AndroidHealthClinic

Hebben jullie een probleem met de afkomst van jullie (huis)arts?

Peiling Peiling Nou?

• Afkomst maakt mij NIET uit

Stemmen: 87 74,4%
  • Geslacht maakt mij NIET uit

Stemmen: 78 66,7%
  • Afkomst maakt mij WEL uit

Stemmen: 34 29,1%
  • Geslacht maakt mij WEL uit

Stemmen: 20 17,1%

• Totaal stemmers
    117
Dat Belgische artsen ontzettend hun best doen om klandizie te houden heeft vooral te maken met een ander zorgstelsel dan met de aard van de mensen.

Het zorgstelsel is zeker anders, maar de aard van de mensen is ook zeker anders.
Als je ziet hoe Nederlandse artsen met mensen omgaan in vergelijking met Belgische artsen...
Niet dat er alleen maar onaardige, slechte artsen rondlopen in Nederland en alleen maar vriendelijke, goede artsen in België; dat zou ik niet durven beweren, maar de Belgische mentaliteit is toch wel anders dan de Nederlandse.

Liever een vrouw, laatst had ik een soa en moest m'n derde been laten zien. Gelukkig is m'n huisarts een aantrekkelijke vrouw.

• Topic Starter Topic Starter
lol

Als je me groeihormoon voorschrijft fix ik 50 klanten bij je, zullen je collega's jaloers op zijn

:roflol: je kunt vrij makkelijk dingen zoals clomifene of tamoxifen (nolva) krijgen van de meeste dokters, hgh zit er echter niet in (test-e ligt enorm aan je dokter)

:roflol: je kunt vrij makkelijk dingen zoals clomifene of tamoxifen (nolva) krijgen van de meeste dokters, hgh zit er echter niet in (test-e ligt enorm aan je dokter)
Huh? Toen ik nolvadex vroeg aan mn huisarts voor gyno zei die dat geen enkele man dat krijgt en dat het enkel aan vrouwen wordt gegeven, hoe kan ik clomid of nolva krijgen dan of pregnyl?

waarom zou ik problemen met de afkomst van mijn arts hebben? dus Nee en of het een man of vrouw is maakt ook niets uit natuurlijk belachelijk dat zoiets nog iets zou moeten uitmaken.

doei

Die voorbeelden, wat erg:roflol:

Paar jaar terug dacht ik wat te voelen aan mijn balzak en was bij de huisarts voor voorhoofdholte ontsteking ofzo en noemde het terloops. Had er helemaal niet bij stil gestaan dat er gelijk gechecked gaat worden en voordat ik het wist graaiden latex vingers naar mijn zak.

Punt van het verhaal is dat ik achteraf blij was dat het een vrouw was op de een of andere manier. Verder geen voorkeur.

Heb je een "buitenlands" accent? Dat wil voor veel mensen nogal is uitmaken.

Edit: het gebied waar je werkt is denk ik nog meer van toepassing.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Huh? Toen ik nolvadex vroeg aan mn huisarts voor gyno zei die dat geen enkele man dat krijgt en dat het enkel aan vrouwen wordt gegeven, hoe kan ik clomid of nolva krijgen dan of pregnyl?

:roflol: deze topic gaat enorm de verkeerde kant op, maar seut. Je kunt zeggen dat je vroeger AAS gebruikte en nu een kind probeert te krijgen. Als je het goede type dokter hebt kun je zeggen dat je liever geen vruchtbaarheidstest wil ondergaan omdat dat enorm gevoelig ligt (je kunt hier een lulverhaal ophangen, bv. dat je vrouw enorm bang is dat ze niet vruchtbaar kan worden en dat het met haar vorige man niet lukte en dat zij niet de schuldige wil zijn en dat als jij je laat testen en clean terugkomt je dan zou moeten liegen om haar gevoelens te beschermen en dat je dat niet wil of whatever, maak er maar wat moois van). De meeste dokters willen per definitie geen moeilijkheden of al dat gezeur aanhoren en krijgen dan zoiets van '**** it, clomifene is geen heroine, wat is het ergste dat er kan gebeuren?'

