Fitness Seller

Graag advies gevraagd

Waar heb je dat dan precies gezegd? Ik zie het in dit topic, waarover het gaat, niet staan.
Een gezonde man(80kg) verliest alleen door urine al ~2.3L vocht. Dan nog wat in je lichaam achterblijft, je via ontlasting kwijtraakt en door zweet.
Als je sport heb je dus meer dan 2L water nodig per dag. Hoe zwaarder/groter je bent hoe meer vocht je nodig hebt.

• Topic Starter Topic Starter
Dit is van gister op een trainingsdag.

Medicatie in ochtend:
Ashwaghanda capsule, Maca Capsule, Magnesium Capsule, Vitamine D kauwtablet.

Ontbijt: Afbakbrood met omelet
2 afbak pistolet (wit) 171 cal per pistolet 30gr kh en 2 gram vet 5,9 g eiwit
2 gebakken ei 111 cal per gebakken ei 0,5gr kh 9gr vet 7g eiwit.
1 eetlepel zonnebloemolie 83 cal 0gr kh 9gr vet 0gr eiwit
madame jeanette 5,0 gram 30 cal 4gr kh 0,3 gr vet 2g eiwit
Ui (kopje) 170 cal 10 gr kh 10 gr vet 10 gr eiwit

Totaal: 847 kcal

Pre workout:
1 banaan 124 cal 30gr kh 0,4 gr vet 1gr eiwit.

Post Workout:
1 eiwit shake whey delicious van xxl nutrition
1 scoop 80 cal 1,5gr kh 1gr vet 15,5gr eiwit
1 glas 200ml halfvolle melk (met water niet te zuipen) 92 cal 9,2 gr kh 3gr vet 6.8 gr eiwit

Pre & Post workout totaal: 296 cal

Warme maaltijd:
1 kopje basmatti rijst (Van de rijstkoker) 355 cal 79,6 gr kh 0,5gr vet 8,8 gr eiwit
1 kippenbout 222 cal 0,4 gr kh 15,6 gr vet 20 gr eiwit
2 eetlepel zonnebloemolie 166 cal 0gr kh 18gr vet 0gr eiwit
10 gram masala ongeveer 41 cal 6gr kh 1,4 gr vet 1,1 gr eiwit
zwarte peper 0cal 0kh 0 eiwit
ajinomoto 0cal 0kh 0 eiwit
zout 0cal 0kh 0 eiwit
selderij 17 cal 5,1 gr kh 0 gr vet 0,7 gr eiwit.
100 gram andijvie 17 cal 3gr kh 0,4 gr vet 1,3 gr eiwit
1 tomaat 19 cal 2,9gr kh 2gr vet 1 gr eiwit

totaal: 837 cal

In de avond:
500ml magere franse kwark. 245 cal 20 gr kh 0gr vet 41,5 gr eiwitten.

alles met elkaar: 2225 cal verdere dranken zo als water en glaasje cola zero benoem ik niet want zit niks in.

Dan de workout van gister:

1 uur fiets (cardio) 522 cal verbrand
1,5 uur kracht training geen idee hoe veel cal verbrand. (Full body)

Als je plas helder is heb je genoeg gedronken dacht ik. Kunt daar eigenlijk geen hoeveelheden voor aanraden want wat je eet bevat ook vocht.

Je hebt een maand niks gedaan en hersteld van ziekte dus niet gek dat je weer wat vocht en glycogeen etc aankomt. Dan zou het nu moeten stabiliseren en als je consistent blijft weer verder afvallen. Waarschijnlijk inmiddels wel een stuk langzamer dan je gewend bent met de voorgaande 30kg, (wat goed trouwens!) dus bekijk het per paar weken. Als het een halve kg per week is, is dat makkelijk met weer een kilotje vocht op en neer gemaskeerd, dus hou daar rekening/geduld mee.

Je kunt je ook dagelijks wegen en die data daarvan delen daar valt misschien wel wat uit op te maken.

