Fitness Seller

Gynecomastia operatie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wil jij een operatie van minimaal 1500 euro die je zelf moet betalen?
Zou natuurlijk klote zijn om dat te moeten dokken, maar als zijn pa zegt dat het nog weg kan trekken zou ik naar dat advies luisteren. Maar hij gaat het volgensmij nog ff aanzien zoals hij hierboven zei. Ik ben ook zijn leeftijd en heb gyno en ga misschien in de toekomst ook wel tamoxifen proberen, heb er persoonlijk niet zoveel last van ook al vind ik het mokerlelijk
 
Zou natuurlijk klote zijn om dat te moeten dokken, maar als zijn pa zegt dat het nog weg kan trekken zou ik naar dat advies luisteren. Maar hij gaat het volgensmij nog ff aanzien zoals hij hierboven zei. Ik ben ook zijn leeftijd en heb gyno en ga misschien in de toekomst ook wel tamoxifen proberen, heb er persoonlijk niet zoveel last van ook al vind ik het mokerlelijk
De meeste huisartsen zeggen het trekt wel weg, standaard verhaaltje.
 
De meeste huisartsen zeggen het trekt wel weg, standaard verhaaltje.
Mn pa is nu bezig professor te worden(?). Hij is dus geen huisarts. Maar hij gaat ervan uit dat het weg trekt, en als dat niet gebeurd dan operatie
 
Ik niet, ik wacht geen seconde als ik gyno zou krijgen dan ben je gewoon achterlijk.
Was niet serieus bedoelt haha, maar ik heb dit al sinds mn 10de-12de. Jij zou gyno door AAS krijgen bij mij is het puberaal dus dat is wel wat anders. Als ik bij AAS jeuk zou krijgen aan mn tepels zou ik al meteen preventief gaan slikken denk ik. Operatie wil je gewoon echt niet
 
Was niet serieus bedoelt haha, maar ik heb dit al sinds mn 10de-12de. Jij zou gyno door AAS krijgen bij mij is het puberaal dus dat is wel wat anders. Als ik bij AAS jeuk zou krijgen aan mn tepels zou ik al meteen preventief gaan slikken denk ik. Operatie wil je gewoon echt niet
Puberale gyno ontwikkeld zich vgm ook over een langere periode, al had ik achteraf gezien signalen zwaar genegeerd vanwege onwetendheid:o
 
Mn pa is nu bezig professor te worden(?). Hij is dus geen huisarts. Maar hij gaat ervan uit dat het weg trekt, en als dat niet gebeurd dan operatie
Dan ben je er iig wel voor altijd vanaf mits je wel duidelijk aangeeft dat ze alles verwijderen. (doen ze soms niet)
 
Puberale gyno ontwikkeld zich vgm ook over een langere periode, al had ik achteraf gezien signalen zwaar genegeerd vanwege onwetendheid:o
Ja ik was als klein kind naar mn pa gerend aangezien ik dacht dat ik borstkanker had. Ik hoorde altijd dat als je een knobbel in je tiet hebt je borst kanker hebt (bij vrouwen) toen ik dus een keer een knobbel voelde was ik erg bang haha. Maar heb er verder nooit echt last van gehad deed een half jaartje soms geirriteerd pijn een paar seconden als er wat tegen stootte, toen was het ook groter dan nu. Maar je kan tijdens je puberteit niet veel doen dus is niet zo erg als je de signalen negeerd
 
Dan ben je er iig wel voor altijd vanaf mits je wel duidelijk aangeeft dat ze alles verwijderen. (doen ze soms niet)
Er moet toch juist een deel van het weefsel blijven zitten anders zakt je tepel in dacht ik?
 
Ja ik was als klein kind naar mn pa gerend aangezien ik dacht dat ik borstkanker had. Ik hoorde altijd dat als je een knobbel in je tiet hebt je borst kanker hebt (bij vrouwen) toen ik dus een keer een knobbel voelde was ik erg bang haha. Maar heb er verder nooit echt last van gehad deed een half jaartje soms geirriteerd pijn een paar seconden als er wat tegen stootte, toen was het ook groter dan nu. Maar je kan tijdens je puberteit niet veel doen dus is niet zo erg als je de signalen negeerd
Nu je het zegt haha. Kans is klein idd dat ze er wat aan zouden doen als je op jonge leeftijd daar komt met gyno. Ik dacht altijd dat ik gevoelige nipplez had door kou oid
 
Ben nu inmiddels 18:)
Nee niet via mn pa, hij wou dat ik afwacht en wil niet dat ik tamoxifen krijg, ook niet via HA. Is van genepharm, zymoplex

Hier de bijwe

Regelmatig (bij meer dan 30 op de 100 mensen)

  • Overgangsklachten, zoals opvliegers, transpiratie, onregelmatige menstruaties, stoppen van de menstruatie, vaginale afscheiding en jeuk aan de vagina. Dat komt doordat dit medicijn het vrouwelijke oestrogeenhormoon blokkeert. Als u al in de overgang bent voordat u dit medicijn gaat gebruiken, heeft u hier minder last van. Heeft u veel last van overgangsklachten, neem dan contact op met uw arts.
Zelden (bij 1 tot 10 op de 100 mensen)

