Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

Denk voortaan even twee keer na voordat je iemand gaat beschuldigen van napraten. Dit is weer typisch een reactie van iemand op leeftijd die denkt dat zijn leeftijd hem autoritairder maakt vanwege zijn vele ervaringen. Ten eerste trek je te snel conclusies. Helaas voor je zijn ze onjuist:

Je gaat al meteen de fout in door te zeggen dat die esters bijna even lang zijn. Hiermee impliceer je dat de halfwaardetijd niet veel verschilt van enanthaat, wat onjuist is. De lengte van de ester loopt niet lineair met de halfwaardetijd - volgens het recentste onderzoek heeft nandrolone decanoaat een halfwaardetijd van 12 dagen. Dit is een enorm verschil met enanthaat, wat een halfwaardetijd heeft van 4,5 dag.

Daarnaast stel je dat ik geen ervaring heb met deca. Dat klopt, maar dat is totaal geen argument. Ook al had ik wel deca gebruikt en er geen deca d*ck aan overgehouden, dan betekent het niet dat iemand anders er ook geen deca d*ck van krijgt. Die ene ervaring van mij gaat niets veranderen aan de vraag of deca d*ck wel of niet optreedt. Iets met n=1, enig idee wat dat inhoudt? Het gaat erom dat je het risico op bijwerkingen zo klein mogelijk houdt en dat beredeneer ik met het onderliggende (biologisch) mechanisme. Je kunt niet met voorbeelden uit je omgeving concluderen dat deca d*ck niet wordt veroorzaakt bij 200 mg deca zonder test. Hoogstens dat het minder voorkomt dan sommige mensen denken (afhankelijk van hoeveel mensen jij kent die zo'n kuur hebben gedaan). Jij bent duidelijk iemand die vooral kijkt naar de praktijk, en natuurlijk is dat ook belangrijk, maar vergeet dat tweede niet.

Vervolgens vertel je een verhaal over hoe goed deca wel niet is. Daar gaat het helemaal niet om. Het gaat erom dat deca hierbij even lang wordt gebruikt als test, namelijk 6 weken, en dat het in die tijd nog niet eens helemaal is opgebouwd en vervolgens je HPG-as onderdrukt, terwijl testosteron een tijdje later beneden fysiologisch niveau komt. Met als gevolg dat je jezelf nog een tijd lang onderdrukt zonder dat testosteron wordt opgebouwd, met langer herstel en hypogonadismeklachten tot gevolg.

Theorie is één ding maar praktijk is nog iets anders en die komen niet altijd overeen. Ik ga er verder niet op in. Je moet Galen niet napraten met n=1. Zo geleerd ben je niet. Hij kan zich misschien nog baseren op praktijkgevallen die hij begeleidt, maar ik denk niet dat jij die ervaring hebt. Ik spreek niet enkel over mij. Ik kan je veel mannen tonen die vroeger test met deca als beginkuurtjes gebruikten en deca d*ck dat kenden wij toen niet. Toch alleszins niet met de lichte hoeveelheden van 250 test + 200 deca of het dubbele ervan. 15 jaar geleden waren dat gebruikelijke kuren en meer problemen met herstellen, enz dan nu waren er niet.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.022
Als je maar 6 weken kuurt, dan ga je toch geen deca gebruiken? Deca wil je eerder stoppen dan test e, vanwege lange ester. Dan heb je dus maar een paar weken deca en kun je het niet eens goed opbouwen. Als je het niet eerder stopt krijg je op een keer onderdrukking van deca zonder dat je nog test e in je lichaam hebt. Gevolg is grote kans op deca d*ck en gyno.

Waarom zou je deca eerder stoppen dan test? Werkingsduur verschilt 2 dagen ongeveer (10 dagen test e en 12 dagen ND). Het blijft nadien wel veel langer in het lichaam ja, maar niet echt een sterk actieve hoeveelheid.

http://www.ergogenics.org/anabolica248.html

http://jpet.aspetjournals.org/content/281/1/93.abstract

Deca d*ck is iets van oude tijden toen men nog deca zonder test gebruikten (of niet nakuren). Bij de aanbevolen dosissen en duur heb ik nog niemand gehoord met problemen hierdoor.

