AndroidHealthClinic

Gynecomastia operatie

Bezoekers in dit topic

Hoe meer ik nu op het forum speur en hoe meer ik er naar kijk hoe groter een vraag wordt. Is dit wel echt gyno of gewoon weefsel en staan mn tepels gewoon kut naar voren. Ik lees overal over een voelbaar schijfje ofzo maar bij mij is het gewoon een knobbel onder mn tepel. Het is ook niet groter dan mn tepel. Misschien dat ik de tamoxifen gewoon ga bewaren voor als ik ooit ga kuren en het dan kan nemen mocht de “gyno” toch groeien:shrug:
 
Is toch houdbaar tot 2024 dus kan geen kwaad om het te bewaren...
 
Heb nu tamoxifen, hoelang zou ik dat nemen 3 maanden, 6 maanden of totdat het weg is, en ED 20mg gewoon toch? Galen jij weet vast wel het juiste protocol?
Wat zijn de mogelijke sides dan? Heb geen kennis van tamoxifen maar is best wel wat om op eigen houtje een middel te gaan nemen als je 17 bent. Heb je t via je pa of UG?
 
Wat zijn de mogelijke sides dan? Heb geen kennis van tamoxifen maar is best wel wat om op eigen houtje een middel te gaan nemen als je 17 bent. Heb je t via je pa of UG?
Ben nu inmiddels 18:)
Nee niet via mn pa, hij wou dat ik afwacht en wil niet dat ik tamoxifen krijg, ook niet via HA. Is van genepharm, zymoplex

Hier de bijwe

Regelmatig (bij meer dan 30 op de 100 mensen)

  • Overgangsklachten, zoals opvliegers, transpiratie, onregelmatige menstruaties, stoppen van de menstruatie, vaginale afscheiding en jeuk aan de vagina. Dat komt doordat dit medicijn het vrouwelijke oestrogeenhormoon blokkeert. Als u al in de overgang bent voordat u dit medicijn gaat gebruiken, heeft u hier minder last van. Heeft u veel last van overgangsklachten, neem dan contact op met uw arts.
Zelden (bij 1 tot 10 op de 100 mensen)

  • In het begin van de behandeling toename van pijn vooral bij uitzaaiingen in de botten, zwelling en roodheid op de plek van de borstkanker. Dit zijn voorbijgaande verschijnselen en gaan vanzelf over.
  • Hoofdpijn en duizeligheid.
  • Maagdarmklachten, zoals misselijkheid, braken, verstopping en smaakstoornissen.
  • Vasthouden van vocht op plaatsen waar dit normaal niet het geval is, bijvoorbeeld in de enkels en voeten. Dit heet oedeem. Als u hier last van heeft, raadpleeg dan uw arts.
  • Trombose, waarbij een bloedstolseltje een bloedvat kan afsluiten. Dit gebeurt meestal in een been, soms komt het bloedstolsel in de longen terecht. U kunt trombose herkennen aan een dikke, harde, rode en pijnlijke plek op het been, soms pijn in de kuit en een zwaar gevoel in het been, zelden aan plotseling optredende kortademigheid, soms met pijn of het ophoesten van bloed. Waarschuw in deze gevallen onmiddellijk een arts of ga naar de Eerste-Hulpdienst.
  • Huiduitslag, haaruitval en zeer zeldendroge huid. Raadpleeg uw arts bij huiduitslag of bij veel haaruitval. Mogelijk kan de dosering lager.
  • Verminderd gezichtsvermogen door oogafwijkingen, zoals cataract (grauwe staar) of afwijkingen aan netvlies of hoornvlies. Raadpleeg uw arts bij problemen met zien.
  • Veranderingen van het baarmoederslijmvlies, zoals poliepen, of zeer zelden baarmoederkanker. Waarschuw uw arts als u al een tijd niet meer menstrueerde en plotseling weer vaginaal bloedverlies krijgt. Bij vrouwen die baarmoederkanker hebben of hebben gehad, kan de tumor groeien of terugkomen door het gebruik van dit middel. Overleg hierover met uw arts..
Zeer zelden (bij minder dan 1 op de 100 mensen)

