MuscleMeat

groentje

- Je kunt prima meer eiwitten eten om aan je kCals te komen.
ik heb nooit het tegendeel beweerd. Kh eten is makkelijker en goedkoper.

- Als je alles verder opvult met carbs heb je als endomorph gewoon een probleem
?... en jij zit in een situatie waarin je zulk soort uitspraken gewoon kan doen zonder het te onderbouwen? Oké.
Wat bedoel je hiermee? Enige factor die een 'probleem' zou kunnen geven (vet aanzetten) is te hoog in totale kcal gaan. Of je dat nou doet met 100g eiwit of 100g kh over je onderhoud maakt niet uit.
Verschil tussen kh en eiwit als je het ziet als alleen kcal is dat eiwit meestal beter vult en dat kh wat vocht vasthoudt. Meer niet.
Ik heb al eerder gezegd dat ik geen discussie met jou aanga. Het is niet mijn verantwoordelijkheid om jouw kennis bij te spijkeren, dat doe je maar mooi zelf. Genoeg artikelen te vinden op internet.

En nogmaals: laat dit topic erbuiten!

Ik heb al eerder gezegd dat ik geen discussie met jou aanga. Het is niet mijn verantwoordelijkheid om jouw kennis bij te spijkeren, dat doe je maar mooi zelf. Genoeg artikelen te vinden op internet.

En nogmaals: laat dit topic erbuiten!

"haha je hebt het fout, sukkel!"
"ik ga niet met jou in discussie"
beetje triest figuur ben jij. Hou dan ook op met reageren.

Wat praat je nou als een kleuter. Ga naar TMF-chat met je grote mond. Misschien maak je daar indruk op kleine meisjes.

Ik ga niet met je in discussie. Je ouders moeten jou opvoeden, ik jou niet. Neem verantwoordelijkheid over je eigen leven en zoek zelf eens wat uit.

Geen flamewar starten dan.. Maar om het simpel uit te leggen, carbs zijn voornamelijk voor energie, je lichaam kan energie uit vetten van je lichaam halen, het is niet zo dat het allemaal 100% is, maar grotendeels, je lichaam kan eiwitten halen uit je spieren bij een lage in namen, als je gaat cutten als in een crash-dieet of een hele lage eiwit in name gaat je lichaam spieren 'vebranden' om vitale functies uit te kunnen oefenen.

Geen flamewar starten dan.. Maar om het simpel uit te leggen, carbs zijn voornamelijk voor energie, je lichaam kan energie uit vetten van je lichaam halen, het is niet zo dat het allemaal 100% is, maar grotendeels, je lichaam kan eiwitten halen uit je spieren bij een lage in namen, als je gaat cutten als in een crash-dieet of een hele lage eiwit in name gaat je lichaam spieren 'vebranden' om vitale functies uit te kunnen oefenen.
Dat is goed verteld, maar waarschijnlijk gaat ie weer zeuren om een bron. Maar je hebt gelijk met dit.

Het gaat over 1.5g per kg, dat is geen heel lage eiwitinname. Dat is meer dan voldoende voor het onderhouden van spiermassa in de cut.

Er is niets dat niet klopt aan de posts van 'originele naam', dus zie niet in waarom hij geen advies zou mogen geven.

Hij mag advies geven wat hij wilt, maar puberaal haantjes gedrag vertonen en constant discussies willen voeren in andermans topics gaat IMO te ver.

Daarnaast gaat het hier om een ENDO en als hij die regeltjes aanhoudt dan weet je zeker dat hij weinig resultaat gaat boeken. Natuurlijk heb je een theoretisch minimum met betrekking tot eiwitten die nodig zijn om spiermassa te onderhouden. Maar ik denk toch wel dat iedereen het er mee eens is dat je niet LAGER moet gaan in eiwitten in de cut. Daarnaast moet er een hoop aangevuld worden met carbs dat ENDO's geen goed doen. Ook dat weten we allemaal. Je kunt wel mooi wetenschappelijk alle limieten aangeven wat "in principe" voldoende is. Maar het gaat hier om een individu met individuele eigenschappen.

Dan daag ik de topic opener uit om het eens te proberen:

- Eet 25% eiwit, 60% carbs en 15% vet
- Eet 35/40% eiwit, 40% carbs en 15/20% vet

Doe beide een week of 6 en kijk wat beter voor je werkt. Ik ga voor optie 2.

Daarnaast schaaf je gedurende je cut toch een beetje bij, daar niet van.

thx panzer

maar hoe moet ik mn vvm berekenen?
en waar kan ik vinden hoeveel calorieen ik nodig heb :/

Google "dagelijks kcal verbruik berekenen" en je vind al een aantal calculators.

http://www.runinfo.nl/calorieverbruik.htm

http://www.calorieteller.nl/ideaal_gewicht_berekenen.html

Misschien kan een andere dbb'er een goede, bekende calculator geven, anders moet je zoveel vergelijken.

Je vvm kan je pas berekenen als je een accuraat idee hebt van je vetpercentage, mag ik vragen hoe je aan die 28% komt? hebje zo'n calculator ingevuld met gewicht/omtrek buik/lengte?
Een van de beste manieren om echt goed vp te berekenen kan bij iedere betere sportschool door middel van een huidplooimeting, deze kan je ook zelf uitvoeren maar dan hebje wel zo'n tang nodig.

http://www.bodyenfitshop.nl/vetpercentagemeter

Hier kan je bijvoorbeeld zo'n tang bestellen, er zit ook een instructie bij maar hier hoe het moet:

http://www.verantwoord-afvallen.nl/afvallen/huidplooimeting-beste-manier-voor-bepalen-vetmassa

e: zie net pas dat t topic 4 pagina's lang is en er allang antwoord op is gegeven, waarom word er tegen endo's gezegt veel carbs lol?

Hou t op 50% eiwit 20% vet 30% koolhydraten, misschien is tasteoffire's optie wel beter, speel er een beetje mee maar ga niet te hoog met je carbs.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
dit is nu mn "trainingsschema" dat ik volg, dat het fitness center samengesteld heeft.
ik weet niet of dit goed is of dat er andere oefeningen bijmoeten?

pek dek 3x15 35 kg
arm curl 3x15 15 kg
cable pulldown ach, nek 3x15 35 kg
chin dip 3x15 30 kg
crunch 3x15
dumbbell fly 3x15 6 kg
dumbbell lateral raise 3x15 8 kg
dumbbell upright now 3x15 8 kg
shoulder press 3x15 30 kg

Helemaal geen beenoefening? Geen bench, geen deadlift, geen squat. Lijkt mij niet een echt goed schema nee

• Topic Starter Topic Starter
been oefening doe ik niet nee...
deadlift en squat zou ik dat daarbij moeten doen dan?

---------- Post toegevoegd Thu 7 Jun 2012 om 21:25 ----------

dit zou dan een veel beter schema zijn ?
ofniet?

[Link niet meer beschikbaar]

Moet zeggen dat ik dat ook maar een vreemd schema vind. Fitness-schema Droog 3 dagen per week, dit is voor ''droogtrainen'' ofzo? Vandaar zeker zoveel herhalingen. Voor zover ik weet bestaat er niet iets als droogtrainen en moet je gewoon hetzelfde trainen kwa reps als wanneer je wilt groeien, dus eerder tussen de 8-12 reps en niet 15-12-12-15. Bekijk anders eens wat topics in het trainingsschema's gedeelte van de site en verdiep je erin, maar zorg er in ieder geval voor dat je een schema hebt dat om de grote oefeningen heen wordt gebouwd. Dus Squats, deadlift, bench, military press, bent over row.

Terug
Naar boven