XXL Nutrition

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.121
vreemd dat er zoveel mensen op dbb spreken over dat t3 prolactine verlagen...niemand heeft nergens een onderbouwing dan ook

En mistah Cools ik zit nu om 800mg test als deze straks voor cutten na de kuur na 250mg gaat zakt dan ook de prolactine en hoesnel dan eigenlijk ...heb je enige indicatie

Thnx alvast

Een verkeerde interpretatie van onderzoeksresultaten vermoed ik.

Schildklierhormonen remmen de aanmaak van dopamine. En dopamine remt normaal gezien de afgifte van prolactine.

Dus hoe meer schildklierhormonen, hoe minder dopamine en hoe meer prolactine.

Bij test bedoel je dat oestrogeen dan zakt? Testosteron remt prolactine ;) En schildklierhormonen verlagen testosteron (en de cirkel is rond).

Een verkeerde interpretatie van onderzoeksresultaten vermoed ik. Schildklierhormonen remmen de aanmaak van dopamine. En dopamine remt normaal gezien de afgifte van prolactine. Dus hoe meer schildklierhormonen, hoe minder dopamine en hoe meer prolactine. Bij test bedoel je dat oestrogeen dan zakt? Testosteron remt prolactine ;) En schildklierhormonen verlagen testosteron (en de cirkel is rond).
ik snap hem , duidelijk bedankt cools;)

Even een korte update:

Mijn eerste kuurtje Anavar 30 mg voor 4 weken:

-Ik ben nu 2 weken bezig en ik ben 1.5 kg aangekomen in gewicht.
-Mijn vetpercentage lijkt hetzelfde te zijn, misschien ietsjes minder maar niet significant
-Spieren voelen harder aan en voller aan.
-Mijn schouders en borst lijken mooiere rondingen te krijgen
-Optisch wat forser door iets vollere look.
-Geen bijwerkingen behalve:
a-Lichte druk op mijn linkerkant (borstkast) als ik zwaar ademhaal.
b-Schorre stem. (lijkt soort keel verkoudheid)
c-Lichte jeuk op mijn hoofdhuid en soms een haartje meer wat uitvalt maar verwaarloosbaar klein.
-Libido precies hetzelfde als voor het kuurtje

Ik ben tevreden tot nu toe. ik hoop in de komende 2 weken nog een 1 kg te kunnen gainen en dit dan ook te kunnen vasthouden na mijn kuurtje.

• #2.124
Goede vooruitgang ;) Nog 2 weken te gaan. Ik vermoed dat er nog 1,5kg bij kan komen.

Min 2kg houd je over na je kuur, misschien meer dus.

Schorre stem kan de invloed van androgenen op de stembanden zijn. Kan ook met het lagere oestrogeen te maken hebben (of combi). Zelfde voor de lichte druk op je borstkas.

Liche jeuk op het hoofd is dan weer hoog androgeen en laag oestrogeen. Mariadistel (bevat een licht fyto-oestrogeen) kan dit verlichten. Of pompoenpitolie kan de reactie ook verminderen.

Goede vooruitgang ;) Nog 2 weken te gaan. Ik vermoed dat er nog 1,5kg bij kan komen.

Schorre stem kan de invloed van androgenen op de stembanden zijn. Kan ook met het lagere oestrogeen te maken hebben (of combi). Zelfde voor de lichte druk op je borstkas.

Liche jeuk op het hoofd is dan weer hoog androgeen en laag oestrogeen. Mariadistel (bevat een licht fyto-oestrogeen) kan dit verlichten. Of pompoenpitolie kan de reactie ook verminderen.

Waar pompoenpitolie wel niet goed voor is :p

• #2.126
Waar pompoenpitolie wel niet goed voor is :p

Werkelijk een fantastisch middel :p

Verhoogde insuline afgifte en gevoeligheid. Remt ontstekingsfactoren en omzetting naar DHT (en mogelijk activiteit) waardoor je haren en prostaat beschermd blijven tegen androgenen.

Dank je. Omdat alles heel geleidelijk gaat, en het lijkt alsof ik totaal geen onderdrukking heb, misschien behou ik alles na mijn kuurtje?

Nou het lijkt dat wanneer ik jeuk heb en ik eet 4 lepeltjes pompoenpitten de jeuk voor 90% weggaat.
Kan natuurlijk ook een deel mentaal zijn he;)

• #2.128
Dank je. Omdat alles heel geleidelijk gaat, en het lijkt alsof ik totaal geen onderdrukking heb, misschien behou ik alles na mijn kuurtje?

Nou het lijkt dat wanneer ik jeuk heb en ik eet 4 lepeltjes pompoenpitten de jeuk voor 90% weggaat.
Kan natuurlijk ook een deel mentaal zijn he;)

Onderdrukking is nooit volledig op deze dosering en lengte van kuur.