  • Depressiviteit, slaperigheid en vermoeidheid.
  • Pijn in de gewrichten en botten.
  • Bloedafwijkingen, namelijk een tekort aan rode of witte bloedcellen en bloedplaatjes. Onverklaarbare koorts, keelpijn of blaasjes in mond en keel, plotselinge blauwe plekken of extreme vermoeidheid, kan duiden op bloedafwijkingen. Waarschuw dan uw arts.
  • Overgevoeligheid voor dit medicijn. Dat kan zich uiten in 'angio-oedeem': een zwelling van het gezicht, lippen, mond, tong of keel. U kunt hierbij erg benauwdworden. Als het ontstaat, moet u onmiddellijk een arts opzoeken of naar de Eerste-Hulpdienst gaan. U mag dit medicijn in de toekomst niet meer gebruiken. Geef daarom aan de apotheek door dat u overgevoelig bent voor dit medicijn. Het apotheekteam kan er dan op letten dat u het niet opnieuw krijgt. Een enkele keer ontstaat een ernstige overgevoeligheid van de huid met hoge koorts, rode vlekken op de huid, gewrichtspijn of een oogontsteking. Waarschuw dan ook direct een arts.
  • Leveraandoeningen, zoals leverontsteking of een leververvetting. Zeer zelden kan een ontsteking van de alvleesklier ontstaan. Bij pijn in de bovenbuik, een gele verkleuring van de ogen, ontkleurde ontlasting of zeer donkere urine moet u de arts waarschuwen. Mensen die al een leveraandoening hebben, moeten extra goed worden gecontroleerd.
  • Een verhoogd risico op hartritmestoornissen. U kunt last krijgen van plotselinge duizelingen of kortdurend buiten bewustzijn raken. Dit is vooral van belang voor mensen met een bepaalde hartritmestoornis, namelijk het verlengde QT-interval. Gebruik dit middel NIET als u deze hartritmestoornis heeft. Overleg met uw arts. Mogelijk kunt u overstappen op een ander middel.
  • Als u endometriose heeft, kunt u hier meer last van krijgen. Bij endometriosegroeit het slijmvlies dat normaal de binnenkant van de baarmoeder bekleedt op plaatsen buiten de baarmoeder. Neem contact op met uw arts als u meer of langduriger endometrioseklachten heeft, zoals buikpijn en menstruatiepijn. Mogelijk is een ander middel geschikter.
  • Verhoging van de concentratie cholesterol en vetten in het bloed. Een bepaald soort vetten, triglyceriden, kan zich ophopen in de bloedvaten. Als u al een te hoog cholesterol en/of vetgehalte in uw bloed heeft, zal uw arts u daar extra op controleren.
 
Wat zijn de mogelijke sides dan? Heb geen kennis van tamoxifen maar is best wel wat om op eigen houtje een middel te gaan nemen als je 17 bent. Heb je t via je pa of UG?
Maar ik denk dat ik nog even ga wachten dus. Mocht het verder groeien neem ik het. Mocht ik als ik begin aan een kuur over X tijd gyno ontwikkelen, als dit geen daadwerkelijke gyno is maar gewoon weefsel, heb ik in ieder geval wat in huis
 
Maar ik denk dat ik nog even ga wachten dus. Mocht het verder groeien neem ik het. Mocht ik als ik begin aan een kuur over X tijd gyno ontwikkelen, als dit geen daadwerkelijke gyno is maar gewoon weefsel, heb ik in ieder geval wat in huis

Je bent 18, hoe kun je nu al vooruit kijken op een eventuele kuur?
 
Pff fijne vader heb je...
Volgens mij is er echt een groot verschil tussen HG en UG tamoxifen. Ik koop het zelf in de apotheek en heb al aan 10mg per dag genoeg om gyno compleet weg te houden, terwijl hier 8384947393 topics zijn van mensen die 40mg nemen en nog steeds van een beetje test met dbol bitchtits van hier tot Tokyo krijgen.
 
Pff fijne vader heb je...
Volgens mij is er echt een groot verschil tussen HG en UG tamoxifen. Ik koop het zelf in de apotheek en heb al aan 10mg per dag genoeg om gyno compleet weg te houden, terwijl hier 8384947393 topics zijn van mensen die 40mg nemen en nog steeds van een beetje test met dbol bitchtits van hier tot Tokyo krijgen.
Er is geen verschil, tamoxifen is tamoxifen.
 
