MuscleMeat

Herstel na spierscheurtje

dennie81

Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
88kg
Hallo,
Een paar weken geleden heb ik een spierscheurtje gehad in mijn adductor beenspier (waarmee je je bovenbeen naar binnen trekt).

Ik lees overal dat je na een spierscheur langzaam de belasting weer moet opbouwen, zodat het weer sterk wordt.

Hier zit mijn dilemma.
Ik belast mijn spier nu weer door met lichte weerstand mijn been naar binnen te trekken (ik duw met mijn knie naar binnen tegen mijn hand, waarmee ik weerstand geef).

Dit gaat zonder pijn, maar de spier voelt daarna wel een beetje dovig (gevoelloos).

Is dat nou een teken dat ik de belasting te groot gemaakt heb? Spierherstel is allemaal nogal nieuw voor me.

Alvast bedankt,
Dennie.

Denk dat dat wel meevalt..
Hoe voelde de spierscheur zelf? Was dat wel pijnlijk of ook dat dovig gevoel?

• Topic Starter Topic Starter
De spierscheur zelf was een plotselinge felle pijnscheut (soort zweepslag).

• Topic Starter Topic Starter
Daarna bedoel ik. Hoe voelde het de dagen erna als je de spier bewoog?

Ah sorry, ik begreep je verkeerd.
De eerste week voelde ik pijnscheuten bij gebruik van de spier.
De tweede/derde week voelde ik een zeurende pijn bij gebruik van de spier (en een tijdje na gebruik van de spier).
De derde/vierde week voelde ik een beetje doof/gevoelloos gevoel bij gebruik van de spier.

Ah sorry, ik begreep je verkeerd.
De eerste week voelde ik pijnscheuten bij gebruik van de spier.
De tweede/derde week voelde ik een zeurende pijn bij gebruik van de spier (en een tijdje na gebruik van de spier).
De derde/vierde week voelde ik een beetje doof/gevoelloos gevoel bij gebruik van de spier.

Dan denk ik dat t wel meevalt met de schade opt moment. Gewoon langzaam en rustig blijven gebruiken.. en stoppen voordat het pijn doet.

Terug
Naar boven