Ik zou ook voor dagelijkse activiteit gaan, daarmee is het makkelijker om een consistent significant tekort te maken.

Als je nu 3 keer per week 500 kcal cardio + 300-400 kcal krachttraining doet, en dat zijn misschien optimistische aantallen kcal, dan is dat gemiddeld gedeeld door 7 dagen maar iets van 2-300 kcal per dag. Eet je een keer 2500 doe je dat weer teniet. Dan wordt je wekelijkse tekort dus misschien wel verwaarloosbaar.

Laatst bewerkt:
Ashwaghanda kun je beter in de avond nemen om beter te slapen, idem magnesium. Bron ? mag je zelf opzoeken

Als je plas helder is heb je genoeg gedronken dacht ik. Kunt daar eigenlijk geen hoeveelheden voor aanraden want wat je eet bevat ook vocht.

Je hebt een maand niks gedaan en hersteld van ziekte dus niet gek dat je weer wat vocht en glycogeen etc aankomt. Dan zou het nu moeten stabiliseren en als je consistent blijft weer verder afvallen. Waarschijnlijk inmiddels wel een stuk langzamer dan je gewend bent met de voorgaande 30kg, (wat goed trouwens!) dus bekijk het per paar weken. Als het een halve kg per week is, is dat makkelijk met weer een kilotje vocht op en neer gemaskeerd, dus hou daar rekening/geduld mee.

Je kunt je ook dagelijks wegen en die data daarvan delen daar valt misschien wel wat uit op te maken.

Ik zou ook voor dagelijkse activiteit gaan, daarmee is het makkelijker om een consistent significant tekort te maken.

Als je nu 3 keer per week 500 kcal cardio + 300-400 kcal krachttraining doet, en dat zijn misschien optimistische aantallen kcal, dan is dat gemiddeld gedeeld door 7 dagen maar iets van 2-300 kcal per dag. Eet je een keer 2500 doe je dat weer teniet. Dan wordt je wekelijkse tekort dus misschien wel verwaarloosbaar.
als je vitamine -B complex suppleert, houd je sowieso langer gele pis

als je vitamine -B complex suppleert, houd je sowieso langer gele pis
Helder geel dan inderdaad. Ook dan kun je het wel zien maar in elk geval duidelijk niet meer donker/oranje. En anders is de noodzaak voorbij gaan ook niet zo'n ramp. Moelijk om daar een aantal liter aan voor te schrijven.

Helder geel dan inderdaad. Ook dan kun je het wel zien maar in elk geval duidelijk niet meer donker/oranje. En anders is de noodzaak voorbij gaan ook niet zo'n ramp. Moelijk om daar een aantal liter aan voor te schrijven.
Oké, Dr Chris. Jij zult het wel beter weten dan mijn Uroloog

Oké, Dr Chris. Jij zult het wel beter weten dan mijn Uroloog
Denk dat hij ook wel weet dat het water in je voedsel ook meetelt en er variatie mogelijk is obv kcal behoefte, activiteit, zoutbalans/inname, temperatuur, afvallen, etc etc etc.

Dan kun je er niet op uit komen dat 4 liter drinken voor iedereen (zelfs met x gewicht) universeel nodig is. Zelfs als je obv zijn weten zou zeggen dat er 4 liter behoefte is per dag, dan kun je een deel daarvan uit voeding halen en hoef je dat dus niet allemaal te drinken.

Wellicht heeft hij dat ook niet gezegd. Wellicht mist je uitleg namens hem nuance daaromtrend. Maar ik ben niet hier om de boodschapper te schieten, ik zit daar niet mee, ik zeg alleen dat het moeilijk is om er zo'n vast cijfer voor te noemen.

Ik denk dat het erg uitzonderlijk zou zijn wanneer 4 liter niet genoeg is, en 2 kan best eens suboptimaal zijn, dat wel.

