MuscleMeat

groentje

Wat een kwats. Dan zit ie straks op 65 % carbs ofzo. Als endo's ergens gevoelig voor zijn...

JUIST in de cut je eiwitten hoog houden. 3 gram/kg is prima. Eiwitten geven je daarnaast langer een verzadigend gevoel. Eiwitten dus lekker hoog houden. Probeer op 40/40/20 te beginnen. Ga van daaruit werken.

Wat een kwats. Dan zit ie straks op 65 % carbs ofzo. Als endo's ergens gevoelig voor zijn...

JUIST in de cut je eiwitten hoog houden. 3 gram/kg is prima. Eiwitten geven je daarnaast langer een verzadigend gevoel. Eiwitten dus lekker hoog houden. Probeer op 40/40/20 te beginnen. Ga van daaruit werken.

Eiwitten zijn duurder dan koolhydraten.
'Gevoelig voor carbs'?....
Het enige waar je gewicht van gained is een overschot aan calorieën jochie. Ga mijn advies geen onzin noemen als je er nul verstand van hebt en mensen aanraad belachelijk veel eiwitten naar binnen te werken.
High carb hou je wel vocht van vast maar verder niks.

Haha 19 jarig broekie noemt mij jochie. Het moet niet gekker worden!

Het gaat niet om gewicht gainen, het gaat om vet verliezen. Ik weet niet of je het doel van topic opener hebt gelezen? Heb je uberhaupt jezelf wel eens verdiept in de somatotypering (je zult vaak niet 100% 1 typering zijn) en de reacties van mensen op bepaalde voeding die behoort bij deze typering?

Natuurlijk praat je dikke onzin als je zegt dat je in de cut NOG minder eiwitten nodig hebt. Wat is dat voor ontzettende flauwekul. Ik ga dat niet eens verdedigen, ik denk dat iedereen wel weet dat je poep praat.
Dat je poep praat moet je helemaal zelf weten, jouw keuze. Maar val andere mensen er niet mee lastig. Geef ze goede adviezen of houd je mond dicht.

Haha 19 jarig broekie noemt mij jochie. Het moet niet gekker worden!

Het gaat niet om gewicht gainen, het gaat om vet verliezen. Ik weet niet of je het doel van topic opener hebt gelezen? Heb je uberhaupt jezelf wel eens verdiept in de somatotypering (je zult vaak niet 100% 1 typering zijn) en de reacties van mensen op bepaalde voeding die behoort bij deze typering?

Natuurlijk praat je dikke onzin als je zegt dat je in de cut NOG minder eiwitten nodig hebt. Wat is dat voor ontzettende flauwekul. Ik ga dat niet eens verdedigen, ik denk dat iedereen wel weet dat je poep praat.
Dat je poep praat moet je helemaal zelf weten, jouw keuze. Maar val andere mensen er niet mee lastig. Geef ze goede adviezen of houd je mond dicht.

Poep praten?.. Zowat iedere post die ik plaats zit vol goed advies, wat jij dan?

Als je de mentale capaciteiten van een 14 jarige hebt en broscience als waarheid verspreid noem ik je jochie ja, knul.

Als je cut heb je net zoveel eiwit nodig als wanneer je bulkt? Ja, natuurlijk, omdat je evenveel spiermassa aanzet tijdens je cut, zeker?
Is toch zo simpel als 1 en 1 is 2 dat je minder eiwitten tijdens je cut kan gebruiken.
Waarom trek je random nummers uit de lucht zoals 3g eiwit/kg en gebruik je ze als waarheid? Ik baseer het tenminste op onderzoeken

• Topic Starter Topic Starter
wat zijn de "percentages" dan dat ik zou moeten inhebben?
ik heb mn benodigde calorieen berekend doormiddel van mn vp : 28 %.
ik kwam uit rond de 3000 calorieen,maar met mn voedingsschema kom ik maar aan 1100..ik weet niet wat ik nog kan eten..

hoe bedoel je gekookte maaltijd, avondeten neem ik aan? die moet je eigenlijk skippen, alleen de groente is wel handig. Wat je nog meer kan eten? Hele eieren, rijst, noten, olijfolie, vlees noem maar op. Je hebt trouwens te weinig onverzadigde vetten, hou die het liefst boven de 20%. 25/45/30 is een mooie verhouding. (onverzadigde) vetten zijn erg belangrijk voor je en waar je dik van word is een overschot calorieen.

