XXL Nutrition

Help, laatste poging om vet te verliezen!

Bihaar

Cool Novice
Waardering
8
hoi iedereen

Ik ben nieuw hier en heb jullie advies dringend nodig.
Ik ben een meisje van 19 jaar, weeg 63 kg en ben 1.63.
Ik zou heel graag gezond willen leren afvallen, mijn streefgewicht is 58 kg.
Ben sinds me 13de al bezig met afvallen, maar dit is helemaal uit de hand gelopen. Van crashdieeten tot bijna helemaal niets eten. Resultaat niets opgeleverd (tog wel boulimia aan overgehouden, ben er gelukkig nu wel over heen), maar heb nog steeds erg veel moeite om gewoon te kunnen genieten van eten. Afgelopen jaar heb ik me heel erg verdiept in voedsel en ben sinds dit jaar ook gaan sporten, wat ik voorheen nooit deed(omdat ik dat niet mocht doen) maar goed, eerste stap is nu gezet.
Sinds ik ben begonnen met licht te sporten( 2x per week) hield ik mijn gewicht op peil. Sinds januari ben ik intensief bezig met sport, wil het nu gezonder aanpakken. Ik eet gezond nu en volg maandag t/m vrijdag de slim&6 programma zaterdag: rust en zondag 30 minuten op de crosstrainen met intervallen. Tot nu toe ben ik van 67 naar 63 gegaan, alleen mijn probleem is dat ik merk dat ik nu niet meer afval en veel vermoeiender begin te worden.

Dit is mijn voedingsschema voor nu:

11:00 uur:
1 ei met nog 2 ei-eiwitten gebakken
5 champginons
1 eetlepel-olijf olie
1 appel
1 multivitaminen
3 volkoren boterhammen

14:00 uur voor de training:
20 gram brinta
20 gram havermout
250 ml magere melk (0% vet)
10 amandelen of walnoten

16:00 uur na de training:
150 gram magere kwark
1 appel
1 kiwi

19:00 uur
1 blikje zalm/tonijn/sardines/makreel/haring(allemaal op waterbasis)of stukje kip
250 groente (brocolli of slamix

en dan niets meer. verder drink ik meer dan 2 liter water per dag en 2 kopjes groene thee of engelse thee en 1x koffie.
ik moet wel eerlijk toegeven dat ik soms nog steeds vreetbuien heb of heel erg honger voordat ik ga slapen. ook ben ik vaak moe, weet niet waar dat aan ligt eigenlijk.
Wie kan me adviseren wat ik beter kan doen, of wat ik juist niet moet doen?
alle reacties zijn welkom. ik ben nou wel klaar met dieeten!

Laatst bewerkt:
ge moet is proberen om een groentenshake te maken.
zit boordevol vitaminen, vezels en gezonde voedingstoffen die meer energie geven. wat ik bv doe is ongeveer om de 2 dagen: wortelen, ijsbergsla of andere sla en tomaat in de blender doen
en dan groentensap toevoegen
is lekker en voedzaam en ik denk niet dat je daarvan verdikt. ;)

en s'morgens vers sinaasappelsap drinken met een halve citroen bij.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
okej!tnx voor je snelle respons. ga ik morgen maar eens uitproberen. Wanneer moet ik dan de groenteshake innemen?
gewoon toevoegen aan me voedingsschema of een maaltijd hiervoor vervangen?

okej!tnx voor je snelle respons. ga ik morgen maar eens uitproberen. Wanneer moet ik dan de groenteshake innemen?
gewoon toevoegen aan me voedingsschema of een maaltijd hiervoor vervangen?

wanneer maakt niet echt veel uit denk ik , mss voor de training rond 12 uur ofzo.

Ga eens eerst een fatsoenlijk eetschema opstellen voordat je aan shakes enzo begint. Lees de stickies. Dan zul je merken dat je eetschema nergens op trekt.
's Avonds niks eten: onzin!
Je eet te weinig (daar word je moe van ja), bouwt geen spieren op (die je waarschijnlijk een hoop mist door je boulimia), en bent dus behoorlijk slecht bezig.

---------- Toegevoegd om 08:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:59 ----------

En zeg eens: wat ga je NA deze laatste poging doen? Je bent 19... :rolleyes:

Ga eens eerst een fatsoenlijk eetschema opstellen voordat je aan shakes enzo begint. Lees de stickies. Dan zul je merken dat je eetschema nergens op trekt.
Je eet te weinig (daar word je moe van ja), bouwt geen spieren op (die je waarschijnlijk een hoop mist door je boulimia), en bent dus behoorlijk slecht bezig.

