MuscleMeat

Havermout, hoe te eten??

herma

Advanced Bodybuilder
Waardering
19
We hebben havermout in huis en nu was de vraag hoe moet je dat eten??
Moet je dat koken of kan het ook in koude melk?
Op internet tot nu toe alleen wat gevonden dat het gekookt moet worden en andere recepten die er lekker uit zien.
Dus vertel hoe doen jullie dat en hoe bevalt het.

Gebruik een verhouding van 1 op 3. (dus bijvoorbeeld 1 kop havermout en 3 koppen water/melk)
Water of melk aan de kook brengen, daarna de havermout erbij kiepen en het vuur meteen laag zetten.
Eventjes laten borrelen, af en toe door roeren totdat het een dikkere brei wordt. Daarna minstens 15 minuten laten afkoelen/staan met deksel op de pan en daarna opeten.

Ik eet het overigens met een schepje honing erdoor en wat kaneel, ik kook het met water.

Kan gewoon in koude melk.

je hoeft je havermout niet persé te koken, doe ik nooit

ikzelf meng hem koud met brinta, whey en koude melk
je moet zelf een beetje uitzoeken wat jij het lekkerste vind ;)

in de blender: 1 banaan in stukjes, 0,6L koude melk & 150 gram havermout zo rechtstreeks uit het pak.

gebruik eens de zoekfunctie, genoeg topics hierover.

We hebben havermout in huis en nu was de vraag hoe moet je dat eten??
Moet je dat koken of kan het ook in koude melk?
Op internet tot nu toe alleen wat gevonden dat het gekookt moet worden en andere recepten die er lekker uit zien.
Dus vertel hoe doen jullie dat en hoe bevalt het.

Meestal eet ik brinta maar af en toe ook wel eens havermout.. Ik eet het dan zo:
Gewoon wat melk in een kommetje en gooi er wat havermout bij, dan even 2 minuutjes in de magnetron en de havermout is gaar en je kan lekker smullen :)

in de blender: 1 banaan in stukjes, 0,6L koude melk & 150 gram havermout zo rechtstreeks uit het pak.

Wat minder melk, en wat vruchtensap erbij, dat maakt het nog lekkerder. Of kwark i.p.v. melk. Dan heb je meteen meer eiwitten te pakken.

combinatie van havermout+brinta+melk= very naaaais!

niet vergeten om nog wat whey oid toe te voegen, anders heb je een klote EKV verhouding (veels te weinig eiwitten)

hoeaah :D
mijn sT :P

alleen doe ik het nu met water.. **** zuivel :cool:

Water of melk aan de kook brengen, daarna de havermout erbij kiepen en het vuur meteen laag zetten.
Eventjes laten borrelen, af en toe door roeren totdat het een dikkere brei wordt. Daarna minstens 15 minuten laten afkoelen/staan met deksel op de pan en daarna opeten.

Ik eet het overigens met een schepje honing erdoor en wat kaneel, ik kook het met water.

Bereidingswijze: identiek, alleen kook ik het met melk/kaneel.

ik doe meestal ongeveer 80 gram havermout, een flinke scheut melk (150-200 ml) en zet het dan 1,5 - 2 min in de magnetron.
Het lekkerst is het om in een pannetje langzaam te koken met melk, maar dat is imo teveel (schoonmaak) werk.

ik doe meestal ongeveer 80 gram havermout, een flinke scheut melk (150-200 ml) en zet het dan 1,5 - 2 min in de magnetron.
Het lekkerst is het om in een pannetje langzaam te koken met melk, maar dat is imo teveel (schoonmaak) werk.

Haha, idd, elke keer pannen schoonmaken...
Ik doe het dus ook met magere-melk in de magnetron, een kleine 2/3 minuten.

Hier ook een Whey-Brinta-Havermout-mix-met-koude-melk fan

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt allemaal voor de reactie's:thumbs:
Deed het zelf met koude melk, whey en brinta voor als ontbijt, maar kreeg commentaar dat het met gekookt moest worden. Gelukkig niet dus:D
Alle nieuwe ideeen ide ik niet ken zal ik een uitproberen.

gewoon melk koken havermout toevoegen tijdje laten meekoken op gevoel iets minder als een minuut even laten intrekken en dan eten :)

Laatst bewerkt:
Gewoon met water en whey in je shake beker. Ff shaken en keel open.

ik doe altijd 300ml melk + 40gram havermout en dan 3:30min in de magnatron

Doe altijd 400 ml melk + 100 gr havermout + 1 schep whey. 1 minuut in de blender, in je shakebaker gieten, neus dicht en wegklokken

melk + water + whey + havermout + banaan en dan in de blender = gg. Havermout kan ik niet wegkrijgen als ik het kook echt zum :kots:

Terug
Naar boven