XXL Nutrition

Breaking News Grootste antidoping aktie ooit!

Bezoekers in dit topic

Gaat worden aangepast staat op hun besloten fb groep. Er was een plankier kapot gegaan afgelopen weekend en in plaats van een beter plankier te maken hebben ze besloten dat de gewichten "quietly" omlaag moeten worden gelaten.:roflol: even los van alle anderen rare beslissingen die jouw Engelse collega's hebben genomen.

Mijn punt is dat jouw hobby federatie niks voorstelt alsook jullie wedstrijden en records niet. Het is heel schattig dat jij als bench only mannetje voor een master record gaat (eerlijk, niemand boeit die records?) En daardoor denk dat je iets gepresteerd hebt om in een bench only meet 200kg @160kg the drukken, maar dat stelt niet super veel voor op zo een belachelijk hoog bw. Toont wel aan hoe niet gedisciplineerd jij bent qua eten en waarom je niet echt powerlift maar kiest voor de zwakke bench only way. Daarbij zou ik alle NL records pakken plus winnen als ik meedeed aan jullie Belgisch Nederlands kampioenschap. Heb ik dan wel iets gepresteerd? Nee hè.

Mijn punt, wat ik voor het laatst ga maken, is; het versplinteren van powerlifing in allemaal onzin federaties waar iedereen eerste wordt en je zo records pakt is niet goed voor de groei van de sport. Het beste zou zijn als alles verenigd zou worden in een federatie, want dan heb je meer geld om echt de sport te laten groeien. De ipf is hier al redelijk mee bezig en zal uiteindelijk de grootste blijven met het meeste prestige. Hopelijk komt er ook zeer snel wat prijzengeld in de sport en gaan we een serieuze sport worden. Ik ben bang dat jouw federatie dat nooit zal klaarspelen, maar je hebt wel een lekker master 3 bench only record.:roflol:

/Out
Je speelt de bal graag persoonlijk, toch?
Welnu, ik heb nog nooit ergens beweerd dat mijn prestatie indrukwekkend is. En klopt dat ik veel te zwaar ben en mooi dat jij de oorzaak van mijn overgewicht kent en al dan niet weet hoe gedisciplineerd ik in mijn eetgedrag ben (heb laatst nog gepost in mijn log wat ik eet, maak ik geen geheim van). Maar als ik mijn prestatie met die van jou vergelijk kom ik er nog redelijk goed bij weg. Op wilkspunten lig ik zo'n 30 punten voor op jou...mijn prestatie steld inderdaad niet superveel voor, maar wat is die van jou dan? Jij zou alle records pakken? Je zou bij single lift benchpress op een internationale wedstrijd nog niet eens mogen meedoen bij onze "onzin federatie" omdat je ver onder de minima zit...zelfs van minima van een NL record zit je erg ver van af!

En wat een moeite je je toch doet om een steen te vinden om mee te gooien naar onze federatie...alle facebookpaginas naspeuren om een punt van kritiek te kunnen geven. Ik weet niet wat er precies voor gevallen is op een wedstrijd van de BDFPA en ik ben ook niet verantwoordelijk voor de engelse federatie. Feit is dat er in ons rulebook niets is aangepast of gewijzigd wat de regels van het deadliften betreft...slechts één punt is gewijzigd...dat men bij sumodeadlift bij het neerleggen van de halter de voeten naar binnen mag draaien om te voorkomen dat een halter eventueel op iemand zijn tenen of voeten terecht zou kunnen komen.

Ik ben in principe ook geen voorstander van versplintering. Maar de IPF is - mijns inziens - niet de beste keuze voor een true natty. De IPF is - mijns inziens - niet consequent genoeg als het om dopingbestrijding gaat. Ik ken personen die geschorst waren wegens een positief plasje en tijdens die schorsing gewoon verder gebruikten om na hun schorsing minstens net zo sterk terug te komen als voor hun schorsing. Ze proberen alleen het kat en muisspel met de dopingcontroleurs slimmer te spelen.

En het is wat ik al eerder schreef...mensen met een groot ego kiezen voor de federatie met meeste prestige...en dat van de IPF is ongetwijfeld groter dan dat van de WDFPF.
Jij hebt een zeer groot ego - ondanks matige prestaties - en bent een uiterst arrogante betweter die geen greintje respect voor andere personen bezit!
 
