XXL Nutrition

Graag feedback op mijn cutschema

kimas

Novice
Waardering
1
Lengte
1m86
Massa
99kg
Hallo mannen,

inmiddels lees ik al een behoorlijk tijdje mee op dit forum. Tot op heden nog nooit iets gepost, maar eens moet het er van komen.
Ik ben 25 jaar oud en sport inmiddels al weer een behoorlijk tijdje, met fanatieke en minder fanatieke periodes.

Zoals iedereen het zegt, bij deze even mijn stats:
leeftijd 25 jaar
Lengte 186
gewicht 100 kg
vetpercentage 21 % (gemeten bij de sportarts)

Tot op heden heb ik over kracht niets te klagen, echter mijn vetpercentage moet naar beneden.

Ik ben druk bezig geweest met een cutschema. Ik zou graag van jullie daar reactie op willen. Wat er anders moet en wat er anders kan.

Een aantal opmerkingen bij het schema, van boven naar beneden.
1- Ik weet dan de shakes beter met water kunnen, maar ik krijg ze dan echt niet weg.
2- De appel is eigenlijk een stuk fruit. Wordt elke keer afgewisseld door mandarijnen ( 2 stuks)/ sinaasappel/ ananas / banaan enz. enz.
3- Het avondeten wordt afgewisseld. De rijst is ook regelmatig Macaroni. De brocolli is regelmatig andere groene groenten en de kip is regelmatig vis of biefstuk.
4- In totaal eet ik 8 boterhammen. Is dit beter om dit (gedeeltelijk) te vervangen door roggebrood of iets anders?

Ik hoor graag van jullie op of aanmerkingen.

Alvast bedankt voor het meedenken

Bijlagen

Hey Kimas,

Je voedingsschemaziet er goed uit. Als je dit volhoud dan ga je zeker verschil zien. Ik zal eerlijk gezegd binnen nu en 3 weken een alternatief vinden voor de hoeveelheid brood die je eet.

• Topic Starter Topic Starter
Dankjewel voor je snelle reactie.
Ik zal een alternatief proberen te zoeken.
Kun je ook een tip geven voor een beetje makkelijke vervanging?
Is roggebrood goed genoeg?

Gr.

Voor de rest niemand commentaar.?

Roggebrood, rijst, pasta, havermout...
Allemaal alternatieven voor brood, hoewel 8 sneetjes ook wel meevalt hoor.
Ziet er inderdaad goed uit. Ik zou zeggen probeer het eens en kijk of het resultaat je bevalt:D
Vergeet vooral niet ons op de hoogte te houden!

Het brood in maaltijd 3 vervang ik vanaf heden door roggebrood of rijst ( aan de vorige avond).
Ook de shake na het trainen en voor het slapen gaat nu met water... Neus dicht en gaan.

Ben nu dit Eetschema een tijdje aam het doen, en op het oog lijkt het redelijk te gaan.
Wel inmiddels van 104 naar 98 kg gegaan.
Maar ben qua kracht en cm om mijn armen bijvoorbeeld nog niet gedaald.

Nog ff volhouden dus.
De cardio doe ik vanaf heden ook, dus daar hoop ik wat beter resultaat door te krijgen.
Wilde in de eerste instantie alleen onder mijn onderhoud eten.

Ik houd jullie op de hoogte.
Thnx voor de feedback

Terug
Naar boven