Fitness Seller

Het Anabole/Androgene/oestrogene Dilemma

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.261
Je pm box zal nu wel vol zitten ;)

Beste Cools. Ik hou vrij snel vocht vast met name in mijn gezicht. Dit is iets wat in de familie zit en wat echt van dag tot dag enorm kan veranderen(voordat ik begon met kuren exact hetzelfde). Nu ben ik bewust van mijn zout inname, drink ik genoeg water en neem ik extra kalium. Het vocht had enorm effect op mijn ademhaling en zorgde ervoor dat ik slecht sliep en overdreven transpireerde bij lichte inspanning. Hier wou ik dus wat aan doen.

Met 1 gram test heb ik geëxperimenteerd met aromasin omdat dit middel oestrogeen rebound voorkomt wat bij arimidex niet het geval is. Ik ben netjes begonnen op 5mg ed, daarna op 2x5mg tm 2x10mg ed. Vanwege de lagere halfwaardetijd bij mannen itt vrouwen probeer ik de dosering op te splitsen.

Op dat moment had het weinig tot geen effect op vochtretentie. Waarbij ik duidelijk negatieve bijwerkingen kreeg waaronder pijnlijke gewrichten op een niveau dat barbell curls gewoon niet meer uitvoerbaar was + sterke afname in libido. Ik heb toen een aantal weken rust genomen en ben vervolgens overgestapt naar 0,5mg ed arimidex.

Hiermee is het vochtprobleem vanaf dag 2 opgelost en libido goed(was al aan het verbeteren) + overmatig transpireren had ik geen last meer van. De vraag waarmee ik zit is waarom aromasin totaal geen effect had op vochtretentie maar na 2 dagen arimidex een wereld van verschil ontstaat. Met de research en bijwerkingen die ik had met aromasin twijfel ik totaal niet aan de echtheid van m'n gear.

Speelt het onderlinge verschil in halfwaarde tijd zo'n grote rol of is er iets anders aan de hand waarvan je denk daar zou je ook eens naar kunnen kijken?

Ik volg je topic al een tijd. Jammer dat de info niet is opgeslagen in de vorm van een wiki met structuur.

Iemand tips voor libido verhoogende middelen voor vrouwen

• #2.266
Iemand tips voor libido verhoogende middelen voor vrouwen

Testosteron verhogen in een vrouw werkt beste. In de tijd van de maand dat hun oestrogeen lager komt en test hoger is hebben ze ook meer zin. Dit ligt niet rond de ovulatie vreemd genoeg.

Vitamine D is een goed middel hiervoor gezien de omzetting naar oestrogeen verlaagt via remming van aromatase.

In mijn topic test boosters kan je meer vinden ;)

---------- Toegevoegd om 14:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:59 ----------

Beste Cools. Ik hou vrij snel vocht vast met name in mijn gezicht. Dit is iets wat in de familie zit en wat echt van dag tot dag enorm kan veranderen(voordat ik begon met kuren exact hetzelfde). Nu ben ik bewust van mijn zout inname, drink ik genoeg water en neem ik extra kalium. Het vocht had enorm effect op mijn ademhaling en zorgde ervoor dat ik slecht sliep en overdreven transpireerde bij lichte inspanning. Hier wou ik dus wat aan doen.

Met 1 gram test heb ik geëxperimenteerd met aromasin omdat dit middel oestrogeen rebound voorkomt wat bij arimidex niet het geval is. Ik ben netjes begonnen op 5mg ed, daarna op 2x5mg tm 2x10mg ed. Vanwege de lagere halfwaardetijd bij mannen itt vrouwen probeer ik de dosering op te splitsen.

Op dat moment had het weinig tot geen effect op vochtretentie. Waarbij ik duidelijk negatieve bijwerkingen kreeg waaronder pijnlijke gewrichten op een niveau dat barbell curls gewoon niet meer uitvoerbaar was + sterke afname in libido. Ik heb toen een aantal weken rust genomen en ben vervolgens overgestapt naar 0,5mg ed arimidex.

Hiermee is het vochtprobleem vanaf dag 2 opgelost en libido goed(was al aan het verbeteren) + overmatig transpireren had ik geen last meer van. De vraag waarmee ik zit is waarom aromasin totaal geen effect had op vochtretentie maar na 2 dagen arimidex een wereld van verschil ontstaat. Met de research en bijwerkingen die ik had met aromasin twijfel ik totaal niet aan de echtheid van m'n gear.

Speelt het onderlinge verschil in halfwaarde tijd zo'n grote rol of is er iets anders aan de hand waarvan je denk daar zou je ook eens naar kunnen kijken?

Ik volg je topic al een tijd. Jammer dat de info niet is opgeslagen in de vorm van een wiki met structuur.

Dat is het probleem bij het gebruik van anti-oestrogenen tijdens een kuur. Oestrogeen is nodig ter bescherming van cellen en gewrichten.

Zelfs met een lagere halfwaardetijd bij mannen is het niet nodig arimidex elke dag te nemen, zeker geen 2 keer per dag.

Ik ga even de halfwaardetijd eens opzoeken. maar vermoed dat om de 2 a 3 dagen tijdens een kuur voldoende is. Bij aromasin bv. is dit ook het geval.

