AndroidHealthClinic

Haverout als maaltijdvervanger

Bezoekers in dit topic

Ano_1992_64

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
2 jan 2011
Berichten
624
Waardering
19
Op drukke dagen waar ik overuren moet draaien zorg ik dat ik altijd melk, havermout en whey bij de hand heb.

Is dit een goede maaltijd vervanger naar jullie mening, meestel drink ik dan 150gr gemalen haver met 15gr whey en 500ml lactose vrije melk, (ben lactose intolerant)

Dat is zo'n 800 kcal..
 
Doe ik ook. Alleen dan met water. Whey, havermout en water. Voor de vetten voeg ik dan nog wat noten toe. Is erg makkelijk te bereiden, en nog lekker ook.
 
Doe ik ook. Alleen dan met water. Whey, havermout en water. Voor de vetten voeg ik dan nog wat noten toe. Is erg makkelijk te bereiden, en nog lekker ook.

Oke, ik twijfelde omdat velen whey niet zien als een goede proteine bron, en op die drukke dagen bestaan al mijn maaltijden, buiten middagmaal uit havermout whey..

S'morgens drink zoiezo altijd whey met havermout en melk, s'middags, is dat afhankelijk van waar ik zin in heb, warme maaltijd of brood, en als ik geen overuren moet doen zijn de rest v/d dag ook warme maaltijden of brood, op dagen met overuren drink ik tussen 16-17u havermout shake, en als ik thuis kom train ik en pre-workout is dan ook havermout shake omdat het tegen dan bijna 22-23u is.. Ook drink ik chocolade melk over de hele dag, en tijdens training 0,5-1liter water..

Klink dit gezond in jullie ogen, of toch voor verandering zorgen?
De gains gaan wat te snel, 0,3-0,5 kilo in een week. En eet maar 300kcal boven onderhoud..
 
Dus hoeveel havermout eet je per dag? Ik vind dat als je meer dan 200 gr op 1 dag eet je toch wat verandering in je schema nodig hebt.. Je zal vast lekker schijten met al die vezels :o
 
Dus hoeveel havermout eet je per dag? Ik vind dat als je meer dan 200 gr op 1 dag eet je toch wat verandering in je schema nodig hebt.. Je zal vast lekker schijten met al die vezels :o

Op een dag met overuren, dit is dus niet elke dag, verschilt van week tot week, en heb dan weken dat ik die overuren kan opnemen, dan eet ik wel clean..

Zo rond de 450gram per dag kan dat zijn..

Raar maar waar, VELEN zeggen dit tegen me, maar ik schijt lekker normaal hoor..

Als je lekker bij schijten mag zetten hahaha..
 
Ik zal het niet eens een maaltijdvervanger noemen. Havermout is een prima maaltijd
 
Ik zal het niet eens een maaltijdvervanger noemen. Havermout is een prima maaltijd

Dat wou ik eigenlijk horen + in havermout zit ook redelijk wat eiwitten, dacht 13gr per 100gr..
Met wat whey en melk eiwitten is dit vrij gebalanceerd, toch?

Ja jammer van al die vezels dan, maar ik heb geen last van spetterpoep dus voor mij is het geen probleem..
 
Dan zou je alleen nog de vetten missen, deze zou je met olijfolie, pindakaas, pinda's of noten kunnen opvullen.
 
Dan zou je alleen nog de vetten missen, deze zou je met olijfolie, pindakaas, pinda's of noten kunnen opvullen.

Goed dat je zegt, die vetten zie ik altijd over het hoofd bij die shake, ga een paar handjes noten meenemen, das nog makkelijk te doen..
 
Goed dat je zegt, die vetten zie ik altijd over het hoofd bij die shake, ga een paar handjes noten meenemen, das nog makkelijk te doen..

En het maakt het lekkerder. :cool:
 
Wat veel haver en melk en te weinig whey als je het mij vraagt.

Waarom gewoon niet twee dikke scheppen whey (50gr~), 100 gram havermout, en de rest water of melk?
 
