XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Cools,

Ik zie op verschillende Engels talige fora artikelen voorbij komen waaruit blijkt dat je pas naar 8 weken niet meer goed gaind op steroïden. Er staat vaak een vergelijkbaar verhaal zoals dat van jou enige verschil is dat er staat dat de piek in myostatin opbouw op dag 56 wordt bereikt. Dus niet zoals in jou artikelen na 6 weken. Je hebt ze zelf ook vast wel gelezen. Wat is je mening hierover?

En als oplossing zeggen de gebruikers switchen naar zwaarder/ sterker spul als bijv tren. Of doseringen verhogen dan zou je weer kunnen gainen. Dat laatste werkt vast wel maar je herstel zal ook moeilijker worden.

Maar het verschil tussen 6 of 8 weken zal je dit überhaupt merken in herstel tijd ??

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.062
Cools,

Ik zie op verschillende Engels talige fora artikelen voorbij komen waaruit blijkt dat je pas naar 8 weken niet meer goed gaind op steroïden. Er staat vaak een vergelijkbaar verhaal zoals dat van jou enige verschil is dat er staat dat de piek in myostatin opbouw op dag 56 wordt bereikt. Dus niet zoals in jou artikelen na 6 weken. Je hebt ze zelf ook vast wel gelezen. Wat is je mening hierover?

En als oplossing zeggen de gebruikers switchen naar zwaarder/ sterker spul als bijv tren. Of doseringen verhogen dan zou je weer kunnen gainen. Dat laatste werkt vast wel maar je herstel zal ook moeilijker worden.

Maar het verschil tussen 6 of 8 weken zal je dit überhaupt merken in herstel tijd ??

Het ligt niet puur alleen aan opbouw van myostatine. Gezien alle factoren, eigen testen en (objectieve) ervaringen van anderen ben ik tot de conclusie gekomen dat die 2 weken extra niet veel verschil maken. Ook is het herstel iets moeilijker tov 6 weken.

Dus voor herstel-winst in verhouding te houden is 6 weken perfect. Tot deze vaststelling ben ik zo een 6 a 7 jaar geleden gekomen. Nadien is dit bevestigt door bepaalde onderzoeken, maar deze zijn niet voldoende om anderen hier mee te overtuigen (subjecten zijn aids patiënten of bejaarden).

Cools wat vind je van deze kuur voor een geavanceerde? Wat denk je dat deze in kilos oplevert em behoudbare gains?
1-7 test P 75mg eod
1-6 primo 200
1-4 tren A 50mg eod
1-7 hcg

• #2.064
Cools wat vind je van deze kuur voor een geavanceerde? Wat denk je dat deze in kilos oplevert em behoudbare gains?
1-7 test P 75mg eod
1-6 primo 200
1-4 tren A 50mg eod
1-7 hcg

Ben geen voorstander van tren ;)

Dus zou het bij test-primo houden.

1-7 test P 75mg eod
1-6 primo 200
1-4 tren A 50mg eod
1-7 hcg

Zou sowieso die tren dan 2-6 nemen. Anders verlaag je ook nog eens na week 4.

• #2.067
Waarom? Wat is je mening erover betteffende gains en herstel?

Als we spreken over veilig kuren en naar de androgeen tot anabole ratio zien dan is de conclusie dat tren niet voldoet om veilig mee te kuren.

Het interacteert ook te sterk met andere receptoren zoals de progesteron en glucocorticoïd receptor.

Als we spreken over veilig kuren en naar de androgeen tot anabole ratio zien dan is de conclusie dat tren niet voldoet om veilig mee te kuren.

Het interacteert ook te sterk met andere receptoren zoals de progesteron en glucocorticoïd receptor.

Wat zijn de gevolgen hiervan?
Als we veiligheid even buiten beschouwing laten en puur kijken naar herstel/keepable gains...
Mocht iemand TOCH perse tren willen doen, hoe raad jij het dan aan?

Een lichte dosis van 50mg eod, en dan maximaal 4 weken, zodat je nog 4 weken test erna in je systeem hebt om die tren uit te laten werken zodat dit niet afdoet aan je 'herstel' als het ware

• #2.069
Wat zijn de gevolgen hiervan?
Als we veiligheid even buiten beschouwing laten en puur kijken naar herstel/keepable gains...
Mocht iemand TOCH perse tren willen doen, hoe raad jij het dan aan?

Een lichte dosis van 50mg eod, en dan maximaal 4 weken, zodat je nog 4 weken test erna in je systeem hebt om die tren uit te laten werken zodat dit niet afdoet aan je 'herstel' als het ware

Glucocorticoïd receptor heeft verschillende functies die invloed hebben op het metabolisme en immuunsysteem bv.

Hangt vanaf of het een agonist of antagonist is. Progesteronreceptor heeft invloed op de oestrogeenreceptor maar heeft natuurlijk ook andere functies bij mannen (Wikipedia kan je voor meer info zien).

Vraag is ook weer of het een agonist of antagonist is (receptor activeert, deels of geheel of receptor blokkeert).

Tren is een zeer sterk androgeen en onderdrukt je eigen aanmaak zeer sterk via de androgeenreceptor. Dit gecombineerd met een aromatiserend middel zoals test kan voor een zeer sterke onderdrukking zorgen. hoe langer en meer je gebruikt, hoe moeilijker het herstel.

