AndroidHealthClinic

Hekel aan feesten/uitgaan..?

Als je niet houdt van feesten is het vaak omdat je gewoon geen leuke vrienden hebt/ zelf niet leuk bent.
De shit die ik en mijn vrienden meemaken op sommige feestjes, daar leef je uiteindelijk voor.
Dingen die ik tot op mn sterfbed ga onthouden :)

Chillen op je slaapkamer met wat Death cab for Cutie muziek gaat je minder lang bijblijven.

Maar een vraag: hoe ga je uit zonder vrienden of als nieman dmet je mee wilt gaan? Zijn er wel mensen die in hun eetje bijv. achter de bar een vrouw staan te versieren of staan te dansen? Klinkt best raar.. Maar dat verhaal over het uitlaten en het sociale aspect is best nuttig.. En ook ik ben nog nooit uitgegaan.

Maar een vraag: hoe ga je uit zonder vrienden of als nieman dmet je mee wilt gaan? Zijn er wel mensen die in hun eetje bijv. achter de bar een vrouw staan te versieren of staan te dansen? Klinkt best raar.. Maar dat verhaal over het uitlaten en het sociale aspect is best nuttig.. En ook ik ben nog nooit uitgegaan.

Als je nog nooit bent uitgegaan is het lastiger om alleen te gaan, ook als je weinig mensen uit de buurt kent.
Ik ben wel eens alleen uit geweest, maar daar kwam ik vanzelf wel mensen tegen en ik wist dat de sfeer goed was.
Als je voor het eerst gaat en je kent vrijwel niemand is het lastig.

Geen familielid met wie je een keer mee kan gaan?

Je hebt echt niemand om mee uit te gaan? Dat klinkt nogal ongelofelijk in mn oren.

Je hebt echt niemand om mee uit te gaan? Dat klinkt nogal ongelofelijk in mn oren.
Tja, mensen met wie ik goed om kan gaan gaan nooit uit. De andere mensen die ik alleen ken maar wel eens door gevraagd ben, voel ik me er niet tussen passen. Laat staan met hun uitgaan?

Tja, mensen met wie ik goed om kan gaan gaan nooit uit. De andere mensen die ik alleen ken maar wel eens door gevraagd ben, voel ik me er niet tussen passen. Laat staan met hun uitgaan?

Je kan toch voorstellen een keer uit te gaan met die gasten. Jij bent nog nooit uit geweest, zij gaan nooit uit, misschien wordt het eens tijd.

Gewoon met die andere mensen gaan joh, laat dat 'er niet bij voelen passen' lekker voor wat het is en heb lol met ze. Desnoods ga je er met ze naartoe maar doe je verder je eigen ding.

Beter dan dat je heel graag uit gaat maar iedereen die je kent liever thuis blijft.

Gewoon uitgaan, wat heeft dat alles er nou mee te maken?

Ik heb zat "vrienden" gehad/gekend, veel uit geweest in grote groepen en lol gemaakt.
Ook alleen weg geweest, in je eentje de nacht in...Spannend want wie kom je tegen, wie leer je kennen.

Laatste jaren ben ik helemaal teleurgesteld in me gappies van vroeger want sinds ik de laatste 5 jaar beetje geld maak is alles op eens veranderd.
Niet bij mij maar wel bij hun :rolleyes:
Dus of ik ga met me wijf uit of/en met de vrouwen die voor me werken, met familie of ik ga lekker solo!!
En dat is super leuk,deze zomer heel vaak gedaan enveel lol gehad.

OT
Corleone, Jij bent gewoon zwaar depressief, hoop dat je er uit komt.

Tbh, zou ik nooit alleen uitgaan.
Heb het wel eens gedaan in Vietnam en anderz landen waar ik alleen was, maar dat is iets anders imo.

Gewoon je vrienden aansporen eens te gaan feesten.
Benz elf trouwens ook maar echt beginnen weggaan als ik 18j was ofzo. Never stopped since :')

Je kan toch voorstellen een keer uit te gaan met die gasten. Jij bent nog nooit uit geweest, zij gaan nooit uit, misschien wordt het eens tijd.

Als je sociale kring beperkt is, dan snap ik het wel. Proberen je sociale kring te vergroten doe je meestal door op een teamsport te gaan of via-via nieuwe vrienden te maken. Vrienden van familie, een vriendin. Dat soort dingen.

