AndroidHealthClinic

Help Help Help !!!

• Topic Starter Topic Starter
Big'r zei:
Wanneer begon de pijn?
Wanneer je het vrij snel (binnen 1/2 dag) kreeg is de kans groot dat het geen ontsteking is lijkt me. Betwijfel of er zich binnen zo'n korte tijd genoeg bacterien/virussen kunnen vermenigvuldigen om genoeg ontsteking te veroorzaken voor een pijnprikkel.
Sommigen hebben sneller last van pijn wanneer ze op een bepaalde plek injecteren. Dit kan al bij 2 ml zijn.
Er komt misschien ook nog wat extra druk op de plek doordat je er op zit.
Maar het kan natuurlijk altijd zijn dat je echt de Sjaak bent :( :cool:

de pijn is vrij snel begonnen, inject om 17.00h gedaan, volgende morgend om 7 uur met enorme zeer wakker geworden. Ik hoop dat het niets is want m'n kuur gaat nu net zo goed :(

In ieder geval, als het maandag niet beter is ga ik bij de dokter...

younggod zei:
ik heb regelmatig dat een inject plek ineens ontzettend zeer doet en de keren daarna helemaal niet meer. gewoon ff afwachten, als het echt te lang aanblijft naar de dokter gaan.

En als het zeer doet bij u, hoe lang duurt dat dan maximaal?

is dit meteen bij de eerste keer van gs, en welke batchnummer heeft ie van jou?

ee heb dat ook wel eens gehad...kon echt niet normaal lopen..
duurde toen ongeveer een week voordat het weer beetje normaal wsa..

Zou me na 2 dagen niet druk maken.

Kan je altijd hebben met AAS. Onderhuidse bult en soms (flink) wat pijn. Shit happens. :)

Nogmaals als het binnen een week niet weg is, naar de dokter en om hele zware anti-b vragen! Anders heb je een probleem! Maar is de plek nu ook klein beetje rood en heel erg warm?

Nee niet rood en niet warm...
En wat is anti-b?

Hmm als het niet warm aanvoelt hoef je je geen zorgen te maken dan is het nog geen ontsteking! Anti-b is Anti Biotica!

Anti biotica!

Mr. B.I.G. zei:
Hmm als het niet warm aanvoelt hoef je je geen zorgen te maken dan is het nog geen ontsteking! Anti-b is Anti Biotica!

Ok, Mr. BIG, bedankt voor de info, ik denk dat het waarschijnlijk wel goedkomt bij mij, de pijn is al een beetje verminderd...
En hoe zit het bij u zijstra? is de pijn ook aan het verminderen?

De volgende keer het misschien even op de kachel leggen dat het een beetje warmer wordt dan is het namelijk ook wat dunner dan inj. het makelijker en heel langzaam inj. als je het te snel doet kan dat soms ook pijnlijk zijn.:thumb:

frisianbear zei:
De volgende keer het misschien even op de kachel leggen dat het een beetje warmer wordt dan is het namelijk ook wat dunner dan inj. het makelijker en heel langzaam inj. als je het te snel doet kan dat soms ook pijnlijk zijn.:thumb:

Ok, lijkt me een goed idee. Want de deca is inderdaad wat aan de dikke kant...

HondaDelsol zei:
Nee niet rood en niet warm...
En wat is anti-b?

dan is het imo geen ontsteking

de 5 kenmerken van een ontsteking zoals ik hem op school heb geleerd;

rubor (roodheid)

tubor (zwelling)

calor (warmte)

dolor (pijn)

en de laatste; **** it ik weet de latijnse naam niet meer :(, maar de plek moet ook vochtig zijn

succes bro

Loo zei:
dan is het imo geen ontsteking
de 5 kenmerken van een ontsteking zoals ik hem op school heb geleerd;
rubor (roodheid)
tubor (zwelling)
calor (warmte)
dolor (pijn)
en de laatste; **** it ik weet de latijnse naam niet meer :(, maar de plek moet ook vochtig zijn
succes bro
Die laatste moet je even uitleggen ??? Bedoel je niet klam oid?

Dani zei:
Die laatste moet je even uitleggen ??? Bedoel je niet klam oid?

ja ik heb het ff na gekeken, maar dat is helemaal niet een van de kenmerken. (sorry :) )

het kan voorkomen dat het naast warm en rood, ook klam/vochtig is, maar dit is niet een gouden standaard.

voor de liefhebbers;

De ontstekingsfase (m.b.t bindweefsel)
Bij weefselletsel treedt celbeschadiging en bloedvatbeschadiging op, waarbij ontstekingsmediatoren uit beschadigde cellen en uit de bloedbaan vrijkomen.
Deze stoffen activeren immuumcellen en reparatieprocessen.
Door de vaatverwijding wordt het gebied rond de wond warm en rood. Terwijl uittredend plasma het weefsel doet zwellen (oedeem.) De ontstekingsreactie in bindweefsel heeft 4 kenmerken:
-roodheid,
-warmte,
-zwelling,
-pijn.

Bij zwelling zal het uittredende water zich binden aan de matrix molecule, maar de gel raakt al snel verzadigd. De gestoorde circulatie in de wond veroorzaakt een tekort aan zuurstof, er ontstaat verzuring. Echter, de witte bloedcellen zijn goed bestand tegen de lage zuurstof spanning en kunnen effectief weefsel resten opruimen door vertering in hun cel. Dit proces heet fagocytose.

De zwelling is bijna verdwenen en de pijn is enkel nog merkbaar als je er op zit of op duwt en is ook al minder dan in het begin, dus het zal waarschijnlijk geen ontsteking zijn (gelukkig maar).

Loo, studeer je geneeskunde?

frisianbear zei:

Ja even op de kachel leggen , ??? ze zetten niet voor niets op alle as koel en droog bewaren ben je al eens bij een arts geweest voor een inject die zei wacht even eerst evende ampul op de kachel leggen ??

Niet rot bedoelt hoor maar AS leg je niet op de kachel op zijn gekst mag je het wat in je handen opwarmen maar meer ook niet

is heel normaal kerel! tis beetje zoals je een harde low kick hebt gekregen,maar als de pijn langer dan 2a3 dagen duurt is het toch niet normaal!

bij is de pijn ook weg:p , het was meer omdat ik denk dat je onderhuidse huid eraan moest wennen:D

Terug
Naar boven