Fitness Seller

Havermout vraag

Nador

Ripped Bodybuilder
Waardering
175
Kerels,

Ik ben sinds kort weer begonnen met trainen en wil het meteen goed doen. Ik nam eerst altijd brinta, maar neem nu havermout. Ik neem het echter gewoon met koud water, maar het blijft meestal plakken aan de bodem van de shakebeker. Hoe maken jullie dit klaar? Het is vrij dik spul niet waar? Lijkt een beetje op cornflakes en is havermout beter dan brinta of maakt dat niks uit.

ps. welke havermout gebruiken jullie, met voedingswaardes?

thanx

zien dat de shakebeker goed droog is, hard genoeg schudden en als het een shakebeker is met een slecht sluitsysteem ook goed vasthouden.

• Topic Starter Topic Starter
ik doe der ook eerst water in en dan havermout, maar de eerst 200/300 ml bestaat bijna alleen uit water en dan komen de klonten havermout. Koken jullie de havermout eerst of gewoon zo uit pak en welke gebruiken jullie.

havermout van quaker op 100gr dan zit je met 11gr pr, 60gr carbs en 8gr goede vetten.

havermout moet je niet koken, der zijn mss nog zéér oude posts over terug te vinden op dit forum. deze zouden al gekookt zijn voor ze in de winkelrekken komen.
brinta zelf heb ik nog nooit gezien kan ik niets over vertellen maar als ik het zo google lijkt het op al gemalen havermout? anyway mss zitten er wel toegevoegde suikers in, i dont know.

maar ik doe mn quaker havermout wel even door de blender, dat giet makkelijker weg ^^ en verteerd imo beter (of dit wetenschappelijk te bewijzen valt weet ik niet lol). tis iig na het mixen kleiner in volume voor hetzelfde gewicht, dus het helpt zoiezo wel.

waarom je je havermout met water drinkt weet ik niet.

wat ik doe (ben in bulk) is een mix van halfvolle melk & cecemel in mijn shake gieten, dan 2 volle scheppen havermout en een volle schep whey.
die cecemel is voor de smaak, maar moest je allee ncecemel gebruiken dan word je gwn niet goed van de siroperigheid van de shake XD

oh en in je shake baker heb je zo een plastic netje/zeefje é, zien dat je bij je shakes ALTIJD die zeef erin hebt.

Je moet het eigenlijk een tijd van te voren maken (2-3 uur), dan word de havermout wekerig en is het makkelijker op te drinken, doe ik zelf ook. Havermout of brinta maakt trouwens niks uit

Ik doe het zo iedere ochtend:
300ml water in de blender flinke schep whey 70gr havermout.
Keertje blenden, 2 min wachten (in mij geval werktas inpakken)
Nog even blenden en drinken maar, werkt perfect.
@pleister: 2-3 uur laten weken? wat een bulshit zeg! nergens voor nodig!

Ik doe het zo iedere ochtend:
300ml water in de blender flinke schep whey 70gr havermout.
Keertje blenden, 2 min wachten (in mij geval werktas inpakken)
Nog even blenden en drinken maar, werkt perfect.
@pleister: 2-3 uur laten weken? wat een bulshit zeg! nergens voor nodig!

zonder blender ga je beter wel even weken, anders moet je kauwen en drinken tegelijk. Dan is het net een dikke pap en smak je het zo weg.:p

zonder blender ga je beter wel even weken, anders moet je kauwen en drinken tegelijk. Dan is het net een dikke pap en smak je het zo weg.:p

Ja even weken is prima!
bij de geblende havermout is het na 2min. ''geweekt''
Misschien dat je bij hele vlokken een minuut of 5 nodig hebt maar zeker geen 2 á 3 uur! :cool:

Heel makkelijk, je staat op, 400ml water/melk + 20gr whey + je havermout of brinta, en dan opzuipen die shizzle. klaar is kees.

Ik blend de havermout eerst tot poeder, erna kan je makkelijk mixen met melk en drink gemakkelijk weg. Nu krijg ik tenminste 70gr. Havermout binnen smorgens...

Havermout (brinta heeft meer toevoegingen) is goed te mengen met een staafmixer. Hierdoor plakt het ook niet zoveel ;)

Gewoon uit 't pak halen in die beker, water, banaantje en een whey schepje erin (en eventueel van bevroren fruit van de AH) en je hebt een klasse ontbijtje.

Eet smakelijk!

Terug
Naar boven