Dus je lichaam gaat razendsnel zijn eigen productie hervatten als je stopt ;)

Nee is niet mentaal. Het effect op het immuunsysteem en ontstekingsfactoren is direct. Met als gevolg minder jeuk.

Als je de anavar wel hoger zou dosering en de onderdrukking wel volledig is voor 4 weken. Is een nakuurtje dan wel aan te raden bijv 10 dagen clomid?

Onderdrukking is nooit volledig op deze dosering en lengte van kuur.

Dus je lichaam gaat razendsnel zijn eigen productie hervatten als je stopt ;)

Nee is niet mentaal. Het effect op het immuunsysteem en ontstekingsfactoren is direct. Met als gevolg minder jeuk.

Zou inderdaad mooi zijn als ik 2 kg zou behouden. 2 kg lijkt weinig maar je ziet verschil zonder zware bijwerkingen en dat is erg fijn.

---------- Toegevoegd om 16:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:11 ----------

Als je de anavar wel hoger zou dosering en de onderdrukking wel volledig is voor 4 weken. Is een nakuurtje dan wel aan te raden bijv 10 dagen clomid?

Ik moet zeggen dat soms de verleiding er wel is om de anavar op 40 mg te zetten maar ik doe het niet omdat ik dit echt een keertje wilde uittesten of 4 weken 30 mg anavar de moeite waard zou zijn. en ik wil ook bewust hiervoor geen nakuur gebruiken daarom 30 mg.

Tot nu toe bevalt het mij wel.

• #2.131

Als je niet boven de 40 a 50mg (niet zeker welke) komt gedurende 4 weken is een nakuur in principe niet nodig.

5 weken op 30mg kan nog net. Hogere dosering op die lengte geeft een licht nakuurtje. 6 weken 30mg ook.

Maar dan spreken we telkens over 50mg gedurende 10 dagen inderdaad. Werkt dan nog eens 14 dagen door je nakuur.

50mg of hoger gedurende 6 weken vraagt om een iets langere nakuur (14 dagen op 50mg).

Maar in principe is het volledig onnodig bij anavar only. Dit gezien je vrijwel geen oestrogeen tijdens hebt en erna. Dus als je stopt met anavar zit je met laag androgeen en oestrogeen waardoor je eigenlijk aan het nakuren bent zonder nakuur te nemen ;) Want clomid en nolva blokkeren de oestrogeenreceptor om zo een signaal te geven aan je hypothalamus om mee GnRH te produceren en zo mee LH en FSH door de hypofyse.

Maar er is dus vrijwel geen androgeen en oestrogeen in je lichaam na anavar only :p Dus nodig is het eigenlijk nooit.

---------- Toegevoegd om 16:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:45 ----------

Zou inderdaad mooi zijn als ik 2 kg zou behouden. 2 kg lijkt weinig maar je ziet verschil zonder zware bijwerkingen en dat is erg fijn.

---------- Toegevoegd om 16:14 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:11 ----------

Ik moet zeggen dat soms de verleiding er wel is om de anavar op 40 mg te zetten maar ik doe het niet omdat ik dit echt een keertje wilde uittesten of 4 weken 30 mg anavar de moeite waard zou zijn. en ik wil ook bewust hiervoor geen nakuur gebruiken daarom 30 mg.

Tot nu toe bevalt het mij wel.

2kg pure spiermassa is heel veel ;)

Maar kan goed zijn dat je 3kg behoud. Is altijd even afwachten.

Welk merk Anavar heb je eigenlijk?

(Foutje, deze vraag is voor Powerful natuurlijk)

---------- Toegevoegd om 16:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:57 ----------

Als je niet boven de 40 a 50mg (niet zeker welke) komt gedurende 4 weken is een nakuur in principe niet nodig.

5 weken op 30mg kan nog net. Hogere dosering op die lengte geeft een licht nakuurtje. 6 weken 30mg ook.

Maar dan spreken we telkens over 50mg gedurende 10 dagen inderdaad. Werkt dan nog eens 14 dagen door je nakuur.

50mg of hoger gedurende 6 weken vraagt om een iets langere nakuur (14 dagen op 50mg).

Maar in principe is het volledig onnodig bij anavar only. Dit gezien je vrijwel geen oestrogeen tijdens hebt en erna. Dus als je stopt met anavar zit je met laag androgeen en oestrogeen waardoor je eigenlijk aan het nakuren bent zonder nakuur te nemen ;) Want clomid en nolva blokkeren de oestrogeenreceptor om zo een signaal te geven aan je hypothalamus om mee GnRH te produceren en zo mee LH en FSH door de hypofyse.

