XXL Nutrition

Handschoenen tijdens trainen?

Peiling Peiling Handschoenen of niet?

• Handschoenen

Stemmen: 116 30,9%
  • Eelt

Stemmen: 259 69,1%

• Totaal stemmers
    375
Ik train ook met handschoenen, mijn home-gym is gelokaliseerd in de schuur dus met deze temperatuur vriezen zelfs met handschoenen mijn vingers nog bijna vast aan het ijzer :p

ik gebruik ook handschoenen, voor grip en voor pols ondersteuning!!!
ik gebruik ze niet bij elke oefening

ik heb nooit handschoenen gebruikt, maar kzit er toch sterk over te denken om ze aan te schaffen, ik kan namelijk op het laatst de dumbbells haast niet meer vast houden omdat mijn grip dan helemaal weg is, waardoor ik minder zwaar kan trainen

handschoenen, puur voor de grip.

Ik behoor niet tot de groep gevorderden, maar ik gebruik wel handschoenen omdat ik simpelweg zweetpoten heb en die stang in sommige gevallen uit mn handen glipt. Noem het modeverschijnsel, noem het fetisjisme (HuGhRo!) maar voor mij is het vooral gewoon bevordering op de training.

ik ga voor eelt op de handen, zie je tenminste dat er gewerkt wordt.

Ik vind mijn handschoenen echt een uitvinding. Heb ze met een goede strap om mijn pols voor een stabielere houding. Kan hierdoor oefeningen beter uitvoeren.

Gebruik zelf ook handschoenen. Snap de hele 'handschoenen zijn gay' mentaliteit niet helemaal. je kan ook op een andere manier laten zien dat je hetero bent als handschoenendragers af te zeiken :P

ben ze gaan gebruiken toen ik steess mn vel dubbel had liggen bij vrij zware dumbbell rows wat ervoor zorgde dat ik de oefeningen niet goed meer kon uitvoeren.
maar bij deadlifts ed zijn ze idd niet erg handig. zie ook wel gasten rondlopen die de omhebben tijdens hun cardiosessie, daar snap ik t nut ook niet helemaal van

-Geen eelt
-Betere grip
-Polsondersteuning

Sinds ik met handschoenen train wil ik niet meer zonder...

Hmm, als ik ze draag houd ik ze gewoon om. Ik kan ze namelijk niet uit doen en dan weer aan, zijn dan kletsnat :)

Als je geen handschoenen gebruikt, wat zou je dan kunnen gebruiken als je zweethanden hebt?

Gripoefeningen moet ik ook nog naar zoeken.

Ik draag enkel handschoenen bij oefeningen die vooral voor de rug bestemd zijn omdat ik soms gewoon mijn oefening niet meer kan uitvoeren omdat mijn handen vol blaren staan. :) :D dusja handschoenen vindt ik toch wel nog een deftig hulpmiddeltje :)

Ikzelf gebruikte er in het begin, met als excuus betere grip, etc ...
Later was het toch tijd dit achterwege te laten, eelt is niet zo erg als je je handen proper houdt, is zelfs mannelijker, stevige hand. Ik werk al niet met m'n handen al te hard dus =)

Het eelt op mijn handen windt mijn vriendin op wanneer ik over haar zachte huid aai...

Maar handschoenen of straps kunnen een hulpmiddel zijn om een minder sterke greep te compenseren.Ik gebruik ze nog niet maar bij deadlift zou het wel handig zijn ,want momenteel is grip de beperkende factor..
Alleen jammer dat je soms met van die eeltige handen een panty aan gort wrijf! :D

Maar van die grip gaat niet altijd op vind ik.
Ik heb eens een paar trainingshandschoentjes gehad bij een bestelling sportvoeding, en die zijn nogal "padded" en dus dik "in" je handen.
Als je dan een dumbbell vastpakt is dat zeker niet "lichter" dan zonder handschoentjes.
Eerder zwaarder omdat je handen verder "open" blijven...
Een beetje net als met een "dikke" dumbbell, die gebruikt worden om juist de grip sterker te maken.

En wat eelt betreft:
Je moet de halter op de scheiding van je vingers en je hand pakken, dan "krult" je eelt veel minder op, en komt het niet meer los.
Ik heb dat een keer ergens gelezen op 't net, en geprobeerd.
Werkt goed! :thumb:
De grip is in het begin we iets minder... :(

Terug
Naar boven