Mensen proberen altijd de sterkste/ beste/ slimste te zijn enz. Als dat niet lukt conform de bestaande c.q. geldende regels dan volgen dikwijls eigen regels, shortcuts of zelfs een heel nieuwe (bedachte) competitie. Vaak niet eens meer dan alleen een plastic bekertje en de naam afgedrukt in een of ander plaatselijk sufferdje. Zo wordt het meestal niet verkocht natuurlijk, nee dan zijn de woorden hoogdravender. Van mij mag iedereen doen wat hij of zij niet laten kan, leven en laten leven. Al heb ik mij in de tijd van WSB altijd kapot gelachen om figuren die daar omheen hingen en met 3 of zelfs 4ply gingen liften. Nog steeds vind ik eigenlijk dat raw liften de norm is of zou moeten worden c.q. zijn. Maar ja zoveel mensen, zoveel wensen. Fascinerend is het wel, mensen en de bijhorende patronen.
 
Je speelt de bal graag persoonlijk, toch?
Welnu, ik heb nog nooit ergens beweerd dat mijn prestatie indrukwekkend is. En klopt dat ik veel te zwaar ben en mooi dat jij de oorzaak van mijn overgewicht kent en al dan niet weet hoe gedisciplineerd ik in mijn eetgedrag ben (heb laatst nog gepost in mijn log wat ik eet, maak ik geen geheim van). Maar als ik mijn prestatie met die van jou vergelijk kom ik er nog redelijk goed bij weg. Op wilkspunten lig ik zo'n 30 punten voor op jou...mijn prestatie steld inderdaad niet superveel voor, maar wat is die van jou dan? Jij zou alle records pakken? Je zou bij single lift benchpress op een internationale wedstrijd nog niet eens mogen meedoen bij onze "onzin federatie" omdat je ver onder de minima zit...zelfs van minima van een NL record zit je erg ver van af!

En wat een moeite je je toch doet om een steen te vinden om mee te gooien naar onze federatie...alle facebookpaginas naspeuren om een punt van kritiek te kunnen geven. Ik weet niet wat er precies voor gevallen is op een wedstrijd van de BDFPA en ik ben ook niet verantwoordelijk voor de engelse federatie. Feit is dat er in ons rulebook niets is aangepast of gewijzigd wat de regels van het deadliften betreft...slechts één punt is gewijzigd...dat men bij sumodeadlift bij het neerleggen van de halter de voeten naar binnen mag draaien om te voorkomen dat een halter eventueel op iemand zijn tenen of voeten terecht zou kunnen komen.

Ik ben in principe ook geen voorstander van versplintering. Maar de IPF is - mijns inziens - niet de beste keuze voor een true natty. De IPF is - mijns inziens - niet consequent genoeg als het om dopingbestrijding gaat. Ik ken personen die geschorst waren wegens een positief plasje en tijdens die schorsing gewoon verder gebruikten om na hun schorsing minstens net zo sterk terug te komen als voor hun schorsing. Ze proberen alleen het kat en muisspel met de dopingcontroleurs slimmer te spelen.

En het is wat ik al eerder schreef...mensen met een groot ego kiezen voor de federatie met meeste prestige...en dat van de IPF is ongetwijfeld groter dan dat van de WDFPF.
Jij hebt een zeer groot ego - ondanks matige prestaties - en bent een uiterst arrogante betweter die geen greintje respect voor andere personen bezit!

Bench only wilks van een SHW vergelijken met de bench wilks van een -83/93kg lifter op een full meet terwijl je weet dat bench zijn slechtste onderdeel is:roflol:
 
Bench only wilks van een SHW vergelijken met de bench wilks van een -83/93kg lifter op een full meet terwijl je weet dat bench zijn slechtste onderdeel is:roflol:

Inderdaad...hij blaast altijd hoog van de toren en wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Maar jongens ik laat het hier verder bij. Als ik een nieuw topic open zijn er altijd wel bepaalde figuren hier op dit forum die dan de WDFPF belachelijk proberen te maken en over mijn overgewicht beginnen en dat wat ik doe niets bijzonders is. En dat laatste erken ik ruiterlijk, maar om het dan van personen verwijtend te horen te krijgen die nog minder presteren? :dunno:
By the way...moet ik me nu ook nog verantwoorden waarom ik alleen maar bench-only doe?
LEVEN EN LATEN LEVEN :)
 
Laatst bewerkt:
mensen met een groot ego kiezen voor de federatie met meeste prestige...en dat van de IPF is ongetwijfeld groter dan dat van de WDFPF.

