XXL Nutrition

Help mij verdikken!

skinny joe

Novice
Waardering
0
Even mijn verhaal,
ik ben een jongen van 21, al heel mijn leven heel erg mager, maar nu ben ik het gewoon moe.
Ik heb al meermaals geprobeerd te verdikken, door meer en vetter te eten in het verleden, maar heb hier nooit enig effect van ondervonden. Deze keer wil ik het echter geplander en 'professioneler' aanpakken.
Ik ben 1,85m en weeg slechts 63kg.

Ik heb hier en daar al een beetje rond zitten lezen op dit (en andere) forums, en ik las dat om te verdikken je 500 Kcal per dag meer moet eten.
Ik heb dus even mijn benodigde behoefte uitgerekend (via voedingsbehoefte.nl, wat mij niet zo heeel erg betrouwbaar leek, maar kom) en volgens hen is mijn dagelijkse behoefte 2156 Kcal, als jullie daar iets mee zijn.

Wat ik ook geleerd heb is dat je in plaats van 3 (of voor mij vaak zelfs 2 maaltijden per dag) best 6 maaltijden kan eten. Wat ik nu dus ook ga proberen. Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk tussendoor al constant zit te eten (snoepen vooral) en dat ik eigenlijk nog nooit op mijn gewicht heb gelet. Andere mensen staan er vaak versteld van hoe het kan dat ik nog zo'n skelet ben als ze mijn, wel veelal ongezonde, eetgewoontes bekijken...

Mijn hoofddoel is, in eerste instantie, ook niet om veel spiermassa bij te winnen (discussies over gewicht bijwinnen vind je blijkbaar enkel op bodybuildfora :)), maar enkele kilo's meer vlees :)
Daarna plan ik dan wel gewicht te behouden door omzetting van vet in spiermassa, maar dat is voorlopig bijzaak.

Ik ga dus beginnen met mijn dag in te delen in 6 maaltijden en ik ga proberen ongeveer 500Kcal per dag meer te eten dan mijn behoefte.
Hier is mijn probleem echter, hoe weet ik wat hoeveel Kcal waard is?

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ik las hier verschillende dingen over kwark en eiwitten?
Zijn er echte aanraders om te eten als je wilt verdikken?

Natuurlijk is mijn plan ook om een beetje gezond te gaan leven, dus 3x daags hamburgers en friet zal vast ook wel helpen, maar dan toch liever weer niet hoor ;)

Voorlopig doe ik dus:
- 6x daags eten (is dat zoveel ik kan eten dan altijd?)
- 500 Kcal meer eten (mag dat ook meer zijn indien dat gaat of is dat ongezond?)
- wat nog?

Ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen met tips en dergelijke...

ga je er ook bij trainen?
er zijn zoveel topics hierover, zoek een met de zoekfunctie.
ga stundenten haver eten, havermout, brinta, melk, kip, vis, pannekoeken, chocomelk, brood, enz enz ga het rustig opbouwen en eet steeds meer en meer. dan komt het vanzelf goed. als ik jou was zou ik 3000kcal op een dag gaan eten ongeveer. dat lukt makkelijk, daar zit je zo aan.

• Topic Starter Topic Starter
Nee voorlopig ga ik er nog niet bij trainen (buiten sowieso wat push ups en wat met handgewichten klooien thuis dan, wat ik toch niet echt onder trainen reken).

Ik heb inderdaad wel al heel wat opgestoken van andere topics hier, maar soms zag ik door het bos de bomen niet meer ;)
Maar ik blijf ondertussen nog wel verder zoeken in de eerder opgestarte topics hoor...

2 liter chocomel + 1 pizza per dag bij je normale voedsel.

als ik jou was liet ik dat snoepen, verving ik dat door echt voedsel, at ik méér en begon ik gelijk te trainen als een gek ipv eerst een dikkertje te worden met een zak chips, op de bank voor de tv ;)
waarom wil je persé vet worden om daarna te gaan trainen?

