- Waardering
- 205
- Lengte
- 1m87
- Massa
- 97kg
- Vetpercentage
- 13%
Zijn er per uur toch heel wat minder dan als huisarts lijkt me
Een poli chirurgie in een perifeer ziekenhuis zit zeker wel rammend vol
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zijn er per uur toch heel wat minder dan als huisarts lijkt me
Ik ben zelf opgeleid tot basisarts en werkzaam als huisarts. Ik vind het echter jammer dat ik niet echt een specifieke richting ben opgegaan (denk: internist, chirurg, ...,) en denk eraan dit alsnog te doen.
Iets waar ik echter bang voor ben is racisme, ik merk het nu al enigszins als huisarts. Ik dacht eraan om de kant van chirurgie op te gaan. Mijn ouders komen uit Ghana, ik ben dus extreem donker (geen Chris Brown kleurtje dus).
Nu is mijn vraag: als een chirurg voldoende gekwalificeerd is, maakt het jullie dan uit of de chirurg in kwestie afrikaans/aziatisch/enz. is? En nu ik toch in dit straatje zit; hoe denken jullie over een vrouwelijke chirurg? Meerdere opties zijn mogelijk en graag eerlijk antwoorden, we zijn hier toch allemaal anoniem (en de poll is dat ook).
Ik heb bij allebei beantwoord dat het me niet uitmaakt en dat is in theorie ook helemaal waar. Toch is al vaak aangetoond dat mensen onwillekeurig meer wantrouwend zijn bij mensen met een afkomst die afwijkt van die van henzelf. Dus in hoeverre 't onderbewuste mee gaat spelen durf ik niet te zeggen.
en wat het extra hilarisch maakt is dat de zalf voor krentenbaard - een antibioticum - alleen op recept verkrijgbaar is). Dan krijg je uiteindelijk toch leuzen in de trent van 'dat kennen ze zeker niet in jouw land' 'ja jullie soort heeft daar natuurlijk geen last van' en nog meer onzin. Uiteindelijk werd hij zo boos dat hij de kamer uitloopt en tegen de receptioniste tekeer gaat: "dit is toch gewoon een koortslip? ik weet misschien niet veel maar ik ben geen gek ik heb dit vaker gehad".
.Het verwisselen van dokter (zo heb ik bijvoorbeeld veel minder patienten dan mijn Nederlandse collega's) of het niet vertrouwen van bepaalde diagnoses. Nu komt dat natuurlijk altijd wel in bepaalde mate voor, maar bij mij veel meer dan bij mijn collega's. Een goed voorbeeld was een man die last had van krentenbaard. Hij dacht echter dat het een koortslip was en stond erop dat ik hem daarvoor zalf voorschreef (wat je overigens gewoon bij de drogist kunt kopenen wat het extra hilarisch maakt is dat de zalf voor krentenbaard - een antibioticum - alleen op recept verkrijgbaar is). Dan krijg je uiteindelijk toch leuzen in de trent van 'dat kennen ze zeker niet in jouw land' 'ja jullie soort heeft daar natuurlijk geen last van' en nog meer onzin. Uiteindelijk werd hij zo boos dat hij de kamer uitloopt en tegen de receptioniste tekeer gaat: "dit is toch gewoon een koortslip? ik weet misschien niet veel maar ik ben geen gek ik heb dit vaker gehad".
Nog een voorbeeld is een vrouw die klachten had aan haar oor. Na wat inspectie bleek het haar kaakgewricht te zijn, maar dat wilde er bij mevrouw niet in en ook zij werd kwaad. Toen ik het verder uit wilde leggen hoe het uitstraalde en wat de sensatie in haar oren veroorzaakte kreeg ik 'blijf met je vieze negerhanden van m'n gezicht af' naar me toegegooid.
Inderdaad. Ik herinner me een onderzoek waarbij men mensen vroeg of ze vooroordelen hadden tav bepaalde bevolkingsgroepen. Zelf zij die zeiden dat ze die helemaal niet hadden, checkten achteraf tweemaal hun teruggekregen kleingeld bij de Pakistaanse nachtwinkel (die wist dat het een experiment was).
Toen men hen met de beelden confronteerden waren ze echt heel ontgoocheld in zichzelf.
Dagen nadat ik dit experiment had gezien, betrapte ik me er zelf ook op.
Het verwisselen van dokter (zo heb ik bijvoorbeeld veel minder patienten dan mijn Nederlandse collega's) of het niet vertrouwen van bepaalde diagnoses. Nu komt dat natuurlijk altijd wel in bepaalde mate voor, maar bij mij veel meer dan bij mijn collega's. Een goed voorbeeld was een man die last had van krentenbaard. Hij dacht echter dat het een koortslip was en stond erop dat ik hem daarvoor zalf voorschreef (wat je overigens gewoon bij de drogist kunt kopenen wat het extra hilarisch maakt is dat de zalf voor krentenbaard - een antibioticum - alleen op recept verkrijgbaar is). Dan krijg je uiteindelijk toch leuzen in de trent van 'dat kennen ze zeker niet in jouw land' 'ja jullie soort heeft daar natuurlijk geen last van' en nog meer onzin. Uiteindelijk werd hij zo boos dat hij de kamer uitloopt en tegen de receptioniste tekeer gaat: "dit is toch gewoon een koortslip? ik weet misschien niet veel maar ik ben geen gek ik heb dit vaker gehad".
Nog een voorbeeld is een vrouw die klachten had aan haar oor. Na wat inspectie bleek het haar kaakgewricht te zijn, maar dat wilde er bij mevrouw niet in en ook zij werd kwaad. Toen ik het verder uit wilde leggen hoe het uitstraalde en wat de sensatie in haar oren veroorzaakte kreeg ik 'blijf met je vieze negerhanden van m'n gezicht af' naar me toegegooid.
lolHet verwisselen van dokter (zo heb ik bijvoorbeeld veel minder patienten dan mijn Nederlandse collega's) of het niet vertrouwen van bepaalde diagnoses. Nu komt dat natuurlijk altijd wel in bepaalde mate voor, maar bij mij veel meer dan bij mijn collega's. Een goed voorbeeld was een man die last had van krentenbaard. Hij dacht echter dat het een koortslip was en stond erop dat ik hem daarvoor zalf voorschreef (wat je overigens gewoon bij de drogist kunt kopenen wat het extra hilarisch maakt is dat de zalf voor krentenbaard - een antibioticum - alleen op recept verkrijgbaar is). Dan krijg je uiteindelijk toch leuzen in de trent van 'dat kennen ze zeker niet in jouw land' 'ja jullie soort heeft daar natuurlijk geen last van' en nog meer onzin. Uiteindelijk werd hij zo boos dat hij de kamer uitloopt en tegen de receptioniste tekeer gaat: "dit is toch gewoon een koortslip? ik weet misschien niet veel maar ik ben geen gek ik heb dit vaker gehad".
Het verwisselen van dokter (zo heb ik bijvoorbeeld veel minder patienten dan mijn Nederlandse collega's) of het niet vertrouwen van bepaalde diagnoses. Nu komt dat natuurlijk altijd wel in bepaalde mate voor, maar bij mij veel meer dan bij mijn collega's. Een goed voorbeeld was een man die last had van krentenbaard. Hij dacht echter dat het een koortslip was en stond erop dat ik hem daarvoor zalf voorschreef (wat je overigens gewoon bij de drogist kunt kopenen wat het extra hilarisch maakt is dat de zalf voor krentenbaard - een antibioticum - alleen op recept verkrijgbaar is). Dan krijg je uiteindelijk toch leuzen in de trent van 'dat kennen ze zeker niet in jouw land' 'ja jullie soort heeft daar natuurlijk geen last van' en nog meer onzin. Uiteindelijk werd hij zo boos dat hij de kamer uitloopt en tegen de receptioniste tekeer gaat: "dit is toch gewoon een koortslip? ik weet misschien niet veel maar ik ben geen gek ik heb dit vaker gehad".