Pff fijne vader heb je...
Volgens mij is er echt een groot verschil tussen HG en UG tamoxifen. Ik koop het zelf in de apotheek en heb al aan 10mg per dag genoeg om gyno compleet weg te houden, terwijl hier 8384947393 topics zijn van mensen die 40mg nemen en nog steeds van een beetje test met dbol bitchtits van hier tot Tokyo krijgen.
Naja hij wil niet dat ik daar nu mee ga kloten en vind het ook niet nodig, hij heeft ernaar gekeken en zei het is nog niet verhard dus kan je beter nog even wachten en kijken of het uit zichzelf weg gaat. Zie veel mensen zeggen hier dat tussen HG en UG geen verschil is, maar dat van mij is komt uit de apotheek.
 
Als het daadwerkelijk tamoxifen is ja
Ja maar dan kom je met het echt of nep. Stel je gaat ervan uit dat de UG tamoxifen die je hebt echt is, dan zou er geen verschil moeten zijn tussen UG en HG tamoxifen. Maar als je UG hebt dan heb je natuurlijk wel het risico dat het fake is en als jij het uit de apotheek haalt, logischerwijs, niet.
 
Ja maar dan kom je met het echt of nep. Stel je gaat ervan uit dat de UG tamoxifen die je hebt echt is, dan zou er geen verschil moeten zijn tussen UG en HG tamoxifen. Maar als je UG hebt dan heb je natuurlijk wel het risico dat het fake is en als jij het uit de apotheek haalt, logischerwijs, niet.

Het is niet per se een kwestie van echt of nep. Het kan ook nog ondergedoseerd zijn of de grondstof zelf is van inferieure kwaliteit. Maarja ik zeg niet dat jouw shit fake is... integendeel ik hoop voor je van niet! Ik gaf alleen mijn persoonlijke mening over HG vs UG tamoxifen. Ancillaries haal je imo het beste gewoon HG als je daar de mogelijkheid toe hebt
 
Ja maar dan kom je met het echt of nep. Stel je gaat ervan uit dat de UG tamoxifen die je hebt echt is, dan zou er geen verschil moeten zijn tussen UG en HG tamoxifen. Maar als je UG hebt dan heb je natuurlijk wel het risico dat het fake is en als jij het uit de apotheek haalt, logischerwijs, niet.
Ligt er aan in welk land je naar de apotheek gaat.
 
Naja hij wil niet dat ik daar nu mee ga kloten en vind het ook niet nodig, hij heeft ernaar gekeken en zei het is nog niet verhard dus kan je beter nog even wachten en kijken of het uit zichzelf weg gaat. Zie veel mensen zeggen hier dat tussen HG en UG geen verschil is, maar dat van mij is komt uit de apotheek.
Opzich ook terecht toch, Ik snap dat je in de toekomst niet met gyno wilt competen maar heb je er atm zoveel last van dan?
 
Opzich ook terecht toch, Ik snap dat je in de toekomst niet met gyno wilt competen maar heb je er atm zoveel last van dan?
Wil jij een operatie van minimaal 1500 euro die je zelf moet betalen?
 
Het is niet per se een kwestie van echt of nep. Het kan ook nog ondergedoseerd zijn of de grondstof zelf is van inferieure kwaliteit. Maarja ik zeg niet dat jouw shit fake is... integendeel ik hoop voor je van niet! Ik gaf alleen mijn persoonlijke mening over HG vs UG tamoxifen. Ancillaries haal je imo het beste gewoon HG als je daar de mogelijkheid toe hebt
Ohja ondergedoseerd kan het nog zijn, daar had ik niet aan gedacht. Geef ik je gelijk in. HG is voor alles gewoon beter
 
Opzich ook terecht toch, Ik snap dat je in de toekomst niet met gyno wilt competen maar heb je er atm zoveel last van dan?
Wil er gewoon het liefst zsm vanaf. Los van competen, ik vind het zelf niet mooi. Is ook terecht hoor wat mn pa zegt. Moet niet onnodig medicatie gaan slikken
 
Back
Naar boven