Laatst bewerkt:
Theorie is één ding maar praktijk is nog iets anders en die komen niet altijd overeen. Ik ga er verder niet op in. Je moet Galen niet napraten met n=1. Zo geleerd ben je niet. Hij kan zich misschien nog baseren op praktijkgevallen die hij begeleidt, maar ik denk niet dat jij die ervaring hebt. Ik spreek niet enkel over mij. Ik kan je veel mannen tonen die vroeger test met deca als beginkuurtjes gebruikten en deca d*ck dat kenden wij toen niet. Toch alleszins niet met de lichte hoeveelheden van 250 test + 200 deca of het dubbele ervan. 15 jaar geleden waren dat gebruikelijke kuren en meer problemen met herstellen, enz dan nu waren er niet.
Hou toch op man :roflol: Alsof je n=1 niet kunt zeggen tenzij je een doctoraat in X hebt. n= is in de wetenschappelijke literatuur een standaardaanduiding voor de hoeveelheid participanten in een onderzoek, en iedereen die een academische opleiding volgt zou dat moeten weten, ook eerstejaars. Als iemand hier niet geleerd is dan ben jij dat. Je gaat nu steeds in op de deca d*ck, maar mijn opmerking ging ook over drie andere dingen, waaronder langere onderdrukking (dus langere herstelperiode) en het feit dat deca nog amper opgebouwd is. Over die deca d*ck kun je gelijk hebben, maar waar het mij nou uiteindelijk om ging is dat ik het voor een kuur van 6 weken een rare keuze vind.

Je gaat nu weer de fout in door je te baseren op je beperkt aantal gevallen die jij kent, en maakt vervolgens een vergelijking met hoe de situatie nu is. Alsof jij alle gevallen van de wereld voor handen hebt. Ga je eens verdiepen in statistiek, die statement kun je totaal niet maken.

Waarom zou je deca eerder stoppen dan test? Werkingsduur verschilt 2 dagen ongeveer (10 dagen test e en 12 dagen ND). Het blijft nadien wel veel langer in het lichaam ja, maar niet echt een sterk actieve hoeveelheid.

Deca d*ck is iets van oude tijden toen men nog deca zonder test gebruikten (of niet nakuren). Bij de aanbevolen dosissen en duur heb ik nog niemand gehoord met problemen hierdoor.
Het verschil in werkingsduur is zeker niet 2 dagen.
Pharmacokinetic evaluation of three different intramuscular doses of nandrolone decanoate: analysis of serum and urine samples in healthy men.
Een stuk recentere studie uit een betere journal, met meer deelnemers komt uit op een halfwaardetijd van 12 dagen. Dit t.o.v. 4,5 dag voor enanthaat (ik neem aan dat je het daar mee eens bent, dus ik ga ff niet de referentie zoeken). Dit is een erg groot verschil en vanwege deze lange halfwaardetijd lijkt het mij een vreemde keuze voor een kuur van 6 weken.

• #2.024
Het verschil in werkingsduur is zeker niet 2 dagen.
Pharmacokinetic evaluation of three different intramuscular doses of nandrolone decanoate: analysis of serum and urine samples in healthy men.
Een stuk recentere studie uit een betere journal, met meer deelnemers komt uit op een halfwaardetijd van 12 dagen. Dit t.o.v. 4,5 dag voor enanthaat (ik neem aan dat je het daar mee eens bent, dus ik ga ff niet de referentie zoeken). Dit is een erg groot verschil en vanwege deze lange halfwaardetijd lijkt het mij een vreemde keuze voor een kuur van 6 weken.

Had die studie al gelezen.

Metabolieten van nandrolone blijven sowieso langer in het lichaam, maar deze zijn vrijwel niet actief. Een slechte meetmethode gezien deze opgeslagen worden in het vetweefsel en gedurende een bepaalde periode vrijkomen.

Gezien nandrolone zelf de actieve stof is gaat het erom hoelang er voldoende van de stof in het lichaam blijft die een effect op het lichaam heeft. Dus geen metabolieten.

De halfwaardetijd bij enanthate en decaonate esters kan je niet volledig van op aan voor dit uit te rekenen zoals je kan zien in de link die ik plaatste. Ook gezien de structuur van de ester van decaonate(lengte van vetzuurketen) is het onmogelijk dat deze veel langer actief blijft dan enanthate.