Dat ik te weinig drink dat zou wel kunnen kloppen hoor ik heb ook vaak blaasontsteking. HA vroeg toen of ik wel genoeg dronk toen ik zij dat ik misschien 1l dronk zij de HA dat is niet voldoende ik zou zo 1,5 - 2l moeten drinken dus toen ben ik dat gaan doen om niet steeds die blaasontstekingen te hebben want ik weet niet of jullie wel eens cranberry sap hebben gedronken maar dat is niet te pruimen haha en antibiotica is al helemaal niks. Maar zou prima 3l of zelfs meer kunnen proberen te drinken mijn urine is ook nooit doorzichtig og wat dan ook altijd gewoon geel.

Prachtig topic, is moddervet, eet 2/2.5k kcal pd op 110kg bw en komt aan.

Water is nat en gras is groen.

Waarom durft niemand te zeggen dat ts een jokkebrok is en dit in de praktijk niet kan. Realiteit is gewoon dat ts de 3 snickers en 4 glazen bier pd niet meetelt of dit dieet 1 dag pw volgt en overige 6 dagen mac donalds eet

Ps: dat water verhaal was wel een goeie grap. Als je huisarts dit zegt zou ik toch snel een andere zoeken 😀

Prachtig topic, is moddervet, eet 2/2.5k kcal pd op 110kg bw en komt aan.

Water is nat en gras is groen.

Waarom durft niemand te zeggen dat ts een jokkebrok is en dit in de praktijk niet kan. Realiteit is gewoon dat ts de 3 snickers en 4 glazen bier pd niet meetelt of dit dieet 1 dag pw volgt en overige 6 dagen mac donalds eet

Ps: dat water verhaal was wel een goeie grap. Als je huisarts dit zegt zou ik toch snel een andere zoeken 😀
moddervet? dat valt wel mee hoor heb het geluk dat ik lang ben maar dit is typische gevalletje van een troll. Heb u reactie al gereporteerd maar zal tot die tijd even een reactie geven. Bier drink ik ten eerste niet lust ik niet eens drink zo ie zo geen alcohol en ook als ik wel 3 snickers zou eten zou ik deze in calculeren in wat ik op een dag eet. Het is ten slotte calories in calories out verbrand meer dan je binnen krijgt en je valt af maakt niet uit of je nouw hele dag rauwkost loopt te eten of mac pakt van het ene kan je alleen meer eten dan van het andere voor je op je maximum cal zit. Dus ook al zou ik 6 dagen per week mac pakken (wat ik niet doe maar puur ter demonstratie) en ik zou het na 1 menu voor gezien houden val ik nog af in praktijk. Gezond is het niet maar zou als nog werken. Ik weet echt wel hoe je afvalt het is geen rocket science ben ook al 30kg kwijt maar er zit nu even een kink in de kabel an vraag ik mij af hoe dit zou kunnen komen. Heb mijn voeding van gister geplaatst dan zie je dat er niet eens ruimte is voor mac en of bier. En houd het ook niet 1 dag vol want ik eet eigenlijk elke dag het zelfde. Maar mij uitmaken voor jokkebrok blijkbaar weet jij meer dan dat ik weet. Oh en dat de HA mij verteld dat je 1,5 - 2L zou moeten drinken op een dag is niet waar? Ik las anders van meerdere mensen dat dit voor iemand die niet sport ook zo is blijkbaar heeft hij gewoon een foutje gemaakt door mij te zeggen dat dit ook geld voor iemand die sport maar ja meer drinken kan altijd om nou te zeggen dat ik andere HA moet zoeken ik denk eerder dat u professionele hulp moet gaan zoeken voor uw merkwaardige uitspattingen misschien is een korte opname iets voor u?

Laatst bewerkt:
Heb u reactie al gereporteerd
Ik ben net op borgtocht vrij!

Als je weet hoe je moet cutten hoezo ben je dan sinds begin dit jaar tot nu exact 0kg afgevallen? Dat je tegen jezelf liegt moet je zelf weten, maar iemand met 3 hersencellen zal jou verhaal nooit geloven. Je hebt geluk dat er hier idd mensen zijn met minder dan 3 hersencellen en waarschijnlijk gaan reageren dat het komt doordat je te weinig water drinkt of je een bepaald vitamine moet slikken of het zijn de medicijnen.