---------- Toegevoegd om 08:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:59 ----------

Als ze goed naar jou luistert hoeft ze nooit meer een poging te doen iets anders te zoeken, want de DBBm ethode werkt gegarandeerd (it's amazing)

ik dacht al dat me eetschema''s nergens op slaan, maar daarvoor ben ik hier. Ik heb gewoon al die jaren verkloot gegeten, dus weet bijna niet meer wat goed is, ik sloeg zelfs de avondmaaltijd over, ben nu blij dat ik wat in de avond nu eet! het is allemaal lastig voor mij na al die jaren om nu normaal te kunnen eten, maar ik wil het echt dit keer goed doen!

en ja als dit niet lukt, dan maar niet afvallen en proberen dit gewicht te behouden.... maaaar daar denk ik nu niet aan, omdat ik er nu echt voor wil gaan!!
En zoals ik zei ik ben nieuw hier, weet nog niet hoe alles werkt, wat zijn stickies?:bang:

ik dacht al dat me eetschema''s nergens op slaan, maar daarvoor ben ik hier. Ik heb gewoon al die jaren verkloot gegeten, dus weet bijna niet meer wat goed is, ik sloeg zelfs de avondmaaltijd over, ben nu blij dat ik wat in de avond nu eet! het is allemaal lastig voor mij na al die jaren om nu normaal te kunnen eten, maar ik wil het echt dit keer goed doen!

en ja als dit niet lukt, dan maar niet afvallen en proberen dit gewicht te behouden.... maaaar daar denk ik nu niet aan, omdat ik er nu echt voor wil gaan!!
En zoals ik zei ik ben nieuw hier, weet nog niet hoe alles werkt, wat zijn stickies?:bang:

Stickies zijn vastgepinde threads die eigenlijk verplicht zijn om te lezen.

Hier bijvoorbeeld: http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/ (bovenste 5)

Schop als eerste de weegschaal er uit, en focus je op de spiegel. Wie wil nou je gewicht weten als je er fantastisch uit ziet?
Nou dan.

Schop als eerste de weegschaal er uit, en focus je op de spiegel. Wie wil nou je gewicht weten als je er fantastisch uit ziet?
Nou dan.

ik heb geeneens meer een weegschaal:P
sinds kort vervangen door de spiegel:)
Wat moet ik verder doen?
Ik heb al een heleboel stickys doorgenomen, maar kom alleen dingen
te weten die ik al wist. Allleeen mijn probleem blijft echt mijn voeding!
wat moet ik doen om vet ipv mijn spierweefsel te verbranden?
eiwitten eet ik al.

ik heb nu echt veel gelezen en ik denk dat mijn lichaam nu in de overlevingsmodus zit. Ik denk dat ik nu maar stop met trainen en normaal ga eten. Met normaal bedoel ik dan nog wel gezond maar dan met rijst, brood, vlees en dat soort eten. en na twee weken ofso dan echt beginnen met sporten zoals jij zei dwarven. Is dat aan te raden of is het mogelijk om weer gewoon normaal te eten en te sporten tegelijkertijd? want afvallen zal nu toch niet meer lukken. Iemand suggesties?

ik heb nu echt veel gelezen en ik denk dat mijn lichaam nu in de overlevingsmodus zit. Ik denk dat ik nu maar stop met trainen en normaal ga eten. Met normaal bedoel ik dan nog wel gezond maar dan met rijst, brood, vlees en dat soort eten. en na twee weken ofso dan echt beginnen met sporten zoals jij zei dwarven. Is dat aan te raden of is het mogelijk om weer gewoon normaal te eten en te sporten tegelijkertijd? want afvallen zal nu toch niet meer lukken. Iemand suggesties?

Ga gewoon door met sporten, maar hou er rekening mee dat het wel een maand kan duren voordat je lichaam aan je nieuwe voedingspatroon zal wennen.
Maar als je lichaam gewend is, dan gaat het goed:D

En je hoeft helemaal niet af te vallen( de weegschaal):p.
Ik ben niks afgevallen, maar mijn taille is wel 7 cm smaller:).
En dat is wat je wil, een goed lichaam:D.

Gewoon meteen beginnen met goed eten en trainen.
Heb ik ook gedaan (zie ook beginpost van mijn log) en dat pakte goed uit. Niet boos worden als jouw lijf besluit tóch anders te reageren dan het mijne... :o
Op deze site is een beginnersschema te vinden, ben ik ook mee begonnen en werkte wel lekker. Dat schema laat je rustig aan wennen aan de belasting van spieren, pezen en gewrichten.