Gelukkig zijn zit hem niet in je kleren, haardracht, muzieksmaak et cetera. Gelukkig zijn gaat om een mindset. Die kun je aannemen in elke (sub)cultuur. Identificatie met zoiets is dan ook geen vereiste voor geluk.

pff komop: "geluk zit in je mindset en niet in je kleren, haardracht, ...", ik voel me lekker in mijn vel wanneer ik er goed uitzie en een bepaalde look uitstraal, en dan is het bijna zelfsprekend dat je inspiratie gaat putten uit bestaande modes en subculturen.
Ook nix mis mee aangezien we toch allemaal zintuiglijke wezens zijn, ik moet ook geen lelijk wijf hebben omdat het innerlijke zogezegd hoger moet gewaardeerd worden.

• Topic Starter Topic Starter
Klinkt alsof je je nu superieur voelt omdat je weet over 'ego' en 'being in the moment', dat is ego. Ook is het 'blijven in de stilte' niet uitsluitend wnr je thuis in je comfort zone bent, dat is gemakkelijk. Als je dit kunt tijdens het uitgaan of in andere stressvolle situaties dan weet je pas dat je het onder de knie hebt.

Idd, het is zoiezo een uitdaging om waar ik werk + andere plaatsen in contact te blijven met de leegte (met mezelf dus) van de omgeving als mensen rondom mij soms druk in de weer zijn, precies niet in contact zijn met die leegte/stilte. En voel me niet superieur maar moet wel eerlijk toegeven dat ik vaak een afkeer heb van bv het gezellig samenzitten, opgaan in elkaar, door elkaar praten en lachen.. Voel me gewoon een buitenstaander tijdens zo'n momenten. Is zoiezo mijn doel, streven om mij niet te laten overnemen door de situatie, maar altijd zoveel mogelijk los te staan van de situatie, dus gewoon zelf de leegte te zijn van de omgeving.

P.S. Als ik bv samen met m'n zus thuis ben en m'n zus is in stilte aan het studeren en we zeggen af en toe iets op een erg rustige manier tegen elkaar, erg sober.., dat is voor mij in feite het echte leven, en hoe ik zou willen dat het leven vrijwel altijd is. Een andere, intensere vorm van sociaal contact heb ik imo niet (meer) nodig.

Voorarm zei:
Ik weet niet wat jij onder spiritualiteit verstaat, het trainen in het vestigen van aandacht op aandacht? Of het opnemen van bepaalde ideen over het leven?

Als je dat eerste bedoelt, nee, totaal niet herkenbaar. Wanneer ik actiever mijn aandacht train vervagen de grenzen tussen mij en anderen. Ideeën als "stom", "kinderachtig", etc. Die worden dan veel zwakker. Ook oordelen over andere mensen verzwakken, wanneer je de aandacht op je eigen gedachten vestigt in een gesprek bijvoorbeeld, zie je soms oordelen langskomen, maar herken je dat je in een aangenamere toestand blijft als je die niet ziet als oordelen van je zelf.
Oh en eh, in periodes dat ik mijn aandacht meer train heb ik ook veel meer behoefde aan dingen als dansen, anders ben ik mentaal veel te geconstipeerd voor dat soort dingen, als je jezelf helemaal vast denkt ga je weinig lol hebben IMO.

Los daarvan, ik ben ook niet weg van uitgaan. Gelukkig heb ik wat vrienden die dat ook niet zijn. Ik ga wel eens met ze naar een kroeg nog, beetje jammer van mijn dag/nacht ritme(ik slaap sowieso al slecht), maar het is vaak wel gezellig.

Je hebt UG als avatar, ik vraag me wel af of je goed begrijpt waar hij naar verwijst, psychologische voorkeuren bestaan niet op die plek, want je zit niet verweven in je psychologie, hooguit biologische voorkeuren blijven. Ik denk niet dat dit uit gedrag hoeft te blijken, maar van binnen is de voorkeur voor plezier boven pijn afwezig, of, als hij nog aanwezig is, wordt hij van afstand bekeken, zonder identificatie.

Spiritualiteit betekent voor mij gewoon zoveel mogelijk in contact blijven met de leegte, stilte van het huidig moment, de leegte/stile in de omgeving. Zie die leegte ook als m'n identiteit, die leegte is sinds een tijdje m'n precies zelfgevoel geworden. En als ik me soms slecht voel, even een periode niet in contact geweest ben met die leegte/stilte richt ik daar m'n aandacht op, probeer ik terug de stilte/leegte voelen, zelf die leegte te worden, er 1 mee te worden en dan is alles terug ok. Heb zoiezo een sterke neiging om mezelf te verliezen in wat er aan het gebeuren is + mensen.

