De meeste dames eten hier volgens mij 6 maaltijden. Een andere richtlijn die velen gebruiken is ongeveer iedere 3uur eten. Daar gooi je je metabolisme echt niet mee door de war. Ik zou de kwark naar nog later verplaatsen, omdat die er eigenlijk voor is om je tijdens de nacht van langzame eiwitten te voorzien.
Ik eet gewoon als ik honger krijg, maar heb dan ook de hele dag honger! Veel mensen hebben moeite met het binnenkrijgen van genoeg kcal als ze bijvoorbeeld willen bulken of idd van een heeeeel laag aantal kcal afkomen. In dat opzicht is het goed dat je nu meer honger krijgt. Als je straks meer sport kun je ook "ongestraft" meer eten. Als je regelmatig eet, gaat je lichaam eraan wennen om iedere paar uur eten binnen te krijgen. Als je dan een tijdje niks gegeten hebt, krijg je een hongergevoel.
oow, okej. Dus het is juist niet erg om nog een maaltijd bij te doen. Ik eet ook ongeveer elke 3 uur een maaltijd, maar in de avond vind ik het nogal moeilijk om een maaltijd op te stellen, Dan beweeg ik nauwelijks en weet dan niet wat ik naar binnen zou moeten werken. Ja groente ofso, maar ik heb wel genoeg aan 250 gram groente per dag. En dat eet ik al bij me middageten. Dus dan eet ik maar niets, ik weet nogal slecht, maar weet niet beter.
---------- Toegevoegd om 20:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:12 ----------
Ik kom ook van de afdeling teweinig eten en niet goed eten. Ik ben nu een paar maanden bezig en het gaat heel goed.
In het begin was in de ochtend eten niks voor mij en dat gaat nu veel beter.
Ik eet nu per week steeds wat meer (ik moet ook rond de 2300 khal zitten).
Ik ben heel trots op mezelf want ik eet meer gezond en voel daarom niet dat hongerige gevoel. Met als gevolg dat ik ongezonde dingen kan laten staan.
Wat mij geholpen heeft is om het aan de omgeving te vertellen waar ik mee bezig was. Iedereen weet nu dat ik gen taart eet bij de koffie (en vele hebben daar ook nog respect voor)
Als ik nu honger heb maak ik verschuivingen van ongeveer een uur in mijn eetschema en eet er een maaltijd bij.
Dus als je aan je goede voedingsstoffen houdt is het goed om meer te eten om goed te kunnen sporten.
maar neem wel een paar weken de tijd om aan je nieuwe levensstijl te wennen. Vooral niet gelijk boos worden![]()
Het is indd wennen, en vooral voor mij. Ik at zo weinig, echt niet normaal. En de ongezonde dingen heb ik altijd wel kunnen laten staan(alleen niet wanneer ik een vreetbui had zeg, maar), dus voor mij is het nu vooral mijn kcal omhoog schroeven en indd het verschuiven van de maaltijden lijkt me ook een strak plan. Eerst begon me dag om 11 uur, maar nu wordt ik elke keer 9 uur wakker,(tenzij werkdag, want dan begint me dag om 6 uur
) ga het proberen, kijken of het effect zal hebben.Tnx voor je respons! en jij ook veel succes! komt vast wel goed met jou

, ben echt al bezig met vreten! morgen naar de 1900 kcal!!!! anders wordt ik helemaal misselijk en dat willen we juist vermijden