Niet mee eens, als ik mijn ego wil ik strelen zou ik bij de WDPPF liften want dan was ik NL, Europees en wss ook Wereldkampioen. Ik lift bij de IPF om daar de beste lifters zitten en ik me daaraan wil meten heeft niets te maken met mijn ego wel met competitiedrang.
Gebruikers of mensen die doping gebruikt hebben zitten bij elke bond, heb aub niet de illusie dat die niet bij WDFPF zitten. Ik weet van mezelf dat ik natty ben en zelfs op mijn leeftijd met de beste in NL en Europa mee kan ongeacht de federatie, en als ik een prijs win bij de IPF is dat daarvan het beste bewijs.
BTW ik denk genetics een veel grotere rol meespelen of iemand excellent is deze sport, maar je kan bijv moeilijk mensen met lange armen en een korte romp uitsluiten. Wellicht dat er ooit nog zo een bond wordt opgericht :p
 
Laatst bewerkt:
Niet mee eens, als ik mijn ego wil ik strelen zou ik bij de WDPPF liften want dan was ik NL, Europees en wss ook Wereldkampioen. Ik lift bij de IPF om daar de beste lifters zitten en ik me daaraan wil meten heeft niets te maken met mijn ego wel met competitiedrang.
Gebruikers of mensen die doping gebruikt hebben zitten bij elke bond, heb aub niet de illusie dat die niet bij WDFPF zitten. Ik weet van mezelf dat ik natty ben en zelfs op mijn leeftijd met de beste in NL en Europa mee kan ongeacht de federatie, en als ik een prijs win bij de IPF is dat daarvan het bewijs.
BTW ik denk genetics een veel grotere rol meespelen of iemand excellent is deze sport, maar je kan bijv moeilijk mensen met lange armen en een korte romp uitsluiten. Wellicht dat er ooit nog zo een bond wordt opgericht :p
Ik heb niet de illusie dat er binnen de WDFPF geen personen zitten die nooit wat hebben gebruikt. We hanteren een ander beleid jegens hen die een positief plasje hebben wat mijns inziens consequenter is dan bij andere federaties die een dopingbeleid hebben. En iedereen heeft het recht om zijn eigen keuzes te maken...welke federatie men lid van wordt, of men equipped of unequipped wil meedoen (of beide), of men single-lift of powerlift wil doen. Benader andere personen respectvol en accepteer hun keuzes is mjn motto.
 
Wilks is zo 2018
Ach ja 2018..tis ook alweer vele decennia terug.:rolleyes:..als de IPF sinds kort een andere methode hanteerd wil dat nog niet zeggen dat alle andere federaties hierin mee moeten gaan.
 
Jongens ik ga nu toch echt maar weer eens verder met andere dingen die ik nog op de agenda heb staan...jullie "amuseren" je ook wel zonder mij, toch?...wel netjes blijven! ;)
 
Krijgen ze niet, is een c federatie waar niemand wilt liften na 30(?) Jaar bestaan. Ze kunnen er wel.op geilen dat er zwakke nattys zijn en je daardoor makkelijke records pakt waarbij de kans groot is dat je kampioen wordt met wat records. Is goed voor veel mensen hun ego en iedereen die in de NPB lift (en dus sterker is) kuurt toch en vooral de recordhouders. Bij de WDFPF heb je tenminste true nattys en geen tegenstand in je gewichtsklasse

Mijn punt is dat jouw hobby federatie niks voorstelt alsook jullie wedstrijden en records niet. Het is heel schattig dat jij als bench only mannetje voor een master record gaat (eerlijk, niemand boeit die records?) En daardoor denk dat je iets gepresteerd hebt om in een bench only meet 200kg @160kg the drukken, maar dat stelt niet super veel voor op zo een belachelijk hoog bw. Toont wel aan hoe niet gedisciplineerd jij bent qua eten en waarom je niet echt powerlift maar kiest voor de zwakke bench only way.