Ook is het moeilijk om hier een hoge dosis test of hcg bij te nemen gezien de oestrogene bijwerkingen. Tren zorgt indirect voor een sterkere werking van oestrogeen.

50mg eod tren ace is ongeveer 175mg/week. En dat is meer aan werkzame stof dan bij een enanthaat ester aan dezelfde dosis.

Ik zou dan niet meer dan 25mg eod gebruiken gedurende 4 weken in een kuur.

Ik vind het middel zelf onnodig. Primo en test is voldoende.

hallo cools,

Me puberale gyno is een stuk verergerd en gevoeliger geworden (lees knobbels meer zichtbaar en steekt meer uit)
bij 500mg test-e EW.
5e inject net gehad en sinds weekend winstrol 30mg ED erbij laten lopen.

wat raad jij aan? wil toch nog het maximale uit me kuur halen.
400mg primo erbij laten zetten? (liever niet minder in test-e vanwege minder gains.)

tnxx

Damn zeg, 50 mg Ace eod, 25 mg Ace eod. Pak het dan gewoon niet idd want daar ga je echt he-le-maal niks van merken.

• #2.073
Damn zeg, 50 mg Ace eod, 25 mg Ace eod. Pak het dan gewoon niet idd want daar ga je echt he-le-maal niks van merken.

Tren is een zeer sterk androgeen, dus merk je zeker icm de rest. Het gaat om het geheel aan aas dat je neemt, dus totaal aan mg/week.

Want elke aas werkt via de androgeenreceptor vooral, dus het gaat niet om de dosis van de afzonderlijke middelen in een kuur.

Cools. Ik zit nu in het eind van me test kuur. Ik loop met een extreme vochtkop rond. Rest valt vocht super mee.. Wat is hier aan te doen in de toekomst? Alleen een ai?

hallo cools,

Me puberale gyno is een stuk verergerd en gevoeliger geworden (lees knobbels meer zichtbaar en steekt meer uit)
bij 500mg test-e EW.

400mg primo erbij laten zetten? (liever niet minder in test-e vanwege minder gains.)

tnxx

graag nog antwoord hierop als je tijd hebt :)

• #2.076
hallo cools,

bij 500mg test-e EW.

tnxx

Over het hoof gezien ;)

Je test verlagen, de omzetting naar oestrogeen is te hoog bij 500mg test.

Dus max 250mg test gecombineerd met een niet aromatiserend middel zoals primo en anavar.

Geen winstrol, niet zo goed voor de gewrichten.

Primo bij je 500mg test zou kunnen werken, maar minimaal. Dus het gaat om de juiste verhouding zodat oestrogeen lager blijft.

---------- Toegevoegd om 16:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:43 ----------

Cools. Ik zit nu in het eind van me test kuur. Ik loop met een extreme vochtkop rond. Rest valt vocht super mee.. Wat is hier aan te doen in de toekomst? Alleen een ai?

Je aromatiserende aas lager brengen en deels vervangen door een niet aromatiserende aas zoals primo of anavar ;)

geeft niet bedankt voor het antwoorden!

als 250test en 200primo een goede verhouding geeft zou dit voor 500test en 400primo toch ook moeten gelden:P?

• #2.078
geeft niet bedankt voor het antwoorden!

als 250test en 200primo een goede verhouding geeft zou dit voor 500test en 400primo toch ook moeten gelden:P?

Niet perse :p Want het gaat om evenredige werking ook. 500mg test geeft een bepaald gehalte aan oestrogeen dat zich kan hechten aan de oestrogeenreceptoren. De vraag is of die 500mg test en 400mg primo evenredig de kans heeft om te hechten aan de androgeenreceptoren.

Ook is de werking van androgenen beperkter tov een hoge dosis oestrogeen ter voorkoming van oestrogene bijwerkingen.

Je kan het alvast eens proberen. Ik durf niet met 100% zekerheid dit te bevestigen gezien niet alles bekend is hierover.

Maar DHT = meer kans op haar verlies en lichaamsbeharing toch?

• #2.080
Maar DHT = meer kans op haar verlies en lichaamsbeharing toch?

DHT wordt gevorm via het enzym 5-alfa-reductase (5ar). Alleen testosteron kan omzetten naar DHT.

Nandrolone zet om naar DHN (dihydronandrolone) bv. En anavar en primo zetten niet om naar DHT (geen interactie met het 5ar enzym).

Maar DHT is gewoon een androgeen dat veel sterker is in androgene werking (niet anabole). Dus testosteron zelf, primo en anavar hebben gewoon ook androgene bijwerkingen gezien ze ook interacteren met de androgeenreceptor zoals DHT (maar sterker anabool, minder androgeen).

Androgene activiteit wordt verhoogt bij een te laag oestrogeen, daarom dat primo only of anavar in hoge dosis ook voor sterk haaruitval kan zorgen. En oestrogeen beschermd de haren.

Daarom altijd test in een dosis van 125-250mg bij je kuur icm een niet aromatiserend (of gedeeltelijk) middel.

Terug
Naar boven