AndroidHealthClinic

Herstelperiode met Tren E en Sustanon kuur?

Bezoekers in dit topic

In voor een logje. Ben benieuwd naar het resultaat van je kuur!

Before foto's?
 
Ik was hartstikke kalm en zorgzaam op 400 tren met 750 test. Die geestelijke bijwerkingen is gewoon een vergrootglas van hoe je zelf bent. Dus als je gefrustreerd bent, dan zal je dubbel zo gefrustreerd zijn op tren. Niet iedereen kan zichzelf kritisch genoeg aankijken om te accepteren dat ie gewoon zo is in mindere maten, tren blamen is een stuk makkelijker.
Dit wil echter niet zeggen dat tren geen vies spul is. Zelf zou ik het nooit meer gebruiken om andere redenen.

Over het algemeen hangt de frequentie waarmee je dezelfde spiergroep kan trainen ook af van de volume van je training.
Wanneer jij een split training doet, dan doe je veel oefeningen/sets/reps voor maar gemiddeld 2 spiergroepen, dus zal je iets langer moeten herstellen.
Wanneer je full body of een 2 daagse split gebruikt dan doe je meestal al minder per spiergroep op een dag en zal je dus ook sneller herstellen en vaker dezelfde spiergroep kunnen trainen.
In principe hoef je maar 3 oefeningen per spierdeel te doen per training om ze het meest efficiënt te stimuleren voor de gemiddelde tijd die je er in wil stoppen (nut). Je kan wel ietsje meer groei genereren door 1 of 2 oefeningen meer te doen, maar het levert in verhouding tot de eerste oefeningen minder op, dus je stopt dan meer tijd in minder resultaat. Dit gegeven suggereert eigenlijk dat full body of 2 daagse split meer nut heeft dan een 3 of 4 daagse split. Je zal dan per week meer nut halen uit de oefeningen en vaker dezelfde spieren kunnen stimuleren.

Dit geld overigens ook voor mensen die naturel trainen, je zou als je niet teveel per dag per spier zou doen, elke dag dezelfde spiergroepen kunnen trainen. AAS vergroot de hoeveelheid die je per dag kan doen en mee weg kan komen de dag daarna.

Lang verhaal kort: ik zou me absoluut niet druk maken om hersteltijden. Gewoon zo vaak mogelijk dezelfde spiergroepen trainen.
 
Wat neem jij nou als nakuur?

Ik heb er zelf bijna 10 weken sust met tren (9 weken) op zitten en ben er nog niet over uit.

Heb zowel clomid als tamoxifen liggen dus dat is het probleem niet. De tamoxifen moet trouwens wel dit jaar op dus waarschijnlijk begin ik daarmee..

Ben ook al met hcg bezig.

Mijn bijwerkingen van tren zijn zwaar ademen, erg warm, meer en sneller zweten, dirty geiligheid. Dit is waar ik nu even op kom.

Het ''WONDERMIDDEL'' tren zoals meerdere fanaten het noemen heb ik niet kunnen ondervinden.

Vooral extra kracht had ik meer van verwacht! Misschien onder gedoseerd dat weet ik niet.

Ik ben 6 kg aangekomen waar ik niet veel vocht vasthoud door clean te eten.

Ik hoop wel dat ik hier 4,5 kg van overhoud na de herstel periode, anders is het mij het niet waard.

Succes! Laat maar even weten hoe jij gaat nakuren.

Op dit moment is het idee om na de kuur nog minimaal 2 weken Sustanon te gebruiken (dosering is dan 1ml/week (250mg/1ml).
Met deze manier van vermindering / afbouwen probeer ik dan zo min mogelijk gewonnen massa kwijt te raken. En dan een potje met Clomiphene tab erbij om de nakuur volledig te maken.
Dit is althans wat momenteel de planning is en wat ik heb liggen, wordt er wel in begeleid, dus naarmate het einde nadert kunnen er misschien nog aanpassingen komen.
 
