Fitness Seller

Help nodig voor cut of bulk

Bezoekers in dit topic

Hallo iedereen,

Ik ben bezig aan een Lean bulk, maar nu ben ik aan het twijfelen om verder te gaan bulken of gewoon cutten voor de zomer, ik ben 1m87 en 90kg ochtend gewicht, vetprecentage geen idee haha, ben zeker al wat massa bijgekomen, maar dus ik zit in een dilemma verder doen of cutten dus goeie raad is altijd welkom 🤗

negatieve reacties mag ook want ik geef er geen …. om

Groetjes
Het is de bedoeling dat je een eigen topic aanmaakt of in het centraal foto's topic post.
 
Cutten idd, en calorieën tekort voor snel resultaat. Let wel dat de 1e kilo vocht is. Voor jezelf wel nagaan of je doel haalbaar is. Cut is beetje zelfkennis en wetenschap en kijken hoe je lichaam reageerd. Wel al mooie definitie in je nek overigens. Abs duren nou eenmaal wat langer.
Had zelf een minicut gedaan ivm vetpercentage , in 3 weken 4 kilo kwijt en vooral te zien op mn buik. Nu weer een bulk maar met 500 cal minder zat eerst op 4200cal.
Succes het gaat je vast lukken!
 
Ik ben Damian, 17 jaar. Ik ben 1.89m lang en weeg nu 79kg. Ongeveer 10 maanden geleden kwam ik hier op dit forum met wat vragen met betrekking tot een nieuw schema maken. Ik ben met dit schema veel gegroeid en het is nu weer bijna zomer. Ik had dus de vraag of ik zou moeten verder bulken nog een jaar of dat ik moet gaan cutten? M’n lean bulk gaat best goed 6kg ongeveer aangekomen in die 10 maanden en ben weinig in vet aangekomen en veel meer veins te zien zijn nu. Ik heb al eerder een cut gedaan omdat ik toen van lichte obesitas kwam, maar heb dit verkeerd aangepakt door weinig proteïne te eten toen. Vorig jaar toen ik begon met het bulken woog ik 73,9kg.

Ik ga deze zomer 2 weken op vakantie dus moet ik op vakantie iets aan bodyweight oefeningen doen of gewoon 2 weken volledige rust?

Hieronder zet ik paar foto’s van mn current fysiek.

De laatste 2 foto’s zijn van vorige vakantie

Alvast bedankt💪🏻
Dikke proficiat voor 6k op 10 maanden, is zowat de ideale leanbulk! Keep going zou ik zeggen!
Als ik op vakantie ga, train ik altijd door - echter pas ik men schema aan naargelang de fitness in het hotel en train ik rustig verder, maar doe ik meestal een deload.
 
Dikke proficiat voor 6k op 10 maanden, is zowat de ideale leanbulk! Keep going zou ik zeggen!
Als ik op vakantie ga, train ik altijd door - echter pas ik men schema aan naargelang de fitness in het hotel en train ik rustig verder, maar doe ik meestal een deload.
Top dankjewel 💪🏻
 
Ik had nog een vraag, ik nam zeg maar eerst Zma maar ik werd er niet lekker door al meerdere keren, de supplementen die ik nu neem zijn vitamine d3, omega 3 en ashwagandha, ik had de vraag of ik apart zink supplement en apart magnesium supplement mee moet beginnen of dat ik alleen met zink moet beginnen of beter geen van beide?
 
Als je nergens last van hebt, heb je geen magnesium nodig. Zink kost geen reet bij kruidvat, zou ik gewoon doen. Let wel op de totale dagdosering, sommige multi's bevatten al redelijk wat zink.
 
Ik had nog een vraag, ik nam zeg maar eerst Zma maar ik werd er niet lekker door al meerdere keren, de supplementen die ik nu neem zijn vitamine d3, omega 3 en ashwagandha, ik had de vraag of ik apart zink supplement en apart magnesium supplement mee moet beginnen of dat ik alleen met zink moet beginnen of beter geen van beide?
Had je dat gister ook niet gevraagd ?