Nolva kun je hetzelfde doen maar dan als uitgangspunt gyno. Zeg dat een maat van je erge gyno had en toen nolva voorgeschreven had gekregen en dat je geen operaties wil en dat je je er psychologisch totaal niet goed bij voelt en dat het je zelfbeeld aantast enz.

Voor mij maakt het wel uit. Ik kan heel correct gaan beweren van niet, maar het is gewoonweg niet zo.
Ik oordeel altijd over mensen en als de dokter bijv. vrouw is merk ik dat deze vaker minder zelfverzekerd zijn en dan heb ik er ook minder vertrouwen in. Een 'pik zwarte' (om het op zijn boers te zeggen) dokter heb ik toch minder vertrouwen in, want ik weet niet of hij zijn diploma in Nederland heeft gehaald en/of de beste man fatsoenlijk Nederlands begrijpt. Praat hij goed Nederlands dan maakt het me al vrij weinig uit, maar zit ik toch met dat diploma issue (ik weet dom...).
Het hangt er bij mij dus af hoe de beste dokter zich presenteert. Een oudere arts vind ik ook vaak beter overkomen dan een jongere en ervaring telt zeker mee.

Beetje off-topic, ik had een kaakchirurg die dokter Pijpen heet... Hoe neem je in godsnaam nog zo een man serieus?

Ik ben zelf opgeleid tot basisarts en werkzaam als huisarts. Ik vind het echter jammer dat ik niet echt een specifieke richting ben opgegaan (denk: internist, chirurg, ...,) en denk eraan dit alsnog te doen.

Iets waar ik echter bang voor ben is racisme, ik merk het nu al enigszins als huisarts. Ik dacht eraan om de kant van chirurgie op te gaan. Mijn ouders komen uit Ghana, ik ben dus extreem donker (geen Chris Brown kleurtje dus).

Nu is mijn vraag: als een chirurg voldoende gekwalificeerd is, maakt het jullie dan uit of de chirurg in kwestie afrikaans/aziatisch/enz. is? En nu ik toch in dit straatje zit; hoe denken jullie over een vrouwelijke chirurg? Meerdere opties zijn mogelijk en graag eerlijk antwoorden, we zijn hier toch allemaal anoniem (en de poll is dat ook).

Zou mij niets uitmaken als je maar goed Nederlands spreekt.

Ligt overigens ook aan de regio denk ik, zelf heb ik niets tegen de gemiddelde plattelands-mocro terwijl in de stad ik er liever bij uit de buurt blijf.

En n*gers > lichtgetint.

kreeg ik 'blijf met je vieze negerhanden van m'n gezicht af' naar me toegegooid :rolleyes:.
En als je dik was geweest was het waarschijnlijk iets van: 'blijf met je handen van me gezicht, vetklep'. Dat is puur de emotie van dat mens waardoor ze een racistische opmerking maakt, en dat maakt haar nog niet gelijk een racist. Als ze racistisch zou zijn, zou ze waarschijnlijk niet eens je praktijk binnenstappen, het je van buitenaf moeilijk maken.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel lullig van haar. Maar als dit alles is, dan speelt je eigen gedachtengang ook nog een rol, en dan maak jij het je heel moeilijk als je hier al iets van aantrekt. Waarschijnlijk ben je relatief jong, en als huisarts werkt dat ook niet in je voordeel. Oudere mensen komen gewoon sneller betrouwbaar over, het is de bekrompenheid van mensen. Ik ben klein en blond, daar word ik net zo goed soms op afgerekend. Zo heeft iedereen wel wat. Dan is het aan jezelf hoe je er mee omgaat. Doe je dat niet, dan is de kans groot dat je onnodig zware jaren krijgt. Leer gewoon om een muur op te trekken naar je klanten

Zou me niks uitmaken. Ligt er meer aan hoe de arts over komt en of ie weet waar ie mee bezig is.