Dat wou ik eigenlijk horen + in havermout zit ook redelijk wat eiwitten, dacht 13gr per 100gr..
Met wat whey en melk eiwitten is dit vrij gebalanceerd, toch?

Ja jammer van al die vezels dan, maar ik heb geen last van spetterpoep dus voor mij is het geen probleem..

Bro dat zijn plantaardige eiwitten je moet een volledige aminozuur profiel behalen om die eiwitten verwerkt te krijgen;)
 
kan prima ja als vervanger, zou het ook een maaltijd noemen
wel wat noten erbij of olijfolie erdoor
kan je ook nog wat rauwe wortelen/paprika/tomaat etc nemen als groente
hap je zo weg
klaar
 
Bro dat zijn plantaardige eiwitten je moet een volledige aminozuur profiel behalen om die eiwitten verwerkt te krijgen;)

Als je nu eens beter leest, zag je dat ik zoiezo in de middag tijd heb in een warme maaltijd of brood met ham, kaas en kipfilet.
 
misschien een lompe vraag maar waarom moeten er vetten bij zijn maaltijd?
 
Dan zou je alleen nog de vetten missen, deze zou je met olijfolie, pindakaas, pinda's of noten kunnen opvullen.

In de hoeveelheid havermout wat hij eet zit al 11 gram vet ;)
 
misschien een lompe vraag maar waarom moeten er vetten bij zijn maaltijd?

Omdat het een maaltijdvervanger is...
Het licht er wel een beetje aan voor welk tijdstip het is, vlak voor of na een training zou ik er ook geen vetten meer bij doen
 
Oke, ik twijfelde omdat velen whey niet zien als een goede proteine bron, en op die drukke dagen bestaan al mijn maaltijden, buiten middagmaal uit havermout whey..

S'morgens drink zoiezo altijd whey met havermout en melk, s'middags, is dat afhankelijk van waar ik zin in heb, warme maaltijd of brood, en als ik geen overuren moet doen zijn de rest v/d dag ook warme maaltijden of brood, op dagen met overuren drink ik tussen 16-17u havermout shake, en als ik thuis kom train ik en pre-workout is dan ook havermout shake omdat het tegen dan bijna 22-23u is.. Ook drink ik chocolade melk over de hele dag, en tijdens training 0,5-1liter water..

Klink dit gezond in jullie ogen, of toch voor verandering zorgen?
De gains gaan wat te snel, 0,3-0,5 kilo in een week. En eet maar 300kcal boven onderhoud..

Whey is juist één van de betere bronnen imo..

Als je zo snel gained zou ik wat lager gaan zitten.. wellicht is je onderhoud toch wat lager dan je denkt

---------- Post toegevoegd Tue 5 Feb 2013 om 19:26 ----------

Bro dat zijn plantaardige eiwitten je moet een volledige aminozuur profiel behalen om die eiwitten verwerkt te krijgen;)

:o
 
Whey is juist één van de betere bronnen imo..

Als je zo snel gained zou ik wat lager gaan zitten.. wellicht is je onderhoud toch wat lager dan je denkt

---------- Post toegevoegd Tue 5 Feb 2013 om 19:26 ----------



:o

Wordt whey dan niet te snel opgenomen waardoor de eiwitten niet volledig opgenomen worden, of zie ik dat verkeerd?

En dacht ook altijd dat je verschillende eiwitbronnen nodig hebt om te gainen..
 
Wordt whey dan niet te snel opgenomen waardoor de eiwitten niet volledig opgenomen worden, of zie ik dat verkeerd?

En dacht ook altijd dat je verschillende eiwitbronnen nodig hebt om te gainen..

Ik zou het ook vreemd vinden als Whey geen goede eiwitbron zou zijn. Iedereen neemt het als eiwit bron voor of na het trainen. Al je eiwitten worden opgenomen. De snelheid waarmee dit gebeurt hangt van de bron af. Whey is over het algemeen snel
 
Back
Naar boven