Ik was hartstikke kalm en zorgzaam op 400 tren met 750 test. Die geestelijke bijwerkingen is gewoon een vergrootglas van hoe je zelf bent. Dus als je gefrustreerd bent, dan zal je dubbel zo gefrustreerd zijn op tren. Niet iedereen kan zichzelf kritisch genoeg aankijken om te accepteren dat ie gewoon zo is in mindere maten, tren blamen is een stuk makkelijker.
Dit wil echter niet zeggen dat tren geen vies spul is. Zelf zou ik het nooit meer gebruiken om andere redenen.

Over het algemeen hangt de frequentie waarmee je dezelfde spiergroep kan trainen ook af van de volume van je training.
Wanneer jij een split training doet, dan doe je veel oefeningen/sets/reps voor maar gemiddeld 2 spiergroepen, dus zal je iets langer moeten herstellen.
Wanneer je full body of een 2 daagse split gebruikt dan doe je meestal al minder per spiergroep op een dag en zal je dus ook sneller herstellen en vaker dezelfde spiergroep kunnen trainen.
In principe hoef je maar 3 oefeningen per spierdeel te doen per training om ze het meest efficiënt te stimuleren voor de gemiddelde tijd die je er in wil stoppen (nut). Je kan wel ietsje meer groei genereren door 1 of 2 oefeningen meer te doen, maar het levert in verhouding tot de eerste oefeningen minder op, dus je stopt dan meer tijd in minder resultaat. Dit gegeven suggereert eigenlijk dat full body of 2 daagse split meer nut heeft dan een 3 of 4 daagse split. Je zal dan per week meer nut halen uit de oefeningen en vaker dezelfde spieren kunnen stimuleren.

Dit geld overigens ook voor mensen die naturel trainen, je zou als je niet teveel per dag per spier zou doen, elke dag dezelfde spiergroepen kunnen trainen. AAS vergroot de hoeveelheid die je per dag kan doen en mee weg kan komen de dag daarna.

Lang verhaal kort: ik zou me absoluut niet druk maken om hersteltijden. Gewoon zo vaak mogelijk dezelfde spiergroepen trainen.

Full Body Workout
Mooie reactie +1. Binnenkort ook van plan om over te stappen naar full body workouts.
Deed voorheen elke spiergroep los en soms een combinatie van max 2 soorten. Lijkt me nu wel lekker om daar keer verandering in te brengen.
Krijg binnenkort ook een ander trainingsschema, die afgestemd is op iemand die een kuur gebruikt. Oftewel minder hersteltijd wordt hierin meegenomen.

En verder nog als aanvulling op jouw verhaal omtrent gedrag en de side effects van Tren.. zelf ben ik ook tamelijk een rustig en zorgzaam figuur.
Af en toe een bolt comment maken vind ik niet zo n ramp maar echte rage of woede heb ik zelf nooit echt last van.
Ook nog niet gemerkt nu onder invloed van Tren. Misschien dat dat bij een 800mg dosering / week zou komen, maar dat staat voorlopig niet in mijn planning.

Tren dosering & sides
Halverwege de kuur gooi ik wel 4 weken de hoeveelheid Tren iets omhoog (had natuurlijk 4 extra vials).
Dus gedurende 4 weken ga ik dan op 2 injecties per week zitten met beide 1ml injectie (200mg/1ml Tren E).
Wel benieuwd of ik dan nog verschil kan merken, laat dat nog wel weten.

Enige (personal) geconstateerde verandering

Een verandering die ik wel heb kunnen constateren.. (begon eigenlijk vanaf het begin met de kuur)...
..is dat ik nu in 2 delen slaap s' nachts.

Val in slaap, slaap prima gedurende 4 á 5 uur. Dan word ik wakker rond een uur of 05:00/06:00 's ochtends.
Lig dan even 15 min wakker en daarna val ik weer weg en slaap weer heerlijk 4 uur extra.
Maar dit zie ik niet als de 'badend in zweet wakker worden klacht'. Zelf zweet ik dan niet en ik zie het ook niet als een erge verstoring van de nachtrust.

Zelf heb ik altijd veel moeite gehad met goede nachtrust en er zijn periodes dat ik max 6 uur goed kon doorslapen.
Nu red ik 8 uur makkelijk, maar zoals ik dus aangeef is dat meestal in 2 delen.
Niet 100% zeker of het puur door de Tren komt, maar het is eigenlijk wel de situatie geweest sinds het begin van de kuur.