Ik heb hier even dit hele gedoe moeten teruglezen want ik had geen idee waarom het zo plots escaleerde maar hoho, bij jou zit de frustratie echt wel diep hé. Ik zit nog maar 2 jaar in de sport, en dat IPF vrij arrogant is had ik al meerdere malen zien passeren, maar jij slaat alles. Ga jij altijd schuimbekken zodra er sprake is van een andere federatie?


Elke andere sport heeft toch één federatie? Denk aan voetbal, bastketbal, etc. Wij zijn bij het powerliften een van de weinige die 7 á 8 'serieuzere' bonden hebben. Hierdoor wint bijna 50% hun wedstrijd.
Niet voor het 1 of ander, maar in voetbal, basketbal, etc. wint ook 50% hun wedstrijd. Tenzij het een gelijkspel is, uiteraard. :lol:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hier even dit hele gedoe moeten teruglezen want ik had geen idee waarom het zo plots escaleerde maar hoho, bij jou zit de frustratie echt wel diep hé. Ik zit nog maar 2 jaar in de sport, en dat IPF vrij arrogant is had ik al meerdere malen zien passeren, maar jij slaat alles. Ga jij altijd schuimbekken zodra er sprake is van een andere federatie?



Niet voor het 1 of ander, maar in voetbal, basketbal, etc. wint ook 50% hun wedstrijd. Tenzij het een gelijkspel is, uiteraard. :lol:
Het is een feit dat de IPF als organisatie en helaas ook een deel van haar leden (waarbij ik niet alles over één kam wil scheren) zich erg arrogant opsteld. Bepaalde toppers hebben serieus last van divagedrag en zelfs de mindere goden zijn soms arrogant en betweters.

Sporters van andere federaties worden niet serieus genomen en als aanhangers van een of andere sekte behandelt. We krijgen vaak te horen dat we lid zijn van een of ander "overbodig en onzinnig amateurclubje"...we zouden ondermaats op "C" niveau presteren en worden vergeleken met G(ehandikapten) sporters (overigens niets dan respect van mijn kant voor sporters met een beperking)...alles al gehoord hier op het forum.

De laatste wedstrijd die ik meedeed bij de NPB was in 2017 het NK classic BP. Ik raakte met een lifter in gesprek die geschorst was wegens dopingpraktijken en vroeg hem of hij er wat van geleerd had. Dat had hij inderdaad. Hij vertelde me dat hij gewoon doodleuk doorging met gebruiken, maar nu middelen zou nemen die moeilijker traceerbaar zouden zijn en eerder zou stoppen met kuren richting een wedstrijd. Hij noemde zelfs bepaalde namen van wie hij zou weten dat ze ook gebruikten en vertelde me dat ik zeer naïef was om te veronderstellen dat er een topper bij zat die clean was.

