poging tot nieuwe Voedingsschema
zo, daar ben ik weer eindelijk! de afgelopen week heb ik me uitgebreid verdiept in het boek Burn the fat, feed the muscle van Tom venuto. Dit is + natuurlijk een set van dumbbells alles wat ik eigenlijk nodig heb om nu gezond vet te verliezen! lijkt netalsof het kwartje eindelijk is gevallen
Maar goed hier komt dan mijn voedingsschema, hoor graag jullie adviezen erover!
9:00 uur(1)
30 gram havermout
30 gram brinta
330 ml magere melk
1 stuk fruit
12:00 uur(2)
1 ei
2 ei-eiwitten
10 ml olijfolie
2 volkorenbrood
1 stuk fruit
15:30(3)
125 gram zilvervliesrijst(of aardappelen)
10 ml olijfolie
250 gram Groenten(brocolli, bloemkool enz)
1 blik zalm/ tonijn/ makreel/sardien/ stukje gekookte kip enz
19:00 uur
200 gram magere kwark
3 rijstwafels of vezelrijk wasa crackers
1 eetlepel pindakaas/tahin/ 1 plakje kaas
verder 2 liter water exclusief thee/koffie/melk
dat is wat ik tot nu toe ongeveer heb zitten eten, zonder enige sportieve activiteiten
Dacht eerst even goed leren eten en dan als ik begin met enkele traningen mijn aantal calorieen opschroeven.
Verder ben ik veel aan het lezen op de forums en ben van plan om nu een basischema voor het sporten te maken zodat ik volgende week begin aan mijn trainingen.
Alleen wat ik me afvraag is, stel je hebt een basal metabolic rate van 1400 kcal en je
sport 5x in de week waardoor je total day eccentric exercise 2400 is en je uitgangspunt vet verliezen is. Wat ik dus niet begreep in het boek is dat er werd uitgelegt dat als je vet wilt verliezen moet je 500 kcal onder je ttee moet zitten, ookal sport je. Maar juist als je gaat sporten en je eet je benodigde calorieen dan moet je juist toch niet je calorieen naar beneden schroeven om vet te verliezen, je sport immers, dan zou je toch ook gewoon vet moeten verliezen?
(ps ik weet dat 9 uur laat is voor ontbijt, maar het is een begin voor mij

, ook weet ik dat het beter is om 5 of 6 maaltijden te hebben dan 4 of minder, maar die 5 maaltijden heb ik alleen als ik naar werk ga, want dan moet ik vroeg opstaan, dus dan verdeel ik mijn aantal calorieen op mijn werkdag in 5 porties, maar het is een begin, hoop dat ik een eind op weg ben, want ik wil het nu serieus goed doen)
alle adviezen zijn welkom, alvast bedankt!