Nu heb ik dit eigenlijk nergens gelezen bij andere topics waarin men praat over side effects van Tren.
Verder ervaar ik het ook niet als een negatieve bijkomstigheid omdat ik nu meer slaap en voel me ook meer uitgerust dan voorheen.
En het is echt een vast ritme: 4 /5 uur slapen, dan wakker worden, dan het resterende stuk bijslapen.
Ben alleen echter benieuwd of mensen dit herkennen nu ze dit lezen? Of is dit iets dat alleen bij mij gebeurd?
 
tja tren in je 1e cycle.. nam zelf ook het geen wat vele afrade begon dan wel met test only 500mg voor 10 weken maar heb toch mijn cycle verlengt door eerst 4 weken ts bridge en dan door te gaan met tren a 100mg eod met 300 test e. Zeker geen spijt van en veel gegaind
 
Even een kleine update omtrent de progressie. Ben nu een kleine 4 weken bezig geweest met de eerder genoemde kuur.
Ben in een maand 1,9kg totaal bijgekomen. Waarvan de meting aantoont dat mijn vetmassa met 600 gram is gedaald.
Vetvrije massa is van 79,7 kg naar 82,2 kg gestegen. Totaal gewicht ligt nu op 87,3 kg (maand geleden was dit 85,4 kg).

Personal trainer gaf aan dat het lichaam nog steeds vet verloor. Dus dat ik qua kcal inname nog hoger kan gaan zitten.
Voor week 1 was dit 2600 kcal, en elke week later zou er 100 kcal bijkomen. Dus zit nu op 3000 kcal inname per dag.
Hij adviseert nu om door te gaan met 100 kcal per week extra toevoegen en dan richting de 3500 kcal te gaan. En dan kijken of ik nog sneller droge massa gain.

Qua mm's afname ben ik ook tevreden, want mijn buik was altijd het grootste probleem en die is nu gedropt van 14 mm naar 10 mm.
Dus voor zover iig. meer dan tevreden met het resultaat :)

Ben alleen even benieuwd naar jullie personal kcal targets en verdeling.
Hoeveel kcal eten jullie per dag als je bezig ben met kuren (als kan voorbeeld met Tren erin zoals ik nu doe)?
En welke verhouding pakken jullie met eiwit / kh en vetten?
Zelf zit ik was hoger met eiwitten en lager in kh omdat ik bij mezelf merk dat het laatste buikvet langzaam wegtrekt als ik hoger ga zitten in de kh.
Lean worden wordt dan een stuk lastiger voor mij.
 
Even een kleine update omtrent de progressie. Ben nu een kleine 4 weken bezig geweest met de eerder genoemde kuur.
Ben in een maand 1,9kg totaal bijgekomen. Waarvan de meting aantoont dat mijn vetmassa met 600 gram is gedaald.
Vetvrije massa is van 79,7 kg naar 82,2 kg gestegen. Totaal gewicht ligt nu op 87,3 kg (maand geleden was dit 85,4 kg).

Personal trainer gaf aan dat het lichaam nog steeds vet verloor. Dus dat ik qua kcal inname nog hoger kan gaan zitten.
Voor week 1 was dit 2600 kcal, en elke week later zou er 100 kcal bijkomen. Dus zit nu op 3000 kcal inname per dag.
Hij adviseert nu om door te gaan met 100 kcal per week extra toevoegen en dan richting de 3500 kcal te gaan. En dan kijken of ik nog sneller droge massa gain.

Qua mm's afname ben ik ook tevreden, want mijn buik was altijd het grootste probleem en die is nu gedropt van 14 mm naar 10 mm.
Dus voor zover iig. meer dan tevreden met het resultaat :)

Ben alleen even benieuwd naar jullie personal kcal targets en verdeling.
Hoeveel kcal eten jullie per dag als je bezig ben met kuren (als kan voorbeeld met Tren erin zoals ik nu doe)?
En welke verhouding pakken jullie met eiwit / kh en vetten?
Zelf zit ik was hoger met eiwitten en lager in kh omdat ik bij mezelf merk dat het laatste buikvet langzaam wegtrekt als ik hoger ga zitten in de kh.
Lean worden wordt dan een stuk lastiger voor mij.
Wat zegt de spiegel?

