hoi iedereen
Ik ben nieuw hier en heb jullie advies dringend nodig.
Ik ben een meisje van 19 jaar, weeg 63 kg en ben 1.63.
Ik zou heel graag gezond willen leren afvallen, mijn streefgewicht is 58 kg.
Ben sinds me 13de al bezig met afvallen, maar dit is helemaal uit de hand gelopen. Van crashdieeten tot bijna helemaal niets eten. Resultaat niets opgeleverd (tog wel boulimia aan overgehouden, ben er gelukkig nu wel over heen), maar heb nog steeds erg veel moeite om gewoon te kunnen genieten van eten. Afgelopen jaar heb ik me heel erg verdiept in voedsel en ben sinds dit jaar ook gaan sporten, wat ik voorheen nooit deed(omdat ik dat niet mocht doen) maar goed, eerste stap is nu gezet.
Sinds ik ben begonnen met licht te sporten( 2x per week) hield ik mijn gewicht op peil. Sinds januari ben ik intensief bezig met sport, wil het nu gezonder aanpakken. Ik eet gezond nu en volg maandag t/m vrijdag de slim&6 programma zaterdag: rust en zondag 30 minuten op de crosstrainen met intervallen. Tot nu toe ben ik van 67 naar 63 gegaan, alleen mijn probleem is dat ik merk dat ik nu niet meer afval en veel vermoeiender begin te worden.
Dit is mijn voedingsschema voor nu:
11:00 uur:
1 ei met nog 2 ei-eiwitten gebakken
5 champginons
1 eetlepel-olijf olie
1 appel
1 multivitaminen
3 volkoren boterhammen
14:00 uur voor de training:
20 gram brinta
20 gram havermout
250 ml magere melk (0% vet)
10 amandelen of walnoten
16:00 uur na de training:
150 gram magere kwark
1 appel
1 kiwi
19:00 uur
1 blikje zalm/tonijn/sardines/makreel/haring(allemaal op waterbasis)of stukje kip
250 groente (brocolli of slamix
en dan niets meer. verder drink ik meer dan 2 liter water per dag en 2 kopjes groene thee of engelse thee en 1x koffie.
ik moet wel eerlijk toegeven dat ik soms nog steeds vreetbuien heb of heel erg honger voordat ik ga slapen. ook ben ik vaak moe, weet niet waar dat aan ligt eigenlijk.
Wie kan me adviseren wat ik beter kan doen, of wat ik juist niet moet doen?
alle reacties zijn welkom. ik ben nou wel klaar met dieeten!
Ik ben nieuw hier en heb jullie advies dringend nodig.
Ik ben een meisje van 19 jaar, weeg 63 kg en ben 1.63.
Ik zou heel graag gezond willen leren afvallen, mijn streefgewicht is 58 kg.
Ben sinds me 13de al bezig met afvallen, maar dit is helemaal uit de hand gelopen. Van crashdieeten tot bijna helemaal niets eten. Resultaat niets opgeleverd (tog wel boulimia aan overgehouden, ben er gelukkig nu wel over heen), maar heb nog steeds erg veel moeite om gewoon te kunnen genieten van eten. Afgelopen jaar heb ik me heel erg verdiept in voedsel en ben sinds dit jaar ook gaan sporten, wat ik voorheen nooit deed(omdat ik dat niet mocht doen) maar goed, eerste stap is nu gezet.
Sinds ik ben begonnen met licht te sporten( 2x per week) hield ik mijn gewicht op peil. Sinds januari ben ik intensief bezig met sport, wil het nu gezonder aanpakken. Ik eet gezond nu en volg maandag t/m vrijdag de slim&6 programma zaterdag: rust en zondag 30 minuten op de crosstrainen met intervallen. Tot nu toe ben ik van 67 naar 63 gegaan, alleen mijn probleem is dat ik merk dat ik nu niet meer afval en veel vermoeiender begin te worden.
Dit is mijn voedingsschema voor nu:
11:00 uur:
1 ei met nog 2 ei-eiwitten gebakken
5 champginons
1 eetlepel-olijf olie
1 appel
1 multivitaminen
3 volkoren boterhammen
14:00 uur voor de training:
20 gram brinta
20 gram havermout
250 ml magere melk (0% vet)
10 amandelen of walnoten
16:00 uur na de training:
150 gram magere kwark
1 appel
1 kiwi
19:00 uur
1 blikje zalm/tonijn/sardines/makreel/haring(allemaal op waterbasis)of stukje kip
250 groente (brocolli of slamix
en dan niets meer. verder drink ik meer dan 2 liter water per dag en 2 kopjes groene thee of engelse thee en 1x koffie.
ik moet wel eerlijk toegeven dat ik soms nog steeds vreetbuien heb of heel erg honger voordat ik ga slapen. ook ben ik vaak moe, weet niet waar dat aan ligt eigenlijk.
Wie kan me adviseren wat ik beter kan doen, of wat ik juist niet moet doen?
alle reacties zijn welkom. ik ben nou wel klaar met dieeten!
Laatst bewerkt:

.