Fitness Seller

Graag jullie mening/tips over mijn eerste serieuze cut

denn1987

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m86
Massa
84kg
Vetpercentage
14%
Afgelopen week ben ik begonnen met mijn eerste serieuze cut.
Via onder andere dit forum heb ik zo me goed mogelijk geprobeerd in te lezen over hoe ik het beste kan gaat cutten.

Stats:
Leeftijd: 28 jaar
Lengte: 186CM
Gewicht: 82KG
VP: 14,9%
Doel: VP 11%, zo veel mogelijk spierbehoud en zo min mogelijk afvallen

Dagelijkse calorie behoefte (kantoorbaan): 2323 - 500 = 1823
3/4 keer per week krachttraining
2 keer per week voetbal

Mijn macro's zijn:
koolhydraten 40% 182gr
eiwitten 35% 160gr
vetten 25% 51gr

Via MyFitnessPal log ik mijn eten en kom ik goed uit met mijn koolhydraten, eiwitten en vetten.
Ik zie alleen wel staan dat ik dagelijks veel te ver onder mijn behoeftes zit van natrium, kalium, vitamine A, calcium en ijzer. Vitamine B wordt niet in de app aangegeven maar heb vaak gelezen dat dit heel belangrijk is tijdens je cut (en ook daarbuiten).
Wat zijn jullie tips wat ik kan doen om mijn behoeftes in vitaminen en de rest op te krikken? (supplementen bestel ik via XXL)

Overige tips zijn natuurlijk ook welkom! :)

1823 kcal lijkt me wat weinig met 3/4 keer per week krachttraining en 2 keer per week voetbal, ongeacht je kantoorbaan.

Vitamines worden idd niet aangegeven, maar als je gewoon vitamine pillen pakt en veel groente en fruit eet dan moet je je hier niet te veel zorgen over maken want dat zit wel goed dan.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik heb het hier ook over gehad met een trainer bij mij op de sportschool, hij is zelf een natural wedstrijd bodybuilder. Ook heb ik er veel over gelezen en vaak wordt er gezegd dat ik niet moet eten naar mijn trainingen maar naar mijn dagelijkse caloriebehoefte. Dit doe ik dan ook altijd behalve op de dagen dat ik voetbal. Dan pak ik vaak net wat meer koolhydraten omdat ik anders te weinig energie heb.

Hebben jullie andere tips?

Op 83 kilo cutten met 1800kcal is veel te laag,begin met een 2200 aan te houden en kijken hoe dat gaat

Verschilt van persoon tot persoon.Ik train 3 x p.week en heb een kantoorbaan,en groei dicht op 2500 kc p.dag.
Ben 1.82 op ca. 14 % nu. Ik begin pas echt af te vallen op 1800.

Verschilt van persoon tot persoon.Ik train 3 x p.week en heb een kantoorbaan,en groei dicht op 2500 kc p.dag.
Ben 1.82 op ca. 14 % nu. Ik begin pas echt af te vallen op 1800.

Ik heb precies hetzelfde. Zat eerst rond de 2000 calorieën en ik viel niks af en mijn VP ging ook niet omlaag. Vandaar dat ik max 1850 naar binnen wil werken op een dag.

d67a8c0074837b1dc463faf55d5be3ab.jpg

54c87b42d3349f0b7e1a04705b2eb0e5.jpg

32dc5916781a51a8f865bca94aa631bd.jpg

0fb9b537918c201888447529d4570195.jpg

39403988d0dc3ffe9232b6d3d8bb84c6.jpg

Hierbij screenshots van mijn voeding vandaag.
Sommige dingen dus behoorlijk laag...

Joh beetje laag in je vetten! Minimaal 1gram/kg LG aanhouden. Supplementen aanraders calcium magnesium zink omega 3 en eventueel creatinine qua spierbehoud/herstel

Ik heb precies hetzelfde. Zat eerst rond de 2000 calorieën en ik viel niks af en mijn VP ging ook niet omlaag. Vandaar dat ik max 1850 naar binnen wil werken op een dag.
Ik geloof er helemaal niks van , waarschijnlijk had je toen die tijd bepaalde dingen niet meegerekent.
IEDEREEN die rond jou gewicht of zelfs op mijn gewicht zit hoort af te vallen op 2000 kcal per dag

Ik geloof er helemaal niks van , waarschijnlijk had je toen die tijd bepaalde dingen niet meegerekent.
IEDEREEN die rond jou gewicht of zelfs op mijn gewicht zit hoort af te vallen op 2000 kcal per dag
Dat is niet helemaal waar.

als je activiteit minimaal 3 x per week sporten is op rond een 80 kilo,en braaf alles nauwkaurig uitrekend en op 2000kcal komt wel.