Ik zou een grotere sprong maken met bijvoorbeeld 300-400kcal en dat even aankijken
 
Buikvet afname bekijken via spiegel vind ik nu nog lastig. Anderen zeggen wel dat mijn abs beter zichtbaar worden.
Zelf zie ik me echter elke dag in de spiegel en vind het lastig om difference te schatten van de buik van de afgelopen 3 / 4 weken.
Denk persoonlijk dat het steeds strakker wordt, maar moet nog even paar weken doorknallen om echt verschil te maken.

Bij overige delen zoals bijv. bij de armen, schouders en benen zie ik wel zelf goede verschillen.
Aderen die nog beter zichtbaar zijn en ook op rust dagen dat je alles steeds beter gedetailleerd ziet lopen.
Nu zit de mm vet van biceps en triceps bij mij wel altijd op 2 mm (max 3 mm) dus daardoor valt dit verschil misschien makkelijker te zien.

Maar o.a. omdat het laatste vet bij de buik weg trainen bij mij persoonlijk altijd lastig gaat ben ik wat huiverig met in een keer veel voedingstoename hanteren.
Het is wel de eerste keer dat ik kuur natuurlijk, dus het zou misschien goed uitpakken, maar gevoelsmatig voelt de +100 kcal per week en de geleidelijke & gecontroleerde toename voor mij fijner aan. Dus vandaar.
 
tja tren in je 1e cycle.. nam zelf ook het geen wat vele afrade begon dan wel met test only 500mg voor 10 weken maar heb toch mijn cycle verlengt door eerst 4 weken ts bridge en dan door te gaan met tren a 100mg eod met 300 test e. Zeker geen spijt van en veel gegaind

Er geen spijt van hebben wil zeggen dat het een goed idee was?
 
5e week van start gegaan. Komende 4 weken injectie hoeveelheid van Tren ophogen naar 1ml extra per week (250mg/ml).
Ben benieuwd, we blijven knallen :D

Even een minder professioneel vraagje..
Tijdens de laatste injectie trok ik heel even (reflex o.i.d.) de naald iets naar achter.
Hierdoor kwam een klein beetje Tren en Sustanon ergens terecht in de bil, maar gok in het gebied voor de bilspier.
Gaat echt om een geringe hoeveelheid en ik corrigeerde het best snel, het voelt nu wel alleen iets stijfjes.
Kan toeval zijn, maar even theoretisch.. wat gebeurd er eigenlijk als men injecteert in het gebied voor de spier zelf?
 
5e week van start gegaan. Komende 4 weken injectie hoeveelheid van Tren ophogen naar 1ml extra per week (250mg/ml).
Ben benieuwd, we blijven knallen :D

Even een minder professioneel vraagje..
Tijdens de laatste injectie trok ik heel even (reflex o.i.d.) de naald iets naar achter.
Hierdoor kwam een klein beetje Tren en Sustanon ergens terecht in de bil, maar gok in het gebied voor de bilspier.
Gaat echt om een geringe hoeveelheid en ik corrigeerde het best snel, het voelt nu wel alleen iets stijfjes.
Kan toeval zijn, maar even theoretisch.. wat gebeurd er eigenlijk als men injecteert in het gebied voor de spier zelf?

Dus 400 a 500 tren in de eerste kuur.
 
Zo, even een tijdje niks laten horen maar de vakantieperiode is voorbij en het drukke werkleven is weer begonnen dus vandaar.
Hier volgt iig de update: Twee weken geleden de nieuwe meting gehad en de resultaten waren wel positief.

Totaal gewicht toegenomen van 87,3kg naar 88,6kg.
Vetmassa gedropt van 5,1kg naar 4,8kg.
Vet Vrije Massa ging van 82,2kg naar 83,8 kg.