Ik ben zelf opgeleid tot basisarts en werkzaam als huisarts. Ik vind het echter jammer dat ik niet echt een specifieke richting ben opgegaan (denk: internist, chirurg, ...,) en denk eraan dit alsnog te doen.
Iets waar ik echter bang voor ben is racisme, ik merk het nu al enigszins als huisarts. Ik dacht eraan om de kant van chirurgie op te gaan. Mijn ouders komen uit Ghana, ik ben dus extreem donker (geen Chris Brown kleurtje dus).
Nu is mijn vraag: als een chirurg voldoende gekwalificeerd is, maakt het jullie dan uit of de chirurg in kwestie afrikaans/aziatisch/enz. is? En nu ik toch in dit straatje zit; hoe denken jullie over een vrouwelijke chirurg? Meerdere opties zijn mogelijk en graag eerlijk antwoorden, we zijn hier toch allemaal anoniem (en de poll is dat ook).
damn, dat gaat wel erg ver...
Nu heb ik vaak een gloedhekel aan hoe nederlandse huisartsen met hun patiënten omgaan in tegenstelling tot bijvoorbeeld belgische huisartsen, en hoewel totaal onterecht, kan ik me voorstellen dat patienten bij jou (ook al is het onterecht) hun onvrede wat vlugger durven te uiten.
Maar wat je hier nu vertelt is ronduit walgelijk.

Damn, dat gaat wel erg ver...
Nu heb ik vaak een gloedhekel aan hoe Nederlandse huisartsen met hun patiënten omgaan in tegenstelling tot bijvoorbeeld Belgische huisartsen, en hoewel totaal onterecht, kan ik me voorstellen dat patienten bij jou (ook al is het onterecht) hun onvrede wat vlugger durven te uiten.

Damn, dat gaat wel erg ver...
Nu heb ik vaak een gloedhekel aan hoe Nederlandse huisartsen met hun patiënten omgaan in tegenstelling tot bijvoorbeeld Belgische huisartsen, en hoewel totaal onterecht, kan ik me voorstellen dat patienten bij jou (ook al is het onterecht) hun onvrede wat vlugger durven te uiten.
Een lekkere Noorse of Zweedse vrouwelijke arts. Ik val niet op zwart en ben geen homo dus sorry bro maar je hebt totaal niet mijn voorkeur als huisarts of chirurg. Moet er niet aan denken jouw gezicht te zien als ik uit mijn narcose ontwaak. no offence natuurlijk. Je zal ongetwijfeld wel een goede arts zijn.

Hoezo in tegenstelling tot hun belgische collega's? Ben jij als nederlander dan in aanraking gekomen met een bekwame Belgische huisarts? Nou, je weet mijn pb knop zitten. Stuur maar door![]()