---------- Toegevoegd om 16:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:03 ----------

Even opgezocht en 0,5mg om de 3 dagen is voldoende.

http://press.endocrine.org/doi/abs/10.1210/jc.2003-031467

Wat is de dosering van Aromasin om de 3 dagen?

• #2.268
12,5mg om de 3 dagen is voldoende tijdens een kuur

12,5mg om de 3 dagen is voldoende tijdens een kuur

Cools, stel je gebruikt aardig wat AI's en je hebt nog slechts 10% van je aromase enzym over, als je daarbij dan test-e only 500mg neemt, grofweg 10x je eigen test aanmaak, kan je dan stellen dat je net zoveel oestrogeen in je lichaam hebt als je normaal buiten de kuur hebt?

• #2.271
Ligt toch ook aan je dosis test?

het is altijd even afwachten tijdens de kuur. Maar de basis is 12,5mg om de 3 dagen, dut kan je nog altijd aanpassen tijdens.

---------- Toegevoegd om 20:55 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:50 ----------

Cools, stel je gebruikt aardig wat AI's en je hebt nog slechts 10% van je aromase enzym over, als je daarbij dan test-e only 500mg neemt, grofweg 10x je eigen test aanmaak, kan je dan stellen dat je net zoveel oestrogeen in je lichaam hebt als je normaal buiten de kuur hebt?

Dat is moeilijk te zeggen. De activiteit van het aromatase enzym heeft hier invloed op en wordt beïnvloed door de hoeveelheid testosteron.

Meten is weten in dit geval. Maar als je tijdens gebruik last van je gewrichten krijgt kan al een merker zijn voor te laag oestrogeen.

Cools,

Hoe sta jij tegenover superdrol (methasteron) en de nakuur?

Ik zie bij sommigen in mijn omgeving erg goeie gains op 3 weken op 10mg/dag.

Nu is er discussie ivm met al dan niet nakuren.

Superdrol is een DHT afgeleide dat niet kan converteren naar oestrogeen, en gezien de korte duur en lage dosis (we praten hier over de kuur van 30 weken op 10mg) zijn er sommigen die beweren dat een nakuur je lichaam onnodig belasten is. Anderen zeggen dan weer better safe than sorry en dat je met dergelijk sterk product niet voorzichtig genoeg kan zijn en dus aan de nolva moet.

Wat denk jij hierover Cools?

Dus aromasin werkt niet goed tegen vocht bij test op hoge dosis (1 gram>) en andere aromatiserende middelen?

• #2.274
Dus aromasin werkt niet goed tegen vocht bij test op hoge dosis (1 gram>) en andere aromatiserende middelen?

Het werkt zeker wel. Maar tegen vocht zou ik het niet gebruiken :p

---------- Toegevoegd om 17:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:37 ----------

Cools,

Hoe sta jij tegenover superdrol (methasteron) en de nakuur?

Ik zie bij sommigen in mijn omgeving erg goeie gains op 3 weken op 10mg/dag.

Nu is er discussie ivm met al dan niet nakuren.

Superdrol is een DHT afgeleide dat niet kan converteren naar oestrogeen, en gezien de korte duur en lage dosis (we praten hier over de kuur van 30 weken op 10mg) zijn er sommigen die beweren dat een nakuur je lichaam onnodig belasten is. Anderen zeggen dan weer better safe than sorry en dat je met dergelijk sterk product niet voorzichtig genoeg kan zijn en dus aan de nolva moet.

Wat denk jij hierover Cools?

Superdrol..een van de ergste leverslopers. Niet aan te raden.

Wat zou je dan achter dan de hand houden bij hoge dosis test? Just in case...

Superdrol..een van de ergste leverslopers. Niet aan te raden.

Feit. Al lijken de waarden van de meesten na een kuurtje van 3 weken op 20mg erg op winstrol of epistane kuren van 6 weken.

Maar als we de leverslopende eigenschappen nu even buiten beschouwing laten: nakuur of niet?

• #2.277
Wat zou je dan achter dan de hand houden bij hoge dosis test? Just in case...

Aromasin.

---------- Toegevoegd om 20:27 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:26 ----------

Feit. Al lijken de waarden van de meesten na een kuurtje van 3 weken op 20mg erg op winstrol of epistane kuren van 6 weken.

Maar als we de leverslopende eigenschappen nu even buiten beschouwing laten: nakuur of niet?

Ik zeg anavar dan :p

Nakuren nog eens na superdrol is niet zo geweldig.

• #2.279
Maar voor vocht kun je beter een ander middel gebruiken zei je net, maar toch adviseer je aromasin tijdens high test???

Voor vocht moet het niet nemen. Het is onnodig met je oestrogeen te kloten voor vocht.

Dan moet je minder test en vervangen door een niet-aromatiserend middel.

Ik wou het ook alleen gebruiken als er echt teveel vocht vastgehouden word. Met test heb je sws vocht en dat is enerzijds ook positief voor je gains, maar het moet niet te erg worden.

Testoflesje gebruikt btw wel 10 mg aromasin pd bij zn 1500 test-e, en daar bleef die gewoon goed droog en hard van. Maarja, dat is 10 mg/pd..

Trouwens, je raadde 12,5 e3d aan als ideale dosering. Maar is ed nemen in een lagere dosering niet beter voor je bloedwaardes? Of was de halfwaardetijd nou wel langer dan 9 uur?

Terug
Naar boven