Maar er is dus vrijwel geen androgeen en oestrogeen in je lichaam na anavar only :p Dus nodig is het eigenlijk nooit.

---------- Toegevoegd om 16:48 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:45 ----------

Ik vraag het eigenlijk omdat er nog wel eens twijfel is of er wel echt Anavar in de tabs zit of winstrol.

Mocht er onverhoopt toch (wat) winstrol inzitten....Onderdruk winstrol meer aan Anavar?

Wat is beter: kleine 5 weekjes anavar 30 mg (100 pilletjes/30=33 dagen ongeveer) of 3 weken 30 mg plus 1 week 40 mg?

---------- Toegevoegd om 17:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:17 ----------

---------- Toegevoegd om 16:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 15:57 ----------

Ik vraag het eigenlijk omdat er nog wel eens twijfel is of er wel echt Anavar in de tabs zit of winstrol.

Mocht er onverhoopt toch (wat) winstrol inzitten....Onderdruk winstrol meer aan Anavar?

Ik mag hier geen merk noemen;)

Nou om eerlijk te zijn twijfelde ik soms of het idd geen winstrol was omdat ik de eerste dagen wat pijn kreeg in mijn schouderaanhechtingen maar die pijn is daarna verdwenen en ook niet meer teruggekomen.
Ik had mijn anavar een tijd geleden hier op DBB in de echt nep sectie gezet en de reacties waren dat dit echte anavar zou moeten zijn.

Ik was panisch voor haaruitval en libido verlies maar dit valt reuze mee en mijn libido is gewoon nog hetzelfde.

Wat is beter: kleine 5 weekjes anavar 30 mg (100 pilletjes/30=33 dagen ongeveer) of 3 weken 30 mg plus 1 week 40 mg?

---------- Toegevoegd om 17:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:17 ----------

Nou om eerlijk te zijn twijfelde ik soms of het idd geen winstrol was omdat ik de eerste dagen wat pijn kreeg in mijn schouderaanhechtingen maar die pijn is daarna verdwenen en ook niet meer teruggekomen.

Ik had mijn anavar een tijd geleden hier op DBB in de echt nep sectie gezet en de reacties waren dat dit echte anavar zou moeten zijn.

Ik was panisch voor haaruitval en libido verlies maar dit valt reuze mee en mijn libido is gewoon nog hetzelfde.

Je mag best het merk noemen hoor, volgens mij. . Maar ik check de echt/nep sectie wel ;)

Gebruik pompoenpitolie om de dht te remmen

• #2.136

Onderdrukking en winst van anavar en winstrol is vrij gelijkend. Alleen is winstrol niet zo geweldig voor je gewrichten.

Meestal voel je het verschil snel ;)

---------- Toegevoegd om 18:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:06 ----------

Dat is nogal een vraag:p

Beste is 4 weken anavar op 30mg ;) Tussen die 2 zou ik het altijd stabiel houden en voor 5 weken 30mg dan gaan.

---------- Toegevoegd om 18:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:08 ----------

Je mag best het merk noemen hoor, volgens mij. . Maar ik check de echt/nep sectie wel ;)

Nee je mag geen merken noemen ;)

Onderdrukking en winst van anavar en winstrol is vrij gelijkend. Alleen is winstrol niet zo geweldig voor je gewrichten.

Meestal voel je het verschil snel ;)

---------- Toegevoegd om 18:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:06 ----------

Dat is nogal een vraag:p

Beste is 4 weken anavar op 30mg ;) Tussen die 2 zou ik het altijd stabiel houden en voor 5 weken 30mg dan gaan.

---------- Toegevoegd om 18:08 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:08 ----------

Nee je mag geen merken noemen ;)

Ik merkte dat ik de eerste week goed voorruit ging en daarna leek het een stabilisatie fase te zijn daarom dat ik wel eens denk om de doses te uppen naar 40 mg. Maar mischien is het wel mentaal omdat ik in de 2 e week wel 1 kg ben bijgekomen en in de 1e week maar 0.5 kg.

Teveel ongefundeerde meningen als feiten gepresenteerd in deze thread .. Verbazingwekkend dat zoveel broscience als zoete koek voor waarheid word aangenomen ..

Dat moet je serieus vragen ? :')
Alleen maar weinig ervaren mensen hier die alles wat meneer Cools zegt aannemen zonder slag of stoot

---------- Toegevoegd om 13:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:31 ----------

Je moet voor de grap eens de eerste 50 pagina's lezen .. 100.000 leer vragen mensen naar de zogenaamde test resultaten .. Duurde maar een paar maanden voor er zeer beperkte informatie werd gegeven .. Hoe slap wil je ze krijgen ?!

Terug
Naar boven