Had die studie al gelezen.

Metabolieten van nandrolone blijven sowieso langer in het lichaam, maar deze zijn vrijwel niet actief. Een slechte meetmethode gezien deze opgeslagen worden in het vetweefsel en gedurende een bepaalde periode vrijkomen.

Gezien nandrolone zelf de actieve stof is gaat het erom hoelang er voldoende van de stof in het lichaam blijft die een effect op het lichaam heeft. Dus geen metabolieten.

De halfwaardetijd bij enanthate en decaonate esters kan je niet volledig van op aan voor dit uit te rekenen zoals je kan zien in de link die ik plaatste. Ook gezien de structuur van de ester van decaonate(lengte van vetzuurketen) is het onmogelijk dat deze veel langer actief blijft dan enanthate.
Heb je de studie wel goed gelezen? :p
De halfwaardetijd die in deze studie is berekend gaat over nandrolone, niet zijn metabolieten. Hoe kun je nou m.b.v. de lengte van de ester zeggen dat de halfwaardetijd niet veel kan verschillen? 1 koolstofatoom erbij en je hebt undecanoaat, wat een nog veel langere halfwaardetijd heeft dan decanoaat.

• #2.026
Heb je de studie wel goed gelezen? :p
De halfwaardetijd die in deze studie is berekend gaat over nandrolone, niet zijn metabolieten. Hoe kun je nou m.b.v. de lengte van de ester zeggen dat de halfwaardetijd niet veel kan verschillen? 1 koolstofatoom erbij en je hebt undecanoaat, wat een nog veel langere halfwaardetijd heeft dan decanoaat.

De abstract gezien ik de full tekst niet kan vinden. Verwarrend gezien belangrijke gegevens hierin ontbreken. Ik leg uit hieronder.

Abstract

The pharmacokinetics of nandrolone in serum and urine were investigated in healthy young men after a single im injection of 50 mg (n = 20), 100 mg (n = 17), or 150 mg (n = 17) nandrolone decanoate. Blood samples were collected before treatment and for up to 32 d after dosing. In addition, in the 50- and 150-mg groups, 24-h urine samples were collected before treatment and on d 1, 7, and 33 after treatment; in the 150-mg group, additional samples were collected after 3 and 6 months. Serum concentrations and the area under the curve of nandrolone increased proportionally with the dose administered.
The peak serum concentration ranged from 2.14 ng/ml in the 50-mg group to 4.26 ng/ml in the 100-mg group and 5.16 ng/ml in the 150-mg group. The peak serum concentration was reached after 30 h (50 and 100 mg) and 72 h (150 mg), whereas the terminal half-life was 7-12 d. In urine, pretreatment concentrations of 19-norandrosterone (19-NA) and/or 19-noretiocholanolone (19-NE) were detected in five of 37 subjects (14%). In the 50-mg group, 19-NA and/or 19-NE could be detected at least until 33 d after injection in 16 of 17 subjects (94%). In the 150-mg group, who were presumed to have not previously used nandrolone, nandrolone metabolites could be detected for up to 6 months in eight of 12 subjects (67%) for 19-NE and in 10 of 12 subjects (83%) for 19-NA.

De half life volgens hun is 7 tot 12 dagen. Deze variatie kan van verschillende factoren afhangen (welke in dit onderzoek?). Deze kunnen zijn soort en hoeveelheid olie, injectieplaats en leeftijd. Ook is er een invloed op de piek.

Verder hebben ze gezien naar de metabolieten op 1,7 en 33 dagen bij de 50 en 100mg groep en 3+6 maanden in de 150mg groep. Deze info is niet van belang bij dit onderwerp.

Undecaonaat heeft 11 koolstofatomen tov 10 bij decaonaat en 7 bij enanthaat.

Vreemd gezien we spreken van een verschil van 3 koolstofatomen. Normaal gezien per koolstofatoom komt er een dag bij in halfwaardetijd. Dus 7 dagen half life zoals bekend was zou kloppen bij decaonaat tov 4 van enanthaat.

Daarom moeten alle gegevens van het onderzoek eerst zien om een conclusie te maken. De vraag is waarom dat verschil van 7 tot 12 dagen half life?