En ja, U.G., is iemand die mij erg fascineert, maar is wss bijna onmogelijk om daar te raken en wil eig ook liever m'n psychologische voorkeuren blijven hebben.

& Idd, gewoon wat ontspannen dansen, maar niet opgefokt zoals je vaak ziet tijdens het uitgaan. Opgefokt dansen komt imo uit het ego, om je ego tijdelijk wat te verlichten.

Neuk je nog Corleoné? Moet ik wat regelen voor jou? :)

Voorlopig niet, zal nog even verder wachten op de ware.

Wat zegt Tolle over feesten dan?

Ik heb namelijk juist precies het tegenovergestelde; wil steeds meer uitgaan en feesten terwijl ik ook steeds meer interesse in zulke zweverige denkwijzes heb.

Ik denk dat die mensen juist innerlijke stilte vinden in hun energieke opgewekte toestand ;)

En ik denk dat je het teveel beoordeeld en iets wilt waardoor je juist die stilte niet meer kunt vinden.

Don't judge, just let go

Geen idee, maar zie Tolle niet direct in een discotheek of op café zitten.. In 1 van z'n retraites zegt ie ook van als ie de deur van een restaurant opendoet en hij hoort luide muziek dat hij meteen de deur weer dichtdoet en iets anders opzoekt.. :P

& Als ik mensen in een discotheek zie of op café, dan zie ik mensen gewoon door elkaar zitten praten, gebaren maken enz, opgaan in wat je zelf zegt en in wat de andere zegt.. dus niet echt bewust van de leegte van de omgeving, het huidig moment. Mensen zitten zich druk te maken, zitten te lachen, "plezier" te maken, maar aan dit soort plezier kan ik precies niet meer meedoen, heb ik ook gewoon geen zin meer in. Mensen zitten te praten over wat er gaande is in hun leven, de wereld, hun toekomstige activiteiten enz enz.. en ze missen daardoor imo het huidig moment, beseffen niet dat de omgeving gewoon leeg is. Op dat trouwfeest waar ik 2 weken geleden ben geweest was mijn tafel verre van chill. Iedereen was uitgelaten, zat grapjes te maken, te "zeveren", dom te doen.. terwijl ik daar gewoon rustig wou zitten, genieten van m'n eten en event. rustig wat praten.

& idd, op dat moment wou ik idd dat de situatie anders was en was ik aan het oordelen. Lukte toen gewoon niet echt om me te amuseren, had idd de situatie gewoon moeten aanvaarden, proberen er het beste van te maken, niet serieus nemen.. Maar vind die opgewekte, oppervlakkige, enthousiaste energieke toestand waar mensen tijdens het uitgaan in zitten zoiezo wel vrij nep. Is precies een vlucht voor de realiteit.

Dat heet een gebrek aan sociale vaardigheden.

• Like
Waarderingen: mat
Idd, het is zoiezo een uitdaging om waar ik werk + andere plaatsen in contact te blijven met de leegte (met mezelf dus) van de omgeving als mensen rondom mij soms druk in de weer zijn, precies niet in contact zijn met die leegte/stilte. En voel me niet superieur maar moet wel eerlijk toegeven dat ik vaak een afkeer heb van bv het gezellig samenzitten, opgaan in elkaar, door elkaar praten en lachen.. Voel me gewoon een buitenstaander tijdens zo'n momenten. Is zoiezo mijn doel, streven om mij niet te laten overnemen door de situatie, maar altijd zoveel mogelijk los te staan van de situatie, dus gewoon zelf de leegte te zijn van de omgeving.

Wait whut ????????????????????????????????????????????????????????????

Geef gewoon toe dat je een saaie gozer zonder sociale vaardigheden bent, no offence. .

Ieder mens heeft behoefte aan sociaal contact, small talk aan de eettafel op een feestje hoort daarbij. Je moet echter realiseren dat achter die ''simpele'' doodnormaal uitziende gezichten, allerlei verlangen en wilde ideeën rondgaan.

Je zegt nooit sociaal te zijn geweest, maar je hebt bijna 11.000 berichten op een internet forum. Dat doet mij denken dat je veel behoefte hebt aan sociaal contact.

Terug
Naar boven