AndroidHealthClinic

Is dit een goed Cut schema

Bezoekers in dit topic

BRE019

Novice
Lid geworden
22 mrt 2017
Berichten
20
Waardering
3
Lengte
1m80
Massa
95kg
Vetpercentage
29%
Ik wil mijn Sport&Voeding serieuzer aanpakken.
Doel = lager vetpercentage, meer volume.

Stats: 34 jaar, 180 cm lang, 95kg, vetp 30%

BMR = 2036
Onderhoud = 3155

Dit is wat ik heb gemaakt:

0630
Whey shake
Visolie caps x1
Multivit x1

0800
Havermout 80gram
Rijstwafel(zilvervlies) x4

1000
gekookt ei x2
Noten 50 gram

1230
Volkoren brood 4 snee
kipfilet 60 gram
tomaat 60 gram
komkommer 60 gram

1500
roggebrood 100 gram
kaas 30+ 30 gram

1730
Broccoli 200 gram
Kip 100 gram
Zilvervliesrijst 75 gram

1930 (preworkout)
Appel

2115 (post work out)
Whey shake
Zink caps 1x
Magnesium caps 1x

2215
Kwark 200gram
Noten 25 gram


Totaal 2657 Kcal (E 211 gram, Kh 326 gram, V 92 gram)

Ik train 3 dagen in de week met een full body schema.
Ik probeer 2 keer per week 30 minuten cardio op de roeier of de loopschoenen te doen, lukt niet altijd (kinderen, werk, studie enz)

Graag hoor ik wat jullie er van vinden en of dit schema me gaat brengen wat ik wil, voor mijn gevoel is het veel. Maar als ik de andere topics lees valt dat reuze mee....

Alvast bedankt voor de reacties!
 
Dit lijkt me perfect, als alles klopt en je traint goed dan is alles prima!
 
Thanks Maxfit.. nog meer mensen ?
 
Doe je geen halvarine op je brood? Bak je niet in olijfolie of iets dergelijks? Kan hoor maar ik denk dat je misschien moet controleren of daadwerkelijk alles er in staat.
 
Ziet er naar mijn bescheiden mening ook goed uit. Veel succes!
 
Doe je geen halvarine op je brood? Bak je niet in olijfolie of iets dergelijks? Kan hoor maar ik denk dat je misschien moet controleren of daadwerkelijk alles er in staat.
Alleen de kip wordt gebakken in een heel klein beetje kokosolie, boter eet ik niet. Shakes en havermout gebruik ik met water. Verder gebruik ik soms wat (snufje) chilipoeder door de avondmaaltijd.
 
Nee dan ziet het er keurig uit denk ik. Was meer ter controle omdat je anders misschien meer zou binnenkrijgen dan je denkt , niet afvalt en niet weet waardoor het komt. Succes
 
Nee dan ziet het er keurig uit denk ik. Was meer ter controle omdat je anders misschien meer zou binnenkrijgen dan je denkt , niet afvalt en niet weet waardoor het komt. Succes
Thanks! Voor mijn gevoel zit ik nu de hele dag te proppen.. Kan je nagaan als je gaat bulken.. ;-)
 
Ik ben sinds 24 april 1,5 kg aangekomen..zelfde weegschaal, zelfde moment van de dag.. kunnen dit gains zijn van KT? Of moet ik mij kh gaan verlagen? Of moet ik helemaal niet kijken naar de weegschaal en alleen in de spiegel? Gewicht is niet belangrijk voor me, maar dacht het nu te gebruiken als indicatie of ik op de goede weg ben. Ik heb overigens twee uur na mijn avondeten gierende honger.. iemand een idee hoe dat komt?
 
Ik ben sinds 24 april 1,5 kg aangekomen..zelfde weegschaal, zelfde moment van de dag.. kunnen dit gains zijn van KT? Of moet ik mij kh gaan verlagen? Of moet ik helemaal niet kijken naar de weegschaal en alleen in de spiegel? Gewicht is niet belangrijk voor me, maar dacht het nu te gebruiken als indicatie of ik op de goede weg ben. Ik heb overigens twee uur na mijn avondeten gierende honger.. iemand een idee hoe dat komt?

Wat je avondeten betreft: ( neem aan dat is de maaltijd van 1730) De maaltijd op zich is niet erg groot en nagenoeg vetvrij. Vet geeft een een langer verzadigder gevoel dan enkel eiwitten en kh.
Ik vind je kcal inname nu al vrij laag dus zou het me nog even aankijken...als je gewicht verder stijgt of gelijk blijft (over pakweg 1-2 weken) dan kan je je kcal verlagen...en dan zou ik idd de kh korten...
 
Thanks KategorieC!
 
Gewicht alleen moet niet leidend zijn.. Misschien een idee om een vetpercentage meter(huidplooi meter) te kopen en aan de hand van deze resultaten te meten of je de goede kant opgaat. Ook denk ik dat je niet verder moet dalen in de kcal als dat echt alles is wat je eet gezien het al ver onder onderhoud is(500kcal). Succes!
 
Update: inmiddels zet de verandering van lichaam gewoon door.. ik verlies vet, de riem moet strakker.. shirts zitten beter, de manboobs verdwijnen langzaam aan, armen zijn gegroeid.. gewicht blijft nog steeds gelijk.. Ik begin nu met hetzelfde schema honger te krijgen tussen de maaltijden..

Gister wilde ik een vetmeting laten doen, maar dit was niet mogelijk.. mijn huid staat schijnbaar zo straks van de afvalstoffen dat het pakken van huidplooien niet goed lukt.. en dus kan er geen reeele meting gedaan worden..

Heeft iemand hier wel eens eerder van gehoord? En is dit een normaal verschijnsel?

Groet
 
Niemand?
 
Je huid staat strak van afvalstoffen en daarom kan geen huidplooimeting gedaan worden? Lijkt me klinkklare onzin...
 
Huidplooimeting sowieso doen voordat je getraind heb, na training kan e.e.a. strak staan.

Verder ziet 't schema er goed uit, wel zou ik zoveel mogelijk ieder eetmoment verschillende macro's combineren. Ik zie bijvoorbeeld op 08:00 havermout + rijstwafels, dat zijn enkel carbs. Ikzelf doe altijd een schepje whey door m'n carbs. Is dit schema voor trainingsdagen of ook voor niet trainingsdagen? Als het cutten niet naar wens verloopt, kun je op niet-trainingsdagen eventueel je carbs nog wat lager houden.
 
Back
Naar boven