• Topic Starter Topic Starter
Wel het zit gewoon zo dat ik de komende 2 maanden door omstandigheden sowieso nog niet echt kan beginnen trainen, en aangezien in massa toenemen toch vooral mijn eerste bezorgdheid is, dacht ik dat ik daar in die 2 maanden toch al een mooie start mee zou kunnen maken :)
Ik heb vooral geen zin meer om mn eigen ribben te kunnen tellen weet je wel :)
Natuurlijk wil ik ook geen dikkertje worden, dat zal ik ook niet laten gebeuren, maar zeg nu zelf, 63 kilo op 1,85m, daar zou volgens mij zelfs bij moèten om gezond te zijn.

Wel het zit gewoon zo dat ik de komende 2 maanden door omstandigheden sowieso nog niet echt kan beginnen trainen, en aangezien in massa toenemen toch vooral mijn eerste bezorgdheid is, dacht ik dat ik daar in die 2 maanden toch al een mooie start mee zou kunnen maken :)
Ik heb vooral geen zin meer om mn eigen ribben te kunnen tellen weet je wel :)
Natuurlijk wil ik ook geen dikkertje worden, dat zal ik ook niet laten gebeuren, maar zeg nu zelf, 63 kilo op 1,85m, daar zou volgens mij zelfs bij moèten om gezond te zijn.

ik dacht dat je op langere termijn sprak, het is idd weinig bij je lengte...

Als je 6x per dag een maaltijd van 500Kcal probeert te eten heb je er al 3000 binnen.
Kan wel zijn dat je dit nogniet drekt lukt in het begin maar bouw op tot het je lukt.
Cardio minimaal houwen.
KT zou ik je toch aanraden van zo snel mogelijk mee te beginnen, niet de luie zak uithangen:D

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, maar ben toch ook al 5 kg bijgekomen. Ik zou al direct beginnen met krachttraining, omdat je dan zoiezo meer gaat eten. Ook zul je spiermassa bijkweken en die wegen meer als vet.

Je moet vooral veeeeeeel geduld hebben!

re:help mij verdikken

je bent een super snelle verbrander en wat is nu het snelste om te verwerken jaa die vol vette hap . dat is waar de meeste dikke mensen juist van af blijven want daar val je niet van af. Bullshit je ziet het met het atkinson dieet mensen vallen af (het is niet zo gezond maar ja het doel heiligt de middelen) ga goed en geregeld eten granen groentes bonen noten etc en zorg dat je zeker ontbijt lunch en avond eten optijd eet en niet ff snel wat halen neem tijd voor je maaltijden en bereid ze het liefst zelf. door die regelmaat kan het, ik zeg dit om dat ik ook geen expert ben, dat jou lichaam daar goed op reageert en dat je aan komt op een verantwoorde wijze. en veel massa trainen kort zwaar weinig herhalingen
groeten pompie.

vet kun je niet om zetten in spieren dus denk niet van:

eerst dik worden en dan trainen want zo hoort het.. dus niet, het is fijn als je met een laag vetpercentage begint. zo zie je sneller resultaat en kun je lekker bulken.

Hehe, ik heb ook een schildklier met ADHD, heb toen 2 jaar geleden (zoiets?) ook eens flink aan het bulken geslagen .. at een boterham of 12 per dag, veel kipfilet, kalkoenfilet, rosbief, kwark, melk met brinta koekjes (LEKKER!) etc, 3x per week krachttraining, avondeten, zo'n creamix kuurtje erbij, eiwit shakes enzo .. in 4mndn 8kg aangekomen .. ging van 61 naar 69kg, na de kuur bleef ik rond dat gewicht hangen.

