AndroidHealthClinic

Help, laatste poging om vet te verliezen!

• Topic Starter Topic Starter
De meeste dames eten hier volgens mij 6 maaltijden. Een andere richtlijn die velen gebruiken is ongeveer iedere 3uur eten. Daar gooi je je metabolisme echt niet mee door de war. Ik zou de kwark naar nog later verplaatsen, omdat die er eigenlijk voor is om je tijdens de nacht van langzame eiwitten te voorzien.

Ik eet gewoon als ik honger krijg, maar heb dan ook de hele dag honger! Veel mensen hebben moeite met het binnenkrijgen van genoeg kcal als ze bijvoorbeeld willen bulken of idd van een heeeeel laag aantal kcal afkomen. In dat opzicht is het goed dat je nu meer honger krijgt. Als je straks meer sport kun je ook "ongestraft" meer eten. Als je regelmatig eet, gaat je lichaam eraan wennen om iedere paar uur eten binnen te krijgen. Als je dan een tijdje niks gegeten hebt, krijg je een hongergevoel.

oow, okej. Dus het is juist niet erg om nog een maaltijd bij te doen. Ik eet ook ongeveer elke 3 uur een maaltijd, maar in de avond vind ik het nogal moeilijk om een maaltijd op te stellen, Dan beweeg ik nauwelijks en weet dan niet wat ik naar binnen zou moeten werken. Ja groente ofso, maar ik heb wel genoeg aan 250 gram groente per dag. En dat eet ik al bij me middageten. Dus dan eet ik maar niets, ik weet nogal slecht, maar weet niet beter.

---------- Toegevoegd om 20:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:12 ----------

Ik kom ook van de afdeling teweinig eten en niet goed eten. Ik ben nu een paar maanden bezig en het gaat heel goed.
In het begin was in de ochtend eten niks voor mij en dat gaat nu veel beter.
Ik eet nu per week steeds wat meer (ik moet ook rond de 2300 khal zitten).
Ik ben heel trots op mezelf want ik eet meer gezond en voel daarom niet dat hongerige gevoel. Met als gevolg dat ik ongezonde dingen kan laten staan.
Wat mij geholpen heeft is om het aan de omgeving te vertellen waar ik mee bezig was. Iedereen weet nu dat ik gen taart eet bij de koffie (en vele hebben daar ook nog respect voor)
Als ik nu honger heb maak ik verschuivingen van ongeveer een uur in mijn eetschema en eet er een maaltijd bij.

Dus als je aan je goede voedingsstoffen houdt is het goed om meer te eten om goed te kunnen sporten.
maar neem wel een paar weken de tijd om aan je nieuwe levensstijl te wennen. Vooral niet gelijk boos worden:D

Het is indd wennen, en vooral voor mij. Ik at zo weinig, echt niet normaal. En de ongezonde dingen heb ik altijd wel kunnen laten staan(alleen niet wanneer ik een vreetbui had zeg, maar), dus voor mij is het nu vooral mijn kcal omhoog schroeven en indd het verschuiven van de maaltijden lijkt me ook een strak plan. Eerst begon me dag om 11 uur, maar nu wordt ik elke keer 9 uur wakker,(tenzij werkdag, want dan begint me dag om 6 uur:P) ga het proberen, kijken of het effect zal hebben.
Tnx voor je respons! en jij ook veel succes! komt vast wel goed met jou:)

Het is indd wennen, en vooral voor mij. Ik at zo weinig, echt niet normaal. En de ongezonde dingen heb ik altijd wel kunnen laten staan(alleen niet wanneer ik een vreetbui had zeg, maar), dus voor mij is het nu vooral mijn kcal omhoog schroeven en indd het verschuiven van de maaltijden lijkt me ook een strak plan. Eerst begon me dag om 11 uur, maar nu wordt ik elke keer 9 uur wakker,(tenzij werkdag, want dan begint me dag om 6 uur) ga het proberen, kijken of het effect zal hebben.
Tnx voor je respons! en jij ook veel succes! komt vast wel goed met jou

Ik ben al goed bezig:D.

omdat je beter gaat eten zal je lichaam ook minder tot geen vraag naar vreetbuien vragen.
Als je honger krijgt, ga dan niet alleen groente eten, maar vooral je brood,kip, rijst, kwark, dan heb je niet gelijk honger:) en niet bang zijn:D

oow, okej. Dus het is juist niet erg om nog een maaltijd bij te doen. Ik eet ook ongeveer elke 3 uur een maaltijd, maar in de avond vind ik het nogal moeilijk om een maaltijd op te stellen, Dan beweeg ik nauwelijks en weet dan niet wat ik naar binnen zou moeten werken. Ja groente ofso, maar ik heb wel genoeg aan 250 gram groente per dag. En dat eet ik al bij me middageten. Dus dan eet ik maar niets, ik weet nogal slecht, maar weet niet beter.
Voordat je gaat slapen is het goed om vetten en eiwitten te eten, dus kwark en bijvoorbeeld een handjevol ongezouten nootjes. Omdat je de hele nacht niet eet is het belangrijk voor je lichaam dat je voor het slapen gaan nog goed eet. Door kwark te eten voorzie je je lichaam van langzame eitwitten. Het wil niet zeggen dat wanneer je niet beweegt je niks verbrand! En ook al wil je afvallen je wilt natuurlijk niet de spiermassa die je hebt kwijtraken!DUS>>.goed eten!

