MuscleMeat

havermout eten of drinken?

kidmonster

Ripped Bodybuilder
Waardering
124
Lengte
1m80
Massa
88kg
Vetpercentage
10%
Hey dbb,

ik heb een vraagje over mijn havermout. 's morgens drink ik 400ml melk met whey en 100gram havermout. Alleen vind ik dat eigelijk iets te weinig dus daar ga ik denk ik 150g van maken.
Nu vraag ik mij dus af omdat ik dit super makkelijk op drink of het niet beter is om het te eten? of zit er niet echt verschil in.

mijn havermout is gemalen in de blender :).

alvast bedankt ;)

Maakt niet uit of je het eet of drinkt.

idd, havermout blijft havermout :P
verandert niks aan, of je het nu eet of drinkt.

Als je het al de avond vantevoren laat weken (havermout en melk), dan laat het zich heel gemakkelijk blenden tot een lekker romige shake.

Dus havermout+ melk nachtje laten weken in blender in ijskast. Dan smorgens whey + banaan erbij. Echt lekker en veel calorieen.

Laatst bewerkt:
ik eet het liever

vlees ga je toch ook niet malen en drinken .. :p

Eten duurt t*fus lang

Als je het al de avond vantevoren laat weken (havermout en melk), dan laat het zich heel gemakkelijk blenden tot een lekker romige shake.

Dus havermout+ melk nachtje laten weken in blender in ijskast. Dan smorgens whey + banaan erbij. Echt lekker en veel calorieen.

doe ik nu ook da weken, want 's morgens klaarmaken en eten duurde te lang

alleen doe ik het apart van de shake :)

Vindt het eten gewoon lekkerder, maar blijft zelfde.

Bakken samen met je ei, en dan eten op een boterham of iets dergelijks. melk / yoghurt neem je gewoon los.

tnx voor de tip ;)

• Topic Starter Topic Starter
ik doe het malen en dan gooi ik het in een lege pot die ik heb een kg of 2 in en dan pak ik met een scoop iedere keer de gemale havermout en gooi ik bij de melk in een beker ;) 2 min werk

Het zal invloed hebben op de GI. Hoe fijner de havermout, des te hoger de GI. (even de invloed van water of melk buiten beschouwing latend).

Verder zou de ouderwetse havermout (die gekookt moet worden) een lagere GI hebben dan de havermout waar je alleen warm water of warme melk aan hoeft toe te voegen.

Zelf slok ik havermout ook gewoon weg met water. Toch kun je je afvragen of het dan wel voldoende verteert. Zelf denk ik dat het wel meevalt.

Het zal invloed hebben op de GI. Hoe fijner de havermout, des te hoger de GI. (even de invloed van water of melk buiten beschouwing latend).

Verder zou de ouderwetse havermout (die gekookt moet worden) een lagere GI hebben dan de havermout waar je alleen warm water of warme melk aan hoeft toe te voegen.

Zelf slok ik havermout ook gewoon weg met water. Toch kun je je afvragen of het dan wel voldoende verteert. Zelf denk ik dat het wel meevalt.

Nope.

http://www.ajcn.org/content/47/4/675.long

En ook al zou het invloed hebben op de GI, who cares?

• Like
Waarderingen: Ilya
Ik doe altijd melk en havermout in de blender en dat doe ik dan best fijn. Daarna pas een scoop caseine en dan even kort mengen. Als je die caseine er vanaf het begin bij doet wordt het net stopverf. Whey wordt volgens mij niet dikker dus kun je het toch gewoon gelijk heel fijn blenden?

Drink hetzelf altijd, deed ik met brinta ook banaan en whey erbij vind brinta zo niet te vreten hahaha dus ja niet dat het drinken zo'n feest is maar ik verdraag het zo wel beter.

Terug
Naar boven