En als je 200 gram rijst eet zit je al op de 600-700 calorieen, zo moeilijk is dat toch niet?

Poep praten?.. Zowat iedere post die ik plaats zit vol goed advies, wat jij dan?

Als je de mentale capaciteiten van een 14 jarige hebt en broscience als waarheid verspreid noem ik je jochie ja, knul.

Als je cut heb je net zoveel eiwit nodig als wanneer je bulkt? Ja, natuurlijk, omdat je evenveel spiermassa aanzet tijdens je cut, zeker?
Is toch zo simpel als 1 en 1 is 2 dat je minder eiwitten tijdens je cut kan gebruiken.
Waarom trek je random nummers uit de lucht zoals 3g eiwit/kg en gebruik je ze als waarheid? Ik baseer het tenminste op onderzoeken
TOPIC OPENER. Negeer de adviezen dan deze jonge knul.

Ik ga niet meer met jou in discussie. Ga dat haantjes-gedrag maar etaleren bij de lokale breezersletjes van de albert heijn. Maar probeer geen indruk te maken met je wannabe stoere praat op een forum waar mensen serieus resultaat willen behalen. Overigens is het meerendeel hier man, dus je hoeft ook geen indruk te maken.

Ik ben blij voor je dat je zelf vindt dat je een goed advies geeft. Maar enige zelfkritiek is wel wenselijk. We moeten immers allemaal leren.

wat zijn de "percentages" dan dat ik zou moeten inhebben?
ik heb mn benodigde calorieen berekend doormiddel van mn vp : 28 %.
ik kwam uit rond de 3000 calorieen,maar met mn voedingsschema kom ik maar aan 1100..ik weet niet wat ik nog kan eten..

Nootjes, eieren, brood, beleg, whey, (melk), fruit etc. etc.
Gezonde keuzes maken, 'simpele' carbs (suikers, wit brood, witte rijst etc) vermijden, gehard vet zoveel mogelijk ook vermijden.
Voor de rest zou ik het niet op percentages doen maar het gewoon simpel houden. Niet luisteren naar knullig advies van 400g eiwitten per dag maar gewoon je macro's berekenen (minimale hoeveelheden van voedingsstoffen) en daarop je schema baseren.
Bijvoorbeeld: gewicht: 110kg.
Eiwitten 110x1.6=~170g, vet 110x0.7=~70g en de rest is 'vrij' in te vullen tot je je benodigde calorieën haalt. Let wel dat 1g vet =9kc en eiwit en carb = 4kc

• Topic Starter Topic Starter
dit is wat ik nu heb van voedingschema, wil er iemand eens naar kijken en zeggen of het goed is of er iets bij of weg moet?

Bijlagen

Ik vind het er goed uitzien. Zeker om een cut mee te beginnen.
In de loop van tijd zul je misschien dat stuk fruit bij je kwark weg willen halen.
Eventueel nog de melk vervangen door iets anders.
Maar om te beginnen is het oké

Edit:
Had het glas cola niet gezien... ERUIT DIE ZOOI!

macro's zien er goed uit.
misschien een beetje hoog in totale kcal maar als je aardig actief bent zul je wel afvallen neem ik aan (weet natuurlijk niks over je metabolisme)
probeer fruit naar de ochtend te verplaatsen omdat het meeste fruit in principe gewoon suikers (fructose) zijn, en dat glas cola is natuurlijk gewoon een nare gewoonte.. probeer anders wat light varianten, stukje beter voor je.
Die tips zijn voor 'perfectie' natuurlijk, met een glas cola of fruit bij je whey zul je ook progressie zien als je de rest goed doet

Ik weet zelf ook nog niet zoveel van eten, maar de eerste vraag die bij mij opkomt:

Waarom een halve kilo kaas????? En waarom niet een kipfilet ofzo.