Ik ben al goed bezig:D.

omdat je beter gaat eten zal je lichaam ook minder tot geen vraag naar vreetbuien vragen.
Als je honger krijgt, ga dan niet alleen groente eten, maar vooral je brood,kip, rijst, kwark, dan heb je niet gelijk honger:) en niet bang zijn:D

haha, je bent zeker goed bezig! heb ff in je blog gespiekt:P
ik kan nu alleen zeggen, ga zo door! Echt een goede motivatiebron!
maar goed, ik denk dat als ik honger heb gewoon ga eten, kijken hoe dat uitpakt, proberen kan geen kwaad:)
Ga denk ik aankomende week met trainen beginnen, en dan bij het begin! probeer het schema'' voor beginners+ cardio daarna.
Ik weet wel dat ik iets meer eiwitten moet eten, zit dus te twijfelen om een shake bij te doen? weet niet of dat een strak plan is. Hoe heb jij het in het begin aangepakt?

---------- Toegevoegd om 22:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:27 ----------

Voordat je gaat slapen is het goed om vetten en eiwitten te eten, dus kwark en bijvoorbeeld een handjevol ongezouten nootjes. Omdat je de hele nacht niet eet is het belangrijk voor je lichaam dat je voor het slapen gaan nog goed eet. Door kwark te eten voorzie je je lichaam van langzame eitwitten. Het wil niet zeggen dat wanneer je niet beweegt je niks verbrand! En ook al wil je afvallen je wilt natuurlijk niet de spiermassa die je hebt kwijtraken!DUS>>.goed eten!

tnx voor je uitleg. Steek er echt wat van op. ik probeer het gewoon, kijken hoe dat uitpakt voor mij. Als het niet bevalt kan ik altijd iets anders proberen.
Maar wat ik niet begrijp is dat als je al je dagelijkse calorieen binnen hebt gekregen en je hebt alsnog honger, moet je dan alsnog eten? dat was zeg maar waar ik op doelde.

Als je je per sé aan je voedingsschema wilt houden en je weet zeker dat je genoeg kcal hebt binnengekregen dan niet natuurlijk. Ik weet zeker dat ik binnenkort wanneer ik ga cutten ook honger zal hebben, maar dan ga ik echt proberen om mijn schema te volgen. Maar wederom, als je door dat honger gevoel vreetbuien krijgt kun je beter wel iets eten, want dan kun je voor iets gezonds kiezen.

haha, je bent zeker goed bezig! heb ff in je blog gespiekt
ik kan nu alleen zeggen, ga zo door! Echt een goede motivatiebron!
maar goed, ik denk dat als ik honger heb gewoon ga eten, kijken hoe dat uitpakt, proberen kan geen kwaad
Ga denk ik aankomende week met trainen beginnen, en dan bij het begin! probeer het schema'' voor beginners+ cardio daarna.
Ik weet wel dat ik iets meer eiwitten moet eten, zit dus te twijfelen om een shake bij te doen? weet niet of dat een strak plan is. Hoe heb jij het in het begin aangepakt?

Thanx, leuk dat je even langs ben geweest in mijn blog. Ik ben er ook blij mee en ik heb er veel door geleerd van anderen:D

Ik gebruik niks aan shakes (alleen vitamine pillen). Ik probeer mijn voeding zo goed mogelijk op orde te krijgen. Als mij dat lukt dan zal ik misschien in de toekomst aan de whey beginnen. Dat is zeker niet mijn doel als ik alles uit de voeding kan halen???
Ik denk dat als je begint, kan je alles uit de voeding halen.
lees misschien toch even de sticky's na dan weet je bijv. hoeveel eiwitten moet eten.

Dus als je alles uit je voeding wilt halen, dan moet je wel een redelijk strak plan hebben.

Ga gewoon beginnen en je gaat echt ziet dat het beter gaat en dan gaat het steeds gemakkelijker

Ja indd, moet denk ik het zoveel mogelijk gezond doen, voordat ik aan die shakes begin.
En gewoon een maaltijd bij doen, als ik honger heb.
We zullen zien wat de vorderingen dan zullen worden, ik laat nog wel weten hoe het gaat,
Tnx voor jullie advies allemaal, ik ben al blij dat ik weer normaal eet en geen vreetbuien meer heb! en dus niet voortdurend aan eten denk.
Kom vast goed!

Wat ik me afvraag bij je eetschema: hoeveel kcal is je onderhoud, en hoeveel eet je nu?
Wat bij mij het beste werkte was eten OP onderhoud, 3x per week zware krachttraining gevolgd door een half uurtje cardio op matige intensiteit. Onder onderhoud eten is wat mij betreft niks, aangezien je het verschil (tekort) maakt met cardio.

