XXL Nutrition

Hema-producten in een Arabisch jasje

Dat is het nadeel (of voordeel afhankelijk van je referentiekader) van een maatschappij met vrijheid van religie. Voor religieuze uitingen gelden nou eenmaal andere regels. Wat mij betreft schaffen ze alle religies direct af maar dat is een utopie.

Als je kerken toestaat moet je synagogen ook toestaan en dus ook moskeeen of een boeddhistische tempel.

toen nederland allemaal pizzaria's kreeg werd er ook niet zo raar gedaan. :D

• Topic Starter Topic Starter
Inmiddels hebben de chinezen ook bijna alle snackbars overgenomen en daar kraait ook geen haan naar...

waar? in de us of a ?

ja hier is dat ook met die chinezen.. raar eigenlijk en naar mij idee heb ik er nooit mensen binnen gezien. Vraag me af of er wel friet gebakken word.

Pfff! Jemig ik vind dit verhaal wel meevallen. Ik dacht even dat ze de Hema worst halal gemaakt hadden.

• Topic Starter Topic Starter
Pfff! Jemig ik vind dit verhaal wel meevallen. Ik dacht even dat ze de Hema worst halal gemaakt hadden.

Nou.. dat zal niet lang meer duren.. inmiddels zijn ze al van start gegaan met halal baby-voeding, en zo ook worden de hapjes in het stadhuis worden aangepast, want bah bah al dat varkensvlees.. dat kan toch echt niet hoor.

Ik zag er laatst ook een jihad-kamikazi set liggen met burka, broodje döner, spijkerbom en ontstekingsmechanisme voor maar 19,95! Prima koopje!

Dat commerciele bedrijven zich gaan richten op halal producten kan je ze niet verwijten natuurlijk. Als poep zou verkopen zouden bedrijven daar ook gelijk op inspringen. Vraag en aanbod.

ja hier is dat ook met die chinezen.. raar eigenlijk en naar mij idee heb ik er nooit mensen binnen gezien. Vraag me af of er wel friet gebakken word.

Nee, die werken teminste voor z'n centen.

Ja plus dat ze nog doorgaan waar anderen al tien keer gestopt zouden zijn. Pas als ze geen eten meer kunnen kopen zullen ze de tent opdoeken. Misschien geldt het niet voor iedereen, maar de meesten hebben een bewonderenswaardige vasthoudendheid en werkmentaliteit.

de chinees bij ons in het dorp was opgepakt voor handel in vrouwen dus ja. ik weet niet of ik daar nu respect voor moet hebben.

maar goed niet alle chinezen zijn hetzelfde natuurlijk.

Chinezen in ijsland? Het moet niet gekker worden.

Ja plus dat ze nog doorgaan waar anderen al tien keer gestopt zouden zijn. Pas als ze geen eten meer kunnen kopen zullen ze de tent opdoeken. Misschien geldt het niet voor iedereen, maar de meesten hebben een bewonderenswaardige vasthoudendheid en werkmentaliteit.

Inderdaad, hele andere mentaliteit hebben Aziaten.

"el hema":roflol:

Maarja vraag en aanbod:cool:

Ja en? - is gewoon toch gewoon een thema week. Waar maak je je druk om?

Ik heb niets tegen buitenlanders. Sterker nog, ik ben er een. Maar dit gaat me wel erg ver. Hema is en blijft oerhollands, laten we dat ook zo houden. Het hele format van de Hema gaat hiermee naar de knoppen, dat is mijn enige motief.

Dat commerciele bedrijven zich gaan richten op halal producten kan je ze niet verwijten natuurlijk. Als poep zou verkopen zouden bedrijven daar ook gelijk op inspringen. Vraag en aanbod.

Mee eens. Maar veel bedrijven zijn daardoor dom bezig. Volgens de Islam zijn er diersoorten die NIET halal hoeven te zijn. Ze hoeven dus niet te worden geslacht volgens de "halal" methode. Dit zijn ALLE dieren uit het water: kreeften, garnalen, vissen enz.
En wat kom ik tegen in een moslimwinkel? Tonijn in blik waarbij staat: 100% Halal!
:D:D:D:D:D Duhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!

Vrijdag 06 Juli 2007 16:52

(tbm) - Amsterdam (BETTEN BEURSMEDIA NEWS) - Maxeda heeft de verkoop van HEMA aan het Britse private equityfonds Lion Capital afgerond. Dat meldt de onderneming vrijdag in een persbericht.

Een overnamebedrag wordt desgevraagd niet vrijgegeven, door zowel Lion Capital als Maxeda. Analisten schatten de verkoopprijs op circa EUR 1,3 miljard, ongeveer gelijk aan de omzet van HEMA in 2006.

Alle HEMA-medewerkers ontvangen van Maxeda een bonus die kan oplopen tot maximaal EUR 1.000, afhankelijk van het aantal dienstjaren. 'Maxeda en haar investeerders willen hiermee positief uitdrukking geven aan de aanzienlijke bijdrage die de HEMA medewerkers hebben geleverd aan de totstandkoming van het huidige succes van HEMA,' aldus de onderneming.

Voor de medewerkers van HEMA heeft de overname geen gevolgen. Arbeidsvoorwaarden en pensioenrechten blijven gehandhaafd en de winkelformule blijft onder de bestaande merknaam
opereren.

De oer Hollandse HEMA :roflol:

Nogmaals het is een cultuuruiting en heeft verder niet veel met de HEMA te maken.

Terug
Naar boven