XXL Nutrition

graag wat advies ivm met mijn trainingschema

victoris

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
82kg
Ik zou eigenlijk wel van trainingschema willen wisselen omdat het nu vakantie is en ik dus meer tijd heb.Tijdens schooldagen kon ik maar 3 dagen trainen en deed op die drie dagen een full body training.
Nu zou ik echter willen overschakelen op 5 dagen training.Na wat opzoekingswerk gedaan te hebben vind ik enkel maar trainingschema s waarbij elke spiergroep maar 1 keer in de week wordt getraind.
Nu omdat ik full body training gewoon ben zou ik toch liever elke spiergroep 2 maal in de week doen.Is dit wel efficient ?

dag 1 borst triceps
dag 2 rug biceps
dag 3 rust
dag 4 schouders benen
dag 5 borst triceps
dag 6 rug biceps en eventueel schouders lichtjes
dag 7 rust
Hierbij doe ik dan 3 a 4 oefeningen (afhankelijk van grote/kleine spiergroep) van 3 (soms 4 setjes) van 10 reps per spiergroep.

P.s mijn doel is vooral volume opbouwen en ik ben eigenlijk nog vrij nieuw *anderhalf jaartje (ben wel een half jaar geleden gestopt vanwege een ziektes)

overtraining schouder krijgen geen rust, beter pak je alles 1x per week aan

• Topic Starter Topic Starter
overtraining schouder krijgen geen rust, beter pak je alles 1x per week aan

Ja ik had al een vermoeden dat ik er over zat bij mijn schouders. Dat zal ik dan in ieder geval al wijzigen.Maar naar wat ik meen vernomen te hebben is dat 72 uur rust toch voldoende zou moeten zijn of zit ik fout ?Nu besef ik ook wel dat ik er soms maar 48 uur heb tussen zitten.Zou ik dat dan nog voort kunnen doen mits een lichtere training ?
Ik was daarnet ook nog wat aan het lezen en kwam daarbij het volgende tegen .

"In any event, with frequent training and increasing tension stimulus, you can keep both
ribosomes and mRNA levels elevated and grow more effectively. Training too infrequently doesn't
optimize both ribosome and mRNA levels for maximal growth which may explain why many
natural athletes don't do well with the typical "train each bodypart once per week” approach. "

Maarja dat is ook maar 1 bron ...

nee beter gewoon alles 1x per week want schouders pak je ook bv bij benchpress. en bij je rug pak je ook je biceps met daedlifts bv. en bij squats pak je ook je onderrug dusja gewoon alles 1x. Gewoon 2 spiergroepen per training of 3 als je 3 dagen wilt trainen maar 2 spiergroepen per training is 4 dagen training. Moet je even uitzoeken welke spieren je het beste samen kan pakken.

• Topic Starter Topic Starter
nee beter gewoon alles 1x per week want schouders pak je ook bv bij benchpress. en bij je rug pak je ook je biceps met daedlifts bv. en bij squats pak je ook je onderrug dusja gewoon alles 1x. Gewoon 2 spiergroepen per training of 3 als je 3 dagen wilt trainen maar 2 spiergroepen per training is 4 dagen training. Moet je even uitzoeken welke spieren je het beste samen kan pakken.

bedankt voor het advies. Ik besef nu dat ik meer moet rusten omwille van die compounds.

Terug
Naar boven