  • In het begin van de behandeling toename van pijn vooral bij uitzaaiingen in de botten, zwelling en roodheid op de plek van de borstkanker. Dit zijn voorbijgaande verschijnselen en gaan vanzelf over.
  • Hoofdpijn en duizeligheid.
  • Maagdarmklachten, zoals misselijkheid, braken, verstopping en smaakstoornissen.
  • Vasthouden van vocht op plaatsen waar dit normaal niet het geval is, bijvoorbeeld in de enkels en voeten. Dit heet oedeem. Als u hier last van heeft, raadpleeg dan uw arts.
  • Trombose, waarbij een bloedstolseltje een bloedvat kan afsluiten. Dit gebeurt meestal in een been, soms komt het bloedstolsel in de longen terecht. U kunt trombose herkennen aan een dikke, harde, rode en pijnlijke plek op het been, soms pijn in de kuit en een zwaar gevoel in het been, zelden aan plotseling optredende kortademigheid, soms met pijn of het ophoesten van bloed. Waarschuw in deze gevallen onmiddellijk een arts of ga naar de Eerste-Hulpdienst.
  • Huiduitslag, haaruitval en zeer zeldendroge huid. Raadpleeg uw arts bij huiduitslag of bij veel haaruitval. Mogelijk kan de dosering lager.
  • Verminderd gezichtsvermogen door oogafwijkingen, zoals cataract (grauwe staar) of afwijkingen aan netvlies of hoornvlies. Raadpleeg uw arts bij problemen met zien.
  • Veranderingen van het baarmoederslijmvlies, zoals poliepen, of zeer zelden baarmoederkanker. Waarschuw uw arts als u al een tijd niet meer menstrueerde en plotseling weer vaginaal bloedverlies krijgt. Bij vrouwen die baarmoederkanker hebben of hebben gehad, kan de tumor groeien of terugkomen door het gebruik van dit middel. Overleg hierover met uw arts..
Zeer zelden (bij minder dan 1 op de 100 mensen)

  • Depressiviteit, slaperigheid en vermoeidheid.
  • Pijn in de gewrichten en botten.
  • Bloedafwijkingen, namelijk een tekort aan rode of witte bloedcellen en bloedplaatjes. Onverklaarbare koorts, keelpijn of blaasjes in mond en keel, plotselinge blauwe plekken of extreme vermoeidheid, kan duiden op bloedafwijkingen. Waarschuw dan uw arts.
  • Overgevoeligheid voor dit medicijn. Dat kan zich uiten in 'angio-oedeem': een zwelling van het gezicht, lippen, mond, tong of keel. U kunt hierbij erg benauwdworden. Als het ontstaat, moet u onmiddellijk een arts opzoeken of naar de Eerste-Hulpdienst gaan. U mag dit medicijn in de toekomst niet meer gebruiken. Geef daarom aan de apotheek door dat u overgevoelig bent voor dit medicijn. Het apotheekteam kan er dan op letten dat u het niet opnieuw krijgt. Een enkele keer ontstaat een ernstige overgevoeligheid van de huid met hoge koorts, rode vlekken op de huid, gewrichtspijn of een oogontsteking. Waarschuw dan ook direct een arts.
  • Leveraandoeningen, zoals leverontsteking of een leververvetting. Zeer zelden kan een ontsteking van de alvleesklier ontstaan. Bij pijn in de bovenbuik, een gele verkleuring van de ogen, ontkleurde ontlasting of zeer donkere urine moet u de arts waarschuwen. Mensen die al een leveraandoening hebben, moeten extra goed worden gecontroleerd.
  • Een verhoogd risico op hartritmestoornissen. U kunt last krijgen van plotselinge duizelingen of kortdurend buiten bewustzijn raken. Dit is vooral van belang voor mensen met een bepaalde hartritmestoornis, namelijk het verlengde QT-interval. Gebruik dit middel NIET als u deze hartritmestoornis heeft. Overleg met uw arts. Mogelijk kunt u overstappen op een ander middel.
  • Als u endometriose heeft, kunt u hier meer last van krijgen. Bij endometriosegroeit het slijmvlies dat normaal de binnenkant van de baarmoeder bekleedt op plaatsen buiten de baarmoeder. Neem contact op met uw arts als u meer of langduriger endometrioseklachten heeft, zoals buikpijn en menstruatiepijn. Mogelijk is een ander middel geschikter.
  • Verhoging van de concentratie cholesterol en vetten in het bloed. Een bepaald soort vetten, triglyceriden, kan zich ophopen in de bloedvaten. Als u al een te hoog cholesterol en/of vetgehalte in uw bloed heeft, zal uw arts u daar extra op controleren.
Dit is het bijwerkingenprofiel zoals vastgesteld bij vrouwen, niet bij mannen.
 
Dit is het bijwerkingenprofiel zoals vastgesteld bij vrouwen, niet bij mannen.
  • erectieproblemen
  • gewichtstoename
  • gewrichtsklachten
  • minder zin in seks (libidoverlies)
  • opvliegers
  • stemmingswisselingen
    Zijn dit de bijwerkingen, kan niet echt iets vinden verder
 
Heeft er iemand ervaring met operaties voor gyno en zo ja, waar heb je dat dan laten doen en wat was de prijs?
 
Back
Naar boven