2jaar verder .. 1.80mtr, weeg op dit moment weer zo'n kg-tje of 61/62 .. lange tijd niks meer gedaan vanwege een knie operatie :((

Mag dus weer fijn opnieuw beginnen, maar ik weet dat het mogelijk is, en ik denk dat jij het ook moet kunnen, want ik herken mezelf heel erg in jouw verhaal .. slecht/onregelmatig eten .. vette klets etc etc .. pizza's *woei* .. maar goed ..

ik ben nu weer begonnen met eerst eens m'n ritme op te pakken.
's morgens een beker melk met van die brinta koekjes erin verkruimelen (+wat whey) En om de zoveel uur een boterham naar binnen te schuiven, ook al heb ik eigenlijk geen honger (ik deed een hele dag met 4 sneetjes :( ) .. ff die buik oprekken ;-) daarnaast weer rustig met trainen begonnen, bouwen het gewoon weer op, moet gewoon weer lukken, maar dan deze keer zonder m'n kruisbanden en meniscus af te scheuren ;)

suc6!

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, maar ben toch ook al 5 kg bijgekomen. Ik zou al direct beginnen met krachttraining, omdat je dan zoiezo meer gaat eten. Ook zul je spiermassa bijkweken en die wegen meer als vet.

Je moet vooral veeeeeeel geduld hebben!

zo moet je het doen

Even mijn verhaal,
ik ben een jongen van 21, al heel mijn leven heel erg mager, maar nu ben ik het gewoon moe.
Ik heb al meermaals geprobeerd te verdikken, door meer en vetter te eten in het verleden, maar heb hier nooit enig effect van ondervonden. Deze keer wil ik het echter geplander en 'professioneler' aanpakken.
Ik ben 1,85m en weeg slechts 63kg.

Ik heb hier en daar al een beetje rond zitten lezen op dit (en andere) forums, en ik las dat om te verdikken je 500 Kcal per dag meer moet eten.
Ik heb dus even mijn benodigde behoefte uitgerekend (via voedingsbehoefte.nl, wat mij niet zo heeel erg betrouwbaar leek, maar kom) en volgens hen is mijn dagelijkse behoefte 2156 Kcal, als jullie daar iets mee zijn.

Wat ik ook geleerd heb is dat je in plaats van 3 (of voor mij vaak zelfs 2 maaltijden per dag) best 6 maaltijden kan eten. Wat ik nu dus ook ga proberen. Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk tussendoor al constant zit te eten (snoepen vooral) en dat ik eigenlijk nog nooit op mijn gewicht heb gelet. Andere mensen staan er vaak versteld van hoe het kan dat ik nog zo'n skelet ben als ze mijn, wel veelal ongezonde, eetgewoontes bekijken...

Mijn hoofddoel is, in eerste instantie, ook niet om veel spiermassa bij te winnen (discussies over gewicht bijwinnen vind je blijkbaar enkel op bodybuildfora :)), maar enkele kilo's meer vlees :)
Daarna plan ik dan wel gewicht te behouden door omzetting van vet in spiermassa, maar dat is voorlopig bijzaak.

Ik ga dus beginnen met mijn dag in te delen in 6 maaltijden en ik ga proberen ongeveer 500Kcal per dag meer te eten dan mijn behoefte.
Hier is mijn probleem echter, hoe weet ik wat hoeveel Kcal waard is?

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden?
Ik las hier verschillende dingen over kwark en eiwitten?
Zijn er echte aanraders om te eten als je wilt verdikken?

Natuurlijk is mijn plan ook om een beetje gezond te gaan leven, dus 3x daags hamburgers en friet zal vast ook wel helpen, maar dan toch liever weer niet hoor ;)

Voorlopig doe ik dus:
- 6x daags eten (is dat zoveel ik kan eten dan altijd?)
- 500 Kcal meer eten (mag dat ook meer zijn indien dat gaat of is dat ongezond?)
- wat nog?

Ik hoop dat jullie me wat kunnen helpen met tips en dergelijke...

2156kcal lijkt me wijnig. ik kom ook wijnig aan en met 4800kcal per dag kom ik ong. 1,25kg per maand aan.

Terug
Naar boven