Mooie schema's kan iedereen wel type, maar er zit een verschil aan jezelf eraan houden of dit gewoon copy/paste hier plakken.

Ik ben net op borgtocht vrij!

Als je weet hoe je moet cutten hoezo ben je dan sinds begin dit jaar tot nu exact 0kg afgevallen? Dat je tegen jezelf liegt moet je zelf weten, maar iemand met 3 hersencellen zal jou verhaal nooit geloven. Je hebt geluk dat er hier idd mensen zijn met minder dan 3 hersencellen en waarschijnlijk gaan reageren dat het komt doordat je te weinig water drinkt of je een bepaald vitamine moet slikken of het zijn de medicijnen.

Mooie schema's kan iedereen wel type, maar er zit een verschil aan jezelf eraan houden of dit gewoon copy/paste hier plakken.
Waarom zou ik liegen over mijn schema lol? Wat is de winst die ik behaal door te liegen over wat ik eet denkt u niet dat ik dan een veel mooier schema had gemaakt dan wat ik nu heb gedaan? Dit is gewoon wat ik eet op een dag niets meer niets minder. Je hebt gelijk dat ik in praktijk gewoon af zou moeten vallen met wat ik post maar dat gebeurd dus niet en niet omdat ik lieg over wat ik eet en of drink of over hoe veel ik beweeg nee waarom weet ik niet dat probeer ik dus uit te vinden door dit topic te maken. Maar gelukkig zijn er nog genoeg mensen die wel vriendelijk zijn en wel mee kunnen denken i.p.v gelijk te zeggen ik lieg ik doe dit ik doe dat terwijl dat misschien helemaal niet het geval is? Of je helpt me en geeft me advies of reageer gewoon niet? Waarom reageren als u toch al denkt dat ik lieg?

Dit is van gister op een trainingsdag.

Medicatie in ochtend:
Ashwaghanda capsule, Maca Capsule, Magnesium Capsule, Vitamine D kauwtablet.

Ontbijt: Afbakbrood met omelet
2 afbak pistolet (wit) 171 cal per pistolet 30gr kh en 2 gram vet 5,9 g eiwit
2 gebakken ei 111 cal per gebakken ei 0,5gr kh 9gr vet 7g eiwit.
1 eetlepel zonnebloemolie 83 cal 0gr kh 9gr vet 0gr eiwit
madame jeanette 5,0 gram 30 cal 4gr kh 0,3 gr vet 2g eiwit
Ui (kopje) 170 cal 10 gr kh 10 gr vet 10 gr eiwit

Totaal: 847 kcal

Pre workout:
1 banaan 124 cal 30gr kh 0,4 gr vet 1gr eiwit.

Post Workout:
1 eiwit shake whey delicious van xxl nutrition
1 scoop 80 cal 1,5gr kh 1gr vet 15,5gr eiwit
1 glas 200ml halfvolle melk (met water niet te zuipen) 92 cal 9,2 gr kh 3gr vet 6.8 gr eiwit

Pre & Post workout totaal: 296 cal

Warme maaltijd:
1 kopje basmatti rijst (Van de rijstkoker) 355 cal 79,6 gr kh 0,5gr vet 8,8 gr eiwit
1 kippenbout 222 cal 0,4 gr kh 15,6 gr vet 20 gr eiwit
2 eetlepel zonnebloemolie 166 cal 0gr kh 18gr vet 0gr eiwit
10 gram masala ongeveer 41 cal 6gr kh 1,4 gr vet 1,1 gr eiwit
zwarte peper 0cal 0kh 0 eiwit
ajinomoto 0cal 0kh 0 eiwit
zout 0cal 0kh 0 eiwit
selderij 17 cal 5,1 gr kh 0 gr vet 0,7 gr eiwit.
100 gram andijvie 17 cal 3gr kh 0,4 gr vet 1,3 gr eiwit
1 tomaat 19 cal 2,9gr kh 2gr vet 1 gr eiwit

totaal: 837 cal

In de avond:
500ml magere franse kwark. 245 cal 20 gr kh 0gr vet 41,5 gr eiwitten.

alles met elkaar: 2225 cal verdere dranken zo als water en glaasje cola zero benoem ik niet want zit niks in.

