Fitness Seller

havermout of brinta

moeilijkgeval

Cool Novice
Waardering
0
mijn ontbijt bestaat volgende week uit:
100gr havermout of brinta
200ml sinaasappelsap
100g druiven
30gr whey?

ik heb gisteren es geprobeerd 100gr maar dit echt een lastige karwei, ook al omdat ik havermout en brinta niet zo erg lust...

kunnen jullie me helpen hoe ik dit toch naar binnenkrijg? met toevoeging van iets...fruit? ik heb ook al gelezen dat ze dit in een shake doen...havermout met water en daar zou ik bv 30gr whey nog bijdoen...

suggesties?

250 ml magere melk + 50gr brinta + 30gr Whey. Als je voor 100gr brinta gaat heb je > 400ml magere melk nodig anders krijg je metselspecie.

ik maak elke ochtend wafels met havermout is heel lekker
neem 100gr havermout en 4a5 eieren een met dooier
zoetstof, geraspte appel en als je wilt rozijnenen dit goed mixen en dan in de tostieijzer of in een koekepan bakken
je kunt er ook noten door doen maar dan wel de appel weg laten of kokosrasp is ook heerlijk
is echt heel lekker:D
je kunt er ook een scheutje vanilleessence bij doen dat doet de smaak ten goede;)

HAVERVLOKKENWAFELS

Ingrediënten:
6-8 eetlepels fijne haverflokken
6-8 eiwit (2-4 eigeel)
4-5 theelepels zonnebloempitten
Na keuze extra:
-een handje vol rozijnen en/of
-een handje vol amandelen en/of
-1 banaan/1 appel

Bereiding: alle ingrediënten mengen en in een wafelijzer doen. De hoeveelheid is geschikt voor 3 á 4 wafels.

• Topic Starter Topic Starter
luppie zei:
HAVERVLOKKENWAFELS

Ingrediënten:
6-8 eetlepels fijne haverflokken
6-8 eiwit (2-4 eigeel)
4-5 theelepels zonnebloempitten
Na keuze extra:
-een handje vol rozijnen en/of
-een handje vol amandelen en/of
-1 banaan/1 appel

Bereiding: alle ingrediënten mengen en in een wafelijzer doen. De hoeveelheid is geschikt voor 3 á 4 wafels.

's morgens ben ik al geen mens om zwaar te eten, heb vroeger dikwijls vaak ontbijt overgeslaan, dus voor mij is dit al serieuze aanpassing. ik zou het graag in een blender gooien. maar als 100gr teveel is (metselwerk) , dan kom ik terug niet aan mijn kcal...ofwel moet ik er 2 maken apart?
heeft dit dan hetzelfde voedingseffect in een blender, omdat men mij gezegd heeft meer vaste voeding in te nemen dan shakes...

Peevee zei:
250 ml magere melk + 50gr brinta + 30gr Whey. Als je voor 100gr brinta gaat heb je > 400ml magere melk nodig anders krijg je metselspecie.

hoeveel melk zou ik nodig hebben voor 100gr brinta?
of zou ik er best 2 maken? elke 50gr brinta met 15gr whey elk?

is dit dan even goed dan de brinta te eten? shakes moet zoveel mogellijk vermeden worden, meer vaste voeding heeft men mij verteld...

moeilijkgeval zei:
hoeveel melk zou ik nodig hebben voor 100gr brinta?
of zou ik er best 2 maken? elke 50gr brinta met 15gr whey elk?

is dit dan even goed dan de brinta te eten? shakes moet zoveel mogellijk vermeden worden, meer vaste voeding heeft men mij verteld...

Voor 100 gr zou je rond de 0,5 liter melk nodig hebben i.c.m. 40gr whey.
Naarmate je de brinta langer in de melk laat zitten wordt de shake steeds dikker. 2 Shakes op één dag is geen enkel probleem, 1 bij het opstaan en 1 na de training zie je het meest.

Gewoon een flink longdrinkglas gevuld met brinta, das ongeveer 120 gr. Zet daar een halve liter water naast, neem een flinke hap brinta gevolgd door een grote slok water. Geloof me na iets meer dan een minuut is het weg. Ik doe dit op deze manier twee x per dag.

confiance zei:
Gewoon een flink longdrinkglas gevuld met brinta, das ongeveer 120 gr. Zet daar een halve liter water naast, neem een flinke hap brinta gevolgd door een grote slok water. Geloof me na iets meer dan een minuut is het weg. Ik doe dit op deze manier twee x per dag.

maak je dan erna nog een shake met bv 30gr whey?

Yep, 2 x per dag een shake en ook met water.

sjees wat zijn sommige mensen verwend zeg.. gewoon vreten man niet zeiken. het is geen stront of accuzuur dat je naar binnen moet kieperen.

Eten tot je kotst potverdomme.

ik maak elke ochtend wafels met havermout is heel lekker
neem 100gr havermout en 4a5 eieren een met dooier
zoetstof, geraspte appel en als je wilt rozijnenen dit goed mixen en dan in de tostieijzer of in een koekepan bakken
je kunt er ook noten door doen maar dan wel de appel weg laten of kokosrasp is ook heerlijk
is echt heel lekker:D
je kunt er ook een scheutje vanilleessence bij doen dat doet de smaak ten goede;)

Elke ochtend?:eek: Zit je in de ww ofzo? heb ik echt geen tijd voor.

Ik doe altijd:

60 Gram Brinta
40 Gram havermout
300 ML Melk
200 ML Water

Ik eet bijna altijd 100 gram Brinta met 600 a 700 ml magere melk + 30 gram whey.

Brinta vind ik wel lekker smaken, eergisteren havermout gekocht maar krijg het maar moeilijk naar binnen. Ik houd het dus bij brinta.. :p

Waarom altijd havermout OF brinta?!

:no:

Waarom altijd havermout OF brinta?!

:no:
Omdat dat makkelijk en snel is! ;)

@ TS,
Je gooit je Brinta en je whey gewoon in een grote beker waarbij je dan de gewenste hoeveelheid magere melk gooit, en dan vul je bij met water tot je het goed en snel kunt drinken.
Wel opschieten, want anders heb je inderdaad metselspecie! :D

elke ochtend 4 dl yoghurt, 5 dl melk, 100 gr brinta, 1 banaan, schepje whey in een blender. shake telt dan ongeveer 1000 cal.

Terug
Naar boven