Fitness Seller

Graag advies voor een goed trainingsschema voor de benen

Melvin25

Novice
Waardering
0
Wat is een echt goed trainingsschema voor de benen en de kuiten? Mijn benen lopen beetje achter op de rest van me lichaam, ze zijn niet al te dik(al me hele leven zo) en ik wil daar zo snel mogelijk verandering in brengen.
Mijn schema ziet er nu ongeveer zou uit:

Squat 4x 10
Lunges 4x 10
Leg curls 4x 10
Calf raises 4x 10

Ik train altijd thuis dus meer oefeningen als deze kan ik denk niet doen, of zijn er nog meer goede oefeningen die ik thuis kan doen?
Ik heb thuis dumbbells, een barbell stang en een bank voor de leg curls ter beschikking. Ik train me benen nu 1x per week.

Laatst bewerkt:
Ook zou ik 2 maal per week je benen trainen, en vooral squaten en deadliften, 1 keer backsquat en 1 keer frontsquat voor de afwisseling kan je zelf kiezen. Doe je liever 2 maal per week backsquat evengoed natuurlijk...

Als je 2x bene traind zou ik niet tot falen gaan de 2e keer. 1 keer gewoon hard, en de 2e keer wat minder. Deadlift er ook absoluut bij

Ook zou ik 2 maal per week je benen trainen, en vooral squaten en deadliften, 1 keer backsquat en 1 keer frontsquat voor de afwisseling kan je zelf kiezen. Doe je liever 2 maal per week backsquat evengoed natuurlijk...

als hij split benen gewoon lekker 1 keer per week thats it. meer heb je niet nodig.

fullbody is een ander verhaal maar aan zijn schema te zien doet hij dat niet.

iig dis mijn voorstel:

squat 3x6-10
legpress 2x6-10
romenian deadlift.2x6

calf raises staand 3x 6-10
calf raises seated.3x 8-12

let wel dis op 1 apparte dag!

squat
legpress
hack squats
leg extensions
leg curls
stif deads

voor kuite kan je seated of standing raises doen

:roflol: @ TheRipper

Ciko; 270 kg squats, 500 kg legpress, 200 kg hack squats, 200 kg leg extensions, 200 kg leg curls, 250 kg stiff deads... brutal animal workout.

Zou ook 2 keer benen doen :
1.
Fullsquat
Boxsquat
Stiff Legged deadlift of Romanian DL
Leg Curl
Calf raises

2.
Fullsquat
Leg press
Deadlift
Leg curl
Calf Raises

en waarom altijd high rep voor benen? misschien afwisselen met 10*3 of 5*5.
variatie is de sleutel tot een brutale beenmusculatuur.

Wat is een echt goed trainingsschema voor de benen en de kuiten? Mijn benen lopen beetje achter op de rest van me lichaam, ze zijn niet al te dik(al me hele leven zo) en ik wil daar zo snel mogelijk verandering in brengen.
Mijn schema ziet er nu ongeveer zou uit:

Squat 4x 10
Lunges 4x 10
Leg curls 4x 10
Calf raises 4x 10

Ik train altijd thuis dus meer oefeningen als deze kan ik denk niet doen, of zijn er nog meer goede oefeningen die ik thuis kan doen?
Ik heb thuis halters, een barbell stang en een bank voor de leg curls ter beschikking. Ik train me benen nu 1x per week.

Je hebt dus geen rack? Hoe leg je de bar op je traps?

• Topic Starter Topic Starter
Je hebt dus geen rack? Hoe leg je de bar op je traps?

Ik heb een trainingsmaat die me altijd mee helpt bij het squatten en zo zwaar trainen we nog niet, maar we zijn iig wel op zoek naar een rack, want nu kunnen we nog nie maximaal trainen.

Als je niet optimaal kan trainen zou ik zeker 2 keer in de week je benen doen...
Ga je meer voordeel uithalen.

Terug
Naar boven