Maar uiteraard zijn niet alle leden van de IPF arrogant en houden velen zich wel aan de regels.
In de 10 jaar dat ik voor de IPF tilde heb ik ook sporters leren kennen voor wie ik groot respect heb. Met enkelen heb ik zelfs een kameraadschap opgebouwd die niet valt of staat met het lidmaatschap van een bond. We respecteren elkanders keuze en laten ieder in zijn waarde...en zo kan het ook! Ik ben in 2007 bij de IPF begonnen omdat ik wedstrijden wilde gaan doen en ben toen bij een voormalige bondscoach van de NPB gaan trainen waar ook een groepje andere leden van de NPB trainde..zonder uitzondering jongens die me altijd met raad en daad terzijde hebben gestaan. Ik ben jaren enthousiast lid geweest van de NPB maar merkte wel al vrij snel dat ik met mijn duidelijke anti-dopingstandpunt een vreemde eend in de bijt was. Voorstellen van mijn kant (zoals het publiceren van de dopinguitslagen van de NPB) werden door het nieuwe bestuur afgewezen. Meer en meer begon ik me er niet meer thuis te voelen. Er was echter geen alternatief in NL. Powerlifting Holland heeft geen dopingbeleid en kwam dus voor mij niet in aanmerking. Op facebook leesde ik dat een duitse atleet van de IPF (europees kampioen bankdrukken) over gestapt was naar de German Drug-Free Powerlifting Federation (de duitse tak van de WDFPF). Ik werd nieuwsgierig en nam contact op met Wim Backelant de president van de WDFPF (jou welbekend). Er was meteen een klik...Wim is uiterst sympathiek en zeer behulpzaam. Hij nodigde me uit om in Antwerpen bij de BDFPF een keer een wedstrijd mee te doen. Die uitnodiging nam ik graag aan. Ik deed mee (kreeg overigens meteen een dopincontrole wat me zeer aansprak) en had het gevoel dat ik eindelijk was "aangekomen". Ik maakte bij de NPB bekend dat ik een wedstrijd bij de WDFPF had meegedaan en in de toekomst graag meer wedstrijden wilde meedoen. Hierop kreeg ik een kort mailtje dat ik om disciplinaire reden voor een jaar geschorst werd. Ik heb er nog met de president van de IPF contact over gehad...en daar kreeg ik als antwoord één zin terug met letterlijk 3 woorden: READ OUR RULES! Bij de IPF is het namelijk niet toegestaan om ook wedstrijden bij een andere fedeatie te doen (zelfs al heeft die een dopingbeleid). Bij de WDFPF doet men hier niet moeilijk over (mits die andere federatie ook een dopingbeleid heeft). Ik besloot mijn lidmaatschap bij de NPB op te zeggen en bij de BDFPF te gaan tillen. En had er meteen oor naar toen Wim me benaderde met het idee om een Nederlandse tak van de WDFPF op te zetten. De rest is bekend ;)

Werd ik voorheen hier door bepaalde personen belachelijk gemaakt omwille van mijn anti-dopingstandpunt en soms ook vanwege mijn overgewicht hebben ze nu weer een nieuw doel erbij: de WDFPF.
Het is denk ik verstandiger als ik geen topics meer plaats want het draait altijd weer uit op dezelfde zinloze discussie. Iemand steld een vraag of maakt een opmerking over onze federatie en vervolgens worden bepaalde personen wakker en hebben er reageren alsof ze door een wesp zijn gestoken. Hetgeen overigens meer dan genoeg over zulke personen zegt.
Ik zal in de toekomst enkel nog maar in mijn eigen log iets te plaatsen.
En wil het hierbij verder laten.
 
Laatst bewerkt:
Och je hebt gewoon gelijk. Er hoort een echte bond te zijn waar door niemand doping wordt gebruikt, enkel en alleen voor de gezondheid en voor jongere personen, het feit dat het verboden is...
Mensen die doping gebruiken geen probleem, maar die sluiten zich maar aan bij een bond waar een gedoogbeleid is. “Valsspelen” hoort nu eenmaal niet bij een winnaarsmentaliteit.
 
Och je hebt gewoon gelijk. Er hoort een echte bond te zijn waar door niemand doping wordt gebruikt, enkel en alleen voor de gezondheid en voor jongere personen, het feit dat het verboden is...
Mensen die doping gebruiken geen probleem, maar die sluiten zich maar aan bij een bond waar een gedoogbeleid is. “Valsspelen” hoort nu eenmaal niet bij een winnaarsmentaliteit.
:) :thumbs:
 
Hij noemde zelfs bepaalde namen van wie hij zou weten dat ze ook gebruikten en vertelde me dat ik zeer naïef was om te veronderstellen dat er een topper bij zat die clean was.

Deze valsspeler klinkt als een betrouwbare bron..... :o
 
Deze valsspeler klinkt als een betrouwbare bron..... :o
Ik ken me niet uit in de dopingwereld en heb daar ook geen contacten mee (en daar ook geen behoefte aan) maar schijnbaar is men in bepaalde kringen heel goed op de hoogte hoe men het beste kuren kan en ook wie er allemaal niet vies is van een kuur. Het betrouwbaarheidsgehalte hiervan kan men terecht aan twijfelen daar er veel haat en nijd is in de sportwereld waarbij men elkaar vaak nog niet het licht in de ogen gunt. Maar daar waar rook is, is ook vuur.
 
Zo jongens, het was weer gezellig, maar ik ga lekker trainen in mijn homgym...van alleen maar op het forum zitten word je niet sterker ;)
Fijn weekend alvast :)
 
Back
Naar boven