je hebt 2 maaltijden en een banaan/whey/kwark. Iemand van 110kg kan hier niet van leven en is een kwestie van tijd dat ie snaait. Voedingskeus is ook niet echt slim in een cut daar waar verzadiging wellicht verstandiger is dan een broodje. Meer groente/fruit volume etc. Ik schat zelf dat je 3.5/4k kcal pd eet met jou bw/cardio wat je doet/hebt.

In theorie als je niet afvalt op 2k kcal met 110kg bw moet je minder eten of cardio uppen, in praktijk zijn dit de mensen die liegen over hun voeding.
Ik kan daar zeer zeker wel op leven sterker nog ik heb lange tijd een eetstoornis gehad daarvoor ben ik bij de dieetist beland toen at ik niet eens 1200 cal op een dag dus 2500 is voor mij echt een wereld. Dit kwam door dat ik chronische maagproblemen had waardoor mijn lichaam steeds maagzweren aanmaakte dus eten deed zeer en had constant een vol gevoel toen heb ik protonpompremmers gekregen om de maag tot rust te brengen hier mee moest ik stoppen enige tijd geleden door groot magnesium te kort en allemaal andere bijwerkingen. Maar met hulp van de dieetist ben ik dus uit eindelijk steeds wat meer gaan eten tot 2000-2500 cal op een dag nu en geloof mij dat kost mij al heel veel moeite om dit binnen te krijgen.

Ik kan daar zeer zeker wel op leven sterker nog ik heb lange tijd een eetstoornis gehad daarvoor ben ik bij de dieetist beland toen at ik niet eens 1200 cal op een dag dus 2500 is voor mij echt een wereld. Dit kwam door dat ik chronische maagproblemen had waardoor mijn lichaam steeds maagzweren aanmaakte dus eten deed zeer en had constant een vol gevoel toen heb ik protonpompremmers gekregen om de maag tot rust te brengen hier mee moest ik stoppen enige tijd geleden door groot magnesium te kort en allemaal andere bijwerkingen. Maar met hulp van de dieetist ben ik dus uit eindelijk steeds wat meer gaan eten tot 2000-2500 cal op een dag nu en geloof mij dat kost mij al heel veel moeite om dit binnen te krijgen.
Oke en werd je ineens na het weekend wakker op 116kg bw met strikt 2500 kcal

Al die verhalen zijn leuk en aardig, maar realistisch gezien gaat het ergens mis en ik denk niet dat het komt door die 2500 kcal pd, maja wie ben ik. Succes verder.

Hoe snel ben je voorheen 30 kg afgevallen? Iets dat je metabolisme het meeste kan vertragen, is (snel) afvallen. Zelf vroeger ook meegemaakt.

Niet afvallen = kcal verlagen.
Ik zou gewoon 2200 gaan eten, niet 2000 of 2500 maar 2200 elke dag (en proberen genoeg eiwitten en vetten te nemen).
Cardio kun je doen wat je altijd al deed, zou hier even niks aan veranderen.

2200 kcal per dag.
3 liter vocht per dag.
Weeg in de ochtend, na urine, op nuchtere maag. Doe dit na 3 dagen weer, weer na 3 dagen weer, weer na 3 dagen weer. Nogmaals na 3 dagen en dan weer na 3 dagen (totaal 15 dagen dus).

Post het resultaat van je gewichten die elke 3 dagen en eventueel elke keer dat je te weinig kcal hebt gegeten die dag of te veel hebt gegeten die dag.
Ben snel afgevallen had een grote shock te verwerken in de prive zweer dus at eindelijk minimaal. Iedereen gaat anders om met stresvolle situaties en bij mij is eerste wat ik doe ik ga piekeren en stop eigenlijk met eten.

Zal inderdaad doen wat je zegt dat verstandig is. Moet wel ff nieuwe weegschaal halen want heb nu zo'n rommel ding van de action medisana of w/e het merk is maar die doet het soms wel soms niet. Beste zou zo eentje zijn waar je ook vetpercentage op kan zien en spier enzo niet?

Ben snel afgevallen had een grote shock te verwerken in de prive zweer dus at eindelijk minimaal. Iedereen gaat anders om met stresvolle situaties en bij mij is eerste wat ik doe ik ga piekeren en stop eigenlijk met eten.

Zal inderdaad doen wat je zegt dat verstandig is. Moet wel ff nieuwe weegschaal halen want heb nu zo'n rommel ding van de action medisana of w/e het merk is maar die doet het soms wel soms niet. Beste zou zo eentje zijn waar je ook vetpercentage op kan zien en spier enzo niet?

Nee, enkel gewicht. Succes! Ik weet hoe lastig het is met een laag en schommelend onderhoud, slow and steady. Elke dag dus hetzelfde kcal en elke 3 dagen wegen, maar NIET je kcal aanpassen naar aanleiding van je gewicht tussendoor; dan na zo'n 2 weken hier dat neerzetten en dan kunnen we meekijken hoe nu verder (als dat nog nodig is).

En negeer 'ak'.

begin eens met een flink ontbijt waar je langere tijd mee kunt doen. (havermout/brinta met melk)
afbakbroodjes lekker in de winkel laten liggen. als je niet afvalt eet je teveel of beweeg je te weinig
Komt in elk topic mbt afvallen weer terug dit zelfde verhaal

begin eens met een flink ontbijt waar je langere tijd mee kunt doen. (havermout/brinta met melk)
afbakbroodjes lekker in de winkel laten liggen. als je niet afvalt eet je teveel of beweeg je te weinig
Komt in elk topic mbt afvallen weer terug dit zelfde verhaal
Havermout krijg ik niet weg die textuur is verschrikkelijk. Brinta moet wel lukken heb ik ook nog wel in de kast staan en dan alleen brinta met melk als ontbijt?

Nee, enkel gewicht. Succes! Ik weet hoe lastig het is met een laag en schommelend onderhoud, slow and steady. Elke dag dus hetzelfde kcal en elke 3 dagen wegen, maar NIET je kcal aanpassen naar aanleiding van je gewicht tussendoor; dan na zo'n 2 weken hier dat neerzetten en dan kunnen we meekijken hoe nu verder (als dat nog nodig is).

En negeer 'ak'.
Zal ik doen :) Zal ff kijken bij blokker ofz voor degelijke weegschaal moet ik nog meer cardio gaan doen bijv op rust dagen? uurtje op de fiets ofz?

Weleens koud door yoghurt oid geprobeerd?
nee dat nog nooit geprobeerd. Wil het best wel keer proberen heb vgm havermout ook nog wel in de kast staan maar als het warm is met melk dat krijg ik gewoon echt niet weg weet niet die textuur is verschrikkeijk. Brinta met warme melk is net nat karton dat krijg ik nog wel weg.

Mijn ontbijt: Lepel kaneel, 60g rozijnen, liter melk, 150g brinta (koud) banaan.
Havermout kun je mixen met staafmixer(nee, geen dildo)

met melk? Ben je een baby ofzo. met water en een kwestie van wennen.
En nee dit is niet hardcore bedoelt ofzo

met melk? Ben je een baby ofzo. met water en een kwestie van wennen.
En nee dit is niet hardcore bedoelt ofzo
Big Baby GIF by MSCASTAGENCY

Terug
Naar boven