AndroidHealthClinic

Handschoenen tijdens trainen?

Peiling Peiling Handschoenen of niet?

• Handschoenen

Stemmen: 116 30,9%
  • Eelt

Stemmen: 259 69,1%

• Totaal stemmers
    375
net filmpie gezien van coleman, met zijn big ron handschoentjes boven de 200 kilo bankdrukken, echt een voorbeel van een poot zeker !!!!!

net filmpie gezien van coleman, met zijn big ron handschoentjes boven de 200 kilo bankdrukken, echt een voorbeel van een poot zeker !!!!!

Poot, nee toch? Maar wel net zo'n hoog stemmetje als Tyson. :)

Ik gebruik bijna altijd handschoenen bij oefeningen met dumbbells, van hammer-curls met 35kg dumbbells krijg ik anders blauwe plekken op m'n duimen bijvoorbeeld.

Deadlift met handschoenen vind ik onhandig, met als gevolg dat m'n poten open liggen omdat het eelt van je handen wordt gescheurd. In mijn sportschool mag je geen magnesium gebruiken, dus zal ik binnenkort toch maar straps moeten aanschaffen.

handschoenen, gay.......nee, maar te korte broekjes wel :eek:

Poot, nee toch? Maar wel net zo'n hoog stemmetje als Tyson. :)

Ik gebruik bijna altijd handschoenen bij oefeningen met dumbbells, van hammer-curls met 35kg dumbbells krijg ik anders blauwe plekken op m'n duimen bijvoorbeeld.

Deadlift met handschoenen vind ik onhandig, met als gevolg dat m'n poten open liggen omdat het eelt van je handen wordt gescheurd. In mijn sportschool mag je geen magnesium gebruiken, dus zal ik binnenkort toch maar straps moeten aanschaffen.

handschoenen, gay.......nee, maar te korte broekjes wel :eek:
Baby huidje?

yep, ben nu nog maar weer 6 maandjes bezig na 7 jaar met sporten te zijn gestopt.

en als tekenaar achter je bureau is het eelt-kweken geen dageljkse bezigheid.

150kg deadlift is geen probleem, 160kg is 4 dagen pijn aan m'n klauwen en wat huid en eelt lichter.

Te hopen dat het op den duur beter wordt ;)

ik vind het wel fijn zitten ;) plus het scheelt ook in het mollen van mijn handen, want sommige oefeningen zorgen ervoor dat mijn huid geirriteerd raakt door al dat trekken aan gewichten :cool:
Wat? heb jij wel de goede sport? misschien kan je beter gaan dammen of kaarten (wel oppassen voor die venijnige paper-cuts) :D

Gebruik altijd handshoentjes bij death liften :D

Wat een gejank van mensen dat er zogenaamd veel eelt vorming ontstaat.
Zelf kom ik uit de roeiwereld en daar is het gewoon normaal dat de eerste 2 maanden je klauwen helemaal openliggen met blaren! Vervolgens krijg je eelt, en eelt = superieur grip.
Sinds ik alleen maar met gewichten smijt is mijn eelt trouwens veel minder geworden.

Het eelt op mijn handen windt mijn vriendin op wanneer ik over haar zachte huid aai...

Maar handschoenen of straps kunnen een hulpmiddel zijn om een minder sterke greep te compenseren.Ik gebruik ze nog niet maar bij deadlift zou het wel handig zijn ,want momenteel is grip de beperkende factor..

ben sinds 2-3 maanden definitief gestopt met handschoentjes te dragen, ik merk duidelijk dat mijn grip erop vooruit gaat. wel doe ik nog straps aan als mijn grip begint te falen bij de deadlifts.

Ik heb ze nog nooit gebruikt, lijkt me gewoon niets maar ieder zo zn ding.

als ik mijn rug train, dan is het beter om handschoenen om te doen, als je van die blaren hebt op je handen en 2 dagen erna weer je rug wilt doen, dan kan je dat vergeten

Ik gebruik geen handschoenen, heb eigenlijk alleen met de rug trainen blaren op de handen/ of het eelt laat los.. vind het persoonlijjk geen probleem en heb er geen last van.

Ik gebruik nooit handschoenen, ben niet vies van een beetje eelt + het irriteert me, vind het gewoon niet lekker zitten :p

Wat een gejank van mensen dat er zogenaamd veel eelt vorming ontstaat.
Zelf kom ik uit de roeiwereld en daar is het gewoon normaal dat de eerste 2 maanden je klauwen helemaal openliggen met blaren! Vervolgens krijg je eelt, en eelt = superieur grip.
Sinds ik alleen maar met gewichten smijt is mijn eelt trouwens veel minder geworden.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Handschoenen vind ik overdbodig. Straps kan wel als je bij zwaardere gewichten geen grip meer hebt, enkel alleen als je geen grip meer hebt en de oefening er onder lijdt.

Ik gebruik wel handschoentjes, omdat iedereen met zn vieze klauwe aan die dumbbells zitten en ik hoef geen infectie te krijgen ofzow van iemand zijn smerige handen.

Ik gebruik het niet, gast waarmee ik weleens train wel.. ook tijdens cardio maar volgens mij vind het vet stoer staan. Hij traint wel met heel licht gewicht en heeft het volgens mij ook echt niet nodig.

Ja misschien wel een beetje, geen zin dat iemand net met zn vingers ergens anders heeft gezeten. Dat ik daarna met me handen lekker weer die dumbbells oppak mwoah nee haha

Vertiefte k*t handschoenen, 15 euro gedokt, doet geen fl**ker...
Gister 8x80.. Moest toch echt alles zelf doen.. Die handschoenen deden helemaal niks, me stang gleed zowat weg.. Hierdoor kan ik dus ook gewoon niet lekker maxen.. :(
Ik zal eens straps kopen aangezien iedereen die aanraad. :D

Terug
Naar boven