Testosteron undecaonaat zou een half life van 16 dagen hebben (sommige gevallen 20 tot zelfs 30 dagen). Meteen een stuk meer dan decaonaat en dit zou in vele gevallen ook dosisafhankelijk zijn.

Hier is nog een mooi voorbeeld hoe deze verschillende factoren invloed hebben op de half life van testosteron undecaonaat.
http://www.google.com/url?sa=t&rct=...uwgZAG&usg=AFQjCNG9T92HOS5BVx6ol90dbjnnovDFPg

Wat je telkens ziet is hoe meer je zet, hoe langer de half-life en dus werkingsduur (onderzoeken veelvuldig beschikbaar). Dus daarom iets meer test dan deca en probleem zou kunnen opgelost zijn. Daarom 250mg test e en 200mg deca, 6 weken.

Alvast hebben vele mensen dit al zonder problemen gedaan. Perfect herstel, geen sterke side's met optimaal behoud van winst en gezondheid.

Laatst bewerkt:

Inderdaad, Cools. Daar sla je de nagel op z'n kop wat deca d*ck betreft.

---------- Toegevoegd om 12:24 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:16 ----------

Hou toch op man :roflol: Alsof je n=1 niet kunt zeggen tenzij je een doctoraat in X hebt. n= is in de wetenschappelijke literatuur een standaardaanduiding voor de hoeveelheid participanten in een onderzoek, en iedereen die een academische opleiding volgt zou dat moeten weten, ook eerstejaars.

Waarom denk je dat ik schrijf dat het niet enkel mij betreft maar de meesten die ik kende die 15 jaar geleden kuurden. Ben je nu echt zo naief dat je mij n=1 gaat uitleggen? Ik weet echt wel wat Galen hiermee bedoelde. Je moet zelfs geen academische opleiding gevolgd hebben om dit te weten.

Laatst bewerkt:
over het algemeen worden zowel deca als tren wel degelijk 2 weken eerder gestopt dan test ivm de sterke onderdrukkende eigenschappen ..

deca of zelf tren d*ck komt overigens wel degelijk voor zelfs bij mensen die hoog test en laag tren of deca zetten ..

• #2.029
over het algemeen worden zowel deca als tren wel degelijk 2 weken eerder gestopt dan test ivm de sterke onderdrukkende eigenschappen ..

deca of zelf tren d*ck komt overigens wel degelijk voor zelfs bij mensen die hoog test en laag tren of deca zetten ..

Nog nooit van gehoord met lage dosis deca (200-400mg) icm hogere (250-500mg test). Als je goed nakuurt dan en hcg is aan te raden bij langere kuren met deca anders zou het inderdaad kunnen voorvallen. Maar onder de 10 weken zou dit geen probleem moeten geven.

Maar test langer doortrekken geeft evenveel onderdrukking op het einde van je kuur. Heeft eerder met het ontbreken van omzetting naar DHT (deca naar het mindere DHN) en oestrogeen (20% van test). Beiden zijn nodig voor seksuele functies en dus je geslachtsdeel. Ook heeft interactie met de progesteronreceptor wat nadelige effecten voor mannen (ook voordelen wel).

Het is een theorie geweest door naar de esters te zien zonder echt bewijs.

Het komt verder uit het verre verleden waar men toen deca only gebruikte of slecht nakuurde (alleen hcg of helemaal niets) of slechte verhouding met test (deca hoger dan test).

Bij tren komt dit meestal ook door een slechte verhouding met test en geen goede nakuur. Hier zie je ook meteen dat het niets met de lengte van de ester te maken heeft gezien tren ook een enanthaat ester heeft. Probleem ligt eerder bij de interactie met de progesteronreceptor.

Laatst bewerkt:
Hoe moet het gaan met kracht trainen en motivatie/gemoed na het 4 weken anavar only kuurtje? Zakt kracht weer in, gaat trainen slecht, en voel je je rot omdat je moet herstellen? Of kun je soepel doorgaan en krachtprogressie maken met de nieuwe spiermassa?

• #2.031
Hoe moet het gaan met kracht trainen en motivatie/gemoed na het 4 weken anavar only kuurtje? Zakt kracht weer in, gaat trainen slecht, en voel je je rot omdat je moet herstellen? Of kun je soepel doorgaan en krachtprogressie maken met de nieuwe spiermassa?