10-15mg zinkpicolinaat kan prima, met 200mg Magnesium bisglycinaat
 
Als je nergens last van hebt, heb je geen magnesium nodig. Zink kost geen reet bij kruidvat, zou ik gewoon doen. Let wel op de totale dagdosering, sommige multi's bevatten al redelijk wat zink.
Oké top dankjewel
 
Als je nergens last van hebt, heb je geen magnesium nodig. Zink kost geen reet bij kruidvat, zou ik gewoon doen. Let wel op de totale dagdosering, sommige multi's bevatten al redelijk wat zink.
Waar zou ik last van moeten hebben eigenlijk?
 
Waar zou ik last van moeten hebben eigenlijk?

Hoeveel magnesium heb je dagelijks nodig?​

De dagelijkse aanbevolen hoeveelheid magnesium bij een volwassen man is 350 milligram. Bij een vrouw is dit 300 milligram. Deze hoeveelheid kun je halen uit normale voeding.

Hoe herken je een magnesium tekort?​

Mogelijke symptomen bij magnesiumtekort zijn:

  • algehele lusteloosheid of vermoeidheid
  • spierkrampen
  • hartritmestoornissen in extreme gevallen
Bron: voedingscentrum.nl

Ik moet toegeven dat je als krachtsporter misschien (waarschijnlijk?) wel meer magnesium kunt gebruiken. Staat weer tegenover dat je als sporter door je voeding ook al meer binnen krijgt.
 
Laatst bewerkt:
Voedingscentrum :lol:
Je moet juist voldoende binnenkrijgen zodat je juist geen symptomen krijgt.
vergiftiging bij magnesium treed pas op bij 2500mg per dag, dus als je suppleert met 200mg is er niets loos.

ook maar onderzoekje erbij
 
Voedingscentrum :lol:
Je moet juist voldoende binnenkrijgen zodat je juist geen symptomen krijgt.
vergiftiging bij magnesium treed pas op bij 2500mg per dag, dus als je suppleert met 200mg is er niets loos.

ook maar onderzoekje erbij
Top dankjewel
 

Hoeveel magnesium heb je dagelijks nodig?​

De dagelijkse aanbevolen hoeveelheid magnesium bij een volwassen man is 350 milligram. Bij een vrouw is dit 300 milligram. Deze hoeveelheid kun je halen uit normale voeding.

Hoe herken je een magnesium tekort?​

Mogelijke symptomen bij magnesiumtekort zijn:

  • algehele lusteloosheid of vermoeidheid
  • spierkrampen
  • hartritmestoornissen in extreme gevallen
Bron: voedingscentrum.nl

Ik moet toegeven dat je als krachtsporter misschien (waarschijnlijk?) wel meer magnesium kunt gebruiken. Staat weer tegenover dat je als sporter door je voeding ook al meer binnen krijgt.
Dankjewel💪🏻
 
Voedingscentrum :lol:
Je moet juist voldoende binnenkrijgen zodat je juist geen symptomen krijgt.
vergiftiging bij magnesium treed pas op bij 2500mg per dag, dus als je suppleert met 200mg is er niets loos.

ook maar onderzoekje erbij
Dat omschrijf ik toch ook onderaan, alleen gebruik ik de term waarschijnlijk omdat er ook mensen zullen zijn die voldoende uit voeding halen. Je gaat pas supplementeren als je er behoefte aan hebt, of neem jij overal iets voor "zodat je juist geen klachten krijgt"?
 
Dat omschrijf ik toch ook onderaan, alleen gebruik ik de term waarschijnlijk omdat er ook mensen zullen zijn die voldoende uit voeding halen. Je gaat pas supplementeren als je er behoefte aan hebt, of neem jij overal iets voor "zodat je juist geen klachten krijgt"?
Ik suppleer ook whey en caseïne, maar kan mogelijk ook voldoende uit voeding halen
 
Dan heb je er dus behoefte aan :eyebrow:
Behoefte is nodig hebben ! het kan mogelijk ook uit voeding gehaald worden. Zelfde geldt voor magnesium zoals je zelf zei, toch ?
ik eet meer eiwit dan het voedingscentrum Adviseerd
 
Dat omschrijf ik toch ook onderaan, alleen gebruik ik de term waarschijnlijk omdat er ook mensen zullen zijn die voldoende uit voeding halen. Je gaat pas supplementeren als je er behoefte aan hebt, of neem jij overal iets voor "zodat je juist geen klachten krijgt"?
Ja
 
Back
Naar boven