Ik geloof niet echt in verhalen van ''als ik kijk naar die pizza dan word ik al dik etc''

als je activiteit minimaal 3 x per week sporten is op rond een 80 kilo,en braaf alles nauwkaurig uitrekend en op 2000kcal komt wel.

Ik geloof niet echt in verhalen van ''als ik kijk naar die pizza dan word ik al dik etc''
Naar voeding kijken of daadwerkelijk 2k kcal comsumeren.. Wat is dat voor poep vergelijking.

ik word al dik als ik een pizza eet hoor :SS

ik denk dat meer eten de oplossing is

Voeding en voedingssupplementen die het immuunsysteem helpen versterken. Met de juiste voeding bereik je het meest in een cut. KT niet verminderen of veranderen en niet TE veel cardio.

Wat ik vergeten ben te melden is dat ik mijn kokosolie en olijfolie niet log. Dagelijks bak ik in kokosolie tijdens mijn cut en doe ik een beetje olijfolie inclusief peper en zout over mijn salade heen in de middag, ook gebruik ik non-stop creatine.
Dit mag het verschil toch niet maken?
Voor de rest log ik echt alles en zoals ik al aangaf, op de dagen dat ik voetbal (woensdag en zaterdag) eet ik wat extra calorieën, meer en deel koolhydraten omdat ik anders te weinig energie heb.
Ik doe verder geen cardio (mijn warming up niet meegeteld).

Als ik 1 gram vet/KG lg aan zou houden dan kom ik met mijn macro's op 40% per dag uit, dat is toch veel te hoog? Zit nu op 25%.
Misschien een hele domme vraag, maar kan ik met dezelfde macro's en bijv omega 3/visolie pillen mijn vetten opkrikken?
Zou het er ook nog aan kunnen liggen dat toen ik rond de 2000 calorieën per dag at ik nog niet echt met macro's bezig was? Ik at toen wel netjes naar mijn calorieën.

Heb net een bestelling bij XXL geplaatst en daar onder andere de omega 3 softgels en de multivitamine besteld.

Ik heb die titel van het topic veranderd omdat het toch meer naar de voeding kant toe gaat dan nog over de vitamines die ik mis.

Zoals hierboven al aangegeven heb ik al een cut geprobeerd op 2000 cal maar hier was ik nog niet serieus bezig met macro's.
Ik denk dat het dan verstandig is als ik eerst op -300 cal ga zitten, dan kom ik uit op 2023 cal per dag.

Als ik mijn macro's op de deze manier ga verdelen via MyFitnessPal kom ik op het volgende uit:
(eiwitten en vetten vallen iets lager uit omdat de app geen losse % kan uitrekenen)

1gr vet/KG lg en 2.2gr eiwitten/KG lg
- 40% koolhydraten 232gr
- 30% eiwitten 174gr
- 30% vetten 77gr

Zijn dit de juiste verhoudingen die ik het beste kan gebruiken?
Graag jullie tips :).

Als ik mijn macro's op de deze manier ga verdelen via MyFitnessPal kom ik op het volgende uit:
(eiwitten en vetten vallen iets lager uit omdat de app geen losse % kan uitrekenen)

1gr vet/KG lg en 2.2gr eiwitten/KG lg
- 40% koolhydraten 232gr
- 30% eiwitten 174gr
- 30% vetten 77gr

Zijn dit de juiste verhoudingen die ik het beste kan gebruiken?
Graag jullie tips :).

Dit ziet er op zich niet slecht uit. Ik denk dat je nog steeds wat te laag zit, maar give it a shot! Wanneer het te snel gaat kun je alles nog aanpassen. Probeer wekelijks te meten en log dat ook.

Terug
Naar boven