Nog niet van dips gehoord ;) Herstel gaat snel, dus om die reden zijn die dingen er vrijwel niet.

Als je maar 6 weken kuurt, dan ga je toch geen deca gebruiken? Deca wil je eerder stoppen dan test e, vanwege lange ester. Dan heb je dus maar een paar weken deca en kun je het niet eens goed opbouwen. Als je het niet eerder stopt krijg je op een keer onderdrukking van deca zonder dat je nog test e in je lichaam hebt. Gevolg is grote kans op deca d*ck en gyno.

Agree, ik vind Bold en Deca nou net de 2 producten die je niet voor korte tijd pakt. Theorie erachter met halfwaardetijden ken ik allemaal maar kan me de pot op, zit nu op 600 test en 500 deca en moet er niet aan denken dat ik na 6 weken al gestopt was, laat staan op ook nog 's een stuk lagere dosis en dan na 6 weken al stoppen. Deca moet je, net als Bold, gewoon de tijd geven om wat te gaan doen.

Hi guys,

Ik heb cools kuur van 4 weken op 30mg anavar ed (3x per dag 10mg) en ben hier erg tevreden over.

Mijn stats dag 1:
1,86m
87,5kg
16% bf

Na 4 weken:
1,86m
90,0kg
16% bf

Voelde me zeer goed tijdens deze kuur en had geen enkel last van eventuele negatieve bijwerkingen. Alleen positief allemaal eigenlijk, meer energie, erg veel zin in trainen, veel kracht en verhoogd libido in mijn geval :)

Nam ook om de dag 1500gr red maca en andere supplementen (visolie, multi enz).

• #2.034
2,5kg is een goed resultaat op 16% ;)

De vraag is natuurlijk nu hoeveel je overhoud na 2 a 3 maanden. Maar dit hangt altijd van de snelheid van het herstel af. Gezien dat dit snel verloopt met deze kuur zal dat een groot deel zijn.

De kuur kan om de 3 a 4 maanden herhaald worden zonder problemen met gelijkende resultaten. En zonder bijwerkingen is altijd fijn.

---------- Toegevoegd om 15:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:04 ----------

Agree, ik vind Bold en Deca nou net de 2 producten die je niet voor korte tijd pakt. Theorie erachter met halfwaardetijden ken ik allemaal maar kan me de pot op, zit nu op 600 test en 500 deca en moet er niet aan denken dat ik na 6 weken al gestopt was, laat staan op ook nog 's een stuk lagere dosis en dan na 6 weken al stoppen. Deca moet je, net als Bold, gewoon de tijd geven om wat te gaan doen.

Resultaten 6 weken 200mg deca- 250mg test e spreken dat tegen. Dit gemiddelde hangt natuurlijk af van vet%, voeding, training en gevoeligheid (aanleg genetisch).

Gemiddelde winst na de kuur (spier dan, geen vocht of vet) is 4kg gemiddeld.

Primo-test 3kg gemiddeld en anavar only 2kg.

Anavar 20mg- test 250 geeft ook gemiddeld 4kg winst.

We spreken hier van weinig vocht en geen vetopbouw dus dit zijn dan ook echte resultaten. Ook hangt het af van de snelheid van je herstel hoeveel je uiteindelijk overhoud. Voeding en training zijn mindere factoren gezien je testosteron nodig hebt om in een niet katabole toestand te zitten.

Al genoeg positieve resultaten in dit topic van leden die dit ondersteunen. Ik zal de meest recente nog eens quoten.

---------- Toegevoegd om 15:31 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:06 ----------

Dit zijn de meest recente.

Cools, ik heb inmiddels 2keer het 250-200 test-primo kuurtje gedaan, waarbij ik de tweede keer proviron erbij gepakt heb om gyno tegen te gaan wat ik tijdens de eerst kuur kreeg (had toen al geswitched naar 200-250).

Heb met de laatste kuur 2kg gepakt en 1% vet verloren.

Langere wil ik ook niet doen, 1x eerder gedaan met test/mast maar daar merkte ik ook na 8 weken geen vooruitgang meer behalve vocht vasthouden.

