AndroidHealthClinic

Shocking News Gruwelijke gifgasaanval in Damascus (VIDEO)

Ik mag hopen dat ik hier toch geen roep om Westerse interventie tegen ga komen?

als er een duidelijke "goede" partij is wel, maar langs de ene kant heb je een corrupt totalitair regime, langs de andere kant shiitefundies die in principe net hetzelfde willen installeren, alleen zonder secularisme.

Je moet daar inderdaad geen keuze in maken en die ook niet forceren. Dat is aan de bevolking.
Dus geen partijen bewapenen of aan de macht helpen.

Maar een regime dat chemische wapens tegen de eigen bevolking gebruikt, moet gewoon berecht worden volgens internationaal recht. Dat is wel een duidelijke grens lijkt me.

welke ideeen man? die mensen willen ook gewoon leven in veiligheid en rust, net als wij.

zolang t maar ver van je bed is, toch?
serieus gast, als je zulke opmerkingen maakt moet je echt jezelf afvragen of er niet iets mis in in je bovenkamer. kinderen hebben niks te maken met die vuile oorlog.

Religie, wat anders.
Religie is en blijft het ergste wat de mensheid ooit is overkomen en nog steeds overkomt.

Je moet daar inderdaad geen keuze in maken en die ook niet forceren. Dat is aan de bevolking.
Dus geen partijen bewapenen of aan de macht helpen.

Maar een regime dat chemische wapens tegen de eigen bevolking gebruikt, moet gewoon berecht worden volgens internationaal recht. Dat is wel een duidelijke grens lijkt me.

Vind ik ook, alleen moet je eerst bewijzen dat de regering(regeling :roflol:) het heeft gedaan.

Ik vind het zeer eigenaardig dat net nu er controle van de VN wordt gedaan op chemische wapens, er nu ineens zoiets gebeurd, zeker gezien vorige week ofzo er een Al Quada lid is opgepakt met 2kg van het gas.

http://rt.com/news/sarin-gas-turkey-al-nusra-021/

is van mei al dus wat langer geleden dan vorige week

Laatst bewerkt:
Militair historicus Christ Klep zei het gister wel treffend in KvdB vond ik. Veel landen in het Midden-Oosten zijn gewoon nog niet "af". Voormalige kolonies van westerse landen die pas relatief kort onafhankelijk zijn, waarbij met grove hand landsgrenzen zijn afgetekend zonder rekening te houden met verschillende bevolkingsgroepen, culturen, mate van secularisatie, volksstammen, religies en dergelijke. In Europa heeft het ook honderden jaren van bloedvergieten gekost voordat we tot onze definitieve landsgrenzen zijn gekomen, en alle gewoontes en culturen die binnen die grenzen gelden. Het klinkt hard, maar ik denk dat er een flinke portie strijd en geweld voor lief moet worden genomen in de ontwikkeling van dit soort landen. Een land als Syrië zal uiteindelijk gewoon opgedeeld moeten worden, maar het zal nog lang duren voor het zover is.

Neemt niet weg dat gifgasaanvallen natuurlijk absoluut onaanvaardbaar zijn en er gesanctioneerd zal moeten worden.

De logica waarom Assad dit zou doen ontgaat me.
Kunnen net zo goed terroristen zijn.

Jij vindt toekijken wel een gepaste reactie?

Ja

Isolationisme > Interventionisme

Verder kan ik me ook niet meteen een militaire interventie voor de geest halen, in de 20e of 21e eeuw, die omwille van humanitaire redenen plaatsvond. Hoe naïef om te denken dat wel alle pijn en leed uit de wereld kunnen helpen door westerse mannen door de vleesmolen te gaan draaien.

En daarbij is de VN zelf een epische faal.

so feisty! maar dat boek is dus een aanrader :)?

Ja

Isolationisme > Interventionisme

Verder kan ik me ook niet meteen een militaire interventie voor de geest halen, in de 20e of 21e eeuw, die omwille van humanitaire redenen plaatsvond. Hoe naïef om te denken dat wel alle pijn en leed uit de wereld kunnen helpen door westerse mannen door de vleesmolen te gaan draaien.

En daarbij is de VN zelf een epische faal.

lekker allemaal elkaar af laten maken, alleen jammer dat onschuldigen hier ook onder moeten lijden.

tumblr_m04oustok11r37tz2o1_500.jpg

De logica waarom Assad dit zou doen ontgaat me.
Kunnen net zo goed terroristen zijn.

amerika heeft altijd geclaimed dat het syrie zou aanvallen als het chemische wapens zou gebruiken tegen het volk. Dit is meer een soort van 'spoof' op de amerikaanse regering die ondanks al hun sterke taal ongeacht of het dan wel of niet een biochemische aanval is geweest, niks zal doen en dus op deze manier het grote en sterke amerika met al hun grote woorden en sterke taal het kijken op na zet...

Vind ik ook, alleen moet je eerst bewijzen dat de regering(regeling :roflol:) het heeft gedaan.

Ik vind het zeer eigenaardig dat net nu er controle van de VN wordt gedaan op chemische wapens, er nu ineens zoiets gebeurd, zeker gezien vorige week ofzo er een Al Quada lid is opgepakt met 2kg van het gas.

http://rt.com/news/sarin-gas-turkey-al-nusra-021/

is van mei al dus wat langer geleden dan vorige week

+1, ik zie gwn 2 kampen die elkaar proberen te beschuldigen van oorlogsmisdaden om zo de steun van de VN te krijgen.

---------- Post toegevoegd 23 August 2013 om 14:31 ----------

amerika heeft altijd geclaimed dat het syrie zou aanvallen als het chemische wapens zou gebruiken tegen het volk. Dit is meer een soort van 'spoof' op de amerikaanse regering die ondanks al hun sterke taal ongeacht of het dan wel of niet een biochemische aanval is geweest, niks zal doen en dus op deze manier het grote en sterke amerika met al hun grote woorden en sterke taal het kijken op na zet...

Zolang ze niks kunnen bewijzen, gaan ze natuurlijk ook geen aanval beginnen. Wie zegt dat 1 of andere terroristische groepering dit niet heeft gedaan? Wie zegt het volk zelf niet? Saccrifice for the greater good, zie ik ze nog wel in staat voor.

filmpje doet et nie

Terug
Naar boven