Nu ik er over na denk, ik ben er toch al zo'n 8 jaar niet meer geweest.

Mij wel!

En als je dik was geweest was het waarschijnlijk iets van: 'blijf met je handen van me gezicht, vetklep'. Dat is puur de emotie van dat mens waardoor ze een racistische opmerking maakt, en dat maakt haar nog niet gelijk een racist. Als ze racistisch zou zijn, zou ze waarschijnlijk niet eens je praktijk binnenstappen, het je van buitenaf moeilijk maken.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het heel lullig van haar. Maar als dit alles is, dan speelt je eigen gedachtengang ook nog een rol, en dan maak jij het je heel moeilijk als je hier al iets van aantrekt. Waarschijnlijk ben je relatief jong, en als huisarts werkt dat ook niet in je voordeel. Oudere mensen komen gewoon sneller betrouwbaar over, het is de bekrompenheid van mensen. Ik ben klein en blond, daar word ik net zo goed soms op afgerekend. Zo heeft iedereen wel wat. Dan is het aan jezelf hoe je er mee omgaat. Doe je dat niet, dan is de kans groot dat je onnodig zware jaren krijgt. Leer gewoon om een muur op te trekken naar je klanten

Ja hallo dit ga je toch niet goedpraten hier.

maakt mij niks uit, maar je moet er wel als een dokter uitzien, jeweetwel met zo'n doktersbril.

en niet van die dikke vingers GVD!!!:mad: een beetje graaien in mijn kontgat omdat er gedacht werd dat ik nierstenen had!!!
weet GVD nog steeds niet waar dat goed voor was!! :mad:

Het maakt mij beide niet uit. Moet eerlijk bekennen dat ik een man toch eerder serieus neem maar uiteindelijk neem ik het advies van een vrouwelijke arts evengoed aan.

maakt mij niks uit, maar je moet er wel als een dokter uitzien, jeweetwel met zo'n doktersbril.

en niet van die dikke vingers GVD!!!:mad: een beetje graaien in mijn kontgat omdat er gedacht werd dat ik nierstenen had!!!
weet GVD nog steeds niet waar dat goed voor was!! :mad:
Was het dokter Kardi Anaal?

Opzich maakt geslacht mij niet zoveel uit maar ik had jaren geleden een mannelijke dokter waarbij je altijd je broek uit moest doen.

Last van mijn rug, doe je broek maar uit.
Ingegroeide teennagel, trek je boek maar uit.
maagbloeding, trek je broek maar uit.

Ik vond het maar apart altijd maargoed... als hij daar vrolijk van wordt.

Ik ben zelf opgeleid tot basisarts en werkzaam als huisarts. Ik vind het echter jammer dat ik niet echt een specifieke richting ben opgegaan (denk: internist, chirurg, ...,) en denk eraan dit alsnog te doen.

Iets waar ik echter bang voor ben is racisme, ik merk het nu al enigszins als huisarts. Ik dacht eraan om de kant van chirurgie op te gaan. Mijn ouders komen uit Ghana, ik ben dus extreem donker (geen Chris Brown kleurtje dus).

Nu is mijn vraag: als een chirurg voldoende gekwalificeerd is, maakt het jullie dan uit of de chirurg in kwestie afrikaans/aziatisch/enz. is? En nu ik toch in dit straatje zit; hoe denken jullie over een vrouwelijke chirurg? Meerdere opties zijn mogelijk en graag eerlijk antwoorden, we zijn hier toch allemaal anoniem (en de poll is dat ook).

zou me niets uitmaken en ook niet als het een vrouw is. heb nu ook een vrouwelijke arts.

Als ik nu een nieuwe schuur wou laten zetten en er kwam een busje met 4 vrouwen aan zou ik raar opkijken maar een arts is een arts of je nou man of vrouw bent?

Terug
Naar boven