Gewoon meteen beginnen met goed eten en trainen.
Heb ik ook gedaan (zie ook beginpost van mijn log) en dat pakte goed uit. Niet boos worden als jouw lijf besluit tóch anders te reageren dan het mijne... :o
Op deze site is een beginnersschema te vinden, ben ik ook mee begonnen en werkte wel lekker. Dat schema laat je rustig aan wennen aan de belasting van spieren, pezen en gewrichten.

(zie ook beginpost van mijn log)--> waar kan ik dat vinden?

Op deze site is een beginnersschema te vinden--> zou je me misschien de link kunnen geven?

Bereken je BMR + onderhoud. http://www.giantpt.com/voeding-gewicht/algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte.html
Stel een eetschema op, op basis van je onderhoud. Niet meer, niet minder. 30% van je kcals (ongeveer) uit eiwit halen.
Ga 3x per week aan de (zware!) krachttraining gevolgd door een half uurtje cardio.

Hier de link voor bmr en onderhoud

---------- Toegevoegd om 07:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:41 ----------

http://forum.dutchbodybuilding.com/...or-startende-kinderen-tieners-vrouwen-148533/

Dit is een van de stickies.
Je hebt er niet echt goed naar gezocht, of wel? Immers: deze staat in deze sectie op 1 na helemaal bovenaan.

Laatst bewerkt:
En om 11 uur beginnen met eten is ook een beetje laat?
Je moet echt smorgens ontbijten!
Een goed eetschema + hard trainen werkt uiteindelijk bij iedereen! Je moet echt even uitrekenen hoeveel je moet eten, want veel vrouwen hebben nogal de neiging om TE WEINIG te eten, terwijl dit JUIST NIET het beoogde effect gaat hebben. Geef je lichaam wel de tijd om eraan te wennen, dus niet meteen dingen uit je schema gaan schrappen als je in de eerste week niet afvalt. Goed eten is echt "the key" naar een mooi lichaam. Niemand heeft iets aan een dun lichaam zonder vorm. Spieren geven je lichaam een mooie vorm, maar om ze op te bouwen moet je echt goed eten!

Hier de link voor bmr en onderhoud

---------- Toegevoegd om 07:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:41 ----------

http://forum.dutchbodybuilding.com/...or-startende-kinderen-tieners-vrouwen-148533/

Dit is een van de stickies.
Je hebt er niet echt goed naar gezocht, of wel? Immers: deze staat in deze sectie op 1 na helemaal bovenaan.

haha, ja wel. Die had ik indd al gelezen, maar ik wist niet echt wat je bedoelde.

---------- Toegevoegd om 11:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:52 ----------

En om 11 uur beginnen met eten is ook een beetje laat?
Je moet echt smorgens ontbijten!
Een goed eetschema + hard trainen werkt uiteindelijk bij iedereen! Je moet echt even uitrekenen hoeveel je moet eten, want veel vrouwen hebben nogal de neiging om TE WEINIG te eten, terwijl dit JUIST NIET het beoogde effect gaat hebben. Geef je lichaam wel de tijd om eraan te wennen, dus niet meteen dingen uit je schema gaan schrappen als je in de eerste week niet afvalt. Goed eten is echt "the key" naar een mooi lichaam. Niemand heeft iets aan een dun lichaam zonder vorm. Spieren geven je lichaam een mooie vorm, maar om ze op te bouwen moet je echt goed eten!

Mijn dag begint ongeveer om 11 uur. Dus ontbijten doe ik wel!
Tja aan het sporten ligt het niet, alhoewel krachttraining mij sterk wordt aangeraden. Weet alleen niet hoe mijn spieren ervoor staan. Die wil ik juist gaan aanpakken, alleen ik ben bang om ze juist te verbranden ipv op te bouwen.

Nooit opgeven meid! Hoezo laatste poging..??

Succes met het maken van een GOED voedingschema!

Bestuuuh

Mijn dag begint ongeveer om 11 uur. Dus ontbijten doe ik wel!
Tja aan het sporten ligt het niet, alhoewel krachttraining mij sterk wordt aangeraden. Weet alleen niet hoe mijn spieren ervoor staan. Die wil ik juist gaan aanpakken, alleen ik ben bang om ze juist te verbranden ipv op te bouwen.

Haha ok! Zou er niet aan moeten denken zo laat pas mn dag te beginnen, maar dat even terzijde haha.

Je gaat je spieren niet verbranden hoor als je goed eet en traint!

Terug
Naar boven