Dan de workout van gister:

1 uur fiets (cardio) 522 cal verbrand
1,5 uur kracht training geen idee hoe veel cal verbrand. (Full body)

Sommige items op je schema zijn niet helemaal precies zeg maar. Probeer alles eens te wegen.

Wat weegt bijv je pistolet? Je hebt ze in 70gram maar ook in 100gram.
Wat voor eieren heb je? S/M/L?
Wanneer heb je je rijst gewogen? Gekookt of ongekookt?
Hoe zwaar was die kippenbout? Haal het vlees er eens af en weeg dat anders apart.

Het is verstandig om daarmee strikt om te gaan als je lastig afvalt.

Heb je de data van je gewicht van de afgelopen periode? Dagelijks zou mooi zijn.

Waarom zou ik liegen over mijn schema lol? Wat is de winst die ik behaal door te liegen over wat ik eet denkt u niet dat ik dan een veel mooier schema had gemaakt dan wat ik nu heb gedaan? Dit is gewoon wat ik eet op een dag niets meer niets minder. Je hebt gelijk dat ik in praktijk gewoon af zou moeten vallen met wat ik post maar dat gebeurd dus niet en niet omdat ik lieg over wat ik eet en of drink of over hoe veel ik beweeg nee waarom weet ik niet dat probeer ik dus uit te vinden door dit topic te maken. Maar gelukkig zijn er nog genoeg mensen die wel vriendelijk zijn en wel mee kunnen denken i.p.v gelijk te zeggen ik lieg ik doe dit ik doe dat terwijl dat misschien helemaal niet het geval is? Of je helpt me en geeft me advies of reageer gewoon niet? Waarom reageren als u toch al denkt dat ik lieg?
Door je eetschema is duidelijk te zien dat je snaait. Je hebt 2 maaltijden en een banaan/whey/kwark. Iemand van 110kg kan hier niet van leven en is een kwestie van tijd dat ie snaait. Voedingskeus is ook niet echt slim in een cut daar waar verzadiging wellicht verstandiger is dan een broodje. Meer groente/fruit volume etc. Ik schat zelf dat je 3.5/4k kcal pd eet met jou bw/cardio wat je doet/hebt.

In theorie als je niet afvalt op 2k kcal met 110kg bw moet je minder eten of cardio uppen, in praktijk zijn dit de mensen die liegen over hun voeding.

Sommige items op je schema zijn niet helemaal precies zeg maar. Probeer alles eens te wegen.

Wat weegt bijv je pistolet? Je hebt ze in 70gram maar ook in 100gram.
Wat voor eieren heb je? S/M/L?
Wanneer heb je je rijst gewogen? Gekookt of ongekookt?
Hoe zwaar was die kippenbout? Haal het vlees er eens af en weeg dat anders apart.

Het is verstandig om daarmee strikt om te gaan als je lastig afvalt.
Zijn gewoon van die 6 afbak pistolet in zon verpakking daarvan eet ik er dan 2.
Eieren zijn gewoon medium eieren koop die altijd bij de turk die heeft altijd 30 stuks ofz voor goeie prijs.
rijst is 1 kopje ongekookt.
Kippenbout zijn die kippenbouten van de plus zitten vaak 4 in een pak dat zou dan denk 800gr - 1kg moeten zijn voor 4 dat delen door 4 zou eentje dus 200gr - 250gr moeten zijn + dat ze in supermarkt die bout nog inspuiten met vocht zo dat deze zwaarder is en ze meer kunnen vragen.

Terug
Naar boven