Misschien dat de pro's hier een goed antwoord op kunnen geven?

@jens, ikzelf heb er ongeveer 1,5 jaar over gedaan om van een 116 Kg slushpuppie naar een 92 Kg Swirl te komen, uiteraard met ups en downs maar de issue is ook om je levenstijl om te gooien en dat valt niet altijd mee, ik ben toen weer zwaarder geworden, en hang nu ergens op 96 Kg, ik gebruik nu een "eiwit" schema om af te vallen via de sportschool om mijn BF lager te krijgen, willen is kunnen als je maar goed eet poept en sport.

Ik weet zelf ook nog niet zoveel van eten, maar de eerste vraag die bij mij opkomt:

Waarom een halve kilo kaas????? En waarom niet een kipfilet ofzo.

Misschien dat de pro's hier een goed antwoord op kunnen geven?
at vroeger ook altijd een halve kilo kwark dit eet je zo op... en is perfect voor het slapen

@originele naam hou alsjeblieft je onzin voor je.

@originele naam hou alsjeblieft je onzin voor je.

Wat voor onzin? Onderbouw het dan.
Je bent net zo knullig bezig als die andere kerel.
Dat jullie 3g eiwit/kg heilig als feit accepteren omdat pro BB'ers die volop aan de AAS zitten zoveel nodig hebben vind ik prima, maar als je dit advies aan beginners gaat geven, zoek dan ook informatie die kan onderbouwen dat je daadwerkelijk zoveel nodig hebt (al helemaal in een cut :roflol:)

Originele naam, houd er nou eens over op. Zoek je eigen informatie even uit, want het klopt niet helemaal. Over die 1.8 gram eiwit in de bulk heb je in principe gelijk, maar dat heeft hier verder niets mee te maken. Je kunt prima meer eiwitten eten om aan je kCals te komen. Als je alles verder opvult met carbs heb je als endomorph gewoon een probleem. Daarnaast moet je je eiwit-inname juist WEL hoog houden in de cut en niet gaan verlagen. Je bronnen/informatie klopt gewoon niet. Daarom moet je je onzin voor je houden en zelf even opzoeken hoe het zit. Laat de topic-opener daarbuiten en geef hem geen informatie waarmee je hem in de problemen kunt brengen.

Sommige dingen kloppen prima die je zegt, maar je trekt soms verkeerde conclusies.

Originele naam, houd er nou eens over op. Zoek je eigen informatie even uit, want het klopt niet helemaal. Over die 1.8 gram eiwit in de bulk heb je in principe gelijk, maar dat heeft hier verder niets mee te maken. Je kunt prima meer eiwitten eten om aan je kCals te komen. Als je alles verder opvult met carbs heb je als endomorph gewoon een probleem. Daarnaast moet je je eiwit-inname juist WEL hoog houden in de cut en niet gaan verlagen. Je bronnen/informatie klopt gewoon niet. Daarom moet je je onzin voor je houden en zelf even opzoeken hoe het zit. Laat de topic-opener daarbuiten en geef hem geen informatie waarmee je hem in de problemen kunt brengen.

Sommige dingen kloppen prima die je zegt, maar je trekt soms verkeerde conclusies.

- Je kunt prima meer eiwitten eten om aan je kCals te komen.
ik heb nooit het tegendeel beweerd. Kh eten is makkelijker en goedkoper.

- Als je alles verder opvult met carbs heb je als endomorph gewoon een probleem
?... en jij zit in een situatie waarin je zulk soort uitspraken gewoon kan doen zonder het te onderbouwen? Oké.
Wat bedoel je hiermee? Enige factor die een 'probleem' zou kunnen geven (vet aanzetten) is te hoog in totale kcal gaan. Of je dat nou doet met 100g eiwit of 100g kh over je onderhoud maakt niet uit.
Verschil tussen kh en eiwit als je het ziet als alleen kcal is dat eiwit meestal beter vult en dat kh wat vocht vasthoudt. Meer niet.

Terug
Naar boven