Zoals blijkt uit de getallen is de toename positief, maar wel aan de lage kant voor iemand die kuurt met Tren & Sust.
Deed in eerste instantie elke dag 3000 kcal eten en wilde dit per week met 100 kcal extra opbouwen.
Iemand adviseerde nog om gelijk op 3400+ te gaan zitten, alleen durfde ik dit niet ivm angst voor teveel toename van buikvet.

Wat zegt de spiegel?

Ik zou een grotere sprong maken met bijvoorbeeld 300-400kcal en dat even aankijken

Achteraf wil ik dus even zeggen dat deze man boven mij gelijk had en ik adviseer ook andere mensen die gaan gebruiken om niet bang te zijn om in een keer meer te eten, ondanks je voorgaande ervaring en angst voor het eventueel veel aankomen van buikvet, e.d. 100 kcal per week toename is gewoon te weinig.

Verder: Momenteel blijft mijn gewicht echter weer rond de 88kg hangen. En dit terwijl ik nu al een tijdje 4000 kcal per dag eet.
Wil deze week dus op 4500 kcal per dag gaan zitten om te kijken of ik dan nog meer vooruit ga met het opbouwen van extra muscle mass.

Verdeling blijft 3g-3,5g eiwit per kg lichaamsgewicht.
Vet 20% van totale kcal inname. Rest aanvullen met carbs (complexe carbs, en suikers alleen uit groente / fruit).
Ga vandaag ook weight gainers bestellen, nooit deze dingen nodig gehad maar gezien de hoogte van de kcal inname lijken ze me nu wel handig.
Ga denk voor die van Mass Perfection van Body & Fit, deze bestaan namelijk uit: Havermout, fructose, isomaltulose, rijstmeel, rijstzemelen.
Allemaal een GI waarde van onder de 55 dus. Die overige mass gainers hebben vaak Dextrose of Maltodextrine, waarbij je met GI op 100+ zit.

Qua fysieke gains ben ik zelf tot nu toe tevreden. Alles wordt lekker groot en de aderen zijn ook echt zeer goed zichtbaar.
Voel me ook lekker met trainen en een dag skippen omdat ik een keer geen motivatie heb komt eigenlijk niet meer voor.
Tot nu toe is het voor mij een top ervaring en ik knal nog even lekker door die laatste weken :)
 
Weer een nieuwe meting gehad.

Totaal gewicht gestegen van 88,6 kg naar 91,9 kg.
Waarvan vet massa 4,8 kg naar 5,8 kg ging.
Vetvrije massa ging van 83,8 kg naar 86,1 kg.
2,3kg massa stijging in 4 weken dus.

Cumulatief (van gehele kuur periode) is vetvrije massa nu dus al gestegen met 6,4 kg. (begin 79,7, eind 86,1)
Vetvrije massa is in diezelfde periode met 0,1 kg toegenomen. (begin 5,7 kg, eind 5,8 kg).

Afgelopen periode zat ik natuurlijk op 4400 kcal inname per dag, dus toen is ook wat meer vet erbij gekomen.
Daarvoor zat ik lager waardoor ik juist vet verloor, maar in verhouding ook minder vetvrije massa deed opbouwen.

Nu iig laatste periode van kuur aangebroken. Met 4400 kcal kom ik elke dag 0,4kg (gemiddeld) aan dus zoveel blijf ik ook door eten.
Zou mooi zijn als ik de 10kg vetvrije massa behaal met de gehele kuur, alleen dan moet ik komende periode nog 3,6 kg aankomen.
Dus is misschien een uitdaging, maar wie weet gaat het lukken :)
 
Even een aanvulling: met 4400 kcal kom ik tot nu toe elke dag 0,4 kg gemiddeld aan.
Maar dat zou natuurlijk 12 kg betekenen in een maand tijd wat dus teveel is.
Ook omdat je dan aardig wat vet pakt.

Echter rond de 3800 kcal bleef ik qua gewicht hetzelfde.
Dus ik denk dat het met 4400 kcal ook wel stagneert of i.i.g. op een gegeven moment minder toeneemt.
Zit pas een week nu op die 4400 kcal, dus ik doe elke dag nuchter meten op de weegschaal en pas het aan indien nodig.
 
Back
Naar boven