@cools

Ik heb ook je kuurtje geprobeerd als eerste keer in me leven. Voordat ik eraan begon ben ik eerst flink gaan cutten van 15% naar circa 10%vet. Ik woog 82 kg toen ik de cut starte, mijn lengte 1'78 m. Train al ruim 12 jaar maar nooit serieuz op voeding gelet. Het laatste jaar wel maar geen significante gains vandaar dat ik es jou kuurtje wilde proberen.

Het resultaat mag er zijn ik ging van 74 naar 82 kg.
De nakuur is nu een week afgelopen hierin ben ik circa 0,5 kg afgevallen, weeg nu dus nog 81,5 kg
Ben wel direct na de kuur gestart met creatine....dus er zal nog een gedeelte vocht zijn.
Ik sta nog steed op circa 10% vet.

Over 3 maanden zal ik nog een update geven hoe ik er dan bij sta.

Hallo cools,

Ik zou je nog op de hoogte brengen van wat ik 3 maanden later heb over gehouden aan jou kuurtje. Ik begon op een gewicht van 74 kg ( kwam wel uit er n diepe cut fase ) ik groeide naar 81,5 na de nakuur. Momenteel weeg ik nog steeds rond de 81,5 vet zelfde gebleven. Buikplooi is exact gelijk gebleven.
Ik ben dus zeer tevreden als eerste kuurtje.

Thanks,

Ger

Mannen,

Op advies van Cools volgende kuur gedaan de afgelopen 6 weken.
- test E 250 mg ew.
- Anavar 20 mg ed.

over 4 dagen begint nakuur met nolva
gestart op 78 kg bij 1,70 met vp 11.
Zit nu na 6e week op 87kg bij 12%.
Sides: sneller zweten, enorme pomp onderrug, en erg geil.
postieve effecten: gainz,kracht,pomp,lekker gevoel.

ga nu eerst 2 a 3 maanden off om te zien wat er van over blijft doel is om in de off periode vp te gaan verlagen voor de volgende kuur.
Dan zal ik een soortgelijke kuur gaan proberen met test e 250/prim0 200 mg voor weer 6 weken.
ben benieuwd naar de netto winst over 2 maanden.
vooralsnog ben ik erg te spreken over deze manier van kuren.
helemaal geen vervelende sides en knallen als een beest!

Laatst bewerkt:
Cools is het een idee om de laatste 3-4 weken van 12week test-e anavar te pakken?
Om echt knallend te stoppen of dom ivm herstel? Wil zelf laatste 2-3 weken beetje cutten.

• #2.036
Cools is het een idee om de laatste 3-4 weken van 12week test-e anavar te pakken?
Om echt knallend te stoppen of dom ivm herstel? Wil zelf laatste 2-3 weken beetje cutten.

Heeft geen enkel nut ;) Als je wil cutten doe je dit via cardio en voeding tijdens de laatste weken.

Heb beginnende gyno na 2 weken primo. Ben nu wel vanaf vorige woensdag gestart met 30 mg anavar erbij te nemen en heb nu plots beginnende gyno achter de linkertepel. Kan de anavar de boosdoener zijn of is dit niet mogelijk?

• #2.038
Heb beginnende gyno na 2 weken primo. Ben nu wel vanaf vorige woensdag gestart met 30 mg anavar erbij te nemen en heb nu plots beginnende gyno achter de linkertepel. Kan de anavar de boosdoener zijn of is dit niet mogelijk?

Je test verlagen naar 150mg en je primo verhogen naar 300mg.

Dit lost het probleem van gyno op en je dosering blijft hetzelfde. Anavar mee stoppen, dit heeft geen nut.

Je test verlagen naar 150mg en je primo verhogen naar 300mg.

Dit lost het probleem van gyno op en je dosering blijft hetzelfde. Anavar mee stoppen, dit heeft geen nut.

Dat de anavar geen nut heeft heb ik toch anders ervaren de voorbije dagen ;)

Dus jij raadt aan om de test te verlagen. 10 mg nolva erbij is niet nodig?

• #2.040
Dat de anavar geen nut heeft heb ik toch anders ervaren de voorbije dagen ;)

Dus jij raadt aan om de test te verlagen. 10 mg nolva erbij is niet nodig?

Het heeft geen nut omdat je de verhouding gewoon kan aanpassen.

Test verlagen en primo omhoog dus ;)

Terug
Naar boven