AndroidHealthClinic

Hardlopen, pijn in luchtwegen

Mikeh18

Freaky Bodybuilder
Waardering
8
Lengte
1m69
Massa
63kg
Vetpercentage
12%
Hey spierbundels, ik heb een vraagje..

Omdat het nu 2007 is, en ik een jaar lang heb geblowd (bijna dagelijks), ben ik begonnen met hardlopen.
Ik ben gestopt met blowen en wil mijn conditie op peil brengen. Ik weeg dan wel 60 bij 1.69 maar wil toch graag mijn conditie goed hebben.

Nu ben ik net wezen hardlopen, maar tijdens het hardlopen kreeg ik last van mijn longen (branderig gevoel). Ik ben gewoon doorgelopen. Ik kreeg ook veel slijm en een metaalachtige smaak in mijn mond, zoals dat van bloed. Heb wat slijm gespuugd maar geen bloed gezien ;).
Nu na het hardlopen heb ik een vervelend klein hoestje.

Is dit allemaal normaal voor een beginnende hardloper? Had er de vorige keer ook last van. Of is het misschien door de koude lucht?

Ik hoor het graag!
mzzl

Door je neus ademen ;)
Je ademt nu waarschijnlijk door je mond waardoor de koude lucht direct in je longen komt zonder opgewarmd te worden door je neus.
Afstand neus longen is groter ;)

• Topic Starter Topic Starter
Ik adem in door mijn neus en adem uit door mijn mond ;)

Komt omdat je rookt!! Veel rokers die beginnen met conditietraining hebben dit, gaat vanzelf over als je conditie beter wordt en je stopt met roken.

je kan ook even naar de huisarts gaan die kan je precies uitleggen wat het is.

Idd, mogelijk is het ook COPD of astma, dus zou een testje doen bij de dokter.

• Topic Starter Topic Starter
Komt omdat je rookt!! Veel rokers die beginnen met conditietraining hebben dit, gaat vanzelf over als je conditie beter wordt en je stopt met roken.

Ik rook niet, ik stak wel af en toe savonds een joint op. Verder rook ik geen sigaretten, ik hoop dat het na een paar keer lopen over is, aangezien ik mijn longen niet meer verziek.
Bedankt!

als je hardloopt adem je toch ongemerkt snel via de mond in, tenminste dat heb ik altijd wel.

in een joint zit 10 keer zoveel teer en rotzooi als in 1 sigaret.
vind je het gek dat je longen ****ed up zijn..........

Dat branderige gevoel is van het blowen/roken, zonder twijfel.

Komt ook door het roken alvast zeker, maar ook omdat ook je longen geen conditie hebben met name dat je niet gewoon bent van zo een intense ademhalingsperiode waar de lucht dieper reikt in je longen als het ware.
Gaat wel over hoor maar ik zou je niet kapotlopen..bouw het rustig op!

da komt nie door het roken ik loop vrij vaak en ik heb hier ook last van
en ik heb nog nooit gerookt en ik ben nog jong.
ge moet gwn zien da ge niet te veel van u lichaam verwacht als het nie aan u conditie ligt dan kunt ge ook astma hebben...:eek:

da komt nie door het roken ik loop vrij vaak en ik heb hier ook last van
en ik heb nog nooit gerookt en ik ben nog jong.
ge moet gwn zien da ge niet te veel van u lichaam verwacht als het nie aan u conditie ligt dan kunt ge ook astma hebben...:eek:

Mooie bumb..

Door je neus ademen ;)
Je ademt nu waarschijnlijk door je mond waardoor de koude lucht direct in je longen komt zonder opgewarmd te worden door je neus.
Afstand neus longen is groter ;)

Wat is je punt? Als je dus door je mond ademt dan koelt de lucht niet en daardoor ontstaan er de grootste problemen? ???

Ik zou dit probleem aan de huisarts voorleggen, of even naar een longcentrum gaan. Denk dat zij hierover een meer professionele advies kunnen geven.

wss door het roken maar zou toch ook eens laten testen of je geen lichte astma vorm hebt

Terug
Naar boven