Wat ik me afvraag bij je eetschema: hoeveel kcal is je onderhoud, en hoeveel eet je nu?
Wat bij mij het beste werkte was eten OP onderhoud, 3x per week zware krachttraining gevolgd door een half uurtje cardio op matige intensiteit. Onder onderhoud eten is wat mij betreft niks, aangezien je het verschil (tekort) maakt met cardio.

Super dat je weer back bent!!;)

mijn onderhoud is nu ongeveer 1500 kcal.
ik sport niet meer en ik zit meestal thuis, dus doe ook niet veel nu, vandaar dat het lijkt alsof ik weinig kcal binnenkrijg,
wil volgende week beginnen met sporten, dus dan zou ik mijn kcal opkrikken naar 1800 kcal. Ben het nu stap voor stap aant verhogen met voeding, zoals stuiterbal zei en moet eerlijk toegeven het gaat best goed. Er is zelfs een maaltijd bijgekomen nu. dus dit zijn er 5 geworden en op werkdagen 6. En ik voel me superfit, geen vreetbuien meer ed.
Wat betreft gewicht heb het gisteren nog gewogen, precies hetzelfde als voorheen, maar daar maak ik me niet meer druk om, want als ik volgende week begin met sporten, dan zal alles vanzelf strakker worden! hoop ik.

Onderhoud bereken je, dat schat je niet...
(daar lijkt het nu op)

Verder netjes bezig!

Onderhoud bereken je, dat schat je niet...
(daar lijkt het nu op)

Verder netjes bezig!

klopt, maar ik heb me energiebehoefte volgens de Harris Benedict formule berekent als de Formule van Katch-McArdle, en de resultaten verschillen(ze wijken niet heel veel van elkaar), dus heb maar het gemiddelde genomen.
Is dat niet aanteraden dan?

klopt, maar ik heb me energiebehoefte volgens de Harris Benedict formule berekent als de Formule van Katch-McArdle, en de resultaten verschillen(ze wijken niet heel veel van elkaar), dus heb maar het gemiddelde genomen.
Is dat niet aanteraden dan?

Jawel hoor, is prima. Maar dat zag ik nergens staan.
Is het ECHT zo weinig? Niet in de war met BMR?

Jawel hoor, is prima. Maar dat zag ik nergens staan.
Is het ECHT zo weinig? Niet in de war met BMR?

ik heb het nog een x nagecheckt, je hebt helemaal gelijk!! Dit was me BMR. Stom, had het over het hoofd gezien. Achja een beginneling:P, tnx voor je observatie!!!!:thumb:

Maar achja, ik hou me nu zowieso niet meer aan die 1500. ben nu richting 1700. En dat is echt een hele vooruitgang, als ik het vergelijk met eerst, want toen was het niet eens 1200 kcal per dag.

ik heb het nog een x nagecheckt, je hebt helemaal gelijk!! Dit was me BMR. Stom, had het over het hoofd gezien. Achja een beginneling:P, tnx voor je observatie!!!!:thumb:

Maar achja, ik hou me nu zowieso niet meer aan die 1500. ben nu richting 1700. En dat is echt een hele vooruitgang, als ik het vergelijk met eerst, want toen was het niet eens 1200 kcal per dag.

Fijn hé als iemand oplet;). Daar wordt je slimmer van.

Als je BMR 1500 kcal is, dan eet je met 1700 kcal véél te weinig!
Opschroeven die handel! Of moet ik je een motiverende rotschop komen geven?!

Als je BMR 1500 kcal is, dan eet je met 1700 kcal véél te weinig!
Opschroeven die handel! Of moet ik je een motiverende rotschop komen geven?!

haha, houd de rotschop voor nu nog maar ff vast:p, ben echt al bezig met vreten! morgen naar de 1900 kcal!!!! anders wordt ik helemaal misselijk en dat willen we juist vermijden;)

haha, houd de rotschop voor nu nog maar ff vast:p, ben echt al bezig met vreten! morgen naar de 1900 kcal!!!! anders wordt ik helemaal misselijk en dat willen we juist vermijden;)
:thumbs:
Hoeveel kcals moet je naartoe eigenlijk?
Wel lief zijn voor haar, ze gaat gestaag vooruit;). Weekje voor weekje:)
Is ook prima, kreeg even het idee dat de insteek was 'ik doe het goed, ik eet al XXX kcals'.

:thumbs:
Hoeveel kcals moet je naartoe eigenlijk?

Is ook prima, kreeg even het idee dat de insteek was 'ik doe het goed, ik eet al XXX kcals'.

haha, voor mij is dat indd progessie boeken in 2 weken:P
Ik wil op onderhoud gaan proberen eten voor volgende week alvast.
Moet dus werken naar gemiddeld 2200 kcal. En als ik wil cutten dan naar 1980 kcal. Dus ben er bijna.
Ik zal ook dan mijn voedingsschema posten hier, hoor graag dan jullie advies erover, mssgien heb ik dan wel helemaal geen progressie geboekt:P
Maar ben er hier om te leren, dus onderbouwende kritiek altijd welkom:)

Terug
Naar boven