XXL Nutrition

Hebben wij in nederland egg beaters or pam spray of iets dat er gelijk aan is?

Tor

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m83
Massa
71kg
Vetpercentage
13%
Hallo,

Ik zie wel eens dat in amerika van dat egg beaters en pam spray is maar volgens mij is dat hier in nederland helemaal niet want ik kan het nergens vinden.
Weten jullie iets dat ongeveer op lijkt hoor ik het graag

Dankje

En een eggbeater is gewoon een garde...

ik snap pam spray niet helemaal...waarom niet gewoon bakken in olijfolie?

Niet waar, dat is een verkooptruc. Het is 0 calorieën "per serving", de recommended serving is vervolgens een microscopisch pufje waardoor ze de calorieën naar beneden kunnen afronden naar 0 (per serving!).

OH15mVj.gif

1 Serving = 1/3 second spray 0,266 gram

En bovenaan zie je nog net staan dat je 1 second moet spuiten om een 12 inch pan te bedekken.

Zelfs als je 1 gram de pan in spuit zijn de calorieën nog te verwaarlozen ten opzichte van olie.

Als er 187 gram olie in die fles zit, aangenomen dat daar de 1/3 van aan de pan blijft plakken, de rest eet je op:

187 x 2/3 x 9 kcal = 1122 kcal per fles.

Een hele seconde spuiten is 0,750 gram. In de fles zit 170 gram. Dan kun je 226 pannen invetten.

1122 kcal / 226 pannen = 4,9 kcal per pan.

Is nog steeds iets anders dan olie. 5 ml olie is 40 kcal.

gaat over minder dan 10kcal tog teverwaarloze, je doet tog ook niet iedere dag het zelfde

Een hele seconde spuiten is 0,750 gram. In de fles zit 170 gram. Dan kun je 226 pannen invetten.

1122 kcal / 226 pannen = 4,9 kcal per pan.

Is nog steeds iets anders dan olie. 5 ml olie is 40 kcal.

Ja, maar wat houdt je tegen om 0,750 gram olie te gebruiken ipv pam spray?

Ik wil alleen maar duidelijk maken dat mensen ook eens het ****ing label moeten lezen in plaats van zich laten vangen door de voorkant.. 0 calories my ass.

Omdat 0,750 gram olie in de pan er niet voor zorgt dat mijn kip niet vastplakt.

Ik vind Pam spray BS. Er komt nooit zoveel servings uit EN hij spuit nooit zo goed als ze laten zien.
Enige voordeel is dat je het kan spuiten, dus makkelijker voor ovenschotels, taarten enzo.

Heb 1 busje gehad, vond het toch best relaxed. Wat enigma zegt; vooral voor eiwit repen/baksels was het ideaal en als je bijvoorbeeld pannenkoeken gaat maken oid waarbij je vaak de pan een beetje vettig moet krijgen. Veel te duur alleen atm.

Eggbeaters hebben hier niet echt maar ik snap niet waarom je niet gewoon eieren kan gebruiken? Egg whites kan je bijvoorbeeld bij musclemeat bestellen.

Laatst bewerkt:
mijn punt was alleen als je bakt in bv olijf olie ok..je hebt een paar calorien meer..maar het zijn wel gezonde vetten..

misschien in de cut dus een handig product als je angst hebt om die extra 100kcal binnen te krijgen

Koop een deftige teflon grill zo heb je Geen olie nodig

Misschien ook een tip om minder aan olijf olie/ spray te hoeven gebruiken..
Zo weinig mogelijk olie in de pan. Vuur hoog. Pan heet laten worden. (Bijvoorbeeld) kip dichtschroeien (buitenkant alleen wit) en dan daarna de oven in op een bak papiertje. De kip blijft zo lekker mals en mider droog dan uit de pan. En omdat je de kip maar kort in de pan hoeft te houden hoef je minder olie te gebruiken.

Misschien ook een tip om minder aan olijf olie/ spray te hoeven gebruiken..
Zo weinig mogelijk olie in de pan. Vuur hoog. Pan heet laten worden. (Bijvoorbeeld) kip dichtschroeien (buitenkant alleen wit) en dan daarna de oven in op een bak papiertje. De kip blijft zo lekker mals en mider droog dan uit de pan. En omdat je de kip maar kort in de pan hoeft te houden hoef je minder olie te gebruiken.

Wat is de functie van het eerst dicht schroeien vooraleer je de kip id oven stopt?
Kipje